Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 07 Jul 2016 22:28

Re: Sollicitatietopic

@KOL.... Bepaalde omzet halen? Kijk dat is dus de verkeerde insteek van het kantoor. Zo zorg je ervoor dat personeel bewust dus op klanten tijd (omzet) gaan schrijven waarvoor eigenlijk geen werkzaamheden voor zijn verricht om toch zijn eigen omzettarget te kunnen halen. Gevolg de klant betaald de te dure rekening voor uren die niet gemaakt zijn.

De goede insteek van een accountantskantoor zou zijn dat de nadruk op kwaliteit ligt ipv het behalen van een bepaalde omzet voor een werknemer.

Ik durf dus ook wel te zeggen dat de werkgever van je vriend inhalerig is, als de target omzet is zoals nu het geval is ipv kwaliteit en omzettargets van minder belang zijn. Ik kan mij dus ook niet voorstellen dat je vriend zonder schuldgevoel voor klanten werkt als hij daar uren op schrijft om zijn omzettarget maar te kunnen halen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 07 Jul 2016 22:46

Re: Sollicitatietopic

Oh June, ik had helemaal over je post heen gelezen. Maar jammer dat je niet door bent, al is het wel weer leuk om te horen dat je het niet zo slecht gedaan hebt als je zelf dacht.
2012 & 2016
<<

Anoniem245

Bericht 08 Jul 2016 07:45

Re: Sollicitatietopic

Guattari, daar heb je wel een punt. Het is absoluut niet leuk als je niet met plezier naar je werk gaat. Maar in deze tijd is het wel fijn als je een baan hebt en een beetje zekerheid. Dat wilde ik daar eigenlijk mee zeggen.
<<

anoniem213

Bericht 08 Jul 2016 12:03

Re: Sollicitatietopic

Snoes schreef:Oh June, ik had helemaal over je post heen gelezen. Maar jammer dat je niet door bent, al is het wel weer leuk om te horen dat je het niet zo slecht gedaan hebt als je zelf dacht.

Ja, dat ene onderdeel wel (wat ik zelf al dacht), maar de rest viel mee.

Ik heb een nieuw voornemen. Ik moet tot ik afgestudeerd ben aan de ww-norm voldoen voor mezelf en dus elke week een sollicitatie versturen of andere activiteit verrichten mbt een nieuwe baan (assessment telt dus ook). Niet meer, want mijn scriptie moet af. Als ik klaar ben, moet ik aan de bijstandnorm voldoen (denk ik), want dan wil ik vijf brieven per week sturen. Dan zit ik zo aan de vijftig ;). Dus in november heb ik een baan :D.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Jul 2016 13:28

Re: Sollicitatietopic

Krijg net nog een mail of ik in de gelegenheid ben om een laptop mee te nemen woensdag. :confused: Waar is dat goed voor? Nu heb ik alleen een vrij oud, groot en zwaar ding dat niet lang zonder stroom kan, dus is ook nog eens erg onhandig! Wat nu?
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem213

Bericht 08 Jul 2016 13:33

Re: Sollicitatietopic

Van iemand lenen?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Jul 2016 13:35

Re: Sollicitatietopic

M'n vriend heeft wel een Macbook, misschien dat ik die kan lenen?? Al weet ik nauwelijks hoe dat ding werkt, dus daar mag ik me dan eerst wel eens in verdiepen. Maar waarom zou ik er één mee moeten nemen? Het zou een kennismakingsgesprek zijn en bovendien hebben ze daar toch ook wel computers? :laughcry: Ik word hier zenuwachtig van!
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem213

Bericht 08 Jul 2016 13:39

Re: Sollicitatietopic

Je kunt het vragen toch?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 08 Jul 2016 13:40

Re: Sollicitatietopic

Fred schreef:@KOL.... Bepaalde omzet halen? Kijk dat is dus de verkeerde insteek van het kantoor. Zo zorg je ervoor dat personeel bewust dus op klanten tijd (omzet) gaan schrijven waarvoor eigenlijk geen werkzaamheden voor zijn verricht om toch zijn eigen omzettarget te kunnen halen. Gevolg de klant betaald de te dure rekening voor uren die niet gemaakt zijn.

De goede insteek van een accountantskantoor zou zijn dat de nadruk op kwaliteit ligt ipv het behalen van een bepaalde omzet voor een werknemer.

Ik durf dus ook wel te zeggen dat de werkgever van je vriend inhalerig is, als de target omzet is zoals nu het geval is ipv kwaliteit en omzettargets van minder belang zijn. Ik kan mij dus ook niet voorstellen dat je vriend zonder schuldgevoel voor klanten werkt als hij daar uren op schrijft om zijn omzettarget maar te kunnen halen.


HOU gewoon eens op! Het zijn MENINGEN van jou en geen feit. Ik ga er bijna van schreeuwen. Jij hebt geen plaat voor je kop, maar een compleet betonblok.
<<

anoniem213

Bericht 08 Jul 2016 13:42

Re: Sollicitatietopic

Geen betonblok, maar een accountancykantoor.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Jul 2016 13:46

Re: Sollicitatietopic

Heb gemaild dat ik er één ga proberen te lenen en ook gevraagd waarvoor ik een laptop nodig heb en of ik iets moet voorbereiden. Ben benieuwd.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem282

Bericht 08 Jul 2016 13:53

Re: Sollicitatietopic

Hm hm, Fred. De vriend van KOL is een gewetenloze eikel die stiekem van binnen kapot gaat van schuldgevoel. Wat goed dat je erdoorheen prikt! Je bent vooral geen betweterige mafklapper. Zijn we daar ook weer over uit. Volgende punt op de agenda.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Jul 2016 14:15

Re: Sollicitatietopic

Recruiters van wervingskantoren en uitzendbureau's etc.. moeten vast ook een bepaalde omzettarget halen of niet Harrison? Dat heeft wel met solliciteren te maken. Soms denk ik zelf dat potentiële sollicitanten daar het dupe van zijn.

Ik vind een omzettarget een verkeerde drijfsfeer voor personeel, omdat dit niet ten goede komt voor oa kwaliteit. Een organisatie dient eerst voor kwaliteit te gaan ipv zoveel mogelijk omzet genereren. Als de kwaliteit goed is komen klanten toch terug en wordt het bedrijf mondeling aanbevolen bij anderen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 08 Jul 2016 14:44

Re: Sollicitatietopic

Guattari schreef:Hm hm, Fred. De vriend van KOL is een gewetenloze eikel die stiekem van binnen kapot gaat van schuldgevoel. Wat goed dat je erdoorheen prikt! Je bent vooral geen betweterige mafklapper. Zijn we daar ook weer over uit. Volgende punt op de agenda.


Sh*t en daar ben ik dan mee getrouwd.... :omg:
Volgens mij zou hij hier nog met liefde willen reageren op Fred, maar ik ben bang dat dat toch geen effect heeft. Plus het gaat enorm offtopic voor de solliciterende dames.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem282

Bericht 08 Jul 2016 14:49

Re: Sollicitatietopic

Haha, Fred. Jij neemt nu aan dat kwaliteit afleveren en KPI's niet samen kunnen gaan. Assumption is the mother of all f*...... Ooit van gehoord?

Ik moet zo langzamerhand een beetje om je lachen; je denkwijze is namelijk vrij bizar. Prima natuurlijk als je het forum wilt gebruiken als uitlaatklep, maar ik kan me lastig voorstellen dat het echt oplucht zolang er eigenlijk niemand is die jouw ervaringen deelt.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 08 Jul 2016 14:54

Re: Sollicitatietopic

Fred schreef:Recruiters van wervingskantoren en uitzendbureau's etc.. moeten vast ook een bepaalde omzettarget halen of niet Harrison? Dat heeft wel met solliciteren te maken. Soms denk ik zelf dat potentiële sollicitanten daar het dupe van zijn.

Ik vind een omzettarget een verkeerde drijfsfeer voor personeel, omdat dit niet ten goede komt voor oa kwaliteit. Een organisatie dient eerst voor kwaliteit te gaan ipv zoveel mogelijk omzet genereren. Als de kwaliteit goed is komen klanten toch terug en wordt het bedrijf mondeling aanbevolen bij anderen.


Schrijven kun je ook niet, die conclusie trok ik ook al na het lezen van het 'ben je al eens ontslagen topic'.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem282

Bericht 08 Jul 2016 14:57

Re: Sollicitatietopic

KOL schreef:
Guattari schreef:Hm hm, Fred. De vriend van KOL is een gewetenloze eikel die stiekem van binnen kapot gaat van schuldgevoel. Wat goed dat je erdoorheen prikt! Je bent vooral geen betweterige mafklapper. Zijn we daar ook weer over uit. Volgende punt op de agenda.


Sh*t en daar ben ik dan mee getrouwd.... :omg:
Volgens mij zou hij hier nog met liefde willen reageren op Fred, maar ik ben bang dat dat toch geen effect heeft. Plus het gaat enorm offtopic voor de solliciterende dames.


Ja, dat laatste is zeker waar. Dat is idd niet de bedoeling. Ik zal 't verder laten, want heeft idd geen nut. :)
<<

anoniem213

Bericht 08 Jul 2016 15:02

Re: Sollicitatietopic

Guattari schreef:Haha, Fred. Jij neemt nu aan dat kwaliteit afleveren en KPI's niet samen kunnen gaan. Assumption is the mother of all f*...... Ooit van gehoord?

Ik moet zo langzamerhand een beetje om je lachen; je denkwijze is namelijk vrij bizar. Prima natuurlijk als je het forum wilt gebruiken als uitlaatklep, maar ik kan me lastig voorstellen dat het echt oplucht zolang er eigenlijk niemand is die jouw ervaringen deelt.

Fred zei uitlaaDklep. Misschien snappen we hem daarom niet. Hij wil dingen uitladen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 08 Jul 2016 15:08

Re: Sollicitatietopic

June schreef:
Guattari schreef:Haha, Fred. Jij neemt nu aan dat kwaliteit afleveren en KPI's niet samen kunnen gaan. Assumption is the mother of all f*...... Ooit van gehoord?

Ik moet zo langzamerhand een beetje om je lachen; je denkwijze is namelijk vrij bizar. Prima natuurlijk als je het forum wilt gebruiken als uitlaatklep, maar ik kan me lastig voorstellen dat het echt oplucht zolang er eigenlijk niemand is die jouw ervaringen deelt.

Fred zei uitlaaDklep. Misschien snappen we hem daarom niet. Hij wil dingen uitladen.


Misschien moet ie vrachtwagenchauffeur worden... :angel:
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 08 Jul 2016 15:09

Re: Sollicitatietopic

Oh, maar misschien moet hij dan bij PostNL solliciteren.
<<

anoniem213

Bericht 08 Jul 2016 15:11

Re: Sollicitatietopic

Caro schreef:Oh, maar misschien moet hij dan bij PostNL solliciteren.

Nope. Daar moet je ook veel doen in te weinig tijd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 08 Jul 2016 15:29

Re: Sollicitatietopic

June schreef:
Caro schreef:Oh, maar misschien moet hij dan bij PostNL solliciteren.

Nope. Daar moet je ook veel doen in te weinig tijd.


En betalen ze je per pakketje?

Euhmm wat dan? Zand-uitlader?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Jul 2016 15:35

Re: Sollicitatietopic

Ik kreeg een mail terug dat de selectieprocedure uit een aantal rondes bestaat en dat het, als het klikt, handig is als ik daarna meteen wat tests kan doen ( :shock: ). Oké ik schijt nu al zeven kleuren, maar we gaan het meemaken. Kan in elk geval de laptop van m'n vriend lenen.
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Jul 2016 15:46

Re: Sollicitatietopic

Het is weer bijna weekend dames.. lol

Nee, maar effe zonder gekheid KOL.
Vind je vriend echt niet dat de tarieven die klanten betalen belachelijk hoog liggen in de accountancy?
Daarnaast is jouw vriend echt zo eerlijk dat hij alleen maar tijd schrijft op klanten die hij heeft gewerkt voor klanten? (dus zo eerlijk dat hij de tijd dat ie bijv. op de wc zit (langer vanwege diarree of zo) etc. daadwerkelijk op indirect schrijft en in zijn urenverantwoording zet: "Naar de wc geweest"). Ik geloof dat namelijk niet en die tijd zal hij vast op klanten schrijven (dus die tijd is dan niet daadwerkelijk besteed aan die klant).

Zolang de accountancy niet hun eigen maatstaven (gedrags- en beroepsregels.. oa integriteit, onafhankelijk,vakbekwaamheid en zorgvuldigheid, vertrouwelijkheid en professionaliteit) nakomen is het een zieke branche. Dit is sinds de grote fraude zaken van de grote kantoren niet veel veranderd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Jul 2016 15:55

Re: Sollicitatietopic

Ja hooooooi ik kom er even tussendoor:

Ben uitgenodigd!! Woop woop!! 21 juli (pas!!!) 2 gesprekken achter elkaar. Omg zo spannend!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers