Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flessen, welke en waarom?

<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 22 Jun 2016 19:26

Re: Flessen, welke en waarom?

Hier bij de eerste uiteindelijk uitgekomen op dr Brown. Voor de tweede heb ik de brede gekocht, zou volgens drogist beter te combineren zijn met borst(?) zij drinkt er makkelijker uit als uit de smalle
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 22 Jun 2016 20:06

Re: Flessen, welke en waarom?

Ik ben van het ene op het andere moment gestopt met borstvoeding. Moest ik natuurlijk wel een fles hebben om dochter vervolgens te kunnen voeden. In een van de gratis dozen zat een Avent fles dus die maar als eerste geprobeerd. Geen succes, want de melk spoot zo bij S in haar gezicht (vast iets verkeerd gedaan, maar dat kreeg ik op dat moment niet bedacht). Verder had ik niks in huis, maar wilde echt geen borstvoeding meer geven..dus mijn zusje gebeld en die is met dr Browns en Difrax naar me toegekomen. Als eerste dr Browns geprobeerd en dat ging goed dus die zijn we blijven gebruiken.

Niet met een duidelijk reden dus..gewoon omdat ze die op dat moment pakte en ik daar allang heel erg blij mee was.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 22 Jun 2016 20:13

Re: Flessen, welke en waarom?

Mijn dochters weigerden alle flessen (ook dr Brown) behalve de flessen van Tommee Tippee.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 22 Jun 2016 20:31

Re: Flessen, welke en waarom?

Ik vind die flesjes eigenlijk helemaal niet lastig schoon te maken, dat bijgeleverde borsteltje gebruik ik nooit. Ik maak de flessen schoon met een flesborstel, druppeltje Dreft en heet water en goed naspoelen met koud water. Nooit een probleem mee gehad.
<<

Anoniem198

Bericht 22 Jun 2016 21:09

Re: Flessen, welke en waarom?

Hier nog een Dr. Brown fan. Gekocht op aanraden van het ziekenhuis destijds.
Bij dit kindje ga ik ook weer voor Dr. Brown.

Als ik jou was zou ik eens kijken naar het starterspakket.
https://www.drbrowns.nl/product/startpa ... daard-230/
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 22 Jun 2016 21:10

Re: Flessen, welke en waarom?

Hier op aanraden van de lactatiekundige Avent, mijn zoon had niet zoveel kracht om te drinken en in plaatst van het op het huilen te zetten, gaf hij het gewoon op, hij groeide dus ook niet want hij kreeg precies genoeg binnen om goede plasluiers te hebben en alert te zijn, maar niet om te groeien. Avent drinkt schijnbaar heel makkelijk/ ze hoeven er weinig moeite voor te doen om melk binnen te krijgen dus wij hebben altijd Avent gebruikt.

Later ook de 3 standen speen voor pap en ik deed ook de tuit op de gewone flessen voor water tussendoor. Tegenwoordig gebruik ik ze nog met de afdekplaatjes er op om warm eten mee te geven naar de gastouder, in de kleine flesjes heb ik zo ook lang yoghurt mee gegeven. Ik vind het ideaal aan Avent dat je ze dus lang kam gebruiken.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 22 Jun 2016 21:14, in totaal 2 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 22 Jun 2016 21:11

Re: Flessen, welke en waarom?

minoessepoes schreef:Excuus, dubbel!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 22 Jun 2016 21:49

Re: Flessen, welke en waarom?

Wij hadden de vorige keer Tommee Tippee flesjes en gebruiken ze deze keer weer.
Mocht de baby veel last hebben van krampjes, ga ik toch ook eens een dr. Brown fles kopen denk ik, ik lees hier zoveel positieve reacties.
2012 & 2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 22 Jun 2016 21:52

Re: Flessen, welke en waarom?

P dronk alleen maar uit difrax. Daarvoor tig anderen geprobeerd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 22 Jun 2016 21:54

Re: Flessen, welke en waarom?

Spencer schreef:Wij hadden difrax. Nooit problemen mee gehad, hij dronk er alleen nie zo vaak uit. We hadden gewoon 1 fles ook maar.



+1. Avent zat in het babypakket maar die zoog hij vacuüm. Difrax ging gelijk goed. Ik gaf bij allebei borstvoeding dus ik heb verder geen andere geprobeerd.
M:21072011
J :08012014
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Jun 2016 22:10

Re: Flessen, welke en waarom?

Hier dus slechte ervaringen met Dr. Brown, onze zoon kreeg er niks uit. Difrax werkte hier het beste.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

anoniem203

Bericht 22 Jun 2016 22:46

Re: Flessen, welke en waarom?

Hier ook een dr Brown fan. Onze jongste had veel last van krampjes en deze fles heeft wel echt geholpen.
<<

Anoniem280

Bericht 22 Jun 2016 22:56

Re: Flessen, welke en waarom?

Van Dr. Brown overgestapt op de MAM flessen en spenen. Wat een verademing.
Ze dronken echt supergoed met die fles.
Vooral de speen deed het hem. Was niet rond. Zat een platte kant op de speen, waardoor ze niet meer met de speen gingen spelen.
Heb alleen de spenen hoeven te vervangen, ideaal!
Avent geprobeerd, weigerden ze direct. Difrax nooit aan begonnen.
<<

Anoniem250

Bericht 22 Jun 2016 22:58

Re: Flessen, welke en waarom?

Ik denk dat het straks uitproberen is. Ik had hele moeilijke drinkers en uit de dr.brown fles dronken ze echt helemaal niets. Alleen difrax lukte. Ik heb echt vanalles uitgeprobeerd. Ik ga ervan uit dat het bij de nieuwe baby straks weer zoeken wordt.
<<

Patsy

Bericht 23 Jun 2016 08:53

Re: Flessen, welke en waarom?

De oudste dronk uit Difrax het beste, hij had geen zuigkracht en heeft, op aanraden van de verpleegkundigen, dus leren drinken uit de Difrax fles. Deze had ik ook al in huis, samen met de Avent fles uit de Blije Doos.

De jongste spuugde veel en dronk uit een Dr. Browns fles.
<<

Geel

Bericht 23 Jun 2016 09:13

Re: Flessen, welke en waarom?

Mijn ervaring is dat het uitproberen is wat je kind het fijn vindt. Wij begonnen met Difrax, maar op een gegeven moment werd die te langzaam. We hadden nog een Tommie Tippee liggen en die vond ze ook wel een tijdje fijn. Toen die t ook niet meer was, gingen we over op Avent Natural. Achteraf heeft ze nooit lekker gedronken met die andere flessen en hadden we 'gewoon' een smalle Difrax-speen moeten hebben. Maar goed, daar kwamen we pas achter toen ze in het ziekenhuis lag en een logopedist eens goed naar haar drinkgedrag keek.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Zora