Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

anoniem213

Bericht 08 Jul 2016 14:56

Re: Sollicitatietopic

Spannend, Bliss! Zet 'm op!

Gaaf, Zora. Heel veel succes! Wat fijn!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Jul 2016 15:24

Re: Sollicitatietopic

Cool Zora! Duurt nog wel even ja, spannend man!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem282

Bericht 08 Jul 2016 15:30

Re: Sollicitatietopic

Caro schreef:Oh, maar misschien moet hij dan bij PostNL solliciteren.


Doe eens normaal joh. Weet je hoe slecht ze daar zijn voor hun medewerkers? Als het regent, word je gewoon geacht wel de post rond te brengen. Vind je het gek dat het ziekteverzuim daar zo hoog is? Door weer en wind heb ik het nu over, hè! Onmenselijke werkgever.

Bliss & Zora: wauw, wat goed en fijn! Heel veel succes! En Bliss, ik snap echt dat je sollicitatie-moe bent/wordt, maar je doet het zo goed. Je wordt vaak uitgenodigd, dus probeer te relativeren: een investering in je toekomst en jij wordt moe van al die gesprekken waar je op mag komen draven; de meeste mensen die solliciteren worden moe van tig brieven schrijven en niet uitgenodigd worden.
June: je had het al een beetje verwacht, maar wel jammer. Zolang je nog niet afgestudeerd bent, vind ik de WW-norm al heel knap als je dat lukt. Jij krijgt echt wel een baan. :)
Fred: hahaha, diarree in rekening brengen bij de klant. Jij praat nu poep.

Heb maandag een oriënterend gesprek en het wordt aan mij gelaten wat ik wil laten zien. Vind ik wel lastig, dus dit weekend even serieus naar kijken en voorbereiden. A.s. donderdag nog een sollicitatiegesprek en gisteren nog een brief verstuurd. Mocht ik daar uitgenodigd worden, wat ik niet vermoed, zou dat gesprek ook op donderdag zijn. Ben benieuwd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Jul 2016 15:41

Re: Sollicitatietopic

Ja je hebt gelijk hoor, maar zoals ik al zei is het allemaal nogal hectisch geweest de laatste weken en kon ik het er eigenlijk ff niet bij hebben. Hoop dat ik vanaf nu langzaamaan weer iets meer zen word.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem282

Bericht 08 Jul 2016 18:14

Re: Sollicitatietopic

Hoop ik ook voor je! Veel succes iig. :)
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 08 Jul 2016 21:38

Re: Sollicitatietopic

Fred, ik zal nog even kort reageren. Eigenlijk moet m'n man een reactie schrijven, maar die vindt dat je een hoop onzin uitkraamt. Je schrijft zulke beschuldigende aannames, echt ongelofelijk! Lees eens terug wat je überhaupt schrijft. Alsof hij maar gewoon wat tijd schrijft om aan z'n uren te komen. Ja, ik snap nu ook waarom je contracten niet verlengd werden.

Klok jij ook uit als je naar de plee gaat voor een grote boodschap? Of werk je vijf minuten langer door om die tijd in te halen? :eyes:
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 08 Jul 2016 23:08

Re: Sollicitatietopic

Ik heb mijn uren vrijwel altijd eerlijk geschreven, dus als er geen werk meer lag (en ja, ik was tijdig met het opvragen van stukken van de klanten maar ze leveren ze niet altijd tijdig aan) schrijf ik gerust in mijn urenverantwoording 'geen werk ivm ontbreken opgevraagde stukken op' of iets anders wat ik mij dan mee vermaakte (archief opruimen of zo).

Overigens zal ik je het hele verhaal besparen, maar als een overnemende kantoor afluisterapparatuur plaats en de betreffende accountant die dat heeft gedaan niet wordt doorgehaald bij de accountantskamer mag ik toch wel grote vraagtekens zetten over hoe men de beroepseed na komt.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 09 Jul 2016 08:51

Re: Sollicitatietopic

Fred, misschien kan je in therapie gaan om van al je onverwerkte werktrauma's af te komen. Ondanks dat je niet meer in de accountancy werkt draag je het nog altijd met je. Lijkt me erg zwaar.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 09 Jul 2016 14:21

Re: Sollicitatietopic

Ik heb er een je keer met een psycholoog over gepraat. Luchte effe op maar meer niet.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Jul 2016 18:09

Re: Sollicitatietopic

Zoek dan verder naar een andere psycholoog, want er zit teveel frustratie vast die je mee blijft nemen.

Bliss en zora. Succes alvast.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem282

Bericht 09 Jul 2016 23:15

Re: Sollicitatietopic

Fred schreef:Ik heb er een je keer met een psycholoog over gepraat. Luchte effe op maar meer niet.


En hier je hart luchten helpt wel voor langere tijd? Ik kan me zo indenken dat een psycholoog milder reageert dan wat hier wordt gedaan. Zoals je al hebt gelezen, is een deel van de forummers er wel een beetje klaar mee dat je zo negatief bent over nota bene niet eens jouw eigen werkgevers. Het is zelfs nogal arrogant dat je doet alsof forummers hier zelf (of zelfs hun partners) niet kunnen bepalen of zij zich op hun plek voelen in een bepaalde baan. Jij kan het nog 100x zwaar k*t hebben gehad in hetzelfde beroep, maar dat wil niet zeggen dat een ander deze ervaring deelt. Ook niet als je het maar blijft herhalen, of met allerlei voorbeelden uitlegt. Ik snap niet goed wat jij hieraan niet begrijpt.

Volgens mij zijn er 2 opties: 1) verwerk je werkverleden al dan niet met behulp van een professional 2) deal with it en blijf niet telkens achterom kijken, waar je alleen jezelf maar mee hebt. Niemand hier kan jouw onvrede wegnemen en na verloop van tijd is het ook niet meer echt serieus te nemen, omdat je er zo in blijft 'hangen'.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Jul 2016 09:38

Re: Sollicitatietopic

Ik ben onderweg naar m'n gesprek, met laptop en al. Ben erg benieuwd en word alweer behoorlijk zenuwachtig!

Guattari, hoe ging je gesprek maandag? En succes alvast voor morgen!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem185

Bericht 13 Jul 2016 10:17

Re: Sollicitatietopic

Succes Bliss! You can do it!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Jul 2016 10:43

Re: Sollicitatietopic

Joehoe succes Bliss!! Ben benieuwd waarvoor je de laptop allemaal gebruikt :D

Hoe bereiden jullie je voor op een gesprek? Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk gewoon niet eens meer echt weet en vooral van plan ben mijn spontane zelf te zijn. Maar da's vast niet helemaal slim. En wat doe je tegenwoordig aan naar een gesprek? Mijn eerste reactie van vriend was een nette jeans maar ik dacht echt hallo er kan veel maar ik vind jeans toch nog steeds wel not done denk ik... Kan ik bijvoorbeeld zo'n simpel dik jurkje aan die je nu veel ziet met streepjes enzo, dunne zwarte panty en laarsjes doen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 13 Jul 2016 15:24

Re: Sollicitatietopic

Ja Bliss, wat heb je allemaal moeten doen?

@Zora: ligt eraan voor wat voor een functie je het gesprek hebt. Ik trek meestal iets van een pantalon aan, blousje / shirtje en blazer of rok, blousje / shirtje en blazer met pumps. In dit jaargetijde drag ik liever een huidkleurige panty dan een zwarte. Ik solliciteer dan bijv. naar functies als jurist en ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen om dan een jeans te dragen.

Qua voorbereiden; bedenken welke vragen je eventueel kunt stellen tijdens het gesprek en informatie opzoeken over het bedrijf waar je solliciteert. Qua vragen zijn er ook wel voorbeelden te vinden op internet.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Jul 2016 15:36

Re: Sollicitatietopic

Hopelijk is het goed gegaan Bliss, ben benieuwd!
2012 & 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Jul 2016 15:41

Re: Sollicitatietopic

Een blazertje krijg ik het zo snel warm in! Maar goeie tips verder :)

De standaardvragen weet ik wel hoor, ik ben juist zo benieuwd wat jullie doen ter voorbereiding!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem222

Bericht 13 Jul 2016 15:49

Re: Sollicitatietopic

Ik denk dat het in jouw werkveld prima is om zo'n jurkje aan te doen met panty en laarsjes. Ik zou dat ook prima vinden als er een kandidaat zo verschijnt.

Verder ter voorbereiding: het allerbelangrijkste is inderdaad jezelf zijn :D. Daarnaast kun je vast nadenken over de standaard vragen maar wat ik altijd heel belangrijk vind is dat mensen ook een voorbeeld hebben om te onderbouwen wat ze zeggen. Dus ik zou als ik jou was bedenken welke competenties er belangrijk zijn voor deze functie. Bijv: stressbestendigheid, plannen & organiseren, samenwerken, klantgerichtheid (geen idee of dit van belang is hoor) nouja ga zo maar door. Waarom ben je daar goed in, waar blijkt dat uit? Dus eigenlijk voorbereiden op een gesprek dmv starr methode. Ik bedenk me ook altijd goed waarom dit bedrijf, waarom deze rol, wat zijn mijn ambities, wat ben ik voor collega en wat vind ik zelf belangrijk.

Oh en stel vooral vragen :)
<<

anoniem224

Bericht 13 Jul 2016 15:52

Re: Sollicitatietopic

Hoe is het gegaan Bliss?

Zora, wat goed! En het is volgende week al! Succes met voorbereiden!

Ik lees hier nog steeds mee, maar zelf niet veel meer bezig geweest met sollicitaties. Tot vorige week. Gereageerd op een in mijn ogen leuke functie. Daarvoor ben ik helaas afgewezen, maar ze zijn wel nieuwsgierig naar me en willen me op gesprek laten komen voor een andere functie. Helemaal leuk dus!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 13 Jul 2016 16:00

Re: Sollicitatietopic

Wat goed MN! Wat voor functie gaat het? :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 13 Jul 2016 17:36

Re: Sollicitatietopic

Leuk MN! Succes

Jij ook succes Zora!

Hoe is het gegaan Bliss?

Update van mijn kant: ik ben inmiddels 3 afwijzingen na gesprek verder.. Schiet nog niet echt op dus. Maar ht komt vast wel goed, ook al is dit wachten wel ontzettend frustrerend.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem245

Bericht 13 Jul 2016 18:00

Re: Sollicitatietopic

Bliss ik ben ook benieuwd!
Van de vacature dierenverzorger heb ik nog niets gehoord, zal wel afgewezen worden, waren heeel erg veel sollicitanten. maar heb wel andere sollicitaties lopen. Niet heel spannende, maar qua uren en werktijden wel ideaal.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Jul 2016 19:55

Re: Sollicitatietopic

Pffff ik ben nu pas klaar! Had om 12:00 het gesprek, dat duurde een uur ongeveer. Leuk gesprek wel. Toen mocht ik meteen tests gaan doen, te beginnen met een grammaticatest. Hij zei erbij dat hij nog nooit had meegemaakt dat iemand 0 fout had, maar voilà: ik dus wel! :) Daarna volgden nog andere tests, o.a. het beantwoorden van mailtjes, een klacht en het voeren van twee telefoongesprekken. Pittig man! Toen moest ik nog een tekst gaan redigeren, maar halverwege viel de laptop (van m'n vriend) uit! Toen hebben we geëvalueerd hoe de opdrachten waren gegaan. De telefoontjes waren redelijk tot goed, nog wel ruimte voor verbetering en één van de mails kon ook beter, maar de rest was goed. Toen weer een hele reis naar huis (alleen daar was het al een halfuur lopen van en naar het station) en nu heb ik net nog die tekst zitten redigeren en gemaild. Ik ben gesloopt!! En nu maar afwachten of ik dit voor jan lul heb gedaan of niet. Nou ja, in elk geval een ervaring rijker en ik heb me niet hoeven vervelen vandaag ;) Nu ga ik chillen als een malle!
❤ 7 juni 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 14 Jul 2016 06:43

Re: Sollicitatietopic

Pittige dag Bliss! Wanneer hoor je meer?
<<

anoniem213

Bericht 14 Jul 2016 10:54

Re: Sollicitatietopic

Ik vind die dag eigenlijk echt heel leuk klinken, Bliss. Is dat ernstig? Ik hoop dat je deze baan krijgt in elk geval. Ik ga voor je duimen!

Had je geen oplader meegenomen van de laptop?
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers