Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 15 Okt 2013 16:31

Re: najaar 2013 mama's!

Ach nee he ik had een hele lap tekst getypt en op jullie gereageerd heeft ie het niet geplaatst, ik probeer het van de week dan nog wel weer.
Daar baal ik van.


Ps wat een schatje suus!


Liefs kwebbeltje
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 15 Okt 2013 16:48

Re: najaar 2013 mama's!

Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat, Kwebbeltje!

Hier is inmiddels iedereen verkouden. E. begon en heeft mijn man en mij ook aangestoken, vooral mij! Ik geloof dat ik er meer last van heb dan zij, hoop in elk geval dat zij niet zo'n keelpijn heeft. Verder gaat het hier goed hoor. Ze drinkt en slaapt wel goed verder en als we af en toe haar neusje uitzuigen kan ze ook wel goed ademen door haar neus. Toch hoop ik dat we die verkoudheid snel kwijt zijn!

Valerie, die zwangerschapsmassage klinkt goed!

Aardbei, is er nog iets gevonden bij de controle?

Exo, ik ben benieuwd of je de 40 weken gaat halen! Ik vind je buikje in elk geval erg mooi!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 15 Okt 2013 16:52

Re: najaar 2013 mama's!

Dankje Suus! En beterschap bij jullie :hug:
<<

Sazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 155

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:48

Bericht 15 Okt 2013 19:00

Re: najaar 2013 mama's!

Zo, even een kleine update!

Mijn bevalling op 7-10 is snel gegaan. Ik zou die middag een afspraak hebben voor een evt. inleiding de dag erop. De nacht van 6 op 7 oktober braken mijn vliezen uit zichzelf om 5:10. Daarna ging het erg snel, heftige weeën en toen ik op het punt was dat ik pijnbestrijding wilde, had ik al 8cm. Dus dat kon al niet meer. Na 24 min persen is om 11:09 J.inthe geboren. Ik heb haar zelf aangepakt. Wat een mooi moment is dat! De volgende dag mochten we lekker naar huis. Ik voelde me na de bevalling al meteen prima, iedereen zei ook dat ik er niet uitzag als iemand die net bevallen is. De eerste 2 nachtjes thuis gingen wat minder. Bleek dat J te weinig voeding kreeg. Dat is inmiddels weer helemaal goed en J doet het heel erg goed! Trots! :heart:
Laatst gewijzigd door Sazzle op 21 Okt 2013 13:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 15 Okt 2013 19:05

Re: najaar 2013 mama's!

Zo, dat is echt snel gegaan! En wat fijn dat je je direct alweer zo goed voelde!

Wat een prachtige meid en ik vind haar naam zo mooi :heart:
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 16 Okt 2013 08:47

Re: najaar 2013 mama's!

Exo: Slapen gaat op zich wel hoor, maar kan alleen op mijn zij liggen. Als ik om 10 uur naar bed ga kan ik ook maar max tot 6/half 7 blijven liggen omdat mijn rug dan zo pijn doet van heel de tijd op mijn zij liggen dat ik er wel uit moet... Maar dan doe ik 's middags vaak nog even een dutje. En wat een prachtige buik heb je zeg!

Sazzle: Zo dat is snel zeg! En fijn dat het nu weer helemaal goed gaat na de eerste twee nachtjes. En ik snap helemaal dat je supertrots bent, wat een onwijs knappe dochter hebben jullie!!!

Filoria: Hoe gaat het met jou nu? Nog wat gerommel tussendoor of niets noemenswaardig? Heb je je al verzoend met het feit dat het nog eventjes kan duren?

Suus: Nee, niets gevonden, behalve een erg dwarse dochter ;)

Kwebbel: balen dat alles weer weg is. Hoe gaat het met jou?

All: Gisteren dus controle gehad in het ziekenhuis of er een reden was waarom deze kleine meid niet in wil dalen, maar ze hebben niets kunnen vinden. Het is dus gewoon een klein, dwars dametje :wink:
Ik zal eens even kijken of ik ook nog een foto in het buikjestopic kan plaatsen, dat is inmiddels ook alweer maanden geleden geloof ik!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 17 Okt 2013 17:02

Re: najaar 2013 mama's!

Mooie meid, Sazzle!

Aardbei, ik zag je foto in het buikjestopic, wat heb je een prachtige buik!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 17 Okt 2013 17:31

Re: najaar 2013 mama's!

Hey meiden!
Ben ik ook weer eens.

Ik heb vanaf vandaag verlof!! Vanochtend nog een paar uur gewerkt. Kreeg nog een klein cadeautje, een stel zwembandjes en een tutpopje en nog een kaart.
Nu dus heerlijk rustig aandoen, al heb ik komende week al aardig volgepland.

Morgen boodschappen doen voor het verjaardagsfeestje van D. Die is di 5 geworden.
Zaterdag dus feest.
Zondag naar de Waarbeek (heb gratis kaartjes van een vriendin gekregen)
Dinsdag en woensdag komen mn broer en zijn zoon van 9 logeren
Vrijdag ook nog visite
En ik wil nog ergens even naar de ikea/prenatal. En dan gezellig met D bij ikea ontbijten. Hij heeft herfstvakantie en is de hele week hier. Dus tijd voor wat extra aandacht en leuke dingen!

Vanmiddag ook nog bij de vk geweest. Alles was goed. Ze ligt nog steeds netjes met het hoofdje beneden en is ook al wat ingedaald. Dat kon ik ook wel voelen de laatste dagen. Heb af en toe het gevoel dat ze er al bijna uitvalt.

Sazzle, wat een mooi meisje! En vlotte bevalling zeg!

Exo, werk jij nu nog steeds een paar uur of ben je ook al helemaal thuis?

Aardbei, lastig zo'n eigenwijs meisje dat niet wil indalen. Nu dus meteen plat als de vliezen breken? Mooie buik heb je trouwens!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 17 Okt 2013 17:34

Re: najaar 2013 mama's!

Nou dankje, Aardbei. Jij ook!! Onze buiken zijn qua vorm wel wat het zelfde, lijkt me, dus als ik er zo uitzie met jouw termijn, dan ben ik heul blij!

Dolphinne, lekker!! Ik werk nog steeds halve dagen, dus morgenochtend ook nog even. Gefeliciteerd met D.! En leuke dingen heb je op de planning :thumbup:
<<

Anoniem272

Bericht 17 Okt 2013 18:48

Re: najaar 2013 mama's!

Net een controle-afspraak bij de VK gehad. Ik vertelde dat ik me een beetje raar voel vandaag. Blijkt dat de ontsluiting nog verder is gevorderd en dat mijn bloeddruk plotseling vrij hoog is. Ze verwacht dat ik vannacht dan toch echt een keer ga bevallen! Om de boel een beetje op gang te helpen ben ik gestript. Vind het zo spannend weer...
<<

Sazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 155

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:48

Bericht 17 Okt 2013 19:20

Re: najaar 2013 mama's!

Spannend Filoria! Hoop voor je dat t doorzet!
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 17 Okt 2013 19:59

Re: najaar 2013 mama's!

Whaa, Filoria, wat spannend!! Nu baal ik dat ik morgen waarschijnlijk geen tijd heb om online te kijken!

Wij hebben morgen een bruiloft, dus zal voor het eerst een paar uur zonder mijn meisje zijn. Ben heel benieuwd hoe dat is. De bruiloft is vlakbij mijn schoonouders, dus daar zal E. heen gaan en wij blijven daar ook slapen. Dat lijkt me ook al gek, ergens anders slapen met haar. Maar komt vast goed. Al zie ik er stiekem wel een beetje tegenop :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 17 Okt 2013 20:23

Re: najaar 2013 mama's!

Ik weet gelijk weer waarom ik niet te vaak in dit topic kijk, wat een mooie kindjes!!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 20:24

Re: najaar 2013 mama's!

Oooh spannend Filoria!! Succes met de allerlaatste loodjes.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 17 Okt 2013 21:36

Re: najaar 2013 mama's!

Spannend Filoria!
Hopelijk zet het echt door vannacht! Succes!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem20

Bericht 17 Okt 2013 21:57

Re: najaar 2013 mama's!

Succes!
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 18 Okt 2013 05:15

Re: najaar 2013 mama's!

@All, Vandaag in het ziekenhuis geweest voor de groei echo en de baby loopt 2 week achter op termijn en het hoofdje leek nog kleiner (maar dat konden ze niet goed opmeten omdat ze al ingedaald is). Vanaf nu moet ik 2x per week aan de ctg scan en elke week een echo.
Mocht het zo zijn dat de komende week te weinig aankomt dan zal ik waarschijnlijk worden ingeleid en moet ze misschien in de couveuse en bijvoeding. Hopelijk is dat allemaal niet nodig. Gelukkig beweegt ze wel veel, wat betekent dat ze dus wel genoeg energie heeft.
Ik maak me er nog steeds niet echt zorgen om (alleen wel een beetje om het kleine hoofdje), en ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ik op een gegeven moment ga bevallen.
Verder wordt ik nu elke nacht vaak wakker en deze nacht kan ik niet meer in slaap komen, dus uiteindelijk maar uit bed gegaan.

Suus, beterschap, wat sneu he zo'n klein mensje en nu al verkouden. Dat lijkt me ook heel vreemd en onnatuurlijk voelen om een paar uurtjes zonder de baby te zijn.

Sazzle, thanks voor je statusupdate, leuk om te lezen en wat een pareltje :). Fijn dat het inmiddels erg goed met haar gaat.

Aarbei, leuk om je buik te zien in het buikjestopic, je bent mooi zwanger.

Dolphinne, hoe gaat het met de groei van jullie meisje? Is ze wel nog onder het gemiddelde of is ze inmiddels goed gegroeid?

Filora, spannend!! Wie weet ligt er op dit moment al wel een lieve kleine baby in je armen..
Make happy memories
<<

Anoniem272

Bericht 18 Okt 2013 06:24

Re: najaar 2013 mama's!

Ik hoop voor je dat inleiden niet nodig is Valerie, en dat je baby nog lekker even groeit in je buik! Hier doet die van mij dat nog prima in elk geval... Uiteindelijk een uurtje flinke weeën gehad vannacht. Toen stopte het weer en ben ik in slaap gevallen. Nu maar ontbijt voor T maken. De verloskundige gaat vanochtend mijn bloeddruk nog een keer meten. Als die dan goed is begint het grote wachten weer, alsie nog net zo hoog is als gisteren moet ik naar het ziekenhuis.
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 18 Okt 2013 10:27

Re: najaar 2013 mama's!

Sazzle: Dank je!

Filoria: Jeetje zeg wat balen elke keer! Hoe is je bloeddruk nu? Hoop dat je in ieder geval niet naar het ziekenhuis hoeft!

Valerie: Oh jeetje zeg, ik hoop dat ze nog even lekker in je buik verder kan groeien! En dat slechte slapen herken ik wel, heb ook al een paar keer om 5 uur beneden gezeten. Vond mijn man niet zo erg, want dan ging ik maar vast zijn brood klaar maken voor zijn werk enzo :wink:

Suus: Veel plezier op de bruiloft! Hoop dat je E. niet te erg zult missen :) En slapen zal vast goedkomen!

Dolphinne: Ohja, D was jarig! Nog gefeliciteerd! Hoe vond je het dat je hem niet zag op zijn verjaardag? En heerlijk dat je verlof al lekker is ingegaan nu. Genieten hoor! Maar zo te lezen komt dat wel goed. En ja, moet inderdaad gaan liggen als mijn vliezen breken, maar als ik in de supermarkt zou zijn mocht ik nog wel even naar huis gaan van d'r :wink:

All: Hier nog alles rustig, heb niet echt het idee dat er al wat veranderd is... Maandag weer op controle dus ben benieuwd wat ze dan zeggen. Gisteren voelde ik me een beetje koortsig, mijn man is deze week ook al twee dagen ziek thuis gebleven, dus hoop niet dat hij mij nu aangestoken heeft.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 18 Okt 2013 13:46

Re: najaar 2013 mama's!

Filoria: Wat spannend allemaal!! Ben zo benieuwd!!!

Ex": Fijn dat alles goed was bij de VK!

Aardbei: Balen dat de babu nog niet is ingedaald!! Hoop niet dat de baby komt als je man nog ziek is!!

Valarie: Wij zijn gewoon Nederlands. Maar dochter heeft heel licht pigment en zoon donker pigment. Al bij het eerste zonnetje is hij al poepiebruin!! Mijn vader had ook zo'n huid. Jammer dat de baby een groeiachterstand heeft. Kan er helaas over meepraten.

Suus: Beterschap!!!

Sazzle: Mooi meisje!! Snelle bevalling!!

Dolphinne: Jij ook lekker verlof!!1

Hier nu ook uit de ziektewet en lekker verlof!!!
Hier volgende kwaaltjes zich op. Elke keer komt er wat bij. Had ik al spataderden in mijn rechterbeen. Nu heb ik ook aan die kant vaginale spataderen :( Echt geen pretje moet ik zeggen. Ze zijn ook best hinderlijk en doen pijn. Nu moet ik het nog rustiger aandoen van de VK. De VK zegt dat ze na de bevalling bijna altijd weggaan omdat het me de druk te maken heeft van onderen.
Verder is hij ingedaald en ligt hij er helemaal klaar voor om te komen :cheers: Moet ook zeggen dat ik het echt zat ben deze zwangerschap!! Merk ook dat ik echt veel minder kan en voel me schuldig naar mijn andere 2 kids.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem272

Bericht 18 Okt 2013 13:57

Re: najaar 2013 mama's!

Maandag om 6.30 mag ik me melden en worden de vliezen gebroken en de bevalling ingeleid. Thuis bevallen zit er helaas niet meer in ivm mijn bloeddruk. Met de baby gaat het wel erg goed! Wordt nu op 3400 gram geschat. Ik ga dit weekend nog wel even uitgebreider reageren!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 18 Okt 2013 14:39

Re: najaar 2013 mama's!

Volgens mij heeft nu iedereen verlof in ons topic!!
Ik hang lekker op de bank met een kat en ipad op schoot. Vanochtend alle boodschappen gedaan. Moet allen vanavond vriend weer ophalen van zijn werk.
Morgen komt D. weer hier. Vanavond dus ook het huis versieren!

Valerie, ons meisje was bij de laatste groeiecho goed gegroeid. Het buikje en bovenbeentje was net onder gemiddeld en het hoofdje wel ruim een week kleiner, maar dat kan ook gewoon genetisch zijn volgens de gyn. Ik ben nu dus ook weer terug onder controle bij de vk.

Bruintje beer, kan me voorstellen dat je het nu eerder zat bent. Hopelijk hoeven jullie niet te lang te wachten!

Aardbei, het was wel vreemd om D. niet te zien op zijn verjaardag. Maarja dat hoort er helaas bij als gescheiden ouders. Heb hem wel even gebeld en morgen is het hier gewoon nog een keer groot feest!
Hoop voor je dat je niet ziek wordt.

Filoria, fijn dat je nu meer weet! Wordt dus zeker het laatste weekend met z'n drietjes nu. Succes alvast voor maandag! Als het nu toch vanzelf begint, moet je dan ook meteen naar het ziekenhuis?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 18 Okt 2013 14:54

Re: najaar 2013 mama's!

All, ook hier verlof! Al ben ik er niet heel blij mee en was ik liever 2 weken door gegaan. Ik zit zo vol energie, dat ik gewoon niet weet wat ik met mezelf aan moet.

Filoria, wat balen dat het steeds zo hoopvol lijkt en het dan toch weer niet doorzet :nopompom:

BB, vervelend al die kwaaltjes. Kan me je schuldgevoel wel voorstellen.

Aardbei, hopelijk word je niet ziek en is het 'gewoon' je naderende bevalling.

Valerie, irritant, dat niet kunnen slapen. Ik heb er ook erg veel last van. Maar ik heb gewoon energie te veel, omdat ik gewoonlijk de hele dag druk in de weer was en nu niet. Hopelijk groeit de kleine nog een paar weken goed door, zodat het geboortegewicht een beetje binnen de normen is. Dat scheelt een hoop gestress straks, lijkt me. Dat ze veel beweegt, lijkt me ook een goed teken. Ik zou dan denken dat het gewoon haar bouw is. Een klein, maar fijn meisje.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 18 Okt 2013 20:55

Re: najaar 2013 mama's!

@ Filoria, alvast succes.

@ all, hier gaat alles goed, maar erg druk met twee kids die aandacht willen. Zal hopelijk morgen uitgebreider reageren en een foto plaatsen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 19 Okt 2013 08:40

Re: najaar 2013 mama's!

Goeiemorgen ladies,

Zo weer een poging om te reageren.
Met l gaat het gelukkig weer goed, hij was best veel afgevallen en spuugde, kokhalsde heel veel dat hij vorige week woensdag was opgenomen . We hadden thuis van alles al geprobeerd bedje schuin omhoog andere spenen in de fles voeding verdikken etc... Sinds die woensdag waren we net met a r voeding begonnen en toen werd hij opgenomen. Ik had tot woensdag ook kraamzorg gekregen dus in totaal 10 dagen ivm mijn bekken ik kon zelf niet fatsoenlijk meer lopen dus moest verplicht boven blijven ik kon de trap nog niet goed op of af.
Gelukkig mocht ik ook in het ziekenhuis blijven op de kinderafdeling. Ik kreeg gelukkig een echt bed ipv stretcher dus dat was wel fijn. Vorige week zaterdag mocht hij gelukkig mee naar huis, heerlijk. Nu gaat het gelukkig goed hij spuugt nog wel maar niet meer zoals eerst. Het is echt een tevreden kindje! Grote broer is echt trots en wil het liefst de hele dag kroelen met hem. Is wel leuk en ontzettend genieten om dat zo te zien.
Met mij gaat het wel redelijk , ik doe volop mijn oefeningen en probeer op tijd mijn rust te pakken.

Ik plaats dit alvast en ga nu op jullie reageren.

Gr kwebbeltje
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers