Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 11 Jun 2016 21:18

Re: Katten Topic <3

Hier hebben wij twee katten in huis. Broer en zus. We kregen ze toen ze, ik dacht, 10 weken waren. De eerste week was ik vrij zodat ze een beetje konden wennen. Hierna moest ik gewoon aan het werk, en mijn vriend werkt ook. We hebben er bewust 2 genomen zodat ze ook wat aan elkaar hadden. Het eerste half jaar zijn ze alleen binnen in huis gebleven. Na sterilisatie en castratie mochten ze ook naar buiten. Eerst alleen in de tuin totdat ze goed luisterden als we ze riepen. We hebben een kattenluikje op chip, welke op een tijdschakelaar staat. Tussen 21.00 en 9.30 kunnen ze niet meer naar buiten (wel terug naar binnen). Het zijn twee enorme schatten!. Overigens als we thuis zijn zijn ze veel bij ons binnen te zien, en als we buiten in de tuin zijn komen ze ons ook steeds opzoeken. Komt zelden voor dat ze nog niet binnen zijn voordat het luikje op slot gaat, alleen als we een avond weg zijn blijven ze lang rondhangen buiten.
Binnenkort gaan we twee weken op vakantie, en zullen de buren oppassen. Die komen elke dag eten en drinken geven, en er zal vast genoeg met ze geknuffeld en gespeeld worden.

Voordat ze kwamen hadden we een krabpaal, kattenbak+grind, voer+drinkbakje+voer, reismandje, hangmatje, dekentje en verschillende speeltjes in huis.

15-11-2019
14-05-2023
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 11 Jun 2016 21:25

Re: Katten Topic <3

Hier kwam donderdagavond 1 van de twee katten binnen met een mank pootje. Hij liep er wel gewoon op, maar had duidelijk pijn. De volgende dag contact opgenomen met de dierenarts, en besloten het even af te wachten of het beter werd. Gisteravond en vanochtend wilde hij er helemaal niet op staan dus toch maar even naar de dierenarts. Hier bleek hij ook flink koorts te hebben, en werd boos toen er aan zijn pootje werd gezeten. Arm beestje heeft flink pijn. Gelukkig dacht de dierenarts niet aan een breuk, maar wel een ontsteking vanwege de koorts die hij ook had. Heeft antibiotica en pijnstilling gekregen. Hopelijk knapt hij snel een beetje op en heeft hij niet zoveel pijn meer. Komende dagen maar lekker binnen houden.
Tablet geven ging gelukkig heel makkelijk ;). Hij vind ze lekker en eet ze zo op!

15-11-2019
14-05-2023
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 25 Jun 2016 08:20

Re: Katten Topic <3

Ach gut, hopelijk knapt hij snel weer op.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Jun 2016 09:56

Re: Katten Topic <3

Ah wat sneu. Hopelijk knapt die snel op

1 van mijn katten de bange is gisteravond uit het raam gevallen we hadden het raam wagenwijd open en hij was per ongeluk toch naar boven geglipt en stond die al buiten op de rand en toen viel die naar beneden bovenop een ding van de tuinslang nu heeft de een wondje bij zijn bekje en hij was erg geschrokken zo zielig
Afbeelding
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 25 Jun 2016 21:59

Re: Katten Topic <3

Hij is gelukkig weer helemaal de oude, en lekker ondeugend. Blijkbaar loopt er hier een niet zo vriendelijke kat in de buurt rond, waar hij vermoedelijk door gebeten is. Zelfde kat heeft met de kat van de overburen gevochten die ook een flink abces er van had, van de week was hij ook met een andere kat aan het vechten, 4 andere katten keken toe haha. Ineens een hoop katten in de straat haha.

Heeft hij verder geen last van de val? Zal die vast niet weer doen

15-11-2019
14-05-2023
<<

Anoniem184

Bericht 31 Jul 2016 12:54

Re: Katten Topic <3

Even een upje. Wie van jullie gebruikt er Feliway, waarom ben je het gaan gebruiken en wat merk je aan je kat/katten ervan?
<<

Anoniem237

Bericht 31 Jul 2016 13:04

Re: Katten Topic <3

Ik heb het gebruikt. Mijn kat was bang voor het lawaai van de buren toen zij wekenlang aan het verbouwen waren. Het heeft haar heel goed geholpen. Ik vond het bijna te goed want ze lag stoned op de bank ipv dat ze bang onder de bank verstopt zat. :P
Mijn andere kat reageerde er niet op maar dat was ook niet nodig.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 31 Jul 2016 16:34

Re: Katten Topic <3

Wij hebben het een aantal keer gebruikt voor een bepaalde periode.

1e keer bij onze oude kat (nu overleden) toen we kitten erbij haalde. Kat werdt er merkbaar rustiger van.
2e keer bij 1e kitten toen we kitten 2 gingen halen. Ik merkte er niet zoveel bij hem van. Maar het is wel allemaal goed gekomen dus prima.

Laatste keer was voor onze verhuizing. Eerst al langere periode in oude huis gebruikt en toen met dag van verhuizen in nieuwe huis en dat is super goed gegaan allemaal. Ik merkte niet zoveel aan de katten qua gedrag van Feliway maar het ging allemaal boven verwachting.

Ik denk oprecht dat Feliway heel goed kan helpen bij veranderingen of stressvolle situaties en dat wij als mens er niet direct wat van zien bij de kat zelf. Wel moet de stekker voor een langere tijd gebruikt worden, in de zin van paar maanden. 3 weken even proberen werkt niet, dat geeft mijn dierenarts tenminste aan.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 02 Aug 2016 12:34

Re: Katten Topic <3

Wij hebben het een tijdje in huis gebruikt toen bleek dat 1 kat veel stress had na een verhuizing. Ze likte haar hele buik kaal.

Dat stopte daardoor, dus hier hielp het toen wel denken we. Nadat de verstuiver leeg was hebben we er toen geen nieuwe vulling meer in gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 02 Aug 2016 13:36

Re: Katten Topic <3

Ik heb het gebruikt vanwege stress tussen katten en nogal een overactieve kat. Ik had niet het idee dat het hielp.
<<

Anoniem184

Bericht 23 Sep 2016 19:48

Re: Katten Topic <3

Nog bedankt voor de reacties, ik weet nog niet zeker of ik het ga gebruiken. Ik wilde het voor de vakantieperiode gaan gebruiken zodat de jongste wat rustiger in haar vel zou komen te zitten, maar de laatste tijd lijkt ze gelukkig sowieso al een heel stuk rustiger. Wie weet redt ze het zonder ook.

Even iets heel anders, ik vind dit zo mooi. We hadden hier een 'bushaltekat', Lex heette hij, en hij zat elke dag bij een vaste bushalte. Hij had gewoon een baasje maar als hij de deur uit ging dat hing hij altijd rond bij de bushalte. Totaal niet schuw, heel knuffelig. Hij was inmiddels zo beroemd dat hij al z'n eigen Facebookpagina had. Vorige week is hij aangereden en moest hij ingeslapen worden. Echt, heel Alphen op z'n kop, wat dat beestje bij iedereen heeft losgemaakt is verbazingwekkend mooi gewoon. De bushalte staat nu vol met kaartjes, tekeningen, bloemen en zelfs Arriva heeft hun poster bij de halte vervangen voor een poster met een foto van Lex erop. Ik weet niet zo goed waarom ik dit hier neerzet maar ik vind dit gewoon zo mooi.

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Sep 2016 19:55

Re: Katten Topic <3

He Maple wat toevallig! De beheerder van die Facebookpagina is een radiocollega van mij :)

♥♥
<<

Anoniem184

Bericht 23 Sep 2016 20:00

Re: Katten Topic <3

Haha oh echt? Wat een klein wereldje! Die betreffende bushalte zit hier voor de flat.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Sep 2016 20:07

Re: Katten Topic <3

Ja ik geloof dat zij ook daar in een flat woont, maar welke...? Haha! Ze vertelde van de week nog dat de likes binnenstromen sinds Lex dood is, de pagina ging bijna viral. Mooi wat zo'n beestje kan losmaken in mensen.

♥♥
<<

Anoniem184

Bericht 23 Sep 2016 20:29

Re: Katten Topic <3

Wat toevallig. Ja Lex was wel het onderwerp van gesprek, de afgelopen dagen. Ontzettend lief beestje ook, heel aanhankelijk naar iedereen. Ik heb er gewoon zelfs even van moeten huilen omdat hij er niet meer is.
<<

Anoniem316

Bericht 04 Okt 2016 21:41

Re: Katten Topic <3

Heeft iemand toevallig ideeën? Wij willen onze katten niet boven hebben. Dit weten ze ook, maar als ze de kans krijgen stuiven ze naar boven. We laten de tussendeur zoveel mogelijk dicht maar mijn man vergeet dat nog wel eens. Met als gevolg een hele zoektocht naar dat beest, die zich verstopt heeft omdat het weet dat het er niet mag komen.
Ik straf ze, ik maak het onaantrekkelijk voor ze, breng ze net liefde naar beneden maar niks lijkt er voor te zorgen dat ze het ook niet moeten proberen om naar boven te gaan.
De grijze doet het vrijwel nooit (en als ze dan betrapt wordt rent ze heel rap naar beneden) maar die rooie....
Iemand tips?
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 04 Okt 2016 21:57

Re: Katten Topic <3

gebeurt hier ook wel eens perongeluk. ik roep ze en rammel met het snoepbakje. daarvoor komen de donderstenen wel naar beneden rennen. ze krijgen dan een snoepje omdat ze bij me komen als ik roep.
wanneer man het merkt dat de katten boven zijn gaat hij ook naar boven om ze naar beneden te sturen. maar dan gebeurt hetzelfde als bij jou.
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 05 Okt 2016 09:18

Re: Katten Topic <3

Ja de snoepjes werken hier niet meer. Dat snappen ze dan weer wel.. etterbakken.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 09 Okt 2016 21:56

Re: Katten Topic <3

Dat klinkt herkenbaar.
Bij ons mogen ze ook niet meer naar boven omdat er een paar waren die steeds aan de (net nieuwe) vloerbedekking krabten.
Behalve 1 poes, die mag er wel slapen omdat ze dan geen last heeft van de andere katten.

De twee katers schieten meteen naar boven als ze de kans krijgen en de andere poes weet het wel en probeert het ook niet meer.

1 kater vliegt ook meteen weer naar beneden als je hem betrapt en ik klik met mijn tong en/of in mijn handen klap.
Maar de andere kater schiet ergens onder en kijkt je dan heel uitdagend aan.
Hem moet ik er dan echt onder vandaan sleuren als ik er tenminste bij kan.

Tips heb ik dus helaas niet, behalve de deur goed dicht houden :p.
Misschien dat een plantenspuit nog kan werken. Als ze daar tenminste bang van worden. Daar kun je ook mee onder een bed komen misschien.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 09 Okt 2016 21:57

Re: Katten Topic <3

Het ligt vast aan het rode kater zijn. Dat is bij ons ook diegene die niet luistert haha
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 10 Okt 2016 01:30

Re: Katten Topic <3

Dat zal het zijn, hier is het ook de rode kater die het liefst naar boven sprint zodra de deur op een kier staat. Poes heeft dat juist met de keukendeur.
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 10 Okt 2016 08:59

Re: Katten Topic <3

Dan zal dat het zijn. Zelfs als ik door de deur kom, is hij aan het kijken of hij er langs kan. En als er nou iets voor hem was boven, maar er is niks bijzonders. Ik snap er niks van ;)
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 21 Okt 2016 20:35

Re: Katten Topic <3

Ik heb een vraagje... na onze asociale kat hebben we nu een te sociale poes...super lief beestje alleen loopt ze werkelijk bij iedereen naar binnen.
Vanavond werd ze ook weer terug gebracht door de buurman, daar liep ze steeds binnen, bij de andere buren het zelfde verhaal en weer ander buren eet ze de voerbak van hun kat leeg. Gelukkig vinden ze het nu nog niet erg, ze is namelijk echt heel lief voor iedereen.
Ik vind het alleen wat lichterlijk asociaal dus wil niet dat ze dat doet. Maar ja, hoe leer je dit af?
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem331

Bericht 21 Okt 2016 20:39

Re: Katten Topic <3

Hoe oud is ze Kwak? Die van ons is nu plus minus om en nabij 4 4,5 maand, en mag alleen naar buiten als wij ook buiten zijn. Voor de rest is ze gewoon lekker binnen.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 21 Okt 2016 21:04

Re: Katten Topic <3

Wat ontzettend zielig dat Lex de bushaltekat is overleden :( Rust zacht lieverd.
AfbeeldingAfbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers