Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips omgeving noordwijk

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Jun 2016 17:19

Tips omgeving noordwijk

Wij gaan in de zomer op vakantie Nasr Noordwijk, kamperen.

Nu hebben we al we dingen bedacht om te doen. We gaan een dag naar Den Haag naar Madurodam en centrum

Wat zijn nog meer leuke dingen om te doen. Of tips om ergens te eten
Afbeelding
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 30 Jun 2016 10:06

Re: Tips omgeving noordwijk

ik heb een keer gegeten bij Het wapen van Noordwijkerhout, was erg lekker.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3407

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 30 Jun 2016 22:01

Re: Tips omgeving noordwijk

Ik vond Vogelpark Avifauna in Alphen aan de Rijn verrassend leuk voor een keertje. https://www.avifauna.nl/home/ Ik heb er indertijd een rondvaart bijgedaan, is niet spectaculair maar met mooi weer best wel even leuk.

Ik vind Leiden ook een leuke stad. Haarlem ook.

Ik ben nog nooit in CORPUS geweest maar is ook vlakbij. http://www.noordwijk.info/nl/bezoekers/leuke_dingen_doen/

Dagje Duinrell. Katwijk is ook leuk.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem331

Bericht 30 Jun 2016 22:23

Re: Tips omgeving noordwijk

Het is wel aan de prijs, maar Soldaat van Oranje mee pakken in Katwijk kan ik je echt aanraden!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3407

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 30 Jun 2016 22:51

Re: Tips omgeving noordwijk

Ik vond een rondleiding bij ESA ESTEC interessant. Ik heb het op een speciale dag geboekt maar zie dat je bij Space Expo Noordwijk ook de Space Train kunt boeken. Misschien wel leuk en interessant als het slecht weer wordt wat hopelijk voor jullie niet aan de orde is.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 30 Jun 2016 23:41

Re: Tips omgeving noordwijk

rapa nui schreef:Ik vond Vogelpark Avifauna in Alphen aan de Rijn verrassend leuk voor een keertje. https://www.avifauna.nl/home/ Ik heb er indertijd een rondvaart bijgedaan, is niet spectaculair maar met mooi weer best wel even leuk.

Ik vind Leiden ook een leuke stad. Haarlem ook.

Ik ben nog nooit in CORPUS geweest maar is ook vlakbij. http://www.noordwijk.info/nl/bezoekers/leuke_dingen_doen/

Dagje Duinrell. Katwijk is ook leuk.


Corpus zou ik overslaan. Ik vond het leuk om een keer geweest te zijn, maar het is best wel duur en de prijs echt niet waard (gelukkig hadden wij toen kaartjes met korting), je bent er namelijk echt zo doorheen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jul 2016 23:04

Re: Tips omgeving noordw

Corpus gaan we ook doen op de terugweg. Hebben kaartjes via de jumbo voor €6,-

Rapa nui leuke tips

Soldaat van oranje ook leuk. Maar denk wat te duur
Afbeelding
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 02 Jul 2016 00:52

Re: Tips omgeving noordwijk

Eet tips:

Strandhuys Katwijk
Neefies Katwijk
De(i)ning 19 Katwijk
Hiro Mina Noordwijk (japans/sushi)
Yan Noordwijk (Thais en wel prijzig)
Proeflokaal Bregje Noordwijk

Ik vond Madurodam zelf niet zo heel boeiend eigenlijk. Corpus zou ik ook overslaan. Naturalis is wel een aanrader.
Sea Life Scheveningen ook overslaan, superklein en best wel aan de prijs nog.
Avifauna is wel leuk.
Leiden is een leuke stad met genoeg eettentjes. Parkeren in garage Morspoort zou ik je aanraden.

Let op dat op zondag in Noordwijk wel bepaalde winkels open zijn (wel betaald parkeren geloof ik) maar in Katwijk niks. Strandtenten zijn wel open op zondag in Katwijk en je kan dan gratis parkeren.
In Leiden zijn geloof ik sommige winkels wel open.


Mocht je nog meer willen weten kun je me altijd een berichtje sturen... ik woon heel dichtbij Noordwijk :wink:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 02 Jul 2016 00:56

Re: Tips omgeving noordw

sarah1985 schreef:Corpus gaan we ook doen op de terugweg. Hebben kaartjes via de jumbo voor €6,-

Rapa nui leuke tips

Soldaat van oranje ook leuk. Maar denk wat te duur


Voor 6 euro is het inderdaad nog wel te doen. Maar normaal kost het iets van 18 euro, en dat is het echt niet waard. Ik vond het echt tegenvallen.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 02 Jul 2016 12:09

Re: Tips omgeving noordwijk

Beachgirl schreef:Let op dat op zondag in Noordwijk wel bepaalde winkels open zijn (wel betaald parkeren geloof ik) maar in Katwijk niks. Strandtenten zijn wel open op zondag in Katwijk en je kan dan gratis parkeren.
In Leiden zijn geloof ik sommige winkels wel open.


Ik ben opgegroeid in noordwijk dus je mag me altijd PM'en. Heb er tot een half jaar geleden gewoond.

In Noordwijk zijn alle winkels open in de Hoofdstraat (winkelstraat haaks op de boulevard). Op het Wantveld en de Koningin Astridboulevard kun je een dagkaart kopen voor €7,50. Dit is beide op wandelafstand van het strand, de Wilhelminaboulevard, de winkels en de uitgaansgelegenheden.

Leiden is alleen op de laatste zondag van de maand open.

Strandtent de Zeemeeuw kun je ook heel lekker eten, ze winnen veel prijzen zoals beste strandtent van NL enz en de prijzen zijn nog oke.

Zoals hierboven al gezegd zou ik kiezen voor Naturalis, Duinrell/Tikibad, AviFauna, Soldaat van Oranje.
Ook heb je in de buurt nog het Archeon, Hortus Botanicus Leiden, Rijksmuseum van Oudheden, in Den Haag natuurlijk Mauritshuis enz, circustheater Scheveningen, Museon. Je hebt de Klinkenbergerplas en het Valkenburgsemeer.

In Noordwijk zelf zijn ook een aantal dingen, de Rollygolf (minigolf), bowlingbaan, Atlantik Wall museum, Jumpin' trampolinepark, zwembad Binnenzee, 2 golfbanen, vespa/fietsenverhuur, museum Noordwijk, Space Expo, diverse wandelroutes.. Er worden ook heel veel evenementen gehouden in de zomer, zoals beachparty's , zandsculpturen enz. Ik weet niet wanneer je in de zomer gaat dus je kunt zelf even op deze site kijken: http://www.noordwijk.info/nl/bezoekers/evenementen

Let wel op, de meeste campings van noordwijk zijn eigenlijk aan de kant van noordwijkerhout, op zo'n 5km afstand van noordwijk. Hier heb je het strand Langervelderslag (dagkaart €3, wel veel minder voorzieningen, 1 strandtent en het strand) en het Oosterduinsemeer (gratis parkeren en een eetgelegenheid, wel mooie natuur). Het centrum van noordwijkerhout is dan dichterbij dan noordwijk. Houdt er dus rekening mee dat je met de auto moet rijden of fietsen moet huren om in noordwijk te komen.
2019
2022
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Jul 2016 19:39

Re: Tips omgeving noordwijk

volgens mij hebben we te weinig aan de aantal dagen haha

We gaan van maandag tot vrijdag dus niet heel erg lang
Afbeelding
<<

Yesss

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 05 Jul 2016 22:49

Bericht 06 Jul 2016 09:10

Re: Tips omgeving noordwijk

Een bezoekje brengen aan Haarlem. Echt een leuke stad :smile:
Verder zitten er in Noordwijkerhout heel veel leuke restaurantjes.
In Katwijk zijn wij gaan eten bij La Vida Loca (tapas) was ook zeer goed :hulde:

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers