Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby op komst: hoeveelheid kleding + maten

<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 25 Jul 2016 20:30

Re: Baby op komst: hoeveelheid kleding + maten

Olifant schreef:
Champagne schreef:Misschien een stomme vraag maar weet je rondom de uitgerekende datum in welke maat je kindje zal zitten? Of weet je dit pas na de geboorte?


Nee dat weet je pas bij de geboorte. Zoon werd flink ingeschat, maar hij zwom in maat 50 toen hij er net was. En ik had maar 1 setje, de rest allemaal in 56, dus wij hebben nog bij gehaald voor de variatie.


En onze dochter was 50cm maar doordat ze zo fijntjes was, was kleding maat 50 eigenlijk nog wat ruim. Ze kon zelfs 44 nog aan (die heb ik geleend van mijn zusje).
Ik heb eigenlijk geen idee meer hoeveel ik had. Net als UN vind ik het zonde om heel veel te kopen terwijl ze er zo snel weer uitgroeien. Oh en setjes doe ik sowieso niet aan. Ik ben van het mixen en (mis)matchen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Jena

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 23 Apr 2014 15:41

Bericht 25 Jul 2016 20:47

Re: Baby op komst: hoeveelheid kleding + maten

Volgens mij had ik 3 setjes in maat 50 en wat meer in maat 56. We hadden besloten dat we altijd nog snel iets bij konden kopen wanneer we eenmaal wisten hoe groot ze zou zijn (wonen in de stad).
Was maar goed ook, want baby was met 38 weken geschat op 3 tot 3 1/2 kilo, maar werd geboren met een gewicht van meer dan 4 1/2 kilo :eyes: . Ik heb haar meteen in maat 62 gedaan :smile:
Daarnaast konden we alle rompertjes ongedragen weggeven, want door omstandigheden mocht ze alleen maar overslagrompers aan..
<<

Anoniem181

Bericht 25 Jul 2016 21:06

Re: Baby op komst: hoeveelheid kleding + maten

Bij de oudste hadden we niet zoveel gekocht, ik denk dat we 5 pakjes in maat 50 hadden en 5 pakjes in maat 56. Was allemaal uniseks en we hadden zoiets van: als de baby er straks is krijgen we toch alles seksegerelateerd. En dat was ook zo, we zijn overladen met jurkjes, roze pakjes etc in maat 50 t/m 68. Daar konden we wel even mee vooruit. Met het oog daarop hebben we voor de tweede eigenlijk maar een paar pakjes gekocht en niet eens omdat het nodig was (want nog superveel kleren bewaard van haar zus), maar gewoon omdat we het leuk vonden om ook wat voor haar te kopen. Ze was overigens flink bij de geboorte met 8 pond en 52 cm dus ze heeft maat 50 maar heel even gedragen (50/56 was dan wel weer te ruim).

Kortom: ik zou een paar pakjes 50 en een paar pakjes 56 kopen, niet te gek. Je krijgt echt enorm veel kleertjes en het zou jammer zijn als er kleertjes ongedragen blijven.
<<

Geel

Bericht 25 Jul 2016 21:15

Re: Baby op komst: hoeveelheid kleding + maten

Ik had/heb echt belachelijk veel kleding, waarvan ze meer dan de helft niet draagt. Het merendeel heb ik gekregen.
Wat ik echt overschat vind voor meisjes tot 6 maanden sowieso, zijn jurken. Die dingen trek je toch niet aan. Ze ligt meer dan de helft van de tijd op bed en dan moet je steeds die jurk uittrekken. Is echt alleen maar gedoe.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 25 Jul 2016 21:28

Re: Baby op komst: hoeveelheid kleding + maten

Mijn jongste dochter draagt bijna alleen maar jurken. Ik snap niet zo goed dat je die steeds uit moet trekken? Mijn dochter draagt basic jurkjes zonder roezeltjes oid met een zachte legging. Mijn dochters gingen pas rond 6 maanden oud pyjama's dragen. Tot die tijd hadden ze overdag en 's nachts dezelfde outfit aan tenzij ze in bad waren geweest.

Ik had in maat 50 een stuk of vijf outfitjes en een hele berg in maat 56.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 25 Jul 2016 22:15

Re: Baby op komst: hoeveelheid kleding + maten

Voor mijn zoontje heb ik 6 setjes in maat 50 en 15 setjes in maat 56.

Bij mijn dochter had ik 3 setjes in maat 50 omdat de meesten zeiden deze niet (lang) nodig te hebben. Ze heeft hier destijds 1 maand in gezeten dus toen moesten we heel snel nog kleding bij gaan halen. Ik heb het toch liever al in de kast hangen en qua maat weet je het toch nooit zeker.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 25 Jul 2016 22:16

Re: Baby op komst: hoeveelheid kleding + maten

Ik heb trouwens niet veel kleertjes gehad, wel veel bonnen. De kleertjes die ik kreeg waren vaak niet mijn smaak dus de bonnen kwamen goed van pas.
<<

Anoniem253

Bericht 26 Jul 2016 20:53

Re: Baby op komst: hoeveelheid kleding + maten

Hoeveel rompertjes hebben jullie? En in welke maten?
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers