Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bali! (tips?)

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 23 Mrt 2016 06:40

Bali! (tips?)

Hallo allemaal!

Ik ben op dit moment bezig met mijn reis door Australië en Nieuw-Zeeland en heb een supergoedkoop ticket gevonden naar Bali. Nu zit ik dus te denken om mijn reis af te sluiten met 12 dagen Bali.

Ik vroeg me alleen af of jullie misschien tips hebben voor mooie hotels/guesthouses/beachhutjes etc?
Wat is de leukste/mooiste plaats om te zitten?

Alle tips zijn welkom! :cheering:
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 23 Mrt 2016 07:59

Re: Bali! (tips?)

Geen ervaring, maar mijn vorige kapster heeft er wel een pareltje geopend. Geen idee qua prijs etc, masrgoed, het is een tip dus! :wink:

https://www.facebook.com/rumahbythesea/
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 24 Mrt 2016 07:25

Re: Bali! (tips?)

Dankjewel Kiwi, ik ga de link eens bekijken!
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jun 2016 16:55

Re: Bali! (tips?)

Kiwi schreef:Geen ervaring, maar mijn vorige kapster heeft er wel een pareltje geopend. Geen idee qua prijs etc, masrgoed, het is een tip dus! :wink:

https://www.facebook.com/rumahbythesea/


Dat ziet er leuk uit zeg! Ik heb ze gemaild en een prijsopgave gevraagd en kreeg een leuke mail terug. Is niet heel duur.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 08 Jun 2016 16:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

xxLindaxx

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 05 Okt 2013 15:10

Bericht 07 Jun 2016 18:19

Re: Bali! (tips?)

Ik vond Ubud een hele mooie plaats/omgeving! Het is erg natuurrijk. We hebben daar gefietst door de rijstvelden en een Balinese dans in de buitenlucht bijgewoond.

Kuta raad ik je af. Dat is echt té toeristisch!

In Sanur hebben wij het ook fantastisch gehad! Echt een prachtig dorpje met mooie stranden.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jun 2016 21:08

Re: Bali! (tips?)

xxLindaxx schreef:Ik vond Ubud een hele mooie plaats/omgeving! Het is erg natuurrijk. We hebben daar gefietst door de rijstvelden en een Balinese dans in de buitenlucht bijgewoond.

Kuta raad ik je af. Dat is echt té toeristisch!

In Sanur hebben wij het ook fantastisch gehad! Echt een prachtig dorpje met mooie stranden.


Ubud is toch ook toeristisch? Eigenlijk heel Bali toch? Een ex collega vond Kuta 10x niks, maar de meningen zijn erover verdeeld tenslotte gaan veel mensen er wel heen. Toch ga ik het onthouden. Toeristisch vind ik niet erg kan juist gezellig zijn toch?!

Zag hotels voor 14 nachten in Kuta voor echte mooie prijzen, een van bijv. € 276,00 kamer met bad in de badkamer wat ik echt moet hebben. Zijn vaak ook nog best mooie, schone hotels.

Sanur en Ubud zouden een goede keuze zijn dus daar zou ik eerder naar kijken.

Dank je voor je tips! :)
<<

xxLindaxx

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 05 Okt 2013 15:10

Bericht 07 Jun 2016 21:31

Re: Bali! (tips?)

Je hebt gelijk hoor dat heel Bali toeristisch is! Maar in Kuta vond ik het meer vervelend. Echt op elke hoek een taxi die toeterde, op elke hoek een masseur die je naar binnen wilde hebben etc etc etc. Ik liep daar niet ontspannen rond.

Ubud is ook toeristisch maar daar heb je totaal geen vervelende last van!

Kuta is daarom ook goed betaalbaar denk ik.

Heel veel plezier in ieder geval! Het is een prachtig land! Wij hebben er een heerlijke huwelijksreis gehad!
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jun 2016 22:28

Re: Bali! (tips?)

Dank je voor je tips. Ben jij Linda die in het toerisme werkt? We hebben nog niks besloten hoor, maar is wel een goede optie aangezien het mij heel leuk ed lijkt.In welke maand ben jij geweest? Welk hotel? Is wel handig om te weten.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 08 Jun 2016 05:54

Re: Bali! (tips?)

Ga je nou een topic van een ander over Bali ook al volgooien met je eindeloze vragen er over CBL ;-)
<<

xxLindaxx

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 05 Okt 2013 15:10

Bericht 08 Jun 2016 11:48

Re: Bali! (tips?)

Nee ik werk niet in de toerisme.

Wij zijn in de maand november geweest. Op het randje van het regenseizoen, maar wij hadden perfect weer!
Wij zijn op zoveel locaties geweest, weet niet meer alle namen, zou ik echt op moeten zoeken!
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jun 2016 11:59

Re: Bali! (tips?)

xxLindaxx schreef:Nee ik werk niet in de toerisme.

Wij zijn in de maand november geweest. Op het randje van het regenseizoen, maar wij hadden perfect weer!
Wij zijn op zoveel locaties geweest, weet niet meer alle namen, zou ik echt op moeten zoeken!


Welke datum exact in November? Ik had juist gehoord van iemand die altijd die maand gaat dat hij goed weer had ondanks dat een reisorganisatie zei dat September beter is dan November.
Diegene heeft nooit last gehad van erge regen en zei dat het juist een goede maand is.
<<

xxLindaxx

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 05 Okt 2013 15:10

Bericht 08 Jun 2016 16:05

Re: Bali! (tips?)

Van 14 november tot en met 4 december!
Was echt prima het weer! In Ubud alleen beetje hoge luchtvochtigheid!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Jun 2016 16:08

Re: Bali! (tips?)

Ubud is echt op een hele andere manier toeristisch. Ik heb me daar in ieder geval geen 'toerist' gevoeld, terwijl ik in Kuta echt het idee had dat ik daar zo snel mogelijk weg moest, zo druk van de toeristen was het. Sanur vond ik ook een stuk minder toeristisch, wat gemoedelijker.

Wij waren trouwens de laatste drie weken van oktober geweest, waren ook bang voor al wat slechter weer, maar we hebben drie weken goed weer gehad.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jun 2016 16:19

Re: Bali! (tips?)

Winegum schreef:Ubud is echt op een hele andere manier toeristisch. Ik heb me daar in ieder geval geen 'toerist' gevoeld, terwijl ik in Kuta echt het idee had dat ik daar zo snel mogelijk weg moest, zo druk van de toeristen was het. Sanur vond ik ook een stuk minder toeristisch, wat gemoedelijker.

Wij waren trouwens de laatste drie weken van oktober geweest, waren ook bang voor al wat slechter weer, maar we hebben drie weken goed weer gehad.



Dank je voor je tips. Kuta zal dan wel afvallen denk ik, maar genoeg anderen plaatsen over.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Jun 2016 16:21

Re: Bali! (tips?)

Ik vond Kuta bijzonder om mee te maken, maar zou er zelf echt nooit meer naar toe gaan. Voor een dag of twee is het wel prima.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 08 Jun 2016 16:35

Re: Bali! (tips?)

Ik vond kuta ook niet zo leuk.

Ik zou zeker gaan snorkelen bij mengjangeiland (al weet ok niet hoe je t zo schrijft) wij hebben een rondreis gedaan en sliepen toen in permuteran en daar toen een trip gedaan.

Ubud vond ik ook leuk en we hebben ook im guesthouses en de rijstvelden ed geslapen, bij amed in de buurt kan je ook wel leuk snorkelen.maar daar heb ik geen kaartjes meer van. Sanur hebben we 2 dagen strand gedaan voor we naar huis gingen.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jun 2016 11:19

Re: Bali! (tips?)

Kuta valt af (denk ik). Ik zou er wel een dagje heen willen zodat ik het verschil kan merken met de plaats waar wij voor zullen kiezen wat waarschijnlijk Sanur zal zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Jun 2016 11:30

Re: Bali! (tips?)

JaneDoe schreef:Hallo allemaal!

Ik ben op dit moment bezig met mijn reis door Australië en Nieuw-Zeeland en heb een supergoedkoop ticket gevonden naar Bali. Nu zit ik dus te denken om mijn reis af te sluiten met 12 dagen Bali.


Is dat dan een retourtje van Australie/Nieuw Zeeland (waar je ook zit) naar Bali en weer terug? Wel opletten dat je je oude vlucht weer terug pakt of om laat boeken (zodat je weer terug vliegt vanuit Bali naar NL) he? Bij dat laatste kunnen namelijk ook nog (soms behoorlijke) kosten zitten, als het al mogelijk is. Maar als je vanuit Bali weer terugvliegt naar de plek waar je vandaan vliegt terug naar Nederland is er niets aan ' t handje, maar ik dacht ik zeg het toch maar even. Zo vaak mensen die dan iets plannen en niet echt nadenken over de eventuele gevolgen later. Maar misschien heb je t al helemaal goed uitgedacht.
Let's discover the world together.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 16 Jun 2016 06:50

Re: Bali! (tips?)

Thanks Marin, maar het is inderdaad van Darwin naar Bali en van Bali naar Perth. Ik vlieg vervolgens 2 weken later naar huis vanaf Perth.

Ik zit nu inmiddels in Seminyak en vind het verschrikkelijk.... maar dat komt denk ik voor 75% doordat de heimwee hier inmiddels na 4 maanden van huis heeft toegeslagen. Als iemand me nu een plekje bied op een vlucht naar Schiphol grijp ik die met beide handen aan. Maar dat is geen optie, dus ik ga er het beste van maken, ik zit tenslotte op f*cking Bali! Geen redenen om te klagen.

Ik moest wel héél erg wennen weer aan het cultuurverschil, de verkeersdrukte en alle mensen die iets van je willen.
Zometeen vertrek ik vanuit Seminyak naar Ubud, ik hoop dat het daar iets beter is.

Ik reis met een meisje die ik heb leren kennen in NZ, zij gaat 30 Juni terug naar Australië en ik 5 Juli. Als er nog iemand een redelijk goedkoop, maar ietsjepietsje luxe plekje weet voor die laatste paar dagen, ik hou me aanbevolen! Heb even geen zin meer in hostels!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jun 2016 07:06

Re: Bali! (tips?)

Oh jee wat rot dat je zo'n heimwee hebt ineens. Misschien toch ook de verandering van OZ/NZ naar Bali ineens, heel anders. Hopelijk kan je ook daar nog even genieten voordat je naar huis gaat! Leuk dat je een meisje ontmoet hebt, hopelijk wordt het nog gezellig!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem170

Bericht 16 Jun 2016 12:39

Re: Bali! (tips?)

Wat vervelend dat je heimwee hebt gekregen! :(
Wat ik vaak heb als ik op reis ben, dat het met ups en downs gaat. In het begin supergoed, dan weer een terugval, dan weer goed etc.
Ook heel normaal dat je last van heimwee hebt! Ik ga even voor je zoeken, of ik iets leuks zie voor de laatste paar dagen! :)
Ik heb gezocht naar een eigen kamer.

edit: Soca House, 40 euro voor 5 nachten
http://www.booking.com/hotel/id/soca-ho ... al;ucfs=1&

Shindu Home Stay, 57 euro voor 5 nachten
http://www.booking.com/hotel/id/shindu- ... al;ucfs=1&

Ubud Canti Accommodation, 63 euro voor 5 nachten
https://www.expedia.nl/Bali-Hotels-Ubud ... bbbf64893&
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Jun 2016 12:58

Re: Bali! (tips?)

Je kan ook richting sanur of juist helemaal naar het zuiden toe. Of ga naar gili! Minder druk dan waar je nu zit :wink:

Ik vond dat op Bali vaak goed te onderhandelen was. Soms was een luxe hotel op de dag zelf voor die nacht zelfs goedkoper dan de "cheap" hostels.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Jun 2016 14:35

Re: Bali! (tips?)

Op agoda staan ook vaak mooie aanbiedingen van hotels. Zo hebben wij in een hotel gezeten die 300 euro per nacht was..afgeprijsd naar 50 euro per nacht. Wel pas de dag ervoor geboekt, maar dat kun jij ook makkelijk doen!

Wat naar dat je heimwee hebt. Is het echt heimwee of cultuur verandering?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 20 Jun 2016 09:37

Re: Bali! (tips?)

Wat lief dat je zo meedenkt Roos! Bedankt voor het zoeken naar accomodaties... ik lees het helaas nu pas (sorry!)

Inmiddels zit ik in Ubud en zijn we net terug van 2 dagen rondje over het eiland met een guide. Was superleuk!
We zijn nog tot overmorgen in Ubud en gaan dan naar Gili Air, hopelijk lekker een paar dagen op een strand liggen en niksen, al zijn de weersvooruitzichten niet erg goed.

We hebben super goedkoop verblijf dankzij de AirBnB vouchers die ik heb verzameld, ook met dank aan een paar meiden van het forum. We slapen nu bijvoorbeeld 3 nachten in Ubud voor 1,50 per nacht, dat zijn nog eens leuke prijzen.

Vanuit Gili Air ga ik naar Sanur, 5 nachten in een 4 sterren hotel, even luxe na alle hostels enzo... ook via AirBnB voor 4 euro per nacht. Daarna weer terug naar Australië!

Het is niet zozeer de verandering van cultuur wat voor heimwee zorgt, al speelt dat zeker wel mee. Ik had toch een beetje onderschat hoelang mijn reis is, en merk dat ik al een paar weken wat heimwee heb... ik hou het zeker wel uit en heb echt de reis van mijn leven, maar kan toch ook niet wachten om straks weer naar huis te gaan... :)

Bedankt voor jullie hulp en tips!
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 21 Jun 2016 22:55

Re: Bali! (tips?)

In de doorgaande straat van sanur zit een restaurant genaamd mezzanine. Dat hadden ze als voorgerecht eend op de kaart en was echt geweldig! Sowieso erg goed restaurant.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron