Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Autostoel

<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 13 Jul 2016 16:18

Autostoel

De maxi-cosi begint aan de kleine kant te worden dus zijn we aan het oriënteren voor een autostoel.
Maar er zijn zoveel verschillende dat ik door de bomen het bos niet meer zie..

Welke autostoel hebben jullie? En waarom deze?
Moet je ook een andere/speciale hebben als je in de auto kuip stoelen hebt?
En voor degenen met 2 auto's hebben jullie 2 stoelen of gewoon 1 en dan iedere keer overzetten of 1 goedkopere erbij?

Brand maar los :smile:
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Jul 2016 16:58

Re: Autostoel

Wij hebben ook net het hele feestje achter de rug met uitzoeken. Wij hebben een britax romer en dan een van de nieuwste. Die heeft relaxstanden, isofix, en kan mee tot iets van 4 jaar ofzo omdat je m steeds verder kan verkleinen/versimpelen. T zit er ook dcht enorm lekker in moet ik zeggen, zelfs beter dan in de maxi cosi!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Jul 2016 18:18

Re: Autostoel

Wij hadden de maxi cosi tobi. Fijne stoel die ook in een soort ligstand kan (niet echt lig, maar wel iets platter).
#teammaple🍁
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 13 Jul 2016 18:23

Re: Autostoel

Wij hadden ook de Maxi Cosi Tobi. Vond het een fijne stoel. Lekker hoog, zodat ze ook goed naar buiten kunnen kijken.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 13 Jul 2016 18:33

Re: Autostoel

Wij hadden ook een maxi cosi Tobi, we hadden er 2 want die stoelen zet je niet makkelijk even over in een andere auto.
Ik zou mijn kind met 7 maanden trouwens nog niet al overzetten naar de volgende stoel, weet je zeker dat ie echt te klein wordt? Mijn zoon was groot als baby en paste er tot 11 maanden zeker nog in.
<<

Anoniem234

Bericht 13 Jul 2016 19:04

Re: Autostoel

Wij hadden ook de maxi cosi tobi. Prettige stoel handig in gebruik ook door de gordels die vanzelf opzij springen als je ze open klikt.
7 maanden is idd wel jong om al over te gaan naar een grotere stoel. Ik zou toch nog wat proberen te rekken.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 13 Jul 2016 19:27

Re: Autostoel

Wij hebben een Brio Zento, omdat we onze zoon graag tegen de rijrichting in wilden blijven vervoeren. Deze paste in onze auto en was relatief betaalbaar. Hebben 'm destijds uit Zweden besteld, inmiddels is er in Nederland geloof ik ook wat meer keuze in dit soort stoeltjes.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 13 Jul 2016 20:04

Re: Autostoel

Wij hebben in de ene auto de maxicosi pearl met isofix, in de andere auto zit geen isofix, voor die auto hebben we vandaag de maxicosi tobi gekocht. Overzetten van stoeltje lijkt me heel onhandig en mijn man vindt 't ook leuk om D. een dag van het kdv te halen, maar ik moet haar altijd brengen ivm de starttijden van mijn man, dus zijn 2 stoeltjes sowieso wel makkelijk.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 13 Jul 2016 20:07

Re: Autostoel

We hebben voor beide auto's een tobi. Bevalt heel goed, vooral het hoger zitten en de opstaande riempjes vind ik ideaal. Het zijn wel bakbeesten, overzetten zou ik met deze stoel niet zo gauw doen. Maar nou vind ik dat overzetten sowieso een gedoe, dus hebben we allebei een stoel en opa en oma ook.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem236

Bericht 13 Jul 2016 20:08

Re: Autostoel

Voor beide auto s de maxi cosi priori. Deze kan in drie standen waardoor ze in het begin niet helemaal rechtop zitten.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 13 Jul 2016 21:14

Re: Autostoel

We hebben hem nog niet gekocht, maar het wordt de Maxi Cosi Pearl.
Puur omdat we de base in de auto hebben die daarbij hoort eigenlijk.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 13 Jul 2016 21:22

Re: Autostoel

Arwyn schreef:We hebben hem nog niet gekocht, maar het wordt de Maxi Cosi Pearl.
Puur omdat we de base in de auto hebben die daarbij hoort eigenlijk.


Zelfde verhaal! Ik vind 7 maanden ook wel snel geloof ik! Ga even passen in de winkel. Wij gingen naar Prenatal voor een autostoel maar die adviseerde nog te wachten omdat ze echt nog te klein was en het dan niet veilig is! Dat was met 10 maanden!
⁠♡♡♡
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 13 Jul 2016 21:36

Re: Autostoel

Ze gaat er nu ook nog niet in hoor!
Maar meer in het kader van het wordt straks wel tijd en kinderbijslag dat we nu al oriënteren.

Waarschijnlijk zal ze wel eerder dan gemiddeld erin gaan want ze is behoorlijk lang en erg sterk in haar rug. Ze probeert nu in de maxi cosi altijd omhoog te komen haha.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 13 Jul 2016 21:40

Re: Autostoel

Ze kunnen erin tot de bovenkant van het hoofdje op dezelfde hoogte is als de bovenrand van de stoel, dat is wel vrij lang.
Wij hebben geen klein meisje, verre van, maar ze heeft nog steeds ruim over boven haar hoofd.

Hoewel we de stoel binnenkort wel vast kopen denk ik, dan is-ie maar vast binnen voor als het wel nodig is :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 13 Jul 2016 21:56

Re: Autostoel

Arwyn schreef:Ze kunnen erin tot de bovenkant van het hoofdje op dezelfde hoogte is als de bovenrand van de stoel, dat is wel vrij lang.
Wij hebben geen klein meisje, verre van, maar ze heeft nog steeds ruim over boven haar hoofd.

Hoewel we de stoel binnenkort wel vast kopen denk ik, dan is-ie maar vast binnen voor als het wel nodig is :)


Ik dacht zelfs tot de bovenkant van de oren erboven uit komen. Dat duurt dus nog langer.

Ze willen niet voor niets in de toekomst verplichten tot 15 maanden achterwaarts te vervoeren, dus zou er erg voorzichtig mee zijn.

Verder lees ik even mee, ik verwacht dat mijn dochter nog wel even in de maxi cosi past, maar wil me toch vast oriënteren.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 13 Jul 2016 21:58

Re: Autostoel

Wij waren destijds ook van plan om er alvast een te kopen omdat we die nog als kraamcadeau zouden krijgen van mijn schoonouders, maar toen zei de verkoopster dat we wel rekening moesten houden met het feit dat de garantie ingaat op de dag van aankoop. We hebben toen dus nog een tijdje gewacht en uiteindelijk ging ze pas een half jaar later, met bijna 15 maanden, in de Maxi Cosi Toby.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Jul 2016 00:34

Re: Autostoel

Britax multi tech 2. Ik wilde ook graag een achterwaartse stoel die goed betaalbaar was en ook voorwaarts gebruikt kom worden zonder isofix. Deze heb ik uit Zweden gehaald. Zit er nu al een tijdje in omdat J echt te groot werd voor de mc.
2015 💙
<<

Anoniem205

Bericht 14 Jul 2016 11:38

Re: Autostoel

Zoon heeft tot 13 maanden lange stukken in de mc gezeten. Hij kwam met zijn oren nog niet over de rand. Nu met bijna 20 maanden past het zelfs nog nét. Zoon is met 14 maanden volgens mij pas volledig over gegaan. Wij hebben een 2way pearl. In mijn auto zit een Tobi. Daar zit hij sinds hij 9 maanden is in, ivm sjouwen van de mc.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers