Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dilemma wel of niet doorgaan met de pil?

<<

anoniem203

Bericht 11 Jul 2016 21:53

Dilemma wel of niet doorgaan met de pil?

Ik zit er aan te denken om gewoon pilloos door het leven te gaan. Ik kan gewoon niet goed tegen al die hormomen. Ik ben super chagrijnig en lichtelijk depressief. En zitten veel voordelen aan als ik stop maar ook nadelen. Daarom weet ik het niet zo goed.

Mijn nadelen (pilloos)) :
- mijn cyclus is tussen de 28 en de 43 dagen (pcos) dus het is altijd een verrassing wanneer het komt.
- tijdens de menstruatie heb ik vreselijk last van buikpijn en rugpijn.
- mijn menstruatie is erg hevig en duurt 7 dagen (anders 3-4 dagen)
- met pil is mijn huid mooier/rustiger en zonder heb ik meer last van puistjes.

Voordelen :
- zonder pil zit ik veel beter in mijn vel.
- ik vergeet 'm vaak en dan hoef ik er geen rekening meer te houden.

Ik weet het dus niet zo goed :nopompom:
En wat zou ik anders als anticonceptie kunnen proberen? (spiraal wil ik niet, durf ik niet) Is de prikpil iets?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 11 Jul 2016 22:05

Re: Dilemma wel of niet doorgaan met de pil?

Is het een optie om het bijv. 3 maanden te proberen? Als het dan niet bevalt kun je altijd nog opnieuw starten met de pil.

Ik heb geen ervaring met andere vormen van anticonceptie. Ik hoor wel eens dat vrouwen een andere cyclus hebben en minder klachten na jaren van pilgebruik. Misschien geldt dat ook voor jou.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 11 Jul 2016 22:12

Re: Dilemma wel of niet doorgaan met de pil?

Ik lees even mee, hoewel mijn voor- en nadelen iets anders zijn.

Nadelen:
- Ik ben nu aan de Diane pil en dit werkt heel goed tegen acne. Als ik stop met de pil, ben ik bang dat het erg terug komt (heb al eens andere pil geprobeerd, toen kreeg ik van die enorme rode onderhuidse (pijnlijke) pukkels in mijn gezicht)
- Ik moet op zoek naar andere anticonceptie (geen idee welke, hier op het forum lees ik ook niet al te positieve dingen over spiraal en heb me nooit zo verdiept in andere opties)
- Ik weet niet precies wanneer menstruatie komt

Voordelen:
- Geen hormonen in mijn lijf (hoewel ik er geen last van heb, maar omdat het niet zo best voor je schijnt te zijn, zit ik er wel eens over na te denken)

dus als iemand nog een geweldig idee heeft, houd ik me ook aanbevolen
<<

anoniem203

Bericht 11 Jul 2016 22:13

Re: Dilemma wel of niet doorgaan met de pil?

Nou ik ben 3 maanden geleden weer begonnen met de pil na 'm 3,5 jaar niet geslikt te hebben. Vandaar dat ik nu ineens het verschil echt merk. Ik ben echt zo bloed chagrijnig en af en toe reageer ik dat op mensen die dat niet verdienen. Ik schrik soms echt van mijn eigen reactie. En daar baal ik dus van..
<<

Anoniem168

Bericht 11 Jul 2016 22:21

Re: Dilemma wel of niet doorgaan met de pil?

Als het zoveel invloed heeft op je gemoedstoestand zou ik stoppen. Al is het maar tijdelijk zoals Girli zegt.

Zelf ben ik ook gestopt. Op dit moment twijfel ik echter of ik altijd pilloos zal blijven want ik krijg acné zonder pil waar ik erg onzeker van wordt. De voordelen zonder pil zijn voor mij ook vooral humeurtechnisch, al merk ik wel dat het verschil na de eerste maanden pilloos steeds kleiner lijkt te worden (al eerder een periode pilloos geweest). Ook het kunnen skippen van een menstruatie mis ik, zeker in combinatie met mijn pds. Helaas ging dat de laatste maanden met pil ook niet, dus zou ik wellicht zelfs een zwaardere pil moeten als ik dat weer zou willen.

Nou ja, al met al, ik herken het dilemma. Maar zou het zeker even pilloos proberen!

Edit: Ohja, zonder pil heb ik minder pijn tijdens menstruatie dan met. Terwijl dat voorheen andersom was! Dus dat kan inderdaad ook wel veranderen.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 11 Jul 2016 22:24

Re: Dilemma wel of niet doorgaan met de pil?

Ik zou stoppen, vind het maar kleine nadelen eigenlijk. Daar leer je ook wel weer mee leven/ omgaan. Maar goed, ik ben dan ook echt anti hormonen.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 12 Jul 2016 06:41

Re: Dilemma wel of niet doorgaan met de pil?

Ava schreef:Nou ik ben 3 maanden geleden weer begonnen met de pil na 'm 3,5 jaar niet geslikt te hebben. Vandaar dat ik nu ineens het verschil echt merk. Ik ben echt zo bloed chagrijnig en af en toe reageer ik dat op mensen die dat niet verdienen. Ik schrik soms echt van mijn eigen reactie. En daar baal ik dus van..


Ben je hiervoor ooit aan de pil geweest? Had je daar toen ook last van?
Soms moet je lijf wennen nl aan het verschil....

Ik wilde na mijn oudste dochter geen hormoonpillen meer in mijn lijf, nam een koperspiraal. En wat bleek? Mijn lijf kon heellll slecht tegen de hormoonschommelingen van zichzelf. Vanaf mijn eisprong een dikke week dusdanige rugpijn dat ik mijn veters niet eens kon strikken, tijdens ongesteldheid 3 dagen dubbelgevouwen van de buikpijn. En dat elkkkkeee maand. Het was verschrikkelijk. Uiteindelijk heeft een osteopaat en de tijd het weer goed gekregen. Maar als het zo was gebleven had ik no way het zo blijven doen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 12 Jul 2016 09:17

Re: Dilemma wel of niet doorgaan met de pil?

Ik had ook veel last van hormonen door de pil. Hier was een mirena de oplossing, maar dat wil je niet. Misschien een nuvaring? Dat hielp hier ook, alleen vond ik dat uiteindelijk zelf niet prettig (voelde het steeds zitten), maar genoeg vrouwen die er bij zweren. Tenslotte zitten er iets van 100x minder hormonen in als de pil, en word het alleen plaatselijk afgegeven.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:12

Bericht 13 Jul 2016 08:48

Re: Dilemma wel of niet doorgaan met de pil?

Misschien een Implanon?
2012 2014
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 12:11

Bericht 14 Jul 2016 11:57

Re: Dilemma wel of niet doorgaan met de pil?

Ik ben ook gestopt met de pil. ik was er ook even helemaal klaar mee
Ik slik hem vanaf mijn 15e of zo al, weet niet meer, ik ben nu 33 jaar dus.
<<

Anoniem170

Bericht 14 Jul 2016 16:50

Re: Dilemma wel of niet doorgaan met de pil?

Ik ben ook mee gestopt. Ik had een goedkope versie van Diana35. Nadeel is dat ik veel pukkels kreeg. Gelukkig is inmiddels stuk minder, maar denk wel over om weer te beginnen straks, want vind echt heel irrritant. Ik ga verdorie richting eind 20 en nog steeds pukkels
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 15 Jul 2016 00:02

Re: Dilemma wel of niet doorgaan met de pil?

Als je echt zo'n last heb van buikpijn/rugpijn dan zou ik niet stoppen. Zelf heb ik endimitriose gerelateerde klachten. Klachten die erger en erger werden. Als je zonder pil flinke buikpijn heb, houd er dan rekening mee dat dit erger en erger kan worden. Ik ben erg blij dat ik weer aan de pil ben, had ik veel eerder moeten doen. Plus daarbij is mijn huid sinds jaren weer gaaf :-D. Aan dat pilletje denken voordat ik ga slapen neem ik op de koop toe. Gelukkig ben ik er best trouw in.

Kan je niet voor een lichtere pil gaan, een hormoonspiraal of een implanon? Misschien dat dit iets helpt.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers