Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2013/2014 mama's!

<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 15 Okt 2013 21:44

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ja het heet gewoon zwangerschapscursus en word gegeven door een fysiotherapeute .
Heb vanavond nog even lekker drie kwartier gewandeld en verder lekker op de bank indd !

Ooh fijn zegt Penelope ! Is het een groot bad dan? Heb geen idee namelijk :nerd:
<<

Anoniem6

Bericht 15 Okt 2013 22:52

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Het is deze.

Afbeelding
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 16 Okt 2013 09:43

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik wil eigenlijk niet een bad kopen dus ik moet hem huren en dacht dus aan deze

http://www.aqua-baby.nl/nl/index.php?id ... oievaarbad alleen ik wil eigenlijk samen met mijn partner erin kunnen zitten. Ik vind het een beetje lastig te bepalen welke ik moet kiezen want er is weinig info over te vinden vind ik zelf.

Heb jij nog tips penelope??
Afbeelding
<<

Anoniem6

Bericht 16 Okt 2013 14:04

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Stokstaartje schreef:Ik wil eigenlijk niet een bad kopen dus ik moet hem huren en dacht dus aan deze

http://www.aqua-baby.nl/nl/index.php?id ... oievaarbad alleen ik wil eigenlijk samen met mijn partner erin kunnen zitten. Ik vind het een beetje lastig te bepalen welke ik moet kiezen want er is weinig info over te vinden vind ik zelf.

Heb jij nog tips penelope??


Ik zal je even een pm sturen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 16 Okt 2013 15:18

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik twijfel ineens heel erg aan wanneer ik het verlof in moet laten gaan. Ik ben zo moe dat ik het niet meer leuk vind, maar ik vraag me af of ik ga zwelgen in vermoeidheid als ik twee weken eerder ga. Shit.
L2014 & H2017
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 16 Okt 2013 15:21

Re: Winter 2013/2014 mama's!

herkenbaar charlotte! Ik was er eerst van overtuigd dat ik door ging tot 36 weken. Want dan zou ik zoveel mogelijk tijd hebben na de bevalling met mijn kindje. Ik ben al een paar weken zo verschrikkelijk moe en zie er zo verschrikkelijk tegen op dat ik vanaf november ene week 32 en andere week 40! uur op de OK moet staan dat ik eigenlijk al heb besloten om met 34 weken te gaan. Ik moet gewoon rust hebben. Ik slaap bijna elke nacht slecht en kan overdag nergens een rust moment inlassen dus ik loop een beetje op mijn tandvlees. Ik zit er ook niet op te wachten dat ik straks bij wijze van overspannen ben voordat mijn kindje is geboren
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 16 Okt 2013 15:27

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ff kort via mijn telefoon.
Hebben jullie niet nog de optie om na je verlof vakantie op te nemen? Zolang doorwerken vind ik heel knap en hoor ik eigenlijk nooit in mijn omgeving. Ook niet bij vrouwen die een kantoorbaan hebben.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem272

Bericht 16 Okt 2013 15:32

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik heb een kantoorbaan en heb tot 35 weken doorgewerkt. De laatste weken waren best zwaar. Ik miste de middagdutjes vooral (die deed ik in het weekend alleen). Nu kan ik heerlijk elke dag een middagdutje doen.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 16 Okt 2013 15:43

Re: Winter 2013/2014 mama's!

eerlijk gezegd heb ik vroeger bedacht dat het onzin was als je al met 34 weken met verlof ging :redface: nu kom ik daar heeeeel hard op terug, maar het heeft wel even tijd nodig gehad om over dat "principe" heen te stappen. Ik denk dat er ook wel verschil in zit of je bijvoorbeeld fulltime of 2 dagen in de week werkt. Als ik maar 2 of 3 dagen hoefde te werken dan ging ik gewoon door tot de 36 weken....denk ik :laughcry: Maar lijkt me persoonlijk beter vol te houden.

Ik heb wel 2 weken na de vakantie aangevraagd, maar had dus in de kop dat ik dan 14 weken zou hebben na de bevalling, maar dat zullen er nu 12 gaan worden
Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 16 Okt 2013 15:51

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik vond het geen onzin om met 34 weken te stoppen maar wel enorm zonde haha. Ik heb beide keren tot 36 en een beetje doorgewerkt in mijn kleuterklas, dat beetje erbij mocht natuurlijk officieel niet maar onofficieel wel gedaan ;)
<<

Anoniem272

Bericht 16 Okt 2013 15:55

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Stokstaartje: het aantal uur dat je werkt maakt zeker uit, maar ook of je nog andere kinderen thuis hebt. Dan is het echt zwaarder omdat je voor en na je werk niet kan uitrusten, maar voor je andere kind(eren) moet zorgen. Hoe Printje het heeft volgehouden snap ik niet hoor! Respect Printje!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 16 Okt 2013 15:57

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Mzcharlotte: wat vervelend van die spullen. Natuurlijk heel lief bedoeld, maar je kan er weinig mee. En ik zou ook niet m'n eerlijke mening er tegenover hun durven te zeggen. Lastige situatie. De box staat hier trouwens al wel. Maar een boxkleed heb ik nog niet. Ga denk ik die van het draakje van de prenatal halen.
En ik geniet ook zeker van m'n zwangerschap, maar ik heb me zeker beter gevoeld. Er is weinig eten wat me echt smaakt, constant een raar gevoel in m'n maag(honger, maar toch ook niet echt), de zuurbranden. Nee het is ook niet de beste tijd van mijn leven.

Uiltje: misschien nog leuk om op je kraamcadeaus lijstje te zetten: een stoeltje waar het geboortekaartje op geschilderd is. Wij hebben het cadeau gegeven aan m'n schoonzus en zwager, die vonden het super! En ik zou het ook erg leuk vinden als wij ook zoiets krijgen.
Jij hebt dus de eerste cursus gehad. Wij starten vanavond. Ben erg benieuwd naar ons groepje. Doen trouwens de samen bevallen cursus.

Stokstaartje: zaterdag dus de 3D/4D echo. Als er geen bevalling tussendoor komt hebben wij die morgen. En anders ook ergens in het weekend. Kijk er erg naar uit!!

Penelope: haha, arme vriend heb jij. Hem eerst de box s'avonds laat laten opzetten en dan zou die hem vervolgens moeten afbreken. Haha. M'n vriend heeft vorige week vrijdag de box opgezet. Gelukkig staat hij niet erg in de weg. Heb er geen last van.
Qua slapen gaat het bij mij nog wel redelijk, na het plassen val ik vaak wel weer snel in slaap. Gelukkig! Want als ik na elke keer plassen wakker zou liggen, dan krijg ik geen slaap meer. Terwijl ik toch vaak vroeg eruit moet om te werken van 7:30 tot 17:00uur. Owja en had je foto's gezien, mooi hoor!

Hier dus vanavond de eerste samen bevallen cursus, kijk er naar uit. Ben benieuwd of we een leuk groepje hebben. En ook gewoon naar alle informatie die we gaan krijgen. En dan morgen als er gaan bevalling gaande is hebben we een pretecho. Heerlijk lang naar ons kleintje kijken. In 3D/4D. En dan ook nog een dvd voor thuis. Daarna ook nog een borstvoedingsvoorlichting. Druk druk. Haha.
Wat betreft het zwangerschapsverlof ik was er eerst ook van overtuigd door te werken tot 36 weken. Maar ik werk in een supermarkt, en mocht ik stoppen met 36 weken, dan heb ik nog net met die kerststress te maken, en daarnaast heb ik nu al enorm last van m'n rug als ik een dag heb gewerkt. Dus ik stop met 34 weken. Mijn verlof begint nu 4 december. En inderdaad als ik de 10 weken tekort vind, neem ik er nog wel wat vakantie achteraan.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 16 Okt 2013 16:08

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@Filoria: jaa idd daar had ik nog niet eens aan gedacht! Alhoewel ik het me wel voor kan stellen, want als ik thuis kom van "school" dan moet ik ook nog van alles voorbereiden en uitwerken enz en we zitten ook nog met de verbouwing van ons nieuwe huis. Dus ik kan nu ook niet echt rusten. Speelt ook allemaal mee natuurlijk! En operatieassistent is lichamelijk wel een zwaar beroep en dan met name het feit dat je soms lang en veel staat.

@Kajaka: leuk zeg eerste cursus avond. Hopelijk heb je een leuke groep. Hopelijk is er morgen gen bevalling zodat jullie morgen lekker naar jullie beebje kunnen kijken!!
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 16 Okt 2013 16:52

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Het bad wat penelope laat zien is erg mooi en het lijkt me wel wat.
Als ik de link van stokstaartje open dan zie ik 2 rechte baden en die lijken me niks.
ik heb al eens weeën gehad natuurlijk en die van penelope ziet wat luxe uit. Je zou verschillende houdingen kunnen aannemen.

@mzcharlotte, hier ook met 34 weken verlof, langer is echt lastig, ook als je op kantoor werkt.
Je kan ook na je verlof onbetaald opnemen, heb ik bij M ook gedaan. doe ik nu niet, ik werk toch nauwelijks en tegen de tijd zijn die paar uurtjes werken wel lekker.

@kajaka, veel plezier vanavond.

Hier ook last van maagzuur, de rennies zijn niet aan te slepen. Ga de volgende keer even met de vk overleggen, zie dit niet nog weken zitten.
vanavond werken, heb een oudste dienst. dus lekker rustig aan!
M:21072011
J :08012014
<<

Patsy

Bericht 16 Okt 2013 19:30

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik breek even in.

Happydobby, Mijn schoonzus gaf mij de tip bij de apotheek Maalox te halen als ik last zou krijgen van maagzuur. Zij heeft in haar zwangerschappen veel last gehad van maagzuur en Maalox was het enige wat bij haar hielp.
<<

Anoniem6

Bericht 17 Okt 2013 16:56

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Charlotte, Ik wilde ook graag zolang mogelijk werken om erna meer tijd met de baby te hebben maar ik moest doordat ik eerder in ziektewet was geraakt sowieso met 36 weken met verlof. Ik zie op mijn werk ook bijna niemand die tot 36 weken doorwerkt. Achteraf dacht ik ook stel ik werk met 36 weken duur en de baby komt al met 37 weken heb ik helemaal niet de dingen gedaan die ik nog wilde doen ofzo en me kunnen voorbereiden. Kijk het de komende weken gewoon even aan hoe je je voelt je kan altijd nog beslissen!!

Kajaka, Hoe was de cursus en de echo? Fijn dat je snel weer inslaap valt. Ik heb meeste moeite met het inslapen als ik naar bed ga. Als ik in de nacht ga plassen kom ik meestal ook wel snel in slaap maar soms kan ik ook wel een uur wakker liggen.

Happydobby, wilde jij ook in bad bevallen? Heeft jou ziekenhuis dan een bad want je hebt een medische indicatie vanwege de sectio toch?
Vervelend dat rennie je niet helpt!!

Steep, Ik vraag me af hoe het met jou gaat. Heb je nog acupunctuur gedaan?


Hier gaat het redelijk. Heb vanaf vandaag wel een paar dagen weer vrij dat is wel lekker! Alleen zit de babykamer tegen. Het plafond was los het laten mijn ouders zouden dat maken. Ze hebben 2x het plafond geschuurd en geprobeerd te verven maar de verf laat gewoon los en plafond is in slechte staat. We zitten gehuurd dus ik heb toch maar de woningbouw gebeld en maandag komt iemand kijken! Ik vermoed dat er een nieuw plafond in moet want dit kan zo echt niet. Hopelijk doen hun dat want het is een flink kostenplaatje. Wij zijn inmiddels ook al 100 euro kwijt en hebben nog niks :(
Met mijn vader gaat het ook steeds slechter. Het is echt aflopende zaak en de kans dat die de baby meemaakt wordt steeds kleiner. Hij heeft verder niemand en wil er steeds met mij over praten maar ik trek dat gewoon niet. Merk dat het op mijn gezondheid slaat en ik er buikpijn van krijg. Ook heb ik sinds deze week veel meer last van rugpijn en de buik wordt echt groot dat ik niet eens lekker meer kan zitten.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 17 Okt 2013 19:34

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@Penelope: heb er geen woorden voor! wat verschrikkelijk dat het zo achteruit gaat met je vader dat je denkt dat hij de baby niet meer zal meemaken. Hele dikke knuffel!! Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Wel vervelend dat je er meer klachten door krijgt. Eigenlijk zou je dan moeten zeggen dat hij er niet teveel meer met jou over moet praten, maar in deze situatie is dat heeeel erg moeilijk, want je wilt er wel voor hem zijn!

Over het plafond: ik zou gewoon proberen de rekening op hun te verhalen. In principe is het onderhoudt aan het huis en dat zouden hun volgens mij gewoon moeten doen. Jij betaalt huur en zij moeten er voor zorgen dat het goed bewoonbaar is. Ik zou ook proberen die 100 euro op hun te verhalen. Zo laat je zien dat je het eerst zelf al hebt geprobeerd, maar dat dit niet werkt en door hun achterstallige onderhoud nu 100 euro lichter bent. Niet geschoten is altijd mis!


@Kajaka: en is de echo doorgegaan??? ben erg benieuwd :D:D En hoe was je eerste cursusavond??? Ik slaap net als penelope ook erg moeilijk in. Vaak als ik heb geplast val ik meestal ook wel weer redelijk snel in slaap, maar lig soms ook nog een een dik uur wakker. Erg frustrerend!@All: Nou gesprek achter de rug met mijn praktijkbegeleider en heb goed nieuws en slecht nieuws!

Het goed nieuws dat ik me gehoord voel en serieus genomen en dat er een oplossing komt voor mijn probleem rondom het werken. Het slechte nieuws is dat ik gedeeltelijk in de ziektewet ga. Ene kant geeft dat opluchting andere kant voelt het als falen. Ik moet dus een afspraak maken met de arbo arts en een verklaring van de VK dat ik mijn werkzaamheden niet meer vol kan houden en minder moet gaan werken. Dat i.c.m. met mijn klachten/lichamelijk/geestelijke gesteldheid zal de arbo arts mij volgens mijn praktijkbegeleider tenminste voor een gedeelte ziek melden. Dan gaan we kijken hoeveel uur ik wel kan werken en als blijk dat het helemaal niet meer gaat dan ga ik volledig de ziektewet in. Ook heb ik nu definitief aangegeven met 34 weken met verlof te gaan en voor 32 uur terug te komen i.p.v. voor 36 uur terug te komen en met 36 weken pas met verlof te gaan
Afbeelding
<<

Anoniem6

Bericht 17 Okt 2013 20:20

Re: Winter 2013/2014 mama's!

**
Laatst gewijzigd door Anoniem6 op 05 Jan 2014 18:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 17 Okt 2013 20:40

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ja ik kan me voorstellen dat het wat rust geeft dat er goed voor hem gezorgd wordt! Ik heb ook niet een supergoed band met mijn vader, maar ondanks alles zou ik toch echt nog lang niet zonder hem willen. Hoe je je het ook wend of keert het blijft je vader en je houdt toch van hem op een bepaalde manier! Ik hoop echt dat hij in elk geval de baby nog zal zien.

Wat vervelend dat de woningbouw zo moeilijk doet! Volgens mij is de definitie van huren dat je geld betaald aan hun en dat zij er voor moeten zorgen dat het onderhoud goed is en dat als er iets stuk is zij het maken. Hopelijk zijn ze een beetje schappelijk

Ik vind het idd echt verschrikkelijk om daaraan toe te geven, maar als ik doorga gaat het mis (wat ik al eens gedaan heb en daardoor overspannen/depressief ben geraakt). Ik heb gewoon een probleem en dat is perfectionisme, dus het voelt nu nog een beetje als falen. Heeft even tijd nodig denk ik....Geestelijk weet ik dat dit beter is, gevoelsmatig gaat het tegen mijn natuur in. Mijn natuur is doorgaan doorgaan doorgaan
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 18 Okt 2013 09:14

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@katrien, maalox kan ik ook nog proberen, bedankt voor de tip.

@penelope, ons ziekenhuis heeft geen baden, een ziekenhuis een plaats hiernaast wel, maar ik heb al gelezen dat je voor het persen er weer uit moet. In nederland zijn ze helaas niet zover met badbevallingen.
Sterkte met het plafond en met je vader.

@Stokstaartje, ik had in zwangerschap 1 ook veel klachten en ik ging op AT basis werken. medicatie delen, wat wondzorg en zorgplannen maken. Pas toen ik met verlof ging werden de klachten een stuk minder.

Hier veel rugpijn, vanavond naar een concert, ben benieuwd, ik heb wel zitplekken! (als het doorgaat haha)
M:21072011
J :08012014
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 18 Okt 2013 13:23

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@Happy ga ja naar Anouk? Veel plezier hoop voor je dat het doorgaat ;)

Hier sinds gisteren erg last van misselijkheid en ook wat last van diarree , zit denk ik een griepje aan te komen :(
Rennies mocht je wel hebben toch met de zwangerschap? Heb voornamelijk last van maagzuur , niet echt prettig dus.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Okt 2013 13:27

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik heb ook al mijn hele zwangerschap behoorlijk last van maagzuur.
Mij werd aangeraden om ipv Rennies eerst Gaviscon te proberen, voordat ik 'zwaarder' spul op recept krijg.
Vooral ook omdat het aan het eind van de zwangerschap waarschijnlijk nog wat erger wordt dan dat het nu is. Dan heb je dus het zwaardere geschut nog achter de hand.

Gaviscon werkt weer beter dan Rennies omdat het vloeibaar is en zich dus beter verdeelt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 18 Okt 2013 13:30

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Oohlala bedankt voor je snelle reactie :) Haal ik dat ook gewoon bij de kruidvat of etos ?
Ja heb er pas sinds 1,5 week last van en sinds afgelopen 3 dagen erg vaak ook.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Okt 2013 13:35

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ja kun je gewoon bij de drogist halen.

Om maagzuur niet erger te maken raad ik je ook aan om op te letten met wat je eet. Chocola, kruidig/pittig en vet eten en zure dingen zoals sinaasappelsap verergeren het. Ook koffie is niet je grootste vriend als je maagzuur hebt. Nu komt maagzuur tijdens zwangerschap door hormonen, maar als je hier een beetje op let scheelt het in ieder geval iets.
Ik had voor ik zwanger werd al regelmatig maagzuur en dit zijn echt de dingen waardoor ik het kreeg!

Hopelijk is het bij jou van tijdelijke aard, tis zó vervelend!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 18 Okt 2013 13:42

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ok dan ga ik zo even naar de drogist :)

Ja avondeten lukt me al haast niet door alle geurtjes :(
Maar bedankt voor de tips kwa eten zal daar ook eens opletten.
Ja erg fijn is het nu niet , hopen dat gauw overgaat inderdaad!
Heel erg bedankt voor je antwoord :)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers