Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meelopen

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 30 Jun 2016 11:47

Meelopen

Dochter kan totaal niet goed meelopen. En niet omdat ze niet snel kan lopen, maar omdat ze overal op afgeleid is en als ik haar roep doet ze nog haar eigen ding.
Als ik van de psz naar huis loop, waarik zelf nog geen 5 min over doe, ben ik met haar ruim 20 min onderweg. Bij de psz wil ze al op de speeltoestellen. Als ik doorloop komt ze me niet achteraan. Oderweg loopt ze een keer een zijpaadje in, loopt met 1 voet op de stoep, op een hek gaat ze met beide voeten aan 1 kant om zo te lopen, op een tuinafzetting gaat ze op lopen, of evt een x aan zitten, sommige hebben iets van vroeger vooraan in de tuin (kan ik ff niet uitleggen) waar ze als een aapje aan gaat hangen, plukt een blaadje van een heg etcetc.
Op zich niet dingen die niet mogen, maar ik vind het echt vervelend dat ze niet mee doorloopt. Handje geven wil ze nauwelijks. Ondertussen kan ze boos worden dat zij vooraan wil lopen, terwijl ik dus al doorgelopen ben.
Net ben ik een stuk vooruitgelopen en me verstopt achter de bosjes (wel zo dat ik haar in de gaten had). Ze roept wel af en toe mama, maar loopt gewoon verder. En als ze me dan later ziet reageert ze vrolijk, alsof het een leuk spelletje is..
Kan ik hier iets mee?!?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem 179

Bericht 30 Jun 2016 11:53

Re: Meelopen

Heb je haast? Zo ja, dan zou ik haar in de buggy zetten. Minder stress voor jou en het klinkt ook als minder stress voor haar. Als je geen haast hebt zou ik haar dr gang laten gaan. Wel grenzen stellen dat ze bij je moet blijven bijv, maar verder zou ik haar laten doen waar ze op dat moment zin in heeft.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Jun 2016 12:24

Re: Meelopen

Weet ze wat er van haar verwacht wordt? En dan bedoel ik echt heel duidelijk 'we gaan nu vertrekken naar huis, je blijft op de stoep lopen en we stoppen niet. Alleen lopen, dus niet klimmen. Thuis gaan we weer spelen.' Zo helder moet het wel zijn, met eventueel erbij dat als ze onderweg toch al gaat spelen er thuis niet meer met jou gespeeld wordt.
Zoiets gaat de eerste keren vast fout maar als de consequentie duidelijk wordt (en dus helder uitgelegd én opgevolgd wordt) weet ze in ieder geval wat er van haar verwacht wordt

Maar misschien doe je dit al.
#teammaple🍁
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Jun 2016 12:34

Re: Meelopen

Hier gaat het net zo. Hij wil over elk soort steentje lopen en elk muurtje en hekje voelen en bij elk bosje bekijken of er beestjes inzitten.

Als ik haast heb pak ik de buggy, voor de kinderwagen straks heb ik een plankje.

Hij weet heel goed als ik er klaar mee ben dat ik ga 'slepen', oftewel hem aan zijn arm meesleuren. Ik heb echter niet zo'n zin om hem altijd zo mee te krijgen en alle afkeurende blikken die ik dan krijg vind ik ook niet fijn. Dat doe ik dus alleen bij het oversteken, parkeergarages etc.
R. 2013
D. 2016
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 30 Jun 2016 12:46

Re: Meelopen

Als ik daar het geduld niet voor heb dan zou ik de fiets pakken ipv gaan lopen als de buggy drama is.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 30 Jun 2016 13:05

Re: Meelopen

Un, geen idee of ik al echt zo duidelijk ben. Ik zal het iig maar proberen.
Of iets gaan proberen met verplicht mn hand vasthouden ofzo. En dat dan volhouden.
Buggy weet ik niet of ze dat wil. Soms wel, als we grotere afstanden doen heb ik die sowiesi daarom mee (en tegen het weglopen). Maar vind het zelf wel een beetje raar om bij de psz met een buggy aan te komen.. En ik denk ook dat het uitstel is, en ze het dan zo nog niet leert?

Lucy, het is niet dat ik haast heb, maar soms is het gewoon fijn als ze meeloopt, of we gewoon iets eerder thuis zijn. Het zal ook wel een kleine irritatiefactor zijn van mij uit
Spencer, dat slepen zie ik ook niet zitten. Ik denk ook niet dat dat bij mijn volhoudertje helpt. Optillen wil ik nog wel eens doen als ik wel wat meer haast heb. Maar ja of ze dat nu altijd zo erg vind..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Jul 2016 08:45

Re: Meelopen

Oh, dat is hier ons KDV zit aan het einde van de straat maar met Lu. doe ik er een eeuwigheid over. Tegenwoordig gaat hij met de loopfiets, dat gaat een stukje sneller, al stopt hij dan nog regelmatig. Als ik echt snel wil zijn ga ik op de fiets met hem achterop.
Ik vind het ook wel grappig, hij ontdekt altijd nieuwe dingen op dat stukje. En sommige dingen blijft hij doen. Hij is elke keer weer verwonderd over de bloemetjes, blaadjes op de stoep, een vogelpoepje en als hij aan het einde van de straat het tuinhek open ziet staan moet hij het altijd even dicht doen, net als dat hij altijd even wat grind van een oprit terug wil brengen.

Ik ben soms ook wel ongeduldig, maar ik probeer er dan met spelletjes een beetje tempo in te krijgen. We doen wedstrijdjes, dan zeg ik: klaar voor de start... en dan roept hij af en gaat er vandoor op zijn fiets. Of als ik doorgelopen ben en hij is blijven staan en zit te gillen dat ik hem moet komen halen dan maak ik een poortje met mijn armen waar hij dan doorheen kan fietsen, dan komt hij meestal heel snel. Of ik zeg: kom we gaan dit of dat aan de juf van het kdv vertellen/laten zien/vragen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers