Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


[Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Ja
5
4%
Nee
116
96%
 
Aantal stemmen : 121
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 15 Jul 2016 20:53

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Nee geen lening voor een auto
<<

Anoniem168

Bericht 16 Jul 2016 08:57

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Roos' schreef:Ik zou zelf niet doen.Zou een goedkoop autootje dan kopen, of kan je niet een tijdje zonder en met ov naar werk gaan bijv?
Voor de mensen die zeggen alleen een hypotheek te hebben, hebben jullie dan ook geen telefoonabonnement?Dat valt ook onder een lening.
(Alleen het bedrag is veel kleiner :))


Nee, binnenkort niet meer.


Wel hebben we een cc, maar die wordt automatisch maandelijks ook afbetaald. Staan daarop dus ook eigenlijk nooit in de min. Is puur praktisch voor internetaankopen en vakanties.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 16 Jul 2016 09:47

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Ik heb dat bij mijn auto wel gedaan en zou het nooit meer doen...

Toen ik de lening afsloot dacht ik alleen maar aan de auto die ik zo graag wilde hebben en ik stond er dus totaal niet bij stil dat, als je bijv 110 pm aflost, nog onwijs veel rente vanaf gaat, en je dus in feite veel minder aflost per maand.
Gelukkig had ik uiteindelijk een financiële meevaller waardoor ik hem kon afbetalen, maar voor mij geen lening meer.
<<

Economist

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 08 Jul 2016 12:43

Bericht 16 Jul 2016 09:54

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Zoals velen al schreven: nooit geld lenen voor een auto. Alleen kopen wat binnen jouw budget past.
<<

Anoniem185

Bericht 16 Jul 2016 12:11

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Roos' schreef:Ik zou zelf niet doen.Zou een goedkoop autootje dan kopen, of kan je niet een tijdje zonder en met ov naar werk gaan bijv?
Voor de mensen die zeggen alleen een hypotheek te hebben, hebben jullie dan ook geen telefoonabonnement?Dat valt ook onder een lening.
(Alleen het bedrag is veel kleiner :))
Waarom is dat een lening? Omdat je het eerst 'op' maakt en dan pas betaalt? Ik krijg toch niets waar ik niet voor betaald heb? Dat is toch gewoon een abonnement? Anders kun je wel zeggen dat uit eten gaan ook een lening is, want dan heb je je eten ook al op voordat je betaalt.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Jul 2016 12:17

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Bob schreef:
Roos' schreef:Ik zou zelf niet doen.Zou een goedkoop autootje dan kopen, of kan je niet een tijdje zonder en met ov naar werk gaan bijv?
Voor de mensen die zeggen alleen een hypotheek te hebben, hebben jullie dan ook geen telefoonabonnement?Dat valt ook onder een lening.
(Alleen het bedrag is veel kleiner :))
Waarom is dat een lening? Omdat je het eerst 'op' maakt en dan pas betaalt? Ik krijg toch niets waar ik niet voor betaald heb? Dat is toch gewoon een abonnement? Anders kun je wel zeggen dat uit eten gaan ook een lening is, want dan heb je je eten ook al op voordat je betaalt.


Misschien bedoelt ze een abonnement waarbij je ook betaalt voor een "gratis" telefoon. Dat er een lening voor de telefoon in de 1 of 2 jaar abonnementskosten zit.
<<

Economist

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 08 Jul 2016 12:43

Bericht 16 Jul 2016 12:39

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Bob schreef:
Roos' schreef:Ik zou zelf niet doen.Zou een goedkoop autootje dan kopen, of kan je niet een tijdje zonder en met ov naar werk gaan bijv?
Voor de mensen die zeggen alleen een hypotheek te hebben, hebben jullie dan ook geen telefoonabonnement?Dat valt ook onder een lening.
(Alleen het bedrag is veel kleiner :))
Waarom is dat een lening? Omdat je het eerst 'op' maakt en dan pas betaalt? Ik krijg toch niets waar ik niet voor betaald heb? Dat is toch gewoon een abonnement? Anders kun je wel zeggen dat uit eten gaan ook een lening is, want dan heb je je eten ook al op voordat je betaalt.


Er wordt een financiële verplichting aangegaan voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld 36 maanden. Dat is dus een lening en wordt geregistreerd bij de BKR. Inderdaad is een telefoonabonnement met 'gratis' telefoon ook een lening en wordt geregistreerd bij de BKR als het bedrag groter is dan EUR 250,-.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jul 2016 12:54

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Economist schreef:
Bob schreef:
Roos' schreef:Ik zou zelf niet doen.Zou een goedkoop autootje dan kopen, of kan je niet een tijdje zonder en met ov naar werk gaan bijv?
Voor de mensen die zeggen alleen een hypotheek te hebben, hebben jullie dan ook geen telefoonabonnement?Dat valt ook onder een lening.
(Alleen het bedrag is veel kleiner :))
Waarom is dat een lening? Omdat je het eerst 'op' maakt en dan pas betaalt? Ik krijg toch niets waar ik niet voor betaald heb? Dat is toch gewoon een abonnement? Anders kun je wel zeggen dat uit eten gaan ook een lening is, want dan heb je je eten ook al op voordat je betaalt.


Er wordt een financiële verplichting aangegaan voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld 36 maanden. Dat is dus een lening en wordt geregistreerd bij de BKR. Inderdaad is een telefoonabonnement met 'gratis' telefoon ook een lening en wordt geregistreerd bij de BKR als het bedrag groter is dan EUR 250,-.

Dat ligt er maar net aan wat voor soort abonnement je hebt. 36 maanden is niet echt realistisch tegenwoordig en je hebt ook Sim Only abonnementen die je per maand kunt opzeggen. Dus om nou te stellen dat ieder telefoonabonnement gelijk is aan een lening?
<<

Anoniem281

Bericht 16 Jul 2016 13:02

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Het geldt ook alleen voor abonnementen met een telefoon met een waarde hoger dan 250 euro. Een sim only of een abonnement met een goedkopere telefoon, is 't dus gewoon een dienst die je afneemt. Wanneer je bijbetaalt voor je telefoon, is 't dus ook geen lening.

De financiële verplichting maakt nog niet dat het een lening is.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Jul 2016 13:07

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Bazinga schreef:Het geldt ook alleen voor abonnementen met een telefoon met een waarde hoger dan 250 euro. Een sim only of een abonnement met een goedkopere telefoon, is 't dus gewoon een dienst die je afneemt. Wanneer je bijbetaalt voor je telefoon, is 't dus ook geen lening.

De financiële verplichting maakt nog niet dat het een lening is.


Inderdaad dit. En dan kom je er dus inderdaad op uit of je een duur abonnement neemt om paar honderd euro telefoon af te betalen (lening), of dat je sim/normaal abbo hebt en los een toestel koopt of bijbetaalt (dat laatste hoor ik in mijn omgeving meer en heb ik zelf ook). Dat zijn geen bkr registraties hoor.

Vind het wel goed dat ze die telefoon abonnementen aan banden zijn gaan leggen van twee jaar, zoveel per maand en dan nu de nieuwste iPhone gratis. Genoeg mensen die door telefoonkosten financiële problemen kregen. Maar dit is een beetje overdreven geschetst.
Laatst gewijzigd door Whatever op 16 Jul 2016 13:32, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 16 Jul 2016 13:09

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Ik neem nooit een abonnement met telefoon erbij, dat voelt voor mij inderdaad als een lening (die telefoon). Mijn abonnement is altijd gewoon een databundel.
<<

Anoniem281

Bericht 16 Jul 2016 14:00

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Ik vind 't eng dat elke 18 jarige een abonnement kan afsluiten. Mijn broertje is bijna 18 en ik betaal nu nog zijn abonnement. In de eerste instantie was de afspraak dat hij bij het aflopen van het huidige abonnement, zelf zou gaan betalen, maar ik heb er voor gekozen om het toch nog via mij te laten lopen. Hij moet wel betalen, maar mag het naar mij overmaken en dan betaal ik de rekening.

't Is een redelijk verantwoordelijk joch, maar is blind voor kleine lettertjes en des te gevoeliger voor 'mooie' aanbiedingen. Bovendien acht ik hem er toe in staat om te denken 'Och, ik betaal die rekening over 2 weken wel even..' om 't dan te vergeten en zo begint 't. Helaas heeft hij niet het beste voorbeeld gehad qua financiën van zijn ouders.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jul 2016 14:05

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Mijn broer is ook zo Bazinga. Hij is geen 18 meer, bijna het dubbele zelfs, maar je kan van alles afsluiten en kopen zonder dat er een haan naar kraait.
Toen hij bij de Rabobank diep in het rood stond kon hij zelfs nog een nieuwe rekening met krediet openen bij een andere bank. Echt van de zotte.

Hij is dus ook zo iemand die zo 2 of 3 telefoonabonnementen tegelijk heeft. En dan niet betaald. En weer afgesloten wordt. En weer een nieuw abonnement kan nemen...
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Jul 2016 11:43

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Wij hebben geld van oma geleend om de auto te kopen, maar dat was een renteloze lening (en inmiddels ook al helemaal terugbetaald). Wij hadden een goede auto, maar kregen een ongeluk waardoor de auto total loss was, en omdat ik elke dag 50 km enkele reis naar mijn werk moet rijden moesten we direct een andere auto. We hadden wel voldoende voor een gelijkwaardige auto, maar wilden eigenlijk liever een nieuwere auto die wat langer mee zou gaan. Ik mocht toen geld van oma lenen (ze bood het zelf aan), en dat hebben we aangenomen.

Ik zou nooit een echte lening afsluiten voor een auto, ik heb altijd van mijn ouders geleerd dat je alleen geld mag lenen voor een huis, en daar heb ik me aan gehouden. Al heb ik wel studieschuld, maar dat komt doordat ik toen ik nog studeerde niet goed mijn financiën bijhield. Ik heb toen teveel verdient naast mijn studie waardoor ik stufi moet terugbetalen. Dom!

♥♥
<<

Anoniem193

Bericht 18 Jul 2016 12:26

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

@Yadira: Dat is echt zo vreemd dat dat kan. Echt een grijs gebied in de regelgeving.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jul 2016 12:37

Re: [Poll] Heb jij een lening voor je auto afgesloten?

Ja raar toch. Zulke mensen lopen vaak al in 7 sloten tegelijk en dan kan je ook nog gewoon abonnementen e.d. nemen terwijl je al schulden hebt.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron