Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

Anoniem205

Bericht 13 Okt 2013 17:26

Re: Fotografie Topic

Ik bedoelde idd table top.. :-)
<<

Zero

Bericht 18 Okt 2013 09:49

Re: Fotografie Topic

:cheering: Jeeej vandaag bestaat mijn bedrijf 3 jaar!

Helaas wel een afzegging gehad vandaag voor een bruiloft :( maar verder loopt het op dit moment weer heel lekker.
<<

Anoniem91

Bericht 22 Okt 2013 18:59

Re: Fotografie Topic

Iemand nog leuke, aparte foto ideeën? Heb steeds meer zin om te klooien :)
<<

Reva

Bericht 22 Okt 2013 23:53

Re: Fotografie Topic

Weetjewel schreef:Iemand nog leuke, aparte foto ideeën? Heb steeds meer zin om te klooien :)


Mijn hond! Die haat op de foto gaan en is dus een uitdaging :thumbup:
<<

Anoniem91

Bericht 23 Okt 2013 10:13

Re: Fotografie Topic

Gaan we doen! Wanneer?

Ik ben van de week aan het klooien geweest met zelfportretten en dan met bestaand en met flitslicht.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem91

Bericht 24 Okt 2013 16:34

Re: Fotografie Topic

Lise.

Afbeelding

Lise en Dorus.

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Okt 2013 16:35

Re: Fotografie Topic

Mooi Weetjewel!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Okt 2013 16:36

Re: Fotografie Topic

Heb zelf foto's gemaakt van de sportdag op Yrsa's school waar ik heel erg trots op ben, jammer genoeg kan ik ze in verband met privacy van de kinderen niet hier neerzetten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem91

Bericht 24 Okt 2013 16:41

Re: Fotografie Topic

Thnx... Dat is wel jammer, maar wel begrijpelijk.

Ik ga nu sparen voor een nieuwe lens, ik ben er alleen nog niet uit welke het moet gaat worden.....
<<

Anoniem91

Bericht 24 Okt 2013 16:43

Re: Fotografie Topic

Heb deze ook nog van Lise en Amé.

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Okt 2013 16:47

Re: Fotografie Topic

Ook echt heel mooi!

Heb je al een bepaald soort lens in gedachte?

Ik heb deze week nog niet veel foto's gemaakt, ben meer bezig geweest met Yrsa's fotografie. Ze doet het wel allemaal zelf, ik hoef haar niet te helpen met het gebruik van de camera, maar we zoeken wel samen naar mooie plekken om foto's te maken en ik moet nog wel in de gaten houden dat ze haar camera niet zomaar ergens buiten neerlegt als ze er klaar mee is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 24 Okt 2013 19:20

Re: Fotografie Topic

Mooie foto's Weetjewel!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem 63

Bericht 24 Okt 2013 22:10

Re: Fotografie Topic

Mooie foto's Weetjewel! Ik vind dat lichte altijd wel mooi.
<<

Zero

Bericht 30 Okt 2013 13:05

Re: Fotografie Topic

:laughcry:



Dussss... ik kreeg vandaag een nieuwe plotter binnen, en die past niet door de deur van de printkamer...

Zit ik dan, met een enorm bakbeest van 2 meter lang in mijn studio. Maar ohhh, wat is ie cuuuuutie <3
Hij gaat canvasjes van 1x1 meter printen voor me, ik hou nu al van hem...


:cheering: :cheering: :cheering: :nopompom: :nopompom: :nopompom: :nopompom: :cheering: :cheering: :cheering: :cheering:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Okt 2013 17:24

Re: Fotografie Topic

Klinkt gaaf Zero! Je eigen canvasjes drukken, ik ben jaloers!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zero

Bericht 30 Okt 2013 22:10

Re: Fotografie Topic

We hadden in het begin een kleine printer (of nou ja klein...die kon toch canvassen van 50 cm breed maken tot zo lang als er maar latten voor waren) maar nu dus echt ook groot!
Het was een beetje noodgedwongen want we konden die grote canvassen altijd voor een mooie prijs ergens anders bestellen, maar dat bedrijfje stopt nu... dus nu "moeten" we wel.


Maar het is wel heel leuk altijd als 'jouw werk' zo groot bij mensen thuis komt te hangen. Toch een eer!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Okt 2013 23:31

Re: Fotografie Topic

Ja, dat is sowieso al gaaf, maar het is helemaal leuk als je ze ook nog eens zelf kan maken. Ik zou denk ik ook wel een paar mooie canvassen voor mezelf printen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 31 Okt 2013 16:23

Re: Fotografie Topic

Zero had in dit topic een bericht gepost maar dit bericht is verplaatst en terug te lezen via viewtopic.php?f=16&t=3342&p=105043#p105043
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 01 Nov 2013 12:53

Re: Fotografie Topic

Deze wil ik toch even delen:
Afbeelding

Kreeg vandaag een geboortekaartje binnen van een klant. En ik zag pas toen ik de enveloppe weg wilde gooien wat voor een postzegel erop zat :-), toch leuk!
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 01 Nov 2013 16:10

Re: Fotografie Topic

Wat leuk, Munk!!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 03 Nov 2013 20:38

Re: Fotografie Topic

Leuk, Munk!

Misschien hebben jullie tips voor mij. Ben door een carnavalsvereniging gevraagd om bij hun als fotograaf te verschijnen. Nu zal ik daarbij veel binnenfoto's moeten maken waar het vaak ook vrij donker/schemerig is.
Met mijn 18-55 lens vind ik de foto's vaak niet mooi met interne flitser. Zou een externe flitser een oplossing kunnen zijn?mof moet ik naar bv andere lens kijken?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zero

Bericht 03 Nov 2013 21:33

Re: Fotografie Topic

Beide - maar dat ligt geheel aan je lichtsituatie dus dat is heel moeilijk in te schatten voor iemand die de ruimte niet kent of heeft gezien.
Als het plafon heel hoog is, heeft een externe flitser ook niet echt veel effect (uiteraard wel meer dan degene die op je camera zit, maar niet het gewenste effect)
Een licht sterkere lens zou zeker wat bijdragen aan het probleem, maar lost ook absoluut niet alles op.
Foto's die binnen worden gemaakt zonder kunstmatig licht zullen gewoon met hoge ISO moeten worden geschoten.
En bij het ene toestel is dat meer een probleem dan het ander.



@ Munk: haha wat grappig gedaan!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 04 Nov 2013 18:26

Re: Fotografie Topic

It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zero

Bericht 05 Nov 2013 12:31

Re: Fotografie Topic

Dat lijkt me eerlijk gezegd ook geen toplens, maar ik kan daar niet echt over oordelen. Ik ben niet echt bekend met Nikon of Sigma voor Nikon, maar gezien de prijs en je diafragma mogelijkheden zou ik het daar niet op wagen.
Of laat ik het anders zeggen, ik verwacht niet dat je prestaties zodanig verbeteren dat je het alleen met die lens wel af zou kunnen.
<<

Anoniem119

Bericht 07 Nov 2013 14:46

Re: Fotografie Topic

En nou heb ik eens camera advies nodig ;)

Ik ben bijna jarig en eigenlijk wil ik dus al tijden een wat kleinere camera. Soms word ik gewoon gek van dat grote bakbeest wat een 7D heet, en voor kleine tripjes en dagelijkse dingen (zoals bijv maaltijden fotograferen), zou ik een kleine camera in m'n pocket een heel stuk meer waarderen.

Nou heb ik al die tijd gezegd dat ik een systeemcamera wilde, maar de EOS M heeft op dit moment nog niet echt een lens van mijn voorkeur (eentje met groot diafragma). Eigenlijk wil ik niet over naar een Nikon, al heb ik er wel over getwijfeld, maar een extra lens er bij wordt ook wel weer duur, en andere merken zijn ook vast wel goed hoor, maar bijv de Olympus Pen die ik dan zou willen, is weer ver boven het cadeautjesbudget. Maar toen had ik het er met m'n vriend over, en eigenlijk.. waarom zou ik persé een systeemcamera willen? Met een systeemcamera ga je toch weer meerdere lenzen willen, en hoewel ze kleiner zijn, is het nog een verzamelwoede, dus duur en dingen meeslepen. Ik wil iets met een goede lens, met groot diafragma voor mooie scherptediepte en lichtsterkte. Tegenwoordig zijn er ook genoeg compact camera's die dat hebben!

Al met al.. Zou een goede compact camera een alternatief zijn? Puur voor in de zak, onderweg, in het bos, restaurants, avondeten, familiekiekjes, maar wél altijd met goede kwaliteit van foto's.

Ik heb al even gekeken naar wat modellen, je komt dan al snel op de Powershot serie uit van Canon. Toch heerlijk om de oude vertrouwde Canon menuutjes te hebben natuurlijk. Sommige van deze kunnen ook RAW aan, en ze hebben goede lenzen. Aantal optische zoom enzo maakt me niet uit, ik ga geen leeuwen op 100 meter afstand meer fotograferen, het gaat me meer om de scherptediepte. Is dat echt wat, of is dat eigenlijk toch niets bij een compact camera? Voorkeur voor één model? ZERO!? :afro:

Canon Powershot S110 zwart, met f/2.0
Afbeelding
(= moooi I love it, lijkt op m'n oude Ixus)
http://www.kamera-express.nl/product/12 ... TabsAnchor

Canon PowerShot G15, met f/1.8-2.8 (kan dat echt voor een compact, komt dat beetje overeen met SLR?)
Afbeelding
(ziet er uit als een powerrrr camera. Met viewfinder [voor zover dat werkt])
http://www.kamera-express.nl/product/12 ... rshot-g15/


Ben al flink reviews aan het lezen, maar tips zijn hier ook welkom :)
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers