Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ASS + ADHD info

<<

Anoniem193

Bericht 02 Jun 2016 10:56

ASS + ADHD info

*
Laatst gewijzigd door Anoniem193 op 18 Apr 2017 13:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 02 Jun 2016 11:12

Re: ASS + ADHD info

Ben je geschrokken van de diagnose of had je het wel verwacht? Of vind je het juist fijn dat er nu duidelijkheid komt? Ik denk dat die avonden je in elk geval veel duidelijkheid kunnen bieden. Ik denk dat de meeste vragen ook wel naar boven komen door het verhaal dat je daar krijgt.

Hoe komt het dat hij op deze school groep 3 niet kan volgen als het zo blijft gaan? Ik dacht dat hij nu juist op een school zat met extra ondersteuning en dat het wel goed ging. Lastig om met dit soort zorgen te zitten voor je kind. Sterkte!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Jun 2016 11:43

Re: ASS + ADHD info

Ik heb wel wat informatie, E heeft naast zijn autisme ook kenmerken van ADHD, hij slikt daarvoor ook methylfenidaat omdat hij anders te overprikkeld is om nieuwe dingen te leren. Als je medicatie gaat proberen zal hij waarschijnlijk een proefbehandeling krijgen waarbij de medicatie langzaam wordt opgebouwd tot je weet wat de goede dosering is, hij wordt dan vooraf en tussentijds gewogen en gemeten en er worden wat vragen gesteld, onder andere over zijn gezondheid en of er hartklachten voorkomen in de directe familie.

Ik weet niet of je gerichte vragen hebt, dan zal ik proberen ze te beantwoorden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 02 Jun 2016 12:15

Re: ASS + ADHD info

Wij hebben ook info avonden over Ass gevolgd. Voor ons was de herkenning al fijn, dat er ook andere zijn die tegen hetzelfde aanlopen enz
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem193

Bericht 02 Jun 2016 12:45

Re: ASS + ADHD info

*
Laatst gewijzigd door Anoniem193 op 18 Apr 2017 13:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Jun 2016 21:43

Re: ASS + ADHD info

Tijdens de proefbehandeling was alles verder gewoon zoals normaal. Heb er ook nooit van gehoord dat een kind niet thuis zouden mogen verblijven. Misschien bij heel zware medicatie met heftige bijwerkingen of zo.

E had eerst merkloze methylfenidaat, daarbij merkten we dat hij wel humeurig was als de laatste pil was uitgewerkt en ook dat hij het moeilijker innam, dus het zou kunnen dat hij daar wel bijwerkingen van had, hij kan dingen als hoofdpijn en dergelijke natuurlijk moeilijk aangeven. We zijn toen overgestapt op merk-Ritalin en dat ging beter. Wel eet hij wat minder op het KDC, maar dat haalt hij thuis in, hij wordt ook in de gaten gehouden qua lengte en gewicht. Hij is wel klein en licht, maar dat was hij ook al voordat hij medicatie gebruikte.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 03 Jun 2016 11:27

Re: ASS + ADHD info

*
Laatst gewijzigd door Anoniem193 op 18 Apr 2017 13:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 03 Jun 2016 12:53

Re: ASS + ADHD info

Dat is toch wel even slikken, denk ik. Het lijkt mij een pittige combinatie, jullie kennen hem natuurlijk al zijn hele leven, maar dat maakt het natuurlijk niet makkelijker.
Hopelijk krijgen jullie met de diagnose wat meer handvaten en misschien herkenning.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 03 Jun 2016 20:20

Re: ASS + ADHD info

Ik werk op een kliniek als leerkracht met kinderen met dezelfde diagnose, mocht je vragen hebben stel ze gerust

Kinderen komen gedurende de behandeling vanaf eind groep 2 begin groep 3 deeltijd naar school. Ook komt er na afloop van behandeling een gesprek met ouders en school van herkomst waarin we de ondwrwijsbehoeften van een leerling bespreken en aan de hand daarvan komt er een schooladvies. Ook het samenwerkingsverband (die over t geld gaat(even kort door de bocht) is hierbij aanwezig
<<

Anoniem193

Bericht 10 Jun 2016 11:19

Re: ASS + ADHD info

*
Laatst gewijzigd door Anoniem193 op 18 Apr 2017 13:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Jun 2016 12:18

Re: ASS + ADHD info

Misschien een tip, weet niet op welk moment je het tabletje geeft, maar doe het na een maaltijd. Want je eetlust verdwijnt er vaak door. Ik heb periodes gehad dat ik de hele dag heen hap door mijn keel kreeg, tot het punt van bijna flauwvallen. (Slik 3x per dag medicatie).

En het kan zijn (hoeft niet) dat hij in t begin lichamelijke onrust krijgt. Tijdens het opbouwen kreeg ik last van tics en was normaal volgens de psych. Is ook weer overgegaan na een tijdje.
<<

Anoniem193

Bericht 10 Jun 2016 12:22

Re: ASS + ADHD info

Bedankt voor je antwoord. Dat kregen wij vandaag inderdaad ook als tip.
En we hebben vragenlijsten gekregen die we de komende 3 weken ook 3x moeten invullen, zodat we goed kunnen bijhouden/controleren wat er veranderd.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Jun 2016 12:25

Re: ASS + ADHD info

Succes de aankomende tijd! Hopelijk gaat de medicatie hem helpen!
<<

Anoniem193

Bericht 08 Jul 2016 14:22

Re: ASS + ADHD info

*

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers