Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Twijfel over basisschool voor dochter...

<<

Hartjes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 12 Mei 2014 14:49

Bericht 18 Jul 2016 14:58

Twijfel over basisschool voor dochter...

Onze dochter gaat over een maand of 4 naar de basisschool.
Iets van een half jaar geleden hebben we haar ingeschreven voor een school. We hebben haar klasselijst ook al binnen.
Maar sinds afgelopen week twijfel ik ineens of we haar toch niet naar een andere basischool zullen doen.
Zouden we nu nog kunnen wisselen? Of is dat nu te laat?
De basisscholen hebben nu vakantie, dus dan zullen ze pas na de vakantie bereikbaar zijn?
Wie heeft advies of ervaring?
<<

Anoniem219

Bericht 18 Jul 2016 15:17

Re: Twijfel over basisschool voor dochter...

Als je na de vakantie contact opneemt met beide scholen dan moet dit als er op de andere school plek is gewoon te regelen zijn lijkt mij
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Jul 2016 15:19

Re: Twijfel over basisschool voor dochter...

Geen ervaring, maar ik weet van mijn moeder (zij werkt op een bestuurskantoor voor een aantal scholen en handelt daar ook de inschrijvingen af), dat dit soort dingen tijdens schoolvakanties niet worden opgepakt. Het hele bestuurskantoor is namelijk tijdens de schoolvakanties ook gesloten. Ik denk dat dit voor alle scholen en schoolbesturen geldt.

Wat is eigenlijk de reden dat je geen goed gevoel hebt bij deze school?

♥♥
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 18 Jul 2016 15:37

Re: Twijfel over basisschool voor dochter...

Als er geen wachtlijst is kun je gewoon wisselen. Dan geef je je dochter bij de nieuwe school op en bij die andere meldt je haar af.
2010 2012
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 18 Jul 2016 15:38

Re: Twijfel over basisschool voor dochter...

Dat kan prima, een mailtje naar het algemene adres van de basisschool sturen. Wellicht kijkt er iemand nog in de vakantie (doe ik namelijk wel, ik ben vanmorgen nog op en neer gereden om een verlate inschrijving te regelen) en anders in de laatste week van de vakantie of eerste week na de vakantie. Een school moet goed voelen. Zelf ben ik 2 maanden van tevoren ook van school gewisseld terwijl hij al 2 jaar ingeschreven stond bij de andere. Ga op beide scholen nog eens kijken en laat je gevoel spreken. Succes!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 18 Jul 2016 16:22

Re: Twijfel over basisschool voor dochter...

Als er geen wachtlijst is op de nieuwe school dan moet dat vast kunnen. Hopelijk is dat het geval, op onze school is er bijvoorbeeld een aardige wachtlijst en is lastminute inschrijven vrijwel onmogelijk. Deze periode is ook onhandig qua contact leggen, maar als het nu niet lukt ivm vakantie dan gewoon erna proberen. Je weet nooit. In elk geval zou ik zeker verder kijken als je toch twijfels bij de huidige keuze hebt gekregen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers