Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie kan goed Frans lezen en wil me helpen?

<<

Anoniem313

Bericht 25 Jul 2016 15:24

Wie kan goed Frans lezen en wil me helpen?

Ik heb hulp nodig!

Tijdens onze kampeervakantie in Frankrijk wil ik mijn vriend verrassen. Mijn ouders komen een weekendje over en ik wil hem dan meenemen naar een hotel in de bergen waar we een nachtje lekker kunnen slapen. Ik wil dan ook eten in het restaurant, maar, nu komt het, mijn vriend is nogal kieskeurig qua eten. Hij eet in ieder geval geen orgaanvlees en geen kaas (superhandig, in Frankrijk :thumbdown: ) en heeft daarnaast nog wel wat dingetjes die hij niet lekker vindt. Dus ik ben nu als een idioot menukaarten aan het napluizen bij de volgende dingen zou ik wat hulpen kunnen gebruiken:

Pressé tiède de bouillabaise et ses autours, poudre d’ail des ours.

Something something vissoep, met een soort knoflookpoeder?

Saumon poché dans un lait de pois, petities legumes d’été, à l’ortie moulue.

Zalm gepocheerd in wat voor melk? En wat is ortie moulue?

Persillade de lapin liée au Kiri

Dat eerste is peterselie met knoflook, en het beest is :albino:, maar wat is liée au Kiri?

Alvast merci bien!
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 25 Jul 2016 15:29

Re: Wie kan goed Frans lezen en wil me helpen?

Pois zijn erwten, dus een saus van erwten met melk of zo?

L'ortie is iets van netelblad (kan een sort van brandnetel zijn) en moulue betekent dat het gemalen is.
Laatst gewijzigd door Amandine op 25 Jul 2016 15:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jul 2016 15:32

Re: Wie kan goed Frans lezen en wil me helpen?

Ja, ik ken pois ook als erwten, maar lait de pois kan ik dan niet plaatsen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Jul 2016 15:33

Re: Wie kan goed Frans lezen en wil me helpen?

Saumon poché dans un lait de pois, petities legumes d’été, à l’ortie moulue.

Google translate geeft mij grof vertaald en herschreven

Gepocheerde zalm met erwtenpuree, kleine zomergroente en gemalen brandnetel

Bij aardappelpuree doe je ook melk, vandaar dat ik op erwtenpuree kom
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 25 Jul 2016 21:45

Re: Wie kan goed Frans lezen en wil me helpen?

Zijn t geen kikkererwten?
<<

Anoniem318

Bericht 25 Jul 2016 22:00

Re: Wie kan goed Frans lezen en wil me helpen?

Pressé tiède de bouillabaise et ses autours, poudre d’ail des ours.

Die vissoep is in ieder geval lauw, het geperste deel snap ik ook niet. De poeder is van een bepaalde type knoflook, maar misschien kun je gewone knoflookpoeder gebruiken?

Saumon poché dans un lait de pois, petities legumes d’été, à l’ortie moulue.

Het is wel erwtenmelk, maar hoe je dat voor elkaar krijgt? Ortie is gewoon brandnetel en moulu(e) betekent gemalen.


Persillade de lapin liée au Kiri

Ik denk dat het betekent gebonden met Kiri (een zacht wit kaasje, Kiri is de merknaam).
<<

Anoniem313

Bericht 26 Jul 2016 10:08

Re: Wie kan goed Frans lezen en wil me helpen?

Merci Madame! Hier kan ik wat mee. Nu je het zegt, dat Kiri kaasje ken ik wel ja - wat gek dat ze dat in een restaurant gebruiken, is toch zo'n La Vache Qui Rit-achtig kinderkaasje?
Ik heb net m'n confirmation de reservation naar het hotel gemaild, dus volgende week zit ik in de bergen konijn met kaas te eten!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron