Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kiezen peuterspeelzaal dagen

<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 17 Okt 2013 19:46

Kiezen peuterspeelzaal dagen

Een keus die uiteindelijk rond de zomervakantie van volgend jaar genomen moet worden en waar ik nu al van wakker kan liggen. B. gaat na de zomervakantie naar de peuterspeelzaal, ik vind het belangrijk dat hij met andere kinderen kan spelen en een voorbereiding krijgt op het schoolse gebeuren. Ik werk 3 dagen (ma-do-vrij) en het is gebruikelijk dat kinderen twee dagdelen naar de peuterspeelzaal gaan. De keus is dan ma-do of di-vrij. Nu twijfel ik enorm over welke dagen ik hem zal laten gaan. Op ma-do betekent dat mijn ouders en mijn oma hem altijd brengen en halen en ik hem nooit kan brengen of halen, op di-vrij betekent dat ik hem wel 1 dag kan halen/brengen maar dat ik ook een dag van mijn twee dagen met hem samen "kwijt" ben. Ik werk ik het onderwijs en ben verplicht om 08.15 uur aanwezig en heb 20 minuten reistijd. Ik weet echt niet wat ik moet kiezen... Tips/adviezen en ervaringen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Okt 2013 19:48

Re: Kiezen peuterspeelzaal dagen

Ik zou kiezen voor dinsdag en vrijdag, het lijkt mij wel erg prettig om zelf ook regelmatig op de peuterspeelzaal te komen, zodat je de juffen kent, weet hoe het daar is, welke kinderen er zitten. Daarbij gaat hij neem ik aan niet hele dagen, maar dagdelen, dus je bent niet de hele dag kwijt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 17 Okt 2013 19:50

Re: Kiezen peuterspeelzaal dagen

Dat is ook zo, maar ik voorzie een lang slaapmoment na terugkomst van de peuterspeelzaal. Hij zou inderdaad alleen de ochtenden gaan.
<<

Anoniem28

Bericht 17 Okt 2013 19:51

Re: Kiezen peuterspeelzaal dagen

Volgens mij zijn de dagdelen op de peuterspeelzaak vaak van 9 tot half 12 oid, dus je bent maar een klein deel van de dag kwijt (en misschien best lekker om snel het huishouden te doen of boodschappen te halen oid)
<<

Anoniem103

Bericht 17 Okt 2013 19:51

Re: Kiezen peuterspeelzaal dagen

Ik zou voor dinsdag-vrijdag gaan. Ik snap wel dat het dan jammer is van de dag die je samen met hem hebt maar het is maar een halve dag, daarna heb je nog de hele middag samen. Mijn zoontje vindt het altijd wel leuk om dingen te laten zien op de peuterspeelzaal en ik vind het zelf prettig om af en toe een praatje te maken met de juf hoe het gaat enz. Omdat ik onregelmatig werk breng en haal ik hem niet altijd zelf maar ik ben wel blij dat ik hem toch altijd wel 1 van de twee dagen zelf kan brengen en halen.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 17 Okt 2013 19:54

Re: Kiezen peuterspeelzaal dagen

Ik zou ook voor dinsdag en vrijdag gaan. En het zijn idd dagdelen dus je bent niet je hele dag met hem kwijt. Onze dochter gaat dinsdagmiddag van 1-3 en vrijdags van 9-12. De dinsdag werk ik niet, maar dan is ze dus maar 2 uurtjes weg. Is dat geen optie, dat hij dus een keer s'middags gaat? Daarnaast duurt het nog een hele tijd voor hij gaat dus misschien heeft hij dan niet meer zoveel slaap nodig.
Laatst gewijzigd door Vancity_girl op 17 Okt 2013 21:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Okt 2013 19:56

Re: Kiezen peuterspeelzaal dagen

Yrsa sliep alleen de eerste maanden dat ze op de peuterspeelzaal zat nog tussen de middag en dan twee uurtjes. We hadden dan 's middags nog wel tijd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 20:00

Re: Kiezen peuterspeelzaal dagen

Ik zou ook voor de dinsdag- vrijdag gaan. Ook wel lekker toch ff wat tijd voor jezelf, en het is maar een paar uurtjes natuurlijk.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 17 Okt 2013 20:06

Re: Kiezen peuterspeelzaal dagen

Tijd voor mezelf is ook wel lekker, dat heb ik vrijwel nooit. Ik vind het zo moeilijk om hem weg te brengen als ik vrij ben, dat is echt mijn manke. Het gaat ook maar om een paar uurtjes, voor hem is het heerlijk want hij vindt spelen met andere kinderen zo ontzettend leuk. Niet aan mezelf denken, of juist wel aan mezelf denken!
<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 20:07

Re: Kiezen peuterspeelzaal dagen

Precies!! Al roep ik dat nu wel heel stoer, R gaat in februari naar school, notabene naar de school waar ik zelf ook een kleutergroep heb en nog vind ik het enorm spannend. Ik ben op dinsdagen vrij en dan dadelijk gaat hij dus gewoon naar school, ga mijn manneke dan echt wel enorm missen natuurlijk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Okt 2013 21:00

Re: Kiezen peuterspeelzaal dagen

Pleun schreef:Tijd voor mezelf is ook wel lekker, dat heb ik vrijwel nooit. Ik vind het zo moeilijk om hem weg te brengen als ik vrij ben, dat is echt mijn manke. Het gaat ook maar om een paar uurtjes, voor hem is het heerlijk want hij vindt spelen met andere kinderen zo ontzettend leuk. Niet aan mezelf denken, of juist wel aan mezelf denken!


Wat je ook kiest, in beide gevallen speelt hij twee dagdelen met andere kinderen, dus dat maakt niet uit. Het gaat erom wat jij fijner vindt: twee hele doordeweekse dagen met hem, maar vrijwel geen contact met de peuterspeelzaal, of anderhalve doordeweekse dag met hem en wel op de peuterspeelzaal komen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 17 Okt 2013 21:09

Re: Kiezen peuterspeelzaal dagen

Dat is ook zo. Ik denk dat het ook fijn is om contact te kunnen leggen met de ouders van de kindjes waarmee hij op dat moment speelt. Het feit dat hij dan ook aan mij iets kan laten zien van wat hij heeft gedaan en meegemaakt is voor mij ook wel belangrijk. Op dit moment neig ik meer naar de di/vrij momenten, dan zie ik wel hoe het dan loopt. Dan hoef ik het huishouden niet te doen met hem erbij, ook fijn voor hem! Meer qualitytime. Ik heb het altijd ontzettend moeilijk gevonden om B. bij iemand anders te laten, dat speelt in dit geval ook mee. Bedankt voor het meedenken!
<<

Anoniem106

Bericht 17 Okt 2013 21:38

Re: Kiezen peuterspeelzaal dagen

Hier heb ik geen keuze. I. gaat vanaf jan/feb 4 dagdelen heen. Is een nieuw project.

In jouw geval zal ik voor contact met de psz kiezen, dus een ochtend 'inleveren' met je mannetje.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Okt 2013 21:54

Re: Kiezen peuterspeelzaal dagen

Ik stond voor die zelfde keus en heb ook gekozen voor 1 keer zelf brengen en 1 keer laten brengen door mijn schoonmoeder.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 18 Okt 2013 12:09

Re: Kiezen peuterspeelzaal dagen

Ik stond ook voor die keuze en hier bracht en haalde ik hem 1x zelf, en de andere ochtend bracht mijn man hem en haalde oma hem op. Werkte prima!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers