Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke uitspraken-topic! #1

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 16 Jun 2016 17:51

Re: Leuke uitspraken-topic!

Er zijn wat kinderen buiten aan het praten. Mijn zoon zegt: 'Yara stil eens'. Hij luistert eens goed en zegt dan: 'ik hoor Yoda en die zegt: may the force be with you'.
<<

Anoniem205

Bericht 16 Jun 2016 18:02

Re: Leuke uitspraken-topic!

Whahahahaha Liadan! Briljant :)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Jun 2016 21:24

Re: Leuke uitspraken-topic!

Niet echt een uitspraak maar wel super lief;

Als mijn man of ik op R mopperen vraagt hij daarna altijd "Ben je blij op mij? Kun je naar me lachen?". En dat met zo'n zoet stemmetje, dan kan ik hem wel opeten.
R. 2013
D. 2016
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 17 Jun 2016 09:18

Re: Leuke uitspraken-topic!

D was aan het bidden toen ze naar bed ging,
"Wilt U zorgen dat ouwe oma snel mag dood gaan want dan is ze weer samen met oude opa"
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 17 Jun 2016 09:29

Re: Leuke uitspraken-topic!

Geweldig topic blijft dit, haha. Ik vond vooral de buienrader ipv buienweter erg grappig!

Kwak die van jou is vooral heel lief.

L. begint steeds meer te kletsen, maar spreekt dingen nog niet goed uit en daar moet ik steeds om lachen. 'alsjeblieft' klinkt als 'apetiet' en 'ieniemienie' was gisteren 'mimimimi' en vanochtend 'pipipipi'. Het klinkt zo schattig allemaal!
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 21:24

Bericht 17 Jun 2016 09:50

Re: Leuke uitspraken-topic!

Hij is al van een aantal jaar geleden maar toen mijn nichtje van 1,5 jaar door mijn zus naar de gang werd gestuurd met de woorden ''ik hoef jou even niet meer te zien'', deed ze de deur open en zei ''ik hoef mama ook even niet meer te zien''.

Sommige mensen zullen het brutaal vinden. Ik vind het grappig. Zeker omdat mijn nichtje een heel lief, braaf meisje is wat helemaal niet brutaal is.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 17 Jun 2016 11:45

Re: Leuke uitspraken-topic!

L was aan het spelen toen mijn vriend thuis kwam en dus de deur ineens open ging. Zegt ze ' oh papa je laat een hoedje van me schrikken schrikken!'

En ze zag er moedervlekje op haar buik en vroeg wat dat was. Nadat ik dat vertelt had zei je 'heb ik die van jou gekregen?'
2012
2016
2020

Instagram
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Jun 2016 12:18

Re: Leuke uitspraken-topic!

Vorig jaar is mijn zus met haar gezin op vakantie geweest naar België. Mijn neefje van 3,5 is daar nog steeds helemaal vol van, en koppelt vakantie nu automatisch aan België.
Ik vertelde laatst aan hem dat ik op vakantie ga naar Frankrijk. Dat kon absoluut niet volgens hem, want als je op vakantie gaat, is dat altijd naar België. Haha!
Mijn zus vertelde net dat ze dit jaar op vakantie gaan naar Drenthe, ben benieuwd hoe mijn neefje dat op gaat pakken :wink:

♥♥
<<

Anoniem275

Bericht 17 Jun 2016 20:10

Re: Leuke uitspraken-topic!

dit blijft een leuk topic! :)

vanmiddag zag de jongste een vlag, zegt de oudste "als er een tas bij hangt heeft er iemand geslagen".
en even later "mama heeft ook geslagen..." (ik vroeg me ernstig af wat er toen ging komen) "voordat mama ging werken".
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 21 Jun 2016 12:43

Re: Leuke uitspraken-topic!

Wij gingen net een envelop naar de brievenbus brengen.
Dat vertelde ik dus aan de jongste.

We waren op de fiets en bij elk (auto)busje wat ze zag vroeg ze 'is dat de brievenbus?'

Daarna mocht ze de envelop natuurlijk zelf in de echte brievenbus gooien :D
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 21 Jun 2016 12:52

Re: Leuke uitspraken-topic!

Mijn dochter vanaf de achterbank: Kijk, een douche voor de eendjes!
We reden langs een fontein :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 21 Jun 2016 12:56

Re: Leuke uitspraken-topic!

bubble schreef:dit blijft een leuk topic! :)

vanmiddag zag de jongste een vlag, zegt de oudste "als er een tas bij hangt heeft er iemand geslagen".
en even later "mama heeft ook geslagen..." (ik vroeg me ernstig af wat er toen ging komen) "voordat mama ging werken".


Toen ik afstudeerde aan de Pabo kreeg ik van mijn stagegroep zo'n vriendenboekje. Kinderen mochten een wens opschrijven: "Ik hoop dat juf geslacht is" ........ :thumbup:

(edit: we hebben het over een groep 3 ;) )
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 22 Jun 2016 18:54

Re: Leuke uitspraken-topic!

Hahaha Helix!!

Mirthe vandaag door de bocht: Mijn man was aan het grasmaaien en Mirthe wil weten of hij bijna klaar was. Roept ze:"papa kom je klaar? PAPA. KOM. JE. KLAAHAAAR". Haha! Ik hoorde de buurman ook lachen..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Jun 2016 20:55

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha Helix en Suus!

Whahahaha Steep!! Ik moest vooral erg lachen om de buurman hahahahaha
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 28 Jun 2016 15:56

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha geweldig weer! Ik hou van dit topic!
<<

Anoniem286

Bericht 01 Jul 2016 20:45

Re: Leuke uitspraken-topic!

haha Steep, dat is er een om te onthouden voor later :D

Hier vertelde S vanmiddag met een serieus gezicht erbij; 'naam neefje' is mijn neefje, 'naam nichtje' is mijn naafje
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Jul 2016 21:11

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha Highway! Ja, zo simpel is het :P

B had er vandeweek ook weer 2..
We liepen langs een markt kraam met leggings en sokken enz, en dus ook van die plastic benen. Zegt B : 'Als je been er af is, kun je hier een nieuwe kopen! En kijk deze *met roze legging* is voor meisjes, want die is roze!'

En toen we Marley gister in de gietregen moesten uitlaten: 'Mama.. hadden we maar een hamster.. dan konden we lekker binnen blijven'
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 01 Jul 2016 21:45

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha Lejow, wel slim bedacht, die hamster!

L vroeg stelt tegenwoordig serieuze levensvragen :wink:
Gisteren vroeg ze zich af of mevrouwen ook in een vrachtwagen mogen rijden. En toen ik zei dat dat mocht zei ze 'maar doen ze dan wel voorzichtig?'

En mijn schoonzus is zwanger en nu heeft L bedacht dat die baby Liesebetje heet! Geen idee hoe ze er bij komt. Ze was ook best verontwaardigd toen ik zei dat de baby wel een andere naam krijgt als die uit tante haar buik is. Dus ben wel benieuwd hoe ze dan zal reageren.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem273

Bericht 02 Jul 2016 07:06

Re: Leuke uitspraken-topic!

Jezzie, heeft ze onlangs Pluk van de Petteflet gelezen of het verhaal gehoord? Daar doet een Liezebetje mee :) Overigens is dat een naar kindje, haha.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Jul 2016 07:52

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha echt geweldig die uitspraken!

D. van de week:
Mama mij dragen? Ik beetje moe? (We liepen in de stad)
Ik: nee schat, we zijn er bijna.
D: ik beetje buikpijn, kan niet lopen, zit baby in mijn buikje.
Ik: heb jij ook een baby in je buik? Wie heeft die er in gestopt dan?
D: uhm.... papa!
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Jul 2016 07:54

Re: Leuke uitspraken-topic!

Oh en op dit moment is alles kapot wanneer hij iets moet. Zijn handen zijn kapot als hij moet opruimen, zijn voeten kapot als hij ergens heen moet lopen en als hij moet slapen kan dat niet want zijn batterij is nog niet leeg.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Jul 2016 08:00

Re: Leuke uitspraken-topic!

Schiet mij nog een briljante binnen!

Hij was een gesprek aan het voeren met Arthur (zijn knuffel):
Hij had een bakje met meloen en nectarine.
D: Hmm lekker! Arthur jij ook proeven!
Arthur (met hoog piepstemmetje): op ja! Hap hap hap! Hmmm lekker meloen!
D: neehee Arthur! Is niet meloen! Dat is mandarine! Domme Arthur...
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 02 Jul 2016 09:32

Re: Leuke uitspraken-topic!

Azi, ze heeft laatst wel de film gezien, maar volgens mijn komt daar geen liesebetje in voor dacht ik.

Milady, haha heerlijk die gesprekken met knuffels! L kan ook hele gesprekken voeren met haar poppen en knuffels!
2012
2016
2020

Instagram
<<

anoniem224

Bericht 02 Jul 2016 14:33

Re: Leuke uitspraken-topic!

Milady, wat leuk! Ik vind het ook zo heerlijk, die wijsheid van die kleintjes.

Mijn neefje praat nu ook volop, lig ook iedere keer weer in een deuk met hem.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 03 Jul 2016 00:18

Re: Leuke uitspraken-topic!

T (3 jaar) heeft ook te lieve opmerkingen. Hij kwam zijn l vriendinnetje van de psz tegen dus ze stonden een beetje onwennig tegenover elkaar, ik moest door dus zei " zeg isabella maar gedag". Hij geeft haar een knuffel en loopt met me mee, onderweg zegt hij "..... Mijn lieve isabella..... Mijn broertje....." (hij is gek op zijn broer dus hele lieve personen zijn daarom ook zijn broer!)

Snachts werd hij voor de 5x wakker dus ik mopperde wat dat hij niet zo moest teuten en moest slapen" toen mompelde hij "maar mama, jij bent toch mijn vriend!?" Aaaaah ik was meteen mijn geïrriteerdheid kwijt en heb hem flink geknuffeld!
Mother of 3 adorable children
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers