Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe kind(eren) voorbereiden op nieuwe baby?

<<

Anoniem198

Bericht 15 Jul 2016 08:06

Hoe kind(eren) voorbereiden op nieuwe baby?

Hoe heb jij je kind(eren) voorbereid op de komst van een broertje of zusje?

Mijn zoon gaat al mee naar alle zwangerschapscontroles. Ik moet om de week en heb geen oppas. Dus hij heeft al regelmatig het woord baby gehoord en mee mogen kijken naar echobeelden.
Ook als er ergens een baby is dan zeg ik tegen hem, kijk een baby.

Ik ben benieuwd hoe jullie het hebben gedaan en wat je hebt gedaan toen de baby er eenmaal was.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 15 Jul 2016 08:14

Re: Hoe kind(eren) voorbereiden op nieuwe baby?

Wij hebben er vrij weinig mee gedaan, zoon was bijna twee toen zijn zusje kwam.
Ik heb wel vaak benoemd dat ik een baby in mijn buik had en dat die straks in het bedje gaat slapen ect.
Ook hebben wij een pop gekocht, zodat hij mee zou kunnen doen met verzorgen. Maar daar gaf hij niets om.
In de kraam hebben we hem overal bij betrokken en verteld dat het Zijn zusje is.
Mijn ouders paste op hem met de bevalling en die hebben verteld dat de baby geboren was, voor ze kwamen kijken.
Onze zoon is heel erg trots en zo ontzettend lief met zijn zusje!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 15 Jul 2016 08:41

Re: Hoe kind(eren) voorbereiden op nieuwe baby?

Wij hebben toen niks speciaals gedaan, zoon was bijna twee toen zijn zusje geboren werd. Hij ging inderdaad wel mee naar controles en ik zei af en toe dat er een baby in mijn buik zat. Toen zijn zusje geboren was kreeg hij "van haar" een cadeautje. Dat vond hij heel leuk natuurlijk. Hij vond haar meteen leuk en lief en wilde haar de hele dag wel knuffelen, kusjes geven en met haar spelen. Hij is verder ook nooit jaloers geweest. Ze was er gewoon en hij vond het allemaal heel normaal. Hij heeft wel een keer gevraagd wanneer ze weer weg zou gaan, toen ik zei dat ze altijd bij ons zou blijven omdat ze bij ons gezin hoorde was hij daar heel gelukkig mee.
2010 2012
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 15 Jul 2016 10:39

Re: Hoe kind(eren) voorbereiden op nieuwe baby?

Ze ging mee naar de vk.
We namen boekjes uit de bieb mee over baby's.
En we praatten over de baby die in mijn buik zat en dat zij dan grote zus werd.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:42

Bericht 15 Jul 2016 11:00

Re: Hoe kind(eren) voorbereiden op nieuwe baby?

Toen ik zwanger was van de middelste was de oudste nog jong (1,5 jaar) we hebben het wel benoemd maar ik had niet het idee dat het aan kwam :smile: . We hebben toen wel een pop gekocht met een flesje en een maxi cosi. Dat vond hij wel leuk om mee te spelen. Toen ik zwanger was van de derde was de oudste 4,5 en de jongste (middelste) 2,5 we hebben boekjes gelezen, meegenomen naar een echo en we hadden aan het einde een aftelkalender gemaakt waar elke dag een sticker op mocht.(ik beviel op de uitgerekende datum dus dat kwam mooi uit)
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Patsy

Bericht 15 Jul 2016 11:24

Re: Hoe kind(eren) voorbereiden op nieuwe baby?

Onze oudste was natuurlijk nog heel jong. Wij hebben het ook vaak benoemd, maar of hij het begreep is natuurlijk de vraag. Behalve wat jaloezie in de eerste week, vooral naar mij toe, hebben we geen problemen gehad.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 15 Jul 2016 16:45

Re: Hoe kind(eren) voorbereiden op nieuwe baby?

Toen de middelste geboren werd hebben we de oudste niet specifiek voorbereid. Hij ging wel mee naar de controles en we praatten er veel over, maar verder niets. Hij was toen bijna 2.

Toen ik zwanger was van de jongste hebben we ze wel meer betrokken, maar de oudste was toen ook al 4 en de middelste 2,5. Ze gingen mee naar controles, we hebben een extra echo gemaakt waar ze bij waren, ze mochten beiden kleertjes en een knuffel uitkiezen voor hun broertje en kozen mee met het geboortekaartje. Maar met name de oudste begreep het toen ook echt wel.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 15 Jul 2016 19:55

Re: Hoe kind(eren) voorbereiden op nieuwe baby?

Er zit 23 maanden tussen mijn dochters en de oudste zei wel steeds dat er een baby kwam maar besefte totaal niet wat dat nou betekende. Ik had wel een voorleesboekje voor haar gekocht maar meer heb ik niet aan voorbereiding gedaan. Als ze nu dat boekje pakt dan zegt ze "mama heeft ook een baby in haar buik" :laughcry: Ze snapt niet dat haar zusje eerst in mijn buik zat.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Jul 2016 20:34

Re: Hoe kind(eren) voorbereiden op nieuwe baby?

Mijn dochter is tweeëneenhalf en ik neem haar meestal mee naar de controles. Ook benoem ik regelmatig wat er gaat gebeuren (we verhuizen bovendien, dus er komen veel nieuwe dingen op haar af), zoals: dat speelgoed is straks voor de baby, jij krijgt een groot bed en de baby krijgt jouw bed, deze kleertjes zijn voor jou en deze voor de baby, wil je een broertje of een zusje?
<<

Patsy

Bericht 15 Jul 2016 20:38

Re: Hoe kind(eren) voorbereiden op nieuwe baby?

Weten jullie eigenlijk wat het wordt Exo, of is het een verassing?
<<

Anoniem315

Bericht 15 Jul 2016 21:05

Re: Hoe kind(eren) voorbereiden op nieuwe baby?

We weten niet wat het is :)
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 16 Jul 2016 13:04

Re: Hoe kind(eren) voorbereiden op nieuwe baby?

Wij lezen regelmatig het boek 'Mama, wat zit er in je buik' voor, dit vind ze hartstikke leuk. Natuurlijk benoemen we ook regelmatig dat er een baby in mama's buik zit. Ze aait zelf regelmatig over mijn buik en er kusjes op geven vind ze ook leuk.

Bij de verloskundige heeft ze ook al een aantal keren het hartje gehoord en de laatste keer toen ze mee was mocht ze ook aan mijn buik voelen en meehelpen met het luisteren naar de hartslag van de baby.

Ik laat haar regelmatig de spulletjes voor de baby zien en vertel dan dat het voor haar broertje is.
Ik wil nog wel een pop voor haar kopen zodat ze zelf ook luiers kan verschonen en flesjes kan geven. Ze heeft al wel twee poppen maar die zijn wat standaard. Ze heeft laatst bij vrienden met zo'n pop gespeeld en is er een hele poos zoet mee geweest. Ze zijn er in verschillende versies https://www.bol.com/nl/p/baby-born-inte ... duct_title
<<

Patsy

Bericht 16 Jul 2016 15:36

Re: Hoe kind(eren) voorbereiden op nieuwe baby?

Exogenesis schreef:We weten niet wat het is :)


Leuk! Spannend! Wij wisten ook beide keren het geslacht niet.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 16 Jul 2016 20:59

Re: Hoe kind(eren) voorbereiden op nieuwe baby?

Onze zoon (3,5j) is altijd mee naar alle controles bij de gynaecoloog geweest. Daar liet de gynaecoloog ook altijd het hartje even horen en liet hij altijd een stukje in 3D zien zodat het wat echter was voor hem. Ook naar de CTG's die ik de afgelopen weken veel heb gehad, is hij ook altijd mee geweest en dan vond hij het ook altijd fascinerend om de hartslag van de baby te horen.

Hij is ook heel veel bezig met mijn buik, geeft elke dag kusjes en knuffels en nu praat hij ook vaak tegen mijn buik om te vragen wanneer de baby nu geboren wordt, super schattig. We benoemen ook wat we in huis hebben staan (de box, babykamer, verzorgingstafel etc) en dat dat voor de baby is. Dat hij nu grote broer wordt en we vragen hem dan ook of hij graag een broertje of een zusje wil. Ik ben echt héél erg benieuwd hoe hij gaat reageren als hij binnen dit en een week zijn broertje of zusje geboren wordt.
2012 & 2016
<<

Anoniem315

Bericht 16 Jul 2016 21:50

Re: Hoe kind(eren) voorbereiden op nieuwe baby?

Mijn dochter zei gister tegen mijn schoonouders: N. krijgt nieuw huis, nieuwe slaapkamer, nieuw bed... En een nieuw broertje! Het is voor het eerst dat ze zich uitspreekt over het geslacht. Hopelijk pint ze zich er niet te veel op vast, haha!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers