Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slaapapneu

<<

Anoniem284

Bericht 16 Jul 2016 00:17

Slaapapneu

Iemand hier last van? Ik heb een doorverwijzing naar KNO ivm vermoeden van apneu. Ik val overigens buiten de 'stereotype' doelgroep; heb geen overgewicht, ben niet boven de 50 en ben geen man. Het is ook niet zeker dat ik dit heb, maar het vermoeden is er wel. Ik zelf zie de link wel met m'n klachten, maar ik sta wel raar te kijken als ze het daadwerkelijk constateren. Denk vooral doordat ik geen link heb met de algemene doelgroep.

Ik snurk (niet dramatisch genant, met beleid volgens mij) heb ademstops 's nachts (volgens m'n vriend) en ben overdag moe met allerlei vage klachten en veel ziek. Ik word overigens op meer getest, maar dit springt eruit.

Meiden hier die apneu hebben en hun ervaring willen delen? Wanneer werd het geconstateerd? Val je binnen de doelgroep? Welke middelen zijn ingezet voor een oplossing?
<<

Anoniem190

Bericht 17 Jul 2016 22:05

Re: Slaapapneu

Ik heb het zelf niet gelukkig, maar mijn vriend wel. Het is een vervelende ziekte, bij hem zit het in de hersenen, die vergeten soms door te geven dat er geademd moet worden. Bij hem is het nu ca. 4 jaar geleden geconstateerd, toen ik bij hem kwam te slapen en ik me elke keer rot schrok dat hij met ademen stopte. Hij had in totaal per nacht ca. 35-40 ademstops en had daardoor langer als en uur per nacht geen zuurstof.
Sinds hij met medicatie werkt en een zuurstofmasker (CPAP) heeft gaat het veel beter, al verschilt het nog wel per nacht. De ene nacht 1 tot 15 (echt slechte nachten) ademstops. Hij word over het algemeen uitgeruster wakker, meer energie. Helaas zijn veel klachten nog wel gebleven...

Ik hoop dat je snel antwoorden zal vinden, want met een antwoord op wat je hebt kan je zoeken naar oplossingen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 18 Jul 2016 07:19

Re: Slaapapneu

Ik heb in mijn werk veel met de onderzoeken te maken
Als je er wat over wilt weten mag je me pben.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem284

Bericht 27 Jul 2016 09:34

Re: Slaapapneu

Thanks ladies voor de info. Ik ga het maar gewoon afwachten. Volgende week heb ik de onderzoeken. Krijg een apparaatje mee naar huis en de volgende dag afspraken bij de neuroloog en KNO. We zien het wel even! Het zal me benieuwen. Ik ben verbaasder als ze wel iets ontdekken dan als ze het niet doen.

Mocht ik nog specifieke vragen hebben, contact ik je even Sam, fijn!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers