Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Speen afleren en eigenwijze oma

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 21 Jun 2016 22:02

Speen afleren en eigenwijze oma

De spenen kunnen de deur uit want ze worden hier al een week niet meer gebruikt, heel fijn!

Op het kdv ook geen speen meer. Ze weten ervan, stimuleren het ook in plaats dan tegen te werken.
Maar dan mijn moeder ...
Ik vroeg of ik de speen die zij nog had liggen mee naar huis kon nemen aangezien hij niet meer nodig was. In eerste instantie zei ze dat ze hem weggegooid had. Ik geloofde haar niet en ze zei vrij snel daarna dat ze hem zelf wilde bewaren. Mijn vader heeft hem gepakt en aan mij gegeven maar ik zie mijn moeder er gerust voor aan dat ze zelf een nieuwe koopt zodat ze er toch eentje heeft liggen. Ik heb al aangegeven dat we nu vol moeten houden en niet op de ene plek wel en op de andere plek geen speen. Dat werkt verwarrend en nu moeten we dit ook vast houden. Dit wil er bij haar niet echt in, ze heeft er toch graag nog eentje liggen voor het geval mijn dochter daar niet kan slapen. Nu duurt het wel wat langer voordat ze in slaap is maar verder geen problemen, ze slaapt prima.

Iemand hetzelfde meegemaakt of tips?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 21 Jun 2016 22:04

Re: Speen afleren en eigenwijze oma

Nogmaals zeggen dat je het echt heel vervelend vindt als ze tegen je vraag ingaat.
Het is toch jullie kind!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem236

Bericht 21 Jun 2016 22:13

Re: Speen afleren en eigenwijze oma

Niet hetzelfde met de speen, wel met genoeg andere dingen.

Maar als jouw dochter zowel thuis als op het kdv geen speen meer krijgt, is de kans vrij groot dat ze hem vanzelf niet meer hoeft als ze bij oma is, ze zijn vrij snel gewend zonder en dan is zo n ding maar een raar gevoel in de mond.

Als ze een nieuwe koopt, zou ik wel aangeven dat je ervan baalt en het ook niet bevordelijk is voor je vertrouwen in haar als oppas, aangezien ze dan bewust tegen wat jullie willen ingaat.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Jun 2016 09:22

Re: Speen afleren en eigenwijze oma

Dat is vervelend zeg! Met welke reden wil oma de speen dan eventueel gebruiken? Omdat ze bang is dat je dochter dadelijk niet goed slaapt en zij met een overstuur kind zit?

Ik zou het nogmaals aangeven dat je het heel vervelend vind als zij jullie regels niet serieus neemt, zeker gezien het feit dat ze bij jullie thuis en het KDV de speen niet meer nodig heeft.
Het zou voor mij wellicht een reden zijn om na te denken of ik wel wil dat mijn moeder/schoonmoeder oppast, omdat ze jullie regels dan niet lijkt te accepteren.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 22 Jun 2016 20:59

Re: Speen afleren en eigenwijze oma

Ik zou ook heel duidelijk aangeven dat je er niet van gediend zou zijn als ze nog een speen zou geven. Jullie zijn de ouders en over zulke opvoedkundige zaken vind ik dat jullie het laatste woord hebben. Ik zou er ook echt niet mee kunnen lachen als mijn (schoon)ouders zo eigenwijs zouden zijn.
2012 & 2016
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 05 Jul 2016 21:11

Re: Speen afleren en eigenwijze oma

Winegum schreef:Het zou voor mij wellicht een reden zijn om na te denken of ik wel wil dat mijn moeder/schoonmoeder oppast, omdat ze jullie regels dan niet lijkt te accepteren.
Ik zie het niet zitten om mijn dochter 1,5 dag extra naar het kdv te brengen dus of ze (mijn moeder) mag blijven oppassen staat eigenlijk niet ter discussie. We krijgen vanaf november al dubbele kosten voor de opvang, dit wil ik nog een keer verdubbelen :wink:

Nu heb ik verlof en hoeft ze er in principe niet meer te slapen omdat mijn moeder een ochtend voor haar rekening neemt tijdens mijn verlof. Het was meer om wat achter de hand te hebben voor het geval dat ze er wel slaapt, of voor straks tijdens de bevalling geloof ik.

Ze slaapt daar blijkbaar wel wat lastiger maar ik kan me voorstellen dat op je 2e een campingbedje niet zo lekker meer ligt als je lang bent dus wellicht ligt het daaraan dat ze bij mijn ouders overdag niet zo lekker slaapt. Thuis heeft ze ook een wat groter bed dus meer bewegingsruimte tijdens het slapen. Ik kreeg wel een opmerking dat ze moeilijk in slaap komt, daar veel huilt en om een tut vraagt (gek, want dit doet ze thuis helemaal niet). Toen haar verjaardag gevierd werd en ze van alle indrukken thuis ook niet zo makkelijk in slaap kwam kregen we een opmerking dat ze met een tut zo vertrokken zou zijn. Mijn man heeft toen meteen geantwoord dat we daar niet meer aan gaan beginnen. Mochten er vaker opmerkingen gemaakt worden dan zeg ik nog wel dat dit onze keuze is en dat het ons niet zoveel uitmaakt als ze nog 15 minuten ligt te babbelen/jammeren voordat ze in slaap valt.
<<

anoniem213

Bericht 06 Jul 2016 11:11

Re: Speen afleren en eigenwijze oma

Misschien kun je daar ook dingen over afspreken? Mijn ene nichtje komt ook het beste in slaap als ze nog 5-10 minuten een beetje jammert/huilt/praat in bed. Als je haar dan weer uit bed haalt, raakt ze helemaal van slag en dan wordt het ook niks meer. Als ze bij haar opa en oma is, dan is dus ook de afspraak dat ze haar in bed leggen en pas als ze na 10 minuten nog niet stil is, dan pas komen mijn schoonouders in actie. Mijn schoonzusje en zwager vinden het ook prima als ze dan kort de babyfoon uitzetten als ze het moeilijk vinden om naar dat geluid te luisteren en dan te graag in actie komen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 06 Jul 2016 14:28

Re: Speen afleren en eigenwijze oma

Hoe gaat het nu?
Ik heb trouwens toen onze zoon de speen kapot begon te bijten het tut gedeelte eraf geknipt, en toen zo gegeven. Misschien is dat anders een optie voor bij je moeder? Zo hebben oma en kind wel een houvast, maar kan hij niet meer in haar mond.

(Beter is natuurlijk om helemaal weg te doen, maar als je moeder echt zo moeilijk doet, zou het een tijdelijke oplossing kunnen zijn)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers