Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet meer de oude na galblaasoperatie

<<

Mirandoos

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 06 Jul 2016 13:56

Bericht 06 Jul 2016 14:14

Niet meer de oude na galblaasoperatie

Vorig jaar juni ben ik geopereerd aan mijn galblaas, mijn galblaas is volledig verwijderd er zaten 21 stenen in. Op dezelfde dag dat ik uitgeslapen was voelde ik branderigheid onderin mijn buik. Er werd bloed afgenomen en mijn ontstekingswaarden waren wat hoger hiervoor kreeg ik antiobioticatabletten en werd dezelfde dag nog naar huis gestuurd. De dag erna (ik had totaal niet geslapen) verging ik zodanig van de pijn dat ik 112 heb gebeld, en werd weer meegenomen naar het ziekenhuis. Daar werd een echo gemaakt maar er was niets te vinden. Toch werd ik weer opgenomen voor verder onderzoek. De dag erna kreeg ik een echo (en werd volgestopt met morfine waar de pijn dwars dooheenkwam), en daar zagen ze wat vocht in mijn buik, maar dat was niets ergs. Ik heb toen nog 3 dagen in het ziekenhuis gelegen tot ik 1 nacht goed had geslapen en het erop leek dat het de goede kant op ging, en werd weer naar huis gestuurd. Ik heb welgeteld 1 dag thuis redelijk pijnvrij door kunnen brengen, maar de dag erna was het weer zover, de pijn was niet te houden, ik hield niks binnen en voelde mij inmiddels zo slap dat ik dacht dat mijn einde naderde (klinkt heel dramatisch ik weet het, maar zo voelde dat op dat moment). Omdat het echt niet te houden was heb ik weer 112 kunnen bellen, en werd ik weer meegenomen. Dit keer werden wat meer onderzoeken gedaan, scan, rontgenfoto, echo en noem het maar op. Daaruit bleek dat de vocht in mijn buik niet weg was gegaan en het erger was geworden, ze hebben toen met een naald geprobeerd om het vocht uit mijn buik weg te halen, maar zodra de naald in mijn buik zat, werd het vocht als het ware weggedrukt. Ik heb toen een stuk langer in het ziekenhuis gelegen, omdat ze niet precies wisten waar het vocht vandaan kwam. Na een tijd was de boosdoener gevonden, en bleken mijn galwegen niet goed afgesloten te zijn, waardoor er gal in mijn buik lekte. Dit is toen door middel van een stent opgelost. Ik heb al met al 3 ingrepen in twee weken tijd gehad, en bijna een maand in het ziekenhuis gelegen voor een vrij simpele standaard ingreep. Nu ben ik dus een jaar later, en ik ben nooit meer dezelfde geweest als voor de operatie. In het afgelopen jaar zijn er 3 hele weken geweest dat ik mij weer de oude voelde. Ik zit bijna wel iedere maand bij de huisarts met kwaaltjes maar wordt maar niet serieus genomen. Iedereen blijft bij hoog en laag beweren dat ik weer herseld zou moeten zijn, maar zo voel ik mij totaal niet. De oude ik is helemaal weg. Nu mijn vraag dan, zijn er mensen die dit ook herkennen (ook evt. bij een andere operatie) of is dit gewoon een kwestie van domme pech? Ik heb wel om meerdere fora gekeken en er zijn mensen die er na zoveel jaar nog mee kwakkelen. Indien er mensen zijn die dit herkennen, wat doen jullie ermee? Hoe gaan jullie ermee om? Het is een lang verhaal maar ik hoop hier wat "lotgenoten" te kunnen vinden, zodat ik mijzelf niet als langzaamaan gek aan het worden hoef te bestempelen.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 06 Jul 2016 17:18

Re: Niet meer de oude na galblaasoperatie

Kan je niet echt helpen want mijn galblaas is verwijderd. Dat is gewoon goed gegaan en ik heb nergens meer last van. Kan alles eten en drinken en voel me zoals ik me altijd al voelde.

Maar welke klachten en kwaaltjes heb je dan zoal?
D. 💙14-01-2019💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Jul 2016 17:39

Re: Niet meer de oude na galblaasoperatie

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, wat heb je dan voor dingen waardoor je je niet meer de oude voelt?
#teammaple🍁
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 10 Jul 2016 09:57

Re: Niet meer de oude na galblaasoperatie

Wat vervelend zeg.
Heb je er weleens aan gedacht dat je kwaaltjes van de narcose en morfine kunnen komen?
Via alternatieve geneeswijze kun je hier wat aan doen. Maar dat is een vorm van geneeskunde waar je achter moet staan.
Succes ermee.
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 09:56

Bericht 12 Jul 2016 21:17

Re: Niet meer de oude na galblaasoperatie

Ik ben een 4,5 jaar geleden geopereerd. Daarna diverse complicaties gehad. En nog steeds niet de oude. Dit is ook medisch vastgesteld. Je mag me gerust pmen
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Jul 2016 21:30

Re: Niet meer de oude na galblaasoperatie

Wasmand schreef:Wat vervelend zeg.
Heb je er weleens aan gedacht dat je kwaaltjes van de narcose en morfine kunnen komen?
Via alternatieve geneeswijze kun je hier wat aan doen. Maar dat is een vorm van geneeskunde waar je achter moet staan.
Succes ermee.

He je weet niet eens welke kwaaltjes ze het heeft toch? Of is de alternatieve hoek echt goed voor álles?

Jammer dat de to niet meer reageert btw.
#teammaple🍁
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 12 Jul 2016 21:46

Re: Niet meer de oude na galblaasoperatie

Nee dat weet ik niet. Ik geef het als optie omdat het bij bepaalde kwaaltjes kan helpen.
Of de alternatieve hoek voor alles werkt dat weet ik ook niet, maar wel voor wel.
<<

Anoniem165

Bericht 13 Jul 2016 12:25

Re: Niet meer de oude na galblaasoperatie

6jaar geleden is mijn galblaas eruit gehaald. Helaas heb ik hier ook nog steeds last van en loop hier voor in het ziekenhuis. Als je vragen hebt mag je me altijd pmen

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers