Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Groenten op hapjesschaal?

<<

Anoniem221

Bericht 10 Jul 2016 19:32

Groenten op hapjesschaal?

Hoi iedereen,

Na zes weken intensieve klinische revalidatie, gaat mijn vriend aankomende vrijdagmiddag met ontslag. Hij en de mensen die bij hem op de afdeling liggen zijn hecht geworden en in deze groep is drie weken geleden het idee geboren om bij afscheid te trakteren op iets lekkers, om zo samen nog even gezellig te zitten en te genieten van de laatste avond samen.

Iedere week verzint degene die afscheid neemt een leuke traktatie en dat is meestal i.c.m. 0.0 bier. Frisdranken kunnen ze vrij pakken, 0.0 bier is geen standaard natuurlijk en ligt niet in de koelkast. Nu hebben we voor de afscheid van mijn vriend bedacht dat we een hapjesschaal maken met eigenlijk de standaard dingen. Kaas, metworst, gevulde eieren etc. En toen bedacht ik me dat de helft van de afdeling verplicht afvalt met Modifast en alleen naast de zakjes groenten mogen eten. Ik doe hun echt geen plezier met een hapjesschaal, tenzij ik er iets voor ze opleg wat ze ook nog lekker vinden.

De dingen waaraan ik zat te denken zijn komkommer, radijs, cherrytomaten. Los zijn ze wel lekker, maar als ik moet kiezen tussen een los cherrytomaatje of een plakje metworst, dan zou ik niet blij worden van een cherrytomaatje. Of een plakje komkommer of een plakje komkommer met kaas, dan wist ik het wel. Nu weet ik dat hier een aantal crea's zitten, dus hebben jullie leuke groentetips voor op een hapjesschaal waardoor ze zich niet zo naar voelen tijdens het kiezen?



Alvast bedankt!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Jul 2016 19:38

Re: Groenten op hapjesschaal?

is er een mogelijkheid voor warme hapjes? Anders zou je mini glaasjes soep kunnen maken. Of een lekkere dip erbij. Of iets van groentechips.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 10 Jul 2016 19:43

Re: Groenten op hapjesschaal?

En fruit?

Misschien wat ideeën die je kunt gebruiken:

-spiesje met druif en ananas
-spiesje met kip en ananas
-tomaat met wat pesto of een blaadje basilicum en mozzarella
-bolletjes meloen
-in partjes gesneden sinaasappel (met schil er aan)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Jul 2016 19:53

Re: Groenten op hapjesschaal?

Mag mager vlees?

Spiesjes met meloen bolletjes en magere ham of mager rundvlees

Gevulde (soort tapenade maken?) cherrytomaatjes

Bestaan er mini paprikaatjes die je kunt vullen?

Een dip van magere yoghurt

Komkommer schaven in de lengte en dan met iets ertussen oprollen (iets van tapenade of zo?)

Een slanke versie van creme fraïche; doe wat Huttenkäse in een schaal met 1 of 2 el. water, zout en peper en roer dit tot een stevig geheel. Wat lente-uitjes er doorheen en een klein gesnipperde paprika (verschillende kleuren) en doe dit als vulling in kerstomaatjes.

Plakje tomaat, gesnipperde ui en augurk

Spiesjes van zilveruitjes en plakjes augurk
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Jul 2016 20:05

Re: Groenten op hapjesschaal?

Ja er bestaan snoeppaprika's en die zijn lekker!!
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 10 Jul 2016 20:06

Re: Groenten op hapjesschaal?

Helaas is er geen mogelijkheid om dingen op te warmen. Maar het is voor thuis nog wel een goed idee. :)

Lekkere combinaties exo! Ik weet niet of fruit mag, maar misschien kan ik daar de hapjesschaal mee garneren? Het lijkt me in ieder geval gezonder dan een plakje metworst.

Wat ik van Modifast weet, van de mensen die eraan gezet zijn (sommigen volgen een zeer strikt, maar verplicht dieet), mogen ze naast de zakjes enkel groenvoer en dan ook niet teveel.

Ze zijn allemaal minstens 30 jaar ouder dan mijn vriend en dacht ze een plezier te kunnen doen met een hapjesschaal, maar ik weet hoe knorrig de verplichte modifasters zijn (hoe zou ik het zelf vinden?) dat ik echt even mijn best voor ze wil doen. Zodat het niet al teveel opvalt dat ze niet mogen snoepen van de andere dingen op de schaal.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 10 Jul 2016 20:29

Re: Groenten op hapjesschaal?

https://gezondafvallen.nl/gezonde-verjaardagshapjes-recepten

Die eerste mini bekertjes met wat groentesticks en beetje gezonde kruidendip vind ik er wel leuk en lekker uitzien.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 11 Jul 2016 05:30

Re: Groenten op hapjesschaal?

Dan kunnen mijn ideeën de prullenbak in :(
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jul 2016 08:05

Re: Groenten op hapjesschaal?

Wat hebben anderen getrakteerd, of is dit de eerste keer? Je zou ook kunnen denken aan wat exotischer fruit, dan ga je naar de groenteboer/toko/markt en haal je wat dingen die normaal niet in de fruitschaal liggen.
<<

Anoniem221

Bericht 11 Jul 2016 08:20

Re: Groenten op hapjesschaal?

Waarom Jip? Wat ik niet kan gebruiken voor donderdag, kan ik altijd nog meenemen voor mijn aankomende verjaardag! :)

Rapa nui, ik ga vandaag de site even uitpluizen. Dank je! :)

Over snackpaprika's e.d. heb ik veel goeds gehoord en ik heb een vriend die ze al een tijdje wil uitproberen. Beetje voor op de schaal en een beetje voor hem.

Caulfield, dit zal de derde keer worden. Degene die ermee begonnen is, heeft getrakteerd op zakjes chips. Vorige week hebben ze geld bij elkaar gelegd om bitterballen in het sportcafé te laten bakken. De mevrouw wilde trakteren, maar de bitterballen waren zo duur dat ze maar geld bij elkaar hebben gelegd om het een beetje goedkoop te houden. Ons idee is geboren uit overschot van afgelopen weekend. We hebben altijd op zaterdagavond hapjes, maar zijn het hele weekend buiten de deur geweest en hapjes zijn blijven liggen. :angel: Omdat er de vorige keren geen rekening is gehouden met de Modifasters en ze daardoor nogal kribbig waren, wilde ik ook even aan hun denken. Of exotisch fruit mag moet ik even vragen aan mijn vriend. Maar goed idee! :)
<<

Anoniem193

Bericht 11 Jul 2016 08:46

Re: Groenten op hapjesschaal?

Dan zou ik die andere dingen niet op de schaal leggen, maar alleen dingen erop die iedereen mag, zodat er geen onderscheid is.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Jul 2016 09:18

Re: Groenten op hapjesschaal?

Alibi schreef:Dan zou ik die andere dingen niet op de schaal leggen, maar alleen dingen erop die iedereen mag, zodat er geen onderscheid is.


Dit dus.

Maak zelf een schaal met allemaal exotisch fruit, lekkere hapjes, groentefrietjes, groentenchipjes (Heel makkelijk om groenten in plakjes te snijden: in de oven op bakpapier en je hebt chippies), en daarmee een feestelijke schaal maken.
<<

Anoniem221

Bericht 11 Jul 2016 09:32

Re: Groenten op hapjesschaal?

Ik snap dat jullie het zeggen, maar ik kom dan op het punt dat ik iedereen tevreden wil stellen en de mensen die wel gewoon mogen eten, geen plezier doe met dingen die ze niet kennen. Vooral mijn eigen vriend niet. :laughcry:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 11 Jul 2016 09:35

Re: Groenten op hapjesschaal?

Voor je verjaardag is handig, maar niet dan om te trakteren omdat daar ook mager vlees en huttekase bij zit. Lastig hoor!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem193

Bericht 11 Jul 2016 09:40

Re: Groenten op hapjesschaal?

Afbeelding

Dit is toch hartstikke leuk en kan en mag iedereen eten. Het dipje is gewoon met magere yogurt en wat kruiden zoals knoflook en bieslook.
<<

Anoniem221

Bericht 11 Jul 2016 13:52

Re: Groenten op hapjesschaal?

We hebben al duidelijke instructies gekregen vanuit het revalidatiecentrum. Veel mag, maar veel ook niet i.v.m. bacteriegevaar.

Alibi, het glaasje ziet er lekker uit! Ik zal eens kijken wat ik daarmee kan gaan doen.
<<

Anoniem184

Bericht 11 Jul 2016 17:23

Re: Groenten op hapjesschaal?

Uit je stukje begrijp ik dat je niet de eerste bent die trakteert. Wat trakteert de rest dan?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jul 2016 18:06

Re: Groenten op hapjesschaal?

Ik vind dat je het jezelf onnodig moeilijk maakt. Leg gewoon een aantal van die snack groenten op een schaal, tomaatjes, mini komkommers, mini wortels, mini paprika's, tegenwoordig heb je zoveel van die mini groenten. Eventueel een bakje met zo'n dipsaus als Alibi noemt in het midden zetten. Of is alles in reepjes snijden en zo serveren zoals alibi als voorbeeld gaf. Hartstikke leuk en gezond.
Natuurlijk kun je niet iedereen pleasen (of misschien wel) maar het gaat toch ook om de gedachte? Ik zou gewoon zoiets doen en het vooral niet te ingewikkeld maken, het is al hartstikke lief dat je zoiets wilt doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem221

Bericht 12 Jul 2016 20:35

Re: Groenten op hapjesschaal?

Maple, mijn vriend is de derde die zal gaan trakteren. Er is getrakteerd op zakjes chips en bitterballen.

Marin, ik wil het altijd voor iedereen goed doen. De anderen hebben gewoon gedaan wat in ze opkwam en dat vind ik helemaal niet vreemd en juist heel lief, maar iets in mij wil wil altijd aan iedereen denken. Het niet fout doen. Daar heb ik mezelf mee, maar dat heb ik nog niet kunnen veranderen. Maar ik ga proberen het simpel te houden. Heb al vaak genoeg bewezen geen keukenprinses te zijn, ook al had ik dat graag anders gezien. :wink:
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 13 Jul 2016 10:18

Re: Groenten op hapjesschaal?

Ik zou er ook wat lekker gemarineerde olijven bij leggen en misschien kleine glaasjes gazpacho ofzo?
10.04.17
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Jul 2016 10:31

Re: Groenten op hapjesschaal?

Ik zou het jezelf niet zo ontzettend moeilijk maken. Gewoon wat rauwkost met een lekker dipje, eventueel leuk in een glaasje zoals hierboven. En als je dat graag wilt leg je er wat kaas en worst bij voor degenen die dat wel mogen.
<<

Anoniem221

Bericht 14 Jul 2016 19:34

Re: Groenten op hapjesschaal?

De volgende keer ga ik niet meer teveel nadenken. Ik had twee kleine schalen gemaakt. De één met augurk met boterhamworst, kaas/metworst/a'damse ui en kaas met ananas. De andere met metworst, kaas, grillworst, leverworst, snoeptomaatjes, snoeppaprikaatjes en komkommer (plakjes, op verzoek van vriend). En ik krijg net een foto van wat er over is... Groenten... :silent:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jul 2016 20:01

Re: Groenten op hapjesschaal?

Jammer naar je had het goed bedoeld.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem221

Bericht 14 Jul 2016 20:15

Re: Groenten op hapjesschaal?

Het begon al toen mijn vriend begon tegen te sputteren. Ik mocht er wel groenten bijleggen, maar hij moest en zou zijn hapjesschaal. Dus ik heb het op deze manier opgelost.

En ik hoor net van mijn vriend dat beide schalen leeg zijn. De mensen met Modifast en zonder Modifast hebben alsnog alle groenten opgegeten. Ze zeiden dat ze blij waren dat er rekening met ze was gehouden. Gelukkig. :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jul 2016 20:18

Re: Groenten op hapjesschaal?

Nou mooi, daar had je t voor gedaan!
Let's discover the world together.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers