Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Miskoop uitzetlijst

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 25 Jul 2016 11:04

Re: Miskoop uitzetlijst

Luieremmer (heel vies om het niet gewoon buiten in de bak weg te gooien eigenlijk)

Badthermometer (met een thermostaatkraan doe je altijd 38 graden water erin)

spenen (ze duimt)
04-2014
10-2015
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 25 Jul 2016 11:14

Re: Miskoop uitzetlijst

Geen dure dingen hoor maar ik had bij de eerste navelbandjes gekocht, nooit gebruikt. Verder geen miskopen gehad.

Luieremmer heb ik wel veel gebruikt, maar dan om het badje( dus ook veel gebruikt!) er mee te vullen. Kan natuurlijk ook prima met een gewone emmer, maar we kregen de emmer bij het badje.
Hydrofiele luiers ook veel gebruikt. Op het aankleedkussen, tijdens afdrogen, tijdens voeden, om in te bakeren toen ze nog heel klein waren..
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Jul 2016 11:21

Re: Miskoop uitzetlijst

Wij hebben helemaal geen container buiten, alleen groen en plastic. Wij kunnen dus echt niet zonder goede luieremmer (diaper champ).

Ik vond de hele Zwitsal collectie zonde van het geld. R was er hartstikke allergisch voor dus we hebben het nooit gebruikt. D gaat nu lekker zonder iets van zeep in bad.
R. 2013
D. 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Jul 2016 12:07

Re: Miskoop uitzetlijst

Mijn zoontje spuugde niet, dus de hydrofielen verdwenen al snel uit de box, kinderwagen, het bedje. Voor inbakeren en afdrogen na het douchen gebruikte ik een XL hydrofiel, die vind ik wel heel handig, ook leg ik ze nu in zijn bedje onder zijn hoofd zodat ik niet elke keer zijn hele bed hoef te verschonen i.v.m. snottebellen
(een gewone hydrofiel woelt hij los in zijn slaap), ik heb 3 grote en was zo'n twee keer in de week, daar heb ik genoeg aan.
Voor het voeden gebruikte ik spuugdoekjes, op het aankleedkussen hebben wij niks ( ook geen hoes, het is een kussen die er ook zonder prima uit ziet). De gewone maat hydrofielen werden dus na de kraamweek nog maar zelden gebruikt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 25 Jul 2016 12:21

Re: Miskoop uitzetlijst

Mijn dochter spuugt wel redelijk veel dus wij gebruiken wel een grote stapel hydrofielen. Maar ik snap dat dat niet zo is als je kindje niet spuugt.

Verder hebben we het badje en de Tummy tub geleend. Het badje hebben we veel gebruikt, de Tummy tub amper. Nu gaat ze meestal mee onder de douche of met ons in bad.

Een echte miskoop hebben we niet gedaan eigenlijk!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 25 Jul 2016 12:42

Re: Miskoop uitzetlijst

De flanellen luiers. Ze stonden op de uitzetlijst van het kraambureau dus ja dan denk je dan koop ik ze maar. Ze hebben al die tijd in de kast gelegen en nu gebruikt mijn dochter ze voor de poppen. De hydrofielen heb ik heel veel gebruikt en nu gebruik ik ze nog bij verkoudheid omdat ze zo lekker zacht zijn voor de neus.
<<

Anoniem181

Bericht 25 Jul 2016 12:57

Re: Miskoop uitzetlijst

Navelbandjes heb ik inderdaad als kastvulling gekocht bij de oudste. Ze liggen nog steeds ongebruikt in de commode.

Het badje had op zich ook niet gehoeven achteraf, beide kinderen hielden er niet van en zijn er misschien 2-3 keer in geweest.
<<

Anoniem280

Bericht 25 Jul 2016 14:02

Re: Miskoop uitzetlijst

Spenen! Ze hebben hier nooit een speen gebruikt.
Eigenlijk ook maar beter zo, hoef je hun dat ook niet meer af te wennen.
Nu zijn het wel duimers, maar alleen wanneer ze moe zijn, anders niet.

Tummytub niet aangeschaft en ook niet gemist.

Heb heel veel hydrofiele luiers aangeschaft en nog worden er dagelijks veel gebruikt, iedeaal!

Wij konden echt niet zonder badje. Ik deed hun altijd alleen, dus ging douchen niet.
Badje word nu als wasmand gebruikt.
<<

Anoniem321

Bericht 25 Jul 2016 19:12

Re: Miskoop uitzetlijst

Een flessenwarmer. Nooit gebruikt, en inmiddels weer verkocht via marktplaats. Luieremmer ook nooit gebruikt.
<<

Anoniem168

Bericht 25 Jul 2016 19:56

Re: Miskoop uitzetlijst

De luieremmer was wel een miskoop, gelukkig tweedehands voor een klein prijsje gehaald. De binnenkant wordt zo vies klammig en stinkerig vind ik. We gooien de luiers nu gewoon weg in een luierzakje, veel fijner.

Badthermometer was ook onnodig, gebruikten de gewone thermometer, die was nog preciezer ook. Overigens hoeft een thermostaatkraan niet te kloppen hè, da's maar net hoe goed hij is afgesteld.

Hydrofielen zijn voor mij wél de nummer 1 must-have
<<

Anoniem205

Bericht 25 Jul 2016 21:04

Re: Miskoop uitzetlijst

Ik had weinig miskopen. We hebben enorm veel spullen gekregen van anderen, daar konden we goed mee filteren. De tummytub hebben we veel gebruikt, evenals alle hydrofielen (ik had een spugertje). Wel kon ik zonder de hydrofiel washandjes.

Flanellen luiers gebruik ik overigens wel. Die leg ik tussen de aerosleep en zijn matrasje in. Als hij dan spuugt/overgeeft/doorlekt, is de matras niet meteen naar de gallemootjes.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Jul 2016 21:08

Re: Miskoop uitzetlijst

Oja flessenwarmer ook nooit gebruikt, onding. Daar schijn je ook groentepotjes mee op te kunnen warmen maar ik maak alles vers en vries het vervolgens in.

Verder ook grote fan van hydrofiele luiers!
<<

Geel

Bericht 25 Jul 2016 21:13

Re: Miskoop uitzetlijst

Ik had ook weinig miskopen. We hebben wel veel flessen gekocht, in de zoektocht naar de goede fles voor haar. Nu hebben we dus vier flessen en wel vijftien flesspenen waar we niks meer mee doen. Maar goed, die komen vast ooit nog wel van pas als ze gewoon water of sap gaat drinken ofzo.

Een badthermometer vind ik zelf erg handig, want we gebruiken 'm tegelijk als gewone thermometer voor de temperatuur in haar kamer.

O, maillots! Die had ik op m'n verlanglijst staan en best veel gekregen, maar die heeft ze een paar keer gedragen; daarna werd het al te warm.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 25 Jul 2016 21:36

Re: Miskoop uitzetlijst

Ik lees hier wat over de zensy kruiken maar mijn kraamzorgbureau werkte daar niet mee omdat er recent een paar "ontploft" waren. Sowieso waren de richtlijnen bij mijn jongste dochtertje dat een kruik alleen gebruikt mocht worden om het bedje voor te verwarmen. Als het kindje in bed ging dan moest de kruik eruit.

Miskopen:
- Wipstoeltje/schommelstoeltje
- Hydrofielen. Ik gebruik vrijwel alleen de XXL formaten.
- Sophie de giraf (gekregen niet gekocht maar beide kinderen kijken er niet naar om)

Verder zou ik niet teveel rammelaars en ander babyspeelgoed kopen. Wij hebben superveel speelgoed gekregen en het liefste speelden ze allebei met het gratis knuffeltje in de vorm van een telefoon van CZ :laughcry:
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 25 Jul 2016 22:27

Re: Miskoop uitzetlijst

Alleen de navelbandjes liggen ongebruikt in de la.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Jul 2016 06:47

Re: Miskoop uitzetlijst

2015 💙
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 26 Jul 2016 10:59

Re: Miskoop uitzetlijst

Oreo schreef:Ik had weinig miskopen. We hebben enorm veel spullen gekregen van anderen, daar konden we goed mee filteren. De tummytub hebben we veel gebruikt, evenals alle hydrofielen (ik had een spugertje). Wel kon ik zonder de hydrofiel washandjes.

Flanellen luiers gebruik ik overigens wel. Die leg ik tussen de aerosleep en zijn matrasje in. Als hij dan spuugt/overgeeft/doorlekt, is de matras niet meteen naar de gallemootjes.


Lekt dat dan door de Aerosleep heen?
2016
<<

Anoniem253

Bericht 26 Jul 2016 20:54

Re: Miskoop uitzetlijst

Minx schreef:https://www.naviva.nl/nieuws/zensy-tijdelijk-niet-leverbaar

Thanks! Het is dus gelukkig wel veilig.
<<

Anoniem205

Bericht 26 Jul 2016 21:50

Re: Miskoop uitzetlijst

Salome, wel door die wij hebben. Wij hebben alleen de honingraad zeg maar, zonder hoes eronder. Daar lekt het doorheen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers