Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dyslexie

<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 24 Jun 2016 20:39

Re: Dyslexie

Even nog en advies, laat de ogen ook nakijken bij een orthoptist. Alle hulp is meegenomen en misschiend dat een lichte plusbril ook al wat kan helpen.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 25 Jun 2016 09:10

Re: Dyslexie

Zora, welk boek van B.raams zou je aanraden? Er zijn er meerdere, en ik wil er zeker 1 in huis halen maar weet niet zo goed waarmee te beginnen.
We zijn uiteindelijk bij een kleine organisatie uitgekomen (I.C.U) en zij gaven aan te werken met een methode waarbij kleuren worden gekoppeld aan klanken. Daar ga ik me de komende tijd ook maar wat verder in verdiepen. Daarnaast gaan we software aanschaffen die geschreven teksten om kan zetten naar gesproken taal. De orthopedagoge gaf aan dat het namelijk zeker moeilijk gaat zijn, de combinatie van een hoog IQ, een drang naar kennis vergaren en ernstige dyslexie. Ze wil daarom ook bij school hameren op dat soort hulpmiddelen om te voorkomen dat ze stopt met ontwikkelen op een zeker moment.

Wat echt zuur is, is dat de gemeente geen cent betaalt omdat ze net niet slecht genoeg scoorde (niet drie keer een E maar DDE geloof ik). Terwijl ze bij het onderzoek wel EEE scoorde... Dat betekent dat zowel het onderzoek als de behandeling volledig voor eigen rekening komen. Terwijl haar dyslexie gewoonweg aangetoond is. Ik kan daar echt boos om worden, want het traject is schrikbarend duur. Hoe moet dat nou als je als gezin weinig te besteden hebt?! Zo creëer je volgens mij echt een enorme kloof tussen 'arme' en 'rijke' kinderen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Jun 2016 12:48

Re: Dyslexie

Moederkoekje misschien vergoed de verzekering iets?
Maar ben het verder met je eens zo krijg je een enorme kloof. Vaak kunnen "arme" mensen het uit een ander potje aanvragen bij de gemeente maar goed daar zijn ook erg strengen regels voor.
:heart: :heart: 2011
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 25 Jun 2016 13:05

Re: Dyslexie

Moederkoek.

Hoe ver zijn ze op de basisschool met het dyslexiebeleid? Is er een remedial teacher?
Zijn er tablets en pc's in het klaslokaal ter beschikking?
Mijn leerlingen werken met Kurzweil. Vanaf groep 6 kan daar al mee geoefend worden, wellicht al eerder. Leerlingen hebben de lesstof dan digitaal en met een koptelefoon op wordt alles voorgelezen en zorgt de cursor ervoor dat woord per woord een kleur krijgt als hij wordt voorgelezen.
Verder wordt ook voorgelezen wat je typt en meteen onderkringeld als het fout gespeld is.
Op deze manier is het voor dyslecten een stuk makkelijker werken tijdens de les.
Vraag er eens naar, zou ik zeggen. De licentie is 1000 euro per computer. Onze school betaalt dat voor dyslecten...
04-2014
10-2015
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Jun 2016 15:48

Re: Dyslexie

Met terugwerkende kracht vergoeden ze dan idd nooit het onderzoek nog. Maar behandeling zou in principe volgens Stichting Dyslexie Nederland en volgens het NRD gewoon vergoed moeten kunnen worden lijkt me, mits ze ernstige enkelvoudige dyslexie heeft. Het is idd heel cru; veel kinderen die een hoger IQ hebben blijven zo goed compenseren dat ze niet of net niet genoeg uitvallen op de DMT's. Zij komen dus nooit in aanmerking voor een vergoeding... Extra cru maakt het dat dat juist te kinderen zijn die gemotiveerd zijn om veel en extra te oefenen, waardoor hun scores net zo blijven, ipv wel ietsjes minder worden.

Ik zou Een Complex Taalprobleem aanraden!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem315

Bericht 25 Jun 2016 19:36

Re: Dyslexie

Ik zou de tip van Huppekee ook even meenemen.

Enorm frustrerend is het ja, als het iq goed of hoog is. Het compenseren belemmert deze kinderen in de hulp die ze kunnen krijgen. Erg zonde.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Jun 2016 06:57

Re: Dyslexie

Daar lopen wij op school ook steeds tegenaan.. te hoog scorende leerlingen :(
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers