Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 22:21

Bericht 18 Jul 2016 09:30

Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

Onze een-eiige tweeling Esmée en Earlene van zeven jaar zijn zaterdag terug gekomen van Scouting zomerkamp.

Toch altijd weer verbaast wat er allemaal terugkomt aan tassen inhoud. Meeste spullen zijn niet van de meiden of zijn ze kwijt of is kapot!

Bij alle spullen van onze meiden stond er een naam in, mij in het zweet gewerkt om alles te merken. Alle onderstaande spullen geen naam of onleesbaar

Totale lijst van spullen die niet van de meiden zijn:

5 vieze onderbroeken waarvan 3 met een heerlijke vette bruinestreep erin met stukjes (1 lag tussen de nog schone spullen)
1 uniform blouse (die Esmée aanhad) is niet van haar (ook nog 1 maat groter)
2 vieze t-shirt
1 vieze badhanddoek
1 meisjes zomerjas ook nog eens 2 maten kleiner is vermoedelijk van een Bever. (Bever is leeftijfgroep 5 tot 7 jaar en Welpen waar onze meiden inzitten Welpen 7 tot 12 jaar) Dochter gaf ook aan dat ze die gebruikt heeft?
4 verschillende flessen shampoo bij een dame
1 borstel met zwarte haren

Totale lijst va spullen die kapot zijn:

3 t-shirts
2 broeken
1 washandje
1 vest waarvan de capuchon er bijna afligt!

Totale lijst van spullen die kwijt zijn en die is gelukkig kort

1 t-shirt
Tandenborstel is door de midden maar dochterlief heeft het gewoon gebruikt

Ach alles weer gewassen en weggegooid. Bij de eerste Scouting opkomst alles meenemen en even kijken of we spullen van de meiden vinden :smile:

Meiden hebben een geweldige week gehad aan de foto's te zien.Nu nog vermoeid en gaar maar dat is elk jaar zo, volgend jaar gaat ook hun zusje Sophie op Scouting bij de Bevers :smile:
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jul 2016 09:33

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

Je hebt in ieder geval geen moeite met privacy.
<<

Anoniem185

Bericht 18 Jul 2016 09:38

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

Tsja dat is nu eenmaal scouting. Ik organiseer onze speelweek in de zomer (kamp maar zonder overnachtingen en vrijblijvend welke dagen kinderen komen) en ik snap dat de leiding met zulke grote groepen onder hun hoede zich niet druk kan maken over welke onderbroek waar terecht komt. Zeker niet in de leeftijd dat kinderen geacht worden zichzelf om te kunnen kleden. Dat ze het bij de bevers moeten nakijken vind ik wel. Welpen moeten dit zelf kunnen dus ik zou het probleem eerder bij je dochters zoeken als er andermans spullen in zitten. Kapotte spullen hoort erbij, ze spelen ze hele week en zijn enorm uitgelaten. Dan gaat er spul kapot.
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 22:21

Bericht 18 Jul 2016 10:05

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

Yadira schreef:Je hebt in ieder geval geen moeite met privacy.


Welke privacy bedoel je Yadira

Bob schreef:Tsja dat is nu eenmaal scouting. Ik organiseer onze speelweek in de zomer (kamp maar zonder overnachtingen en vrijblijvend welke dagen kinderen komen) en ik snap dat de leiding met zulke grote groepen onder hun hoede zich niet druk kan maken over welke onderbroek waar terecht komt. Zeker niet in de leeftijd dat kinderen geacht worden zichzelf om te kunnen kleden. Dat ze het bij de bevers moeten nakijken vind ik wel. Welpen moeten dit zelf kunnen dus ik zou het probleem eerder bij je dochters zoeken als er andermans spullen in zitten. Kapotte spullen hoort erbij, ze spelen ze hele week en zijn enorm uitgelaten. Dan gaat er spul kapot.


Inderdaad dat is de charme van een zomerkamp en wij alle ouders en leiding kunnen er om lachen.

Nee de leiding gaat bij de Welpen echt niet op letten en nakijken de spullen van de kids. Komt altijd wel terecht.... :yes:

Het is ook de chaos bij het inruimen van de tassen als ze weg gaan of moeten opruimen, ook dat vaak alle jassen en vesten op een hoop worden gegooid bij een activiteit ook bij Bevers en Welpen gezamenlijk activiteiten
Laatst gewijzigd door saskias op 18 Jul 2016 10:10, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Jul 2016 10:05

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

Yadira schreef:Je hebt in ieder geval geen moeite met privacy.

:lol:

♥♥
<<

Anoniem185

Bericht 18 Jul 2016 10:06

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

saskias schreef:
Yadira schreef:Je hebt in ieder geval geen moeite met privacy.


Welke privacy bedoel je Yadira
Mensen kunnen je zo makkelijk herkennen. Je geeft drie namen van je kinderen, waarvan er eentje niet vaak voor komt. Als iemand in jouw omgeving dit leest weten ze gelijk dat jij het bent, je bent hier dus in niets anoniem. Meestal zetten mensen de namen van de kinderen alleen in voorletters er in, dan kunnen mensen je niet via Google vinden.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jul 2016 10:07

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

saskias schreef:
Yadira schreef:Je hebt in ieder geval geen moeite met privacy.


Welke privacy bedoel je Yadira

Die van jezelf cq. je kinderen.
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 22:21

Bericht 18 Jul 2016 10:09

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

Yadira schreef:
saskias schreef:
Yadira schreef:Je hebt in ieder geval geen moeite met privacy.


Welke privacy bedoel je Yadira

Die van jezelf cq. je kinderen.


O nee hoor geen probleem met privacy

Heb niet ons dorp genoemd of achternaam dan valt het nog mee.

En als iemand van ons dorp, familie of bekenden onze kinderen herkend, tja... zal wel leuk zijn om via dit forum contact te zoeken :smile:
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jul 2016 10:15

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

Okee prima.
<<

Anoniem185

Bericht 18 Jul 2016 10:17

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

Niet iedereen heeft goede bedoelingen Saskia. Ik hoop dat je in dit geval geen privé dingen online zet waarvan je liever niet hebt dat de buurvrouw het weet.
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 22:21

Bericht 18 Jul 2016 10:21

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

Bob schreef:Niet iedereen heeft goede bedoelingen Saskia. Ik hoop dat je in dit geval geen privé dingen online zet waarvan je liever niet hebt dat de buurvrouw het weet.


Nee ben wel voorzichtig met gevoelige privé dingen

Zet bijvoorbeeld geen foto's online op facebook in forums van de kids en ons zelf.

Of het moet echt een afgesloten alleen leden gedeelte zijn op een forum '
<<

Anoniem185

Bericht 18 Jul 2016 10:23

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

Dan is het goed. Leuk dat je gelijk zo actief bent met reageren!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Jul 2016 10:23

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

Maar on topic.. Toch vind ik het wel raar dat je inderdaad zoveel kapotte en andere items mee terug krijgt. Toen ik kamp leider was, deed ik toch wel echt een soort check met de kinderen op de laatse dag. Natuurlijk is dat geen perfecte controle want het zijn kinderen en ik ging zelf niet tussen de onderbroeken graaien maar ik geloof niet dat er heel veel mis ging.

Dus ik snap je wel. Maar goed, ik weet niet wat de regel is bij die scouting club, of dat gebruikelijk is of niet.
Let's discover the world together.
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 22:21

Bericht 18 Jul 2016 10:34

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

Marin schreef:Maar on topic.. Toch vind ik het wel raar dat je inderdaad zoveel kapotte en andere items mee terug krijgt. Toen ik kamp leider was, deed ik toch wel echt een soort check met de kinderen op de laatse dag. Natuurlijk is dat geen perfecte controle want het zijn kinderen en ik ging zelf niet tussen de onderbroeken graaien maar ik geloof niet dat er heel veel mis ging.

Dus ik snap je wel. Maar goed, ik weet niet wat de regel is bij die scouting club, of dat gebruikelijk is of niet.


Ja er is wel een check eind van de week waarbij de leiding aanwezig is maar het is de verantwoording van de kinderen. Elk kind bij de Welpen dan heeft een lijst met hij of zij mee heeft. Kids controleren daar mee, alleen tja... vieze onderbroeken tellen..... :razz: en tellen en tassen inpakken algemeen is gewoon... tja saaaaaaaaaaaai Er wordt ook gevraagd 'hebben jullie alles en alles is van jullie zelf'

Meestal ''ja!"
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Jul 2016 10:57

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

Tja meer kan je denk ik dan niet verwachten van de staf. Maar het blijft vervelend, natuurlijk zeker als het om vieze onderbroekjes van andere kindjes gaat.
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 18 Jul 2016 12:43

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

Mijn broer kreeg altijd zn oudste kleren mee op kamp. Die konden daarna gelijk de prullenbak in.
30-04-2017
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 18 Jul 2016 13:24

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

Maar je dochters weten toch wel wat van hun is? Mijn kinderen zijn 4 en 6 maar die zouden echt wel precies weten wat hun eigen kleren zijn. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze zonder mopperen hun tas mee zouden nemen als er zoveel van een ander in zou zitten en zo weinig van hunzelf.
Kapotte kleding zou ik verder niet erg vinden, dat hoort er nou eenmaal bij.
2010 2012
<<

Anoniem193

Bericht 18 Jul 2016 13:27

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

Lexi schreef:Maar je dochters weten toch wel wat van hun is? Mijn kinderen zijn 4 en 6 maar die zouden echt wel precies weten wat hun eigen kleren zijn. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze zonder mopperen hun tas mee zouden nemen als er zoveel van een ander in zou zitten en zo weinig van hunzelf.
Kapotte kleding zou ik verder niet erg vinden, dat hoort er nou eenmaal bij.


Dat inderdaad.
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 22:21

Bericht 18 Jul 2016 13:49

Re: Zomerkamp, tassen inhoud terugkomst

Lexi schreef:Maar je dochters weten toch wel wat van hun is? Mijn kinderen zijn 4 en 6 maar die zouden echt wel precies weten wat hun eigen kleren zijn. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze zonder mopperen hun tas mee zouden nemen als er zoveel van een ander in zou zitten en zo weinig van hunzelf.
Kapotte kleding zou ik verder niet erg vinden, dat hoort er nou eenmaal bij.


Ja bij ons ook wel bij alle meiden.

Dochter Sophie zat een keer bij mij tijdens het strijken.
"Mama, mama!" schreeuwt ze opeens op geen meter afstand.
Ik bijna een hart aanval. "Ja meis en niet zo schreeuwen."
"Die broek niet van mij maar zus," zegt ze en wijst een broek aan die ik op haar stapel heb gedaan.
"Deze broek is je zus te klein geworden en dus mag jij deze gebruiken," zeg ik terug.
Dochter Sophie kijkt mij aan, "maar mama zus gekocht! Niet van mij en geen centjes." (haar zus mocht de broek zelf afrekenen waar Sophie bij was)
Sophie staat op, pakt de broek en legt deze op de stapel van haar zus. "Niet mijn broek!"
Zuchtje van mij. Later de broek gewoon in haar kast gelegd maar elke keer vind ik de broek weer terug in de kast van haar zus hahahaha

Al denk ik, want het is elk jaar zo, dat het meer komt door de spanning van naar huis gaan, het niet huis willen gaan, drukte (kippenhok letterlijk) en ook wel de saaiheid. Die zomerjas leek wel op haar zomerjas en de rest van de kleren op haar kleren.

Dochter Esmée zij inderdaad nog, 'mama volgend jaar ga ik heel goed opletten wat en of iets van mij is want ik wil niet stink kleren meenemen van een ander.'
Zucht want ik weet wel beter, 'is goed meis'

Kees schreef:Mijn broer kreeg altijd zn oudste kleren mee op kamp. Die konden daarna gelijk de prullenbak in.


Ja hier ook alleen maar oude kleren Kees en geen nieuwe.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers