Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mobiele airco

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 22 Jul 2016 23:34

Mobiele airco

Wie heeft er een mobiele airco?
Zo ja, welk merk en hoe duur? Koelt hij goed? Maakt hij herrie?
Zet je hem de hele dag aan en pas uit als je gaat slapen of andersom?
Koelt hij meerdere kamers of 1 grote ruimte of moet je per slaapkamer 1 mobiele airco hebben?

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Inmiddels van plan dat we morgen wat gaan doen eraan, want het is boven 28 graden ondanks dat we overdag alles dicht hpiden. We slapen niet meer en de kinderen niet voor 22.30 uur en daarna gebroken nachten.
Het is klaar zo. Van mij mag het ook weer gaan regenen en afkoelen.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem221

Bericht 23 Jul 2016 00:01

Re: Mobiele airco

Wij wilden graag een mobiele airco, maar gezien mijn vriend's lichamelijke problemen is het niet aan te raden om te gaan voor een mobiele airco. Net zoals hij niet uit het niets onder de koude douche kan gaan staan, zoals ik dat wel kan. Onze buren hebben er wel één en deze koelt één kamer per keer. Ik weet ook niet of een mobiele airco krachtig genoeg is om alle kamers tegelijkertijd te koelen (ik vermoed van niet). Wat ik wel weet is dat als je een emmer ijs achter de ventilator zet, je ook een airco hebt. Hij blaast namelijk altijd het lucht rond dat hij vanachter krijgt. Mobiele airco's hoeven maar 100 euro te kosten, maar emmers met ijs achter een ventilator is zoveel goedkoper. Of een ventilator voor een open raam zetten, helpt ook al.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jul 2016 05:56

Re: Mobiele airco

Wij hadden 1 vorig jaar goedkoop gekocht helaas is die stuk. Wij deden hem alleen aan als we thuis waren en snachts uit want het maakt wel veel lawaai. En je moet steeds de opvangbak legen. De temperatuur zakte wel maar om nou te zeggen wow wat is het hier koud neuh. Ik had er meer van verwacht dat je echt lekker koel in huis kreeg. Daarom hebben we ook geen nieuwe gekocht want vind ze vrij duur. . Dus nu maar weer de waaiers aan. De waaier op het plafond moesten we vorig jaar ook in de nacht steeds aan.

Is hier 33 graden op de slaapkamer
Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 23 Jul 2016 10:34

Re: Mobiele airco

Wij hebben er eentje. Na jaren twijfelen vorig jaar goedkoop eentje via marktplaats gekocht om te proberen. Hier staat hij in de woonkamer. Wij hebben er eentje van Everglades, geen A merk dus. Echt heel stil is hij niet. Al zou ik zelf denk ik prima kunnen slapen met het geluid, maar hij staat hier dus beneden. Boven slaap ik met een ventilator aan, dochter vindt dat sinds deze week ook wel fijn en zoon hoop ik er ook aan te laten wennen. Dan is het hier nog best uit te houden 's nachts. Boven een mobiele airco wordt te lastig hier, wij hebben schuine daken en dus dakramen. Met de slang die naar buiten moet wordt dat wel een heel ingewikkelde constructie heb ik begrepen. Ik zou wel een vaste airco willen (split unit) maar dat is helaas erg prijzig.

Dus we hebben nu overdag beneden de airco aan (niet eens de hele tijd) en de kinderen blijven iets langer op de laatste week, dan slapen ze sneller en ze slapen ook nog eens uit. Gelukkig kan dat nu in de vakantie. Zo is het hier dan nog wel te doen, en voor die korte tijd per jaar dat het echt heet is wil ik zelf voor boven geen duur systeem aanschaffen. Als ik wel makkelijk een mobiele airco boven kon zetten zou ik dat trouwens zeker doen. Die van beneden bevalt heel goed, echt heerlijk. Ik weet niet hoe groot het bij jullie boven is, maar misschien kun je als alle deuren open staan wel af met een airco die een grote capaciteit heeft qua te koelen oppervlakte. Staat er als het goed is bij hoeveel dat is bij elk apparaat. Al zal het vast het lekkerst zijn in de kamer waar hij staat. Of meerdere airco's met kleinere koeloppervlakte, dat zal denk ik beter werken.

O, ik lees net wat Sarah schrijft en wij hebben dus geen opvangbak die je moet legen, maar een slang naar buiten.
<<

Anoniem237

Bericht 23 Jul 2016 14:22

Re: Mobiele airco

Wij hebben een vaste airco met buitenunit en ik wil er niet meer zonder. We doen de airco een half uur voordat we gaan slapen aan en dan is de hele bovenverdieping bijna 10 graden koeler dan daarvoor. Ook veel minder vochtig en benauwd en dat vind ik nog wel het grootste voordeel. Als we beneden ook willen koelen zetten we de airo iets harder en langer aan. We gebruiken de airco wel heel minimaal, alleen als het boven echt te warm is, want het is natuurlijk wel een duur apparaat qua energie.
<<

Anoniem178

Bericht 23 Jul 2016 14:56

Re: Mobiele airco

Wij hebben nu een mobiele airco in de slaapkamer staan, ongeveer 50 m3. Rond 6 uur 's avonds zetten we hem aan en laten hem dan draaien tot we naar bed gaan. Op een minder warme dag gooien we dan de ramen open, meestal is het rond 10/11 uur dan net zo warm als in de kamer. Slapen terwijl hij aanstaat lukt niet, hij maakt echt veel herrie terwijl hij volgens de verpakking stil zou moeten zijn.

Beneden hebben we alleen maar een ventilator, dat werkt beter dan de airco omdat de ruimte veel te groot is.
<<

Anoniem236

Bericht 23 Jul 2016 15:06

Re: Mobiele airco

Als je de mogelijkheid hebt zou ik een split unit airco aanschaffen. Maakt bijna geen geluid en koelt echt mega goed.
Wij hadden in ins oude huis er een in onze slaapkamer. Als onze zoon toen slecht sliep legden we hem bij ons op de kamer in het campingbedje.

Of s avonds lekker tv kijken op de slaapkamer, ik mis het nu echt.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers