Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Probleem koord jaloezie

<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 30 Jun 2016 20:17

Probleem koord jaloezie

Ik hoop zoooo dat iemand hier een super oplossing heeft...

Toen wij onze nieuwe jaloezieën kregen ben ik enthousiast aan de slag gegaan met een schaar. Tja, een koord hangend op de grond is natuurlijk niks. Ik ben alleen iets te enthousiast te werk gegaan. Ik heb nu twee delen koord aan elkaar moeten knopen, met als gevolg dat als je de jaloezie gaat zakken de knoop naar boven gaat in niet in de 'behuizing' kan verblijven want de knoop i natuurlijk dikker dan het touw. Ik hoop dat mijn uitleg te snappen is.

Nu blijkt een reparatie onwijs duur. Weet iemand een manier op de twee stukken touw te verbinden, zonder de diameter (veel) te vergroten? Het moet natuurlijk wel stevig genoeg zijn om eraan te kunnen trekken...
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 30 Jun 2016 21:31

Re: Probleem koord jaloezie

Een ijzertje erom buigen/knijpen? Of zeg ik nu heel iets geks. Of iets smelten eromheen zoals het einde van een schoen veter?
Trots op mijn stoere ventje!
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 30 Jun 2016 21:52

Re: Probleem koord jaloezie

Mocht een ijzertje eromheen buigen lukken, dan zou je aan zoiets kunnen denken: http://www.hofvangelrekraaltotaal.nl/a- ... age-prijs/

Maar dan moet er natuurlijk wel een ijzertje het systeem in kunnen.

Anders als het van dat gladde touw is samensmelten?

Balen zeg!!
Ik moet ze ook nog inkorten, had al wel gezien dat ik dat moet doen als de jaloezieën helemaal tot aan de grond zijn. Verder nog tips wat ik juist niet moet doen? :)
December 2009
juli 2012
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 30 Jun 2016 22:00

Re: Probleem koord jaloezie

Samensmelten inderdaad met vlammetje. Vaak is het nylon die koorden en nylon smelt. Of kijken of je het touw niet kan doortrekken zodat de knoop lager komt.
Laatst gewijzigd door Sawadee op 30 Jun 2016 22:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jun 2016 22:03

Re: Probleem koord jaloezie

Ik weet niet wat voor soort touw het is, maar naaien?

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers