Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind op plein, epilepsie

<<

Anoniem193

Bericht 05 Jul 2016 22:08

Kind op plein, epilepsie

Bij dochter op school toen ze vanmorgen pauze hadden kreeg een klasgenootje van haar een epileptische aanval. Dochter heeft alles gezien en durft nu niet alleen te zijn, bang dat ze het ook krijgt.
Meisje stond eerst te trillen viel toen, lag nog te trillen op de grond en was toen buiten bewust zijn. School heeft zodra ze door hadden dat het ernstig was alle kinderen naar binnen gestuurd en 112 gebeld, maar ja het heftigste hadden ze al gezien.

Vannacht slaapt dochter bij ons in bed, maar hoe nu morgen verder?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 05 Jul 2016 22:15

Re: Kind op plein, epilepsie

Wat sneu! Ik heb met mensen met epilepsie gewerkt en bleef het altijd heftig vinden. Het ziet er ook zo naar uit!
Ik zou er goed over praten en uitleggen dat het meisje ziek is en dan globaal uitleggen wat het is evt. Ze krijgt er ws medicijnen tegen dus als het goed is gebeurt het niet zo heel vaak. Heeft je dochter niet een opa of oma met bv een hartkwaal? Dan kun je daar evt aan refereren maar dat is dan weer afhankelijk van het kind. De ene snapt het dan de ander wordt alleen maar angstiger. Maar dat weet je zelf het beste.
Sowieso uitleggen dat zoiets echt niet zomaar gebeurd en haar de ruimte geven om haar verhaal te doen.
Is het een vriendinnetje? Dan kun je miss eens langst gaan om te laten zien dat het allemaal goed komt.
30-04-2017
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 05 Jul 2016 22:20

Re: Kind op plein, epilepsie

Phoe, lastig zeg.
Ik denk dat je niet veel meer kunt zeggen dat dat niet zomaar gebeurd.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 05 Jul 2016 22:37

Re: Kind op plein, epilepsie

Kees schreef:Wat sneu! Ik heb met mensen met epilepsie gewerkt en bleef het altijd heftig vinden. Het ziet er ook zo naar uit!
Ik zou er goed over praten en uitleggen dat het meisje ziek is en dan globaal uitleggen wat het is evt. Ze krijgt er ws medicijnen tegen dus als het goed is gebeurt het niet zo heel vaak. Heeft je dochter niet een opa of oma met bv een hartkwaal? Dan kun je daar evt aan refereren maar dat is dan weer afhankelijk van het kind. De ene snapt het dan de ander wordt alleen maar angstiger. Maar dat weet je zelf het beste.
Sowieso uitleggen dat zoiets echt niet zomaar gebeurd en haar de ruimte geven om haar verhaal te doen.
Is het een vriendinnetje? Dan kun je miss eens langst gaan om te laten zien dat het allemaal goed komt.


Lastig inderdaad! Ik heb het zelf gehad als kind en denk ook altijd dat het voor mijn omgeving nog enger was dan voor mijzelf. Was het een meisje dat al bekend was met epilepsie of was dit een eerste keer en was het kindje verder gezond? Dat tweede is lastiger uitleggen natuurlijk, je kunt niet zeggen dat zij het echt niet krijgt, maar wel uitleggen dat dat soort dingen echt niet veelvoorkomen. Vooral veel praten en uitleggen en haar laten praten, maar niet teveel meegaan in de angsten en die niet voeden. Haar wel alleen laten, maar zeggen dat je echt wel regelmatig komt kijken als ze gaat slapen bijvoorbeeld (dat deed mijn moeder vroeger echt haha). En ik vind inderdaad de tip om bij het meisje op bezoek te gaan als die weer opgeknapt is echt een goeie als dat kan en dat een kind/gezin is dat daar op een goede manier mee kan en wil helpen.
<<

Anoniem193

Bericht 06 Jul 2016 06:51

Re: Kind op plein, epilepsie

We weten verder niks van het kindje, ze is pas 3 maanden in Nederland.
Ik denk dat ze er bekend mee zijn, want ze hoefde uiteindelijk niet meer de ambulance mee. Lijkt mij bij een eerste keer dat je dat wel moet, maar dat is slechts een aanname.
We hebben haar inderdaad veel laten praten en wilden een filmpje van klokhuis kijken, maar dat kon ze niet aan zien. Vandaag hebben ze juffen dag op school, dus veel afleiding. Morgen is dochter jarig, dan wil ze een taartje brengen bij het meisje.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers