Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bultje in mijn klier

<<

Anoniem301

Bericht 17 Okt 2013 12:18

Bultje in mijn klier

Hallo,

Ik heb een bultje in mijn klier in mijn nek. Eerst was het heel klein. Heb het toen een maand aangekeken en ben toch maar naar de huisarts gegaan. Daar heeft hij het bultje gevoeld en de lijn van de andere klieren in mijn nek gevoeld, om te kijken of er nog meer bultjes zaten. Die zaten er niet. Ook vroeg hij of het zeer deed, en of ik andere klachten had. Die heb ik niet. Toen gaf hij aan dat het heel normaal dat een kliertje op kan gaan zetten, en dat het ook kan dat je dat bultje dan altijd blijft voelen/houden. Maar als het groter wordt ik weer terug kan komen.

Nu is het bultje ietsje groter geworden. Het voelt als een heel klein knikkertje onder mijn huid. Gisteren de assistente gebeld, om te vragen of ik nog eens terug moet komen, of dat ik dan de tijd van de huisarts en die van mezelf verspil. Zij vroeg ook of het zeer deed en of ik andere klachten heb, maar die heb ik niet. Volgens haar was er niks aan de hand, maar mocht het echt groter worden, of als ik ongerust ben ik altijd nog een afspraak kan maken.

Het zit me toch niet zo lekker, dus net weer even gebeld, of ik niet 'gewoon' een bloedonderzoek kan krijgen, dan hoef ik ook niet terug naar de dokter. De assistente gaf aan dat ze de dokter even terug zou laten bellen, dit heeft ze net gedaan. Ze wil graag dat ik toch nog even langs kom, dan kan ze voelen, en voelen of ik meer bultjes heb. Daarna kan ik eventueel doorverwezen worden voor een echo, met bloedprikken gaat dat niet.

Nu hoop ik eigenlijk gewoon dat de dokter me doorstuurt voor een echo. Kan ik dat 'eisen'? Het is waarschijnlijk niks, en normaal ben ik niet iemand die snel de dokter belt, maar stel het is wel iets, en dat komt later aan het licht kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik toen niet heb aangedrongen.

Iemand tips?
<<

Anoniem315

Bericht 17 Okt 2013 14:03

Re: Bultje in mijn klier

Ik heb ook bultjes in mijn nekklieren en ben daar destijds voor naar de dokter geweest. De bultjes leken ook groter en opvallender te worden, maar dit kwam ook omdat ik er continue aan zat te voelen.
De dokter vermoedde dat het oude 'littekens' zijn van keelontstekingen. Ze hebben toen ter geruststelling een bloedonderzoek gedaan, waar geen verontrustende zaken uit kwamen. Ze zitten er nu nog, na meer dan 10 jaar, maar ze vallen me niet meer op.

Hopelijk is het bij jou ook zoiets. Ik kan me voorstellen dat je het wat eng vindt en dat je duidelijkheid wilt.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Okt 2013 14:16

Re: Bultje in mijn klier

Exogenesis schreef:Ik heb ook bultjes in mijn nekklieren en ben daar destijds voor naar de dokter geweest. De bultjes leken ook groter en opvallender te worden, maar dit kwam ook omdat ik er continue aan zat te voelen.
De dokter vermoedde dat het oude 'littekens' zijn van keelontstekingen. Ze hebben toen ter geruststelling een bloedonderzoek gedaan, waar geen verontrustende zaken uit kwamen. Ze zitten er nu nog, na meer dan 10 jaar, maar ze vallen me niet meer op.

Hopelijk is het bij jou ook zoiets. Ik kan me voorstellen dat je het wat eng vindt en dat je duidelijkheid wilt.

Ja precies vind het een beetje eng-ig. Dank voor je reactie! Die is namelijk wel geruststellend :) Gek dat ze dit bij jou wel via een bloedonderzoek konden doen. Voor zover ik weet heb ik trouwens geen keelontstekingen gehad.
<<

ChiQ

Bericht 17 Okt 2013 14:17

Re: Bultje in mijn klier

Je hoeft toch zoiets niet te eisen? Zeg gewoon tegen de huisarts, joh ik ben bang en ik wil dat je me doorstuurt voor geruststelling want ik ben er niet gerust op. Het zal zeker de eerste keer niet zijn dat een huisarts er naast zit, m.i. denken ze vaak dat je jong bent, gezond bent, en dan is het niets ernstigs maar het kan natuurlijk wel. Ik vind bultjes etc maar eng.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Okt 2013 14:22

Re: Bultje in mijn klier

Carrie schreef:
Exogenesis schreef:Ik heb ook bultjes in mijn nekklieren en ben daar destijds voor naar de dokter geweest. De bultjes leken ook groter en opvallender te worden, maar dit kwam ook omdat ik er continue aan zat te voelen.
De dokter vermoedde dat het oude 'littekens' zijn van keelontstekingen. Ze hebben toen ter geruststelling een bloedonderzoek gedaan, waar geen verontrustende zaken uit kwamen. Ze zitten er nu nog, na meer dan 10 jaar, maar ze vallen me niet meer op.

Hopelijk is het bij jou ook zoiets. Ik kan me voorstellen dat je het wat eng vindt en dat je duidelijkheid wilt.

Ja precies vind het een beetje eng-ig. Dank voor je reactie! Die is namelijk wel geruststellend :) Gek dat ze dit bij jou wel via een bloedonderzoek konden doen. Voor zover ik weet heb ik trouwens geen keelontstekingen gehad.


Ik ook niet. Nooit iets van gemerkt.

In het bloed kunnen ze zien of er ontstekingen in je lichaam zitten. 'Onrust' in het bloed, noemden ze dat. Als de waarden normaal zijn, kun je er (schijnbaar) vanuit gaan dat die kliertjes geen kanker zijn.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Okt 2013 14:39

Re: Bultje in mijn klier

Ik had dat in mijn oksel. Uiteindelijk is er een echo an gemaakt, was idd gewoon een klier, niks aan de hand. Maar ik vond het wel fijn dat er even naar gekeken werd. Ik zou gewoon mijn zorgen uiten.
<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 14:44

Re: Bultje in mijn klier

Ik heb een week of wat geleden ook zo'n soort topic geopend. Bij mij zat het onder mijn onderkin en ze had het toen over een vetbultje. Nu is het opeens wel weer weggetrokken hier maar zou het bij jou ook geen vetbultje kunnen zijn?
Wel verstandig dat je er mee teruggaat, ik zou idd wel een echo eisen, dan weet je zeker wat het is. Succes ermee!
<<

Anoniem301

Bericht 17 Okt 2013 18:28

Re: Bultje in mijn klier

ChiQ schreef:Je hoeft toch zoiets niet te eisen? Zeg gewoon tegen de huisarts, joh ik ben bang en ik wil dat je me doorstuurt voor geruststelling want ik ben er niet gerust op. Het zal zeker de eerste keer niet zijn dat een huisarts er naast zit, m.i. denken ze vaak dat je jong bent, gezond bent, en dan is het niets ernstigs maar het kan natuurlijk wel. Ik vind bultjes etc maar eng.

Ja ik vind het ook best een beetje eng. Nee niet echt eisen hoor, vandaar tussen haakjes. Maar ik wikde eigenlijk weten of ik een beetje aan kan dringen voor ze me toch gewoon naar huis sturen, of dat ik me een beetje aan zit te stellen.
<<

Anoniem 63

Bericht 17 Okt 2013 20:59

Re: Bultje in mijn klier

Mijn man heeft toevallig pas een echo gehad omdat hij een bult in zijn oksel had. De huisarts had al gezegd te verwachten dat dit gewoon een opgezette klier was en dit bleek ook zo te zijn. Het lijkt me dat je gewoon kunt vragen of je een doorverwijzing voor een echo kunt krijgen hoor.
<<

Anoniem130

Bericht 17 Okt 2013 21:17

Re: Bultje in mijn klier

Carrie schreef:
ChiQ schreef:Je hoeft toch zoiets niet te eisen? Zeg gewoon tegen de huisarts, joh ik ben bang en ik wil dat je me doorstuurt voor geruststelling want ik ben er niet gerust op. Het zal zeker de eerste keer niet zijn dat een huisarts er naast zit, m.i. denken ze vaak dat je jong bent, gezond bent, en dan is het niets ernstigs maar het kan natuurlijk wel. Ik vind bultjes etc maar eng.

Ja ik vind het ook best een beetje eng. Nee niet echt eisen hoor, vandaar tussen haakjes. Maar ik wikde eigenlijk weten of ik een beetje aan kan dringen voor ze me toch gewoon naar huis sturen, of dat ik me een beetje aan zit te stellen.


Als jij je zorgen maakt, dan stel je je niet aan. De huisarts is er niet alleen om je beter te maken of door te verwijzen, maar OOK om je gerust te stellen. En een bloedonderzoekje moet echt niet zo heel moeilijk zijn en met een normaal bloedbeeld sluit je een hoop nare dingen al uit. Wel moet je jezelf afvragen OF een bloedonderzoek je ook gerust zal stellen, of niet.. Want dan is dat ook bijna zinloos als de arts verder niet echt iets verwacht te vinden.. :P
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 18 Okt 2013 10:22

Re: Bultje in mijn klier

Ik heb er ook een bultje en normaal heb ik er geen last van. Alleen als ik erg verkouden ben of keelpijn heb voel ik `m wel heel goed (beter dan normaal) en doet het ook pijn met slikken. Ook bij mij zei de huisarts dat het gewoon een opgezet kliertje is en niets ernstigs.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Okt 2013 10:43

Re: Bultje in mijn klier

Whatever schreef:
Carrie schreef:
ChiQ schreef:Je hoeft toch zoiets niet te eisen? Zeg gewoon tegen de huisarts, joh ik ben bang en ik wil dat je me doorstuurt voor geruststelling want ik ben er niet gerust op. Het zal zeker de eerste keer niet zijn dat een huisarts er naast zit, m.i. denken ze vaak dat je jong bent, gezond bent, en dan is het niets ernstigs maar het kan natuurlijk wel. Ik vind bultjes etc maar eng.

Ja ik vind het ook best een beetje eng. Nee niet echt eisen hoor, vandaar tussen haakjes. Maar ik wikde eigenlijk weten of ik een beetje aan kan dringen voor ze me toch gewoon naar huis sturen, of dat ik me een beetje aan zit te stellen.


Als jij je zorgen maakt, dan stel je je niet aan. De huisarts is er niet alleen om je beter te maken of door te verwijzen, maar OOK om je gerust te stellen. En een bloedonderzoekje moet echt niet zo heel moeilijk zijn en met een normaal bloedbeeld sluit je een hoop nare dingen al uit. Wel moet je jezelf afvragen OF een bloedonderzoek je ook gerust zal stellen, of niet.. Want dan is dat ook bijna zinloos als de arts verder niet echt iets verwacht te vinden.. :P


Waarom zou een bloedonderzoek mij niet geruststellen? Ik denk het juist wel, als daar echt niks uit komt laat ik het los en is het klaar :) Maar door deze reacties ben ik al meer gerustgesteld wanneer ik lees dat meer mensen een bultje hebben en het gewoon een opgezet kliertje is. Misschien had ik eerst dit topic moeten openen en daarna de dokter bellen :)
<<

Anoniem130

Bericht 18 Okt 2013 10:58

Re: Bultje in mijn klier

Oh ik bedoelde niet te zeggen dat het je niet zou gerust stellen, enkel dat je voor jezelf moest kijken of het je gerust zou stellen. Als je al zoiets zou hebben van 'zelfs als mijn bloed normaal is vertrouw ik het toch niet' is dat heel ander uitgangspunt natuurlijk. ;)
<<

Anoniem124

Bericht 18 Okt 2013 12:14

Re: Bultje in mijn klier

Ik heb ook zo'n bultje, al een jaar of 8. Soms groter, soms kleiner. Ben er eens mee bij de dokter geweest. Die zei, als je dun bent dan voel je echt alles zitten. En als je bijv. Eens een flinke griep hebt gehad dan kan zo'n bultje ...hoe noemde hij het nou...nouja iig blijven zitten en dat voel je ook wel. Maar was in mijn geval (hopelijk als t goed is hahah...ik haat bultjes) niks ergs. Maar moet eerlijk zeggen, als ik me was ofzo dan negeer ik de plek altijd. Ben licht hypochonder.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Okt 2013 14:46

Re: Bultje in mijn klier

Whatever schreef:Oh ik bedoelde niet te zeggen dat het je niet zou gerust stellen, enkel dat je voor jezelf moest kijken of het je gerust zou stellen. Als je al zoiets zou hebben van 'zelfs als mijn bloed normaal is vertrouw ik het toch niet' is dat heel ander uitgangspunt natuurlijk. ;)

Ah zo, ja klopt. Maar nee hoor, dan ben ik gerustgesteld en is het klaar :)

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers