Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen tegen de muggen?

<<

Elle123

Bericht 19 Jul 2016 16:15

Wat te doen tegen de muggen?

Vannacht de halve nacht wakker gelegen door de warmte, en ik viel maar niet in slaap door die stomme muggen. Heeft iemand de tip om muggen buiten te houden? Horren wil ik wel maar is zo snel geen optie. Ik heb ooit zo’n muggenstekker gehad, maar die maakte een irritant geluid waardoor ik dus ook niet kon slapen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 19 Jul 2016 16:34

Re: Wat te doen tegen de muggen?

Een ventilator. Dat vinden die beesten niet zo fijn. Ik heb hem altijd aan en heb nergens last van.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6228

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Jul 2016 16:48

Re: Wat te doen tegen de muggen?

Wij hebben zo'n stekker en een ventilator. Van bide geen last 's nachts.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem304

Bericht 19 Jul 2016 17:52

Re: Wat te doen tegen de muggen?

Ik sla ze allemaal dood met een handdoek. Heb zoveel geprobeerd en ook de ventilator aan, maar ze zitten altijd op me en komen ook gewoon onder de dekens ofzo. Zit er van top tot teen onder.
<<

Elle123

Bericht 19 Jul 2016 20:15

Re: Wat te doen tegen de muggen?

Mijn vriend wil geen ventilator. Hij denkt dat hij daar ziek van wordt...
Inmiddels de 3 supermarkten, Action, Blokker en Kruidvat in het dorp gehad maar overal was het anti muggenspul uitverkocht. Dus naar een dorp verderop gegaan en bij de tweede supermarkt hadden ze nog 1 stekker liggen. Dus die ga ik nog maar eens proberen. Hopelijk maakt deze geen geluid.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 19 Jul 2016 20:20

Re: Wat te doen tegen de muggen?

Ventilator helpt alleen als je die bij je in de buurt zet. Het is namelijk de wind waar ze niet tegenin kunnen vliegen waardoor je niet geprikt wordt. Verder is toch echt citronella op je smeren wat helpt. Wij wonen in zuid oost brabant waar echt een muggenplaag is (kunnen gewoon niet buiten zitten en diverse mensen maaien het gras met een imkerhoed op) Wij zijn zelfs naar Belgie gereden om muggenspul te halen wat net wat effectiever is dan hier.
<<

anoniem203

Bericht 19 Jul 2016 20:32

Re: Wat te doen tegen de muggen?

Er is nu een enorme run op muggenspul en dan met name die stekkers. Je zou evt bij Kruidvat/Trekpleister kunnen proberen. Die krijgen wekelijks producten van Roxasect binnen. Van dat merk bestaat er ook een muggenstekker.

Wij hebben sinds 3 weken horren. Gewoon van die zelf-knip-en-plak dingen van de Xenos (Action heeft ze ook). Ik hou ook goed de deuren dicht en sindsdien geen mug meer gezien!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 19 Jul 2016 21:46

Re: Wat te doen tegen de muggen?

Gewoon spul met 50% Deet kopen via internet. Zie je nu elke keer reclames van. Op drogisterij.net ofzo of van die kampeer webwinkels.

Verder zo min mogelijk licht aan als de ramen open staan. Heb hier elke nacht het slaapkamerraam open en nog geen mug gezien *klopt af*
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem185

Bericht 20 Jul 2016 01:44

Re: Wat te doen tegen de muggen?

Wij hebben de ramen wagenwijd open nu, horren er voor en de ventilator aan. Zo is het nog enigszins te doen.
<<

Anoniem184

Bericht 20 Jul 2016 05:41

Re: Wat te doen tegen de muggen?

Het is dat het op korte termijn geen optie is, maar het enige wat hier écht werkt, zijn horren. Eventueel in combinatie net de ventilator, als er toch eentje tussendoor gesneakt is.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Jul 2016 09:07

Re: Wat te doen tegen de muggen?

Een klamboe? Mijn zoon wordt steeds lek geprikt en slaapt sinds afgelopen nacht onder een klamboe en is vannacht in ieder geval niet geprikt.
Muggenstekkers met geluid en met geur hebben we ook geprobeerd maar dat hielp niet en bijv. deet mag hij nog niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jul 2016 09:47

Re: Wat te doen tegen de muggen?

Ik smeer mezelf gewoon in met Deet (maar 20 of 30% Deet) 's avonds voor het slapen gaan. We slapen met het raam open maar wel onder een lakentje, zodat je wel bedekt bent. De eerste nachten zonder Deet werd ik echt lekgeprikt, nu volgens mij niet meer dus dat lijkt wel te helpen. Deet kun je gewoon bij de drogist halen.
Let's discover the world together.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 20 Jul 2016 10:05

Re: Wat te doen tegen de muggen?

Hier werkt een ventilator meestal wel goed. Die zet ik dan niet te hard, maar wel zo dat hij op mij gericht staat. Bij de kinderen geen ventilator, dat vinden ze niet fijn. Gelukkig valt het tot nu toe ook erg mee bij hen, maar voor de zekerheid heb ik wel lotion in huis om ze preventief mee in te smeren voor het slapengaan en ook spul om te smeren voor als ze toch geprikt zijn. Zoon reageerde vorig jaar namelijk extreem op muggenbeten, dat werden hele schijven en er kwam ook een vochtblaasje op. Al mag je bij kinderen nog niet alles smeren, dus dat was even goed zoeken. Uiteindelijk bij kruidvat gewoon iets van het huismerk gevonden dat bij kinderen mag. Daar zit dan alleen geen Deet in, dus ben benieuwd hoe effectief het zal zijn.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 20 Jul 2016 16:33

Re: Wat te doen tegen de muggen?

Wij hebben allemaal een klamboe. Ideaal!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 20 Jul 2016 21:58

Re: Wat te doen tegen de muggen?

Voor je gaat slapen eerst op muggenjacht en daarna aan de Deet.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers