Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coup Turkije

<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 09:09

Bericht 15 Jul 2016 22:58

Coup Turkije

Het lijkt erop dat er een staatsgreep is gepleegd in Turkije. Luchthavens zijn gesloten. En er word net een grote explosie in Ankara gemeld...
27-12-2011
03-06-2013
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Jul 2016 23:07

Re: Coup Turkije

Ik volg de nos . Er word nu ook geschoten.
Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 15 Jul 2016 23:10

Re: Coup Turkije

ik heb geen idee wat de coup voor heg land betekend. Erdogan is ook niet alles, dus misschien is dit wel goed. Toch?
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 09:09

Bericht 15 Jul 2016 23:11

Re: Coup Turkije

Wie weet. Maar schoten en explosies klinkt voor niemand positief... Ik vind het maar eng.
27-12-2011
03-06-2013
<<

Anoniem221

Bericht 15 Jul 2016 23:20

Re: Coup Turkije

Volgens mij kun je niets goeds uit een staatsgreep halen. Luchthavens zijn gesloten en dus wat in het land is, zal in het land blijven. Je zal maar op vakantie zijn en niet naar huis mogen. Plus dat een staatsgreep nooit zonder geweld is. Ik vind het maar een rare wereld waarin we leven op dit moment.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Jul 2016 23:40

Re: Coup Turkije

Maple schreef:ik heb geen idee wat de coup voor heg land betekend. Erdogan is ook niet alles, dus misschien is dit wel goed. Toch?


Maar in het land is hij wel onder een groot deel van de bevolking populair. Dus ik kan me zo voorstellen dat er misschien wel een soort burgeroorlog zou kunnen ontstaan zelfs. Dat zie je nu al, aan de reactie op zijn oproep om de straat op te gaan.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Jul 2016 23:43

Re: Coup Turkije

Bovendien, Erdogan is natuurlijk geen dictator (al lijkt het er soms verdacht veel op), hij is democratisch gekozen. Dat maakt het nog wat ingewikkelder.
Ik ben wel benieuwd hoe bijvoorbeeld de NAVO en VN hierop gaan reageren.
<<

anoniem213

Bericht 15 Jul 2016 23:47

Re: Coup Turkije

Mizz_S schreef:Bovendien, Erdogan is natuurlijk geen dictator (al lijkt het er soms verdacht veel op), hij is democratisch gekozen. Dat maakt het nog wat ingewikkelder.
Ik ben wel benieuwd hoe bijvoorbeeld de NAVO en VN hierop gaan reageren.

Precies. De bevolking heeft hem nou eenmaal gekozen.

Ik had het met mijn vriend over de NAVO net, maar hij dacht dat zij er niks mee van doen hebben, omdat het een interne aangelegenheid is.
<<

Anoniem221

Bericht 15 Jul 2016 23:57

Re: Coup Turkije

Het schijnt steeds grimmiger te worden in Turkije. Voorstanders van Erdogan zijn door oproep Erdogan de straat opgegaan. De avondklok is opnieuw ingesteld, dus niemand zou zich op straat mogen vertonen, dus dit is menens. Ik zou me eerst moeten inlezen over Erdogan wil ik er een zinnig woord over willen zeggen, maar ik weet dat hij geen dictator is. Hij is ook niet de meest frisse als staatshoofd, maar hoe het exact zit?
<<

Anoniem280

Bericht 16 Jul 2016 00:03

Re: Coup Turkije

Ik vind dit niet leuk hoor.
Vind het daar ook maar eng.
Nieuws staat de hele avond al op.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Jul 2016 01:18

Re: Coup Turkije

Mijn schoonouders en schoonbroer zitten er middenin - gezellig. Whatsapp veel met m'n schoonbroer, niemand weet precies wat er gebeurd maar ze mogen niet naar buiten in elk geval en de gebeden schallen uit alle moskeeen, wat het onmogelijk maakt te slapen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 16 Jul 2016 01:55

Re: Coup Turkije

Wij werden hier (Rotterdam) wakker van drukte, auto's, getoeter, geschreeuw van voorbij fietsende Turken met Turkse vlaggen. Op weg naar de stad. Wonen in een nette wijk aan de rand van het centrum, dus voel me hier verder veilig hoor. Maar eng is het wel, als je weet dat hier in de stad nu ook volop demonstraties aan de gang zijn. Zelfs iemand van de NOS ploeg is geslagen begreep ik. Waarom moeten ze er hier in NL aan meedoen?

Vreselijk wat er in Turkije nu weer aan de hand is. Kan alleen maar hopen dat er geen onschuldige slachtoffers vallen en dat toeristen weinig ervan meekrijgen en gauw weer veilig thuis zijn.
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 09:09

Bericht 16 Jul 2016 05:34

Re: Coup Turkije

Volgens de berichten heeft de overheid de macht terug gegrepen. Minstens 60 doden gevallen vannacht...
27-12-2011
03-06-2013
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 16 Jul 2016 08:22

Re: Coup Turkije

En ruim 1100 gewonden en 1500 militairen opgepakt. Bizarre wending.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem313

Bericht 16 Jul 2016 08:46

Re: Coup Turkije

Ik hoorde net op het nieuws dat de internationale regeringsleiders zich achter de regering van Erdogan hebben geschaard. Ze kunnen ook niet anders denk ik; maar dit betekent dus dat zijn positie wordt versterkt. Mijn Turkse vrienden zijn ervan overtuigd dat het Erdogan-regime achter de coup zit.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Jul 2016 09:24

Re: Coup Turkije

Zoiets hoorde ik gisteren ook ergens Caulfield, dat het een nep coup zou zijn, door hemzelf in scene gezet op de een of andere manier. Het zou maar zo kunnen.
Ik denk dat dit inderdaad hoe dan ook de macht van Erdogan alleen maar weer zal vergroten, wat mijns insziens sowieso slecht is voor het land helaas.
<<

Anoniem184

Bericht 16 Jul 2016 22:10

Re: Coup Turkije

Dit is inderdaad ook het eerste wat ik dacht: in scène gezet. Mijn vriend zit momenteel een filmpje te kijken van een militair die verklaart van niets te weten: ze moesten gewoon daar naartoe. Wat ik daarvan moet geloven weet ik ook niet, maar ik heb er een raar gevoel bij.
<<

anoniem213

Bericht 16 Jul 2016 22:26

Re: Coup Turkije

Vriend van mijn vriend zei dat gisteren al meteen. Het klinkt als een heel slim plan.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 17 Jul 2016 07:32

Re: Coup Turkije

Wel te triest dat het zoveel slachtoffers heeft gekost.
L2014 & H2017

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers