Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen 4 + waar spelen die mee

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Jun 2016 10:27

Kinderen 4 + waar spelen die mee

We zitten hier al weer een aantal weken in de fase dat ze geen idee hebben wat ze moeten doen, waar ze mee kunnen spelen.

Ze spelen graag buiten, maar met al die regenbuien van de laatste 2 weken is dat niet veel voor gekomen dus moeten ze binnen spelen.
We hebben barbies, playmobil, knutselspullen, een winkeltje met allerlei nepspulletjes, poppen, ver.kleedkleren

Maar ik merk dat ze er een beetje mee uitgespeeld zijn dus misschien tijd voor iets nieuws, maar wat? Waar spelen jouw kinderen mee?
:heart: :heart: 2011
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 29 Jun 2016 10:33

Re: Kinderen 4 + waar spelen die mee

- tiptoi
- quercetti georello toolbox
- lego
- playmobil
- dino's
- auto's en vliegtuigen
- ze hebben een eigen bureau waar ze veel aan zitten om te kleuren/schrijven/tekenen
- verkleedkleren
- dokterspullen
- knuffels
- ze doen veel rollenspellen
- microfoons
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Jun 2016 10:37

Re: Kinderen 4 + waar spelen die mee

Mijn zoontje van 4 vindt van die doe-boeken erg leuk, waar kleine opdrachtjes in staan (zet in de juiste volgorde/zoek de verschillen/verbind de juiste voorwerpen). Daar kan hij heel goed zelfstandig mee werken.

En verder:
- letters schrijven
- kleien
- luisterboeken (die zijn hier echt een uitkomst!! ik heb er wat uit de bieb, en een paar voor hem gekocht. Dan zet ik hem een koptelefoon op en zit hij zo een uur te luisteren. )
#teammaple🍁
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 29 Jun 2016 15:40

Re: Kinderen 4 + waar spelen die mee

LEGO en auto's is favoriet bij zoon.
Knutselen en tekenen favoriet bij dochter
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem161

Bericht 29 Jun 2016 15:47

Re: Kinderen 4 + waar spelen die mee

Mini loco? Letters stempelen, kapla (alleen heel duur)?

Is er een speel-o-theek? Kan je ook wat wisselen dan alles kopen.
<<

Anoniem255

Bericht 29 Jun 2016 16:32

Re: Kinderen 4 + waar spelen die mee

Onze zoon van 4,5 speelt vooral met zijn cars auto's en planes vliegtuigen. Daarnaast pakt hij de lego regelmatig en knutselt/tekent hij graag.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 29 Jun 2016 16:39

Re: Kinderen 4 + waar spelen die mee

Sinds ze op school zit, werkt ze graag aan de tafel. Kleuren, letters en cijfers stempelen, elektro, piccolo, strijkkralen, loco en bordspelletjes zijn veruit favoriet.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 29 Jun 2016 17:41

Re: Kinderen 4 + waar spelen die mee

Urban Naked schreef:- luisterboeken (die zijn hier echt een uitkomst!! ik heb er wat uit de bieb, en een paar voor hem gekocht. Dan zet ik hem een koptelefoon op en zit hij zo een uur te luisteren. )


:good:

Ik weet wat ik moet gaan doen voor mijn - ik wil nog niet slapen - en - ik kan niet meer slapen- dochter! Nooit aan gedacht.



Mijn twins zijn 2 weken terug 6 geworden en hebben ook zo'n fase. Maar met washi tape kunnen ze zich nog wel aardig uitleven. Moet ik wel verzinnen wat ze er mee moeten, maar zo heeft inmiddels bijna de hele familie fleurige waxinelichtjes, beplakte houten wasknijpers, onderzetters en post met washi tape.

En idd ook van die doe boeken (haal er meestal gelijk een stuk of 6 bij de Action), vooral in de zomer waarin ze net 4 waren was dat een enorme hit en waren ze daar zeker 3 uur per dag mee bezig, lekker buiten in de tuin. Nu pak ik ze voornamelijk met verveel weer. En kleuren, het liefst uit de volwassen kleurboeken.

Pimpampet vinden ze hier ook wel erg leuk en verzinnen dan vaak zelf een vraag ipv wat op de kaartjes staat. Die zijn toch nog wat lastig lezen en zo kunnen ze het ook zonder hulp met zn tweetjes spelen. Maar ik weet niet of jouw meiden al echt met letters bezig zijn?
En mensergerjeniet.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Jun 2016 17:47

Re: Kinderen 4 + waar spelen die mee

Mien schreef:Onze zoon van 4,5 speelt vooral met zijn cars auto's en planes vliegtuigen. Daarnaast pakt hij de lego regelmatig en knutselt/tekent hij graag.
Kijkt hij de films ook wel eens? Wat hier heel goed werkt is de soundtrack van Cars of van Planes op te zoeken op spotify en dan af te spelen. Kan hij zelf de film naspelen met z'n auto's/vliegtuigen.
#teammaple🍁
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Jun 2016 21:23

Re: Kinderen 4 + waar spelen die mee

Elisa, helaas geen speel o theek, lijkt me ideaal! Misschien moet ik er zelf een beginnen :razz:

Urban Naked die luisterboeken die vind ik wel een leuk idee, ik zal eens kijken of ik die in de bieb kan lenen misschien vinden ze het wat.

Die doeboeken hebben we ook wel eens gehad, vermaken ze zich ook wel eens even mee. Misschien moet ik die nog weer een beetje opzoeken.

Ze zijn druk met letters en cijfers. We hebben zo'n ding van pompom dat je letters kan schrijven en weer kan uitvegen dat vinden ze ook leuk. Misschien is zoiets er ook wel van cijfers.

Bambino loco hebben we al heel lang in huis, maar dat doen ze eigenlijk nooit meer.
:heart: :heart: 2011
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 30 Jun 2016 06:27

Re: Kinderen 4 + waar spelen die mee

Hier wordt momenteel veel gespeeld met duplo/lego/playmobil. Klei, knutselspullen.
februari 2012
november 2015
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 30 Jun 2016 06:33

Re: Kinderen 4 + waar spelen die mee

T. Speelt veel met haar tiptoi, my little pony, knutselspullen, supersand en het grootste succes is haar op afstand bestuurbare auto.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem171

Bericht 30 Jun 2016 08:00

Re: Kinderen 4 + waar spelen die mee

Paw patrol poppetjes en huis
Verkleedkleding
Poppenbed + buggy
Poppenhuis
Klei
Watertafel
Bellenblaas
Speeltent
My little pony
Strijkkralen
Spelletjes (Monopoly junior, Hans en grietje, dokter bibber, knappe koppen spel)
Puzzels
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Jun 2016 20:46

Re: Kinderen 4 + waar spelen die mee

Zo'n tiptoi, hoe werkt dat. Ik heb er wel eens naar gekeken maar kom er niet helemaal uit. Moet je de basis kopen en kan je daar dan dingen bij kopen? Of bevat elk ding van tip toi, zo'n pen en heb je gewoon straks heel veel aparte boekjes met allerlei pennen?
:heart: :heart: 2011
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 30 Jun 2016 20:53

Re: Kinderen 4 + waar spelen die mee

Je hoeft de pen maar 1 keer te kopen en kan daar dan van alles bij kopen. Zoals boeken/spellen. Mijn kinderen hebben een aantal boeken en 1 spel (ik vind vooral de boeken een aanrader, met het spel doen ze niks), de software die bij elk boek hoort kan je downloaden via de site en met een usbkabel uploaden op de tiptoipen.
Mijn dochter heeft niet heel veel met de tiptoi gespeeld, mijn zoon doet er heel veel mee. Hij heeft voor zijn verjaardag het star wars boek gehad en kan bijna alle star wars personages al opnoemen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 02 Jul 2016 09:51

Re: Kinderen 4 + waar spelen die mee

Bedankt Liadan, ik vind het wel vrij prijzig om "zomaar" aan te schaffen, maar misschien is het wat voor de feestdagen.
:heart: :heart: 2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers