Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 20 Jun 2016 11:16

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Rosalie schreef:
sarah1985 schreef:mijn bijbaantjes
Ze hadden dat politiebureau toen in gebruik vanwege een grote moord zaak en in 1 kamer mocht ik 1x per week komen en dan mocht ik alleen snel naar de prullenbakken lopen om die te legen en vooral niet naar de muren kijken want daar hingen allemaal foto's van verdachte dingen en van mensen die ze verdachten van die moord.


Wat bijzonder dat je daar gewoon rond mag lopen als schoonmaakster zijnde. Verwachten ze dan echt dat je niet kijkt naar die muur vol met foto's? Nja, ik snap dat het niet mag maar echt discreet is het niet.


Dat vind ik ook bizar inderdaad. En als het alleen om 1x per week prullenbak legen gaat, kan iemand betrokken bij het onderzoek toch ook even die zakken op de gang zetten eens in de week. Daarvoor loop je toch niet het risico dat iemand die geen politiebevoegdheid heeft en er helemaal niets van mag weten dingen te weten komt? Echt schandalig gewoon.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Jun 2016 11:55

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Er was wel altijd iemand bij. En om daar te mogen werken moest je wel door een hele strenge controle heen. Net zoals je naaste familieleden
Afbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 20 Jun 2016 11:58

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

sarah1985 schreef:Er was wel altijd iemand bij. En om daar te mogen werken moest je wel door een hele strenge controle heen. Net zoals je naaste familieleden


Het is ook geen aanval naar jou hoor, maar ik snap gewoon niet dat dat zo gaat. Zouden wij eens moeten doen, herkenbare patientengegevens op de muren hangen en voor niet medisch bevoegd personeel zichtbaar laten zijn. Zelfs als ze je screenen en verklaringen van gedrag van jou en je naasten hebben enzo. Je hoort gewoon niets te weten van zo'n onderzoek. Dan maar geen prullenbak in die ene kamer ofzo.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Jun 2016 12:07

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Wat een leuk topic! Mijn bijbanen:

- Oppassen
- Spoelkeuken van een verpleeghuis (met seksistische mannelijke medewerker)
- Personeelsrestaurant van verpleeghuis
- In het bakkerijtje van het openluchtmuseum achter de toonbank. Toentertijd stonden we er nog in klederdracht en was de kassa nog niet elektronisch. Als het rustig was mocht ik de bakker helpen met brood bakken, dat was super leuk! Het verdiende alleen geen drol.
- Telefonisch enquêteren voor een onderzoeksbureau
- Hier ben ik het minst trots op: gebeld voor DSB bank (lenen.nl, frisia financieringen etc) om mensen te strikken voor een gesprek met een adviseur over het oversluiten van hun hypotheek of het aangaan van een lening.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Jun 2016 13:37

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Schoonmaken bij de thuiszorg.
Vakantie huisjes schoonmaken op een camping.

Niks bijzonders
2014 2016
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 22:24

Bericht 20 Jun 2016 14:04

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Wat een leuke baan Teun, bij het bakkerijtje!

Ik heb ook verschillende baantjes gehad maar allemaal heel gewoon eigenlijk.
- Oppassen.
- Recreatiewerk (animatieteam) op verschillende campings.
- Promotiewerk voor de universiteit (open dagen regelen etc)
- Medewerkster in een boekenwinkel.
- Ambulante begeleiding aan kinderen in hun thuissituatie (PGB).
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 20 Jun 2016 14:18

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Ik heb vanaf mijn veertiende als pianiste bij verschillende koren gewerkt, denk dat dat wel het vreemdste baantje is. Voor de rest het standaardwerk: achter de kassa, folders rondbrengen, dataverwerking.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 20 Jun 2016 15:31

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Hier ook geen gekke bijbaantjes. Vanaf mijn 18e heb ik een paar goede bijbanen gehad als o.a. receptioniste, betaalde goed en stond later goed op mijn CV. Een broer als intercedent heeft zo zijn voordelen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8164

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 20 Jun 2016 16:00

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Ik bedenk me net dat ik eens in een magazijn heb gewerkt waar ik motorjassen met waterschade moest merken door een streepje op het kaartje in de binnenzak te zetten.
Het hele magazijn stond vol! Was veel werk en rot werk maar erg gezellig. En omdat we eerder klaar waren als ingecalculeerd mochten we de laatste weken orderspicken, dat was minder vreemd.
30-04-2017
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 20 Jun 2016 16:25

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

sarah1985 schreef:mijn bijbaantjes

En heb een keer op een camping gewerkt. Was vooral een rare baas. Je had een oude man de grote baas daar was iedereen bang voor, en dan de zoon van de grote baas en zijn vrouw. Die waren altijd gestrest. Heb het ook niet een heel seizoen volgehouden hoe zij deden tegen het personeel was niet normaal. En je kreeg ook niet eens alle uren uitbetaald die je werkte


Betreft dit de camping bij mij in het dorp??
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Jun 2016 17:16

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Pandora schreef:
sarah1985 schreef:mijn bijbaantjes

En heb een keer op een camping gewerkt. Was vooral een rare baas. Je had een oude man de grote baas daar was iedereen bang voor, en dan de zoon van de grote baas en zijn vrouw. Die waren altijd gestrest. Heb het ook niet een heel seizoen volgehouden hoe zij deden tegen het personeel was niet normaal. En je kreeg ook niet eens alle uren uitbetaald die je werkte


Betreft dit de camping bij mij in het dorp??

Ja
Afbeelding
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 20 Jun 2016 19:51

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Dat dacht ik al Sarah.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Jun 2016 20:02

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Ja is ook wel algemeen bekend over die mensen.
Afbeelding
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Jun 2016 07:22

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Naar aanleiding van de schoonmaakverhalen:
Ik heb schoongemaakt bij een psychiatrische inrichting. Was eigenlijk best prima werk, genoeg te zien naast het schoonmaken... best wel aparte mensen eigenlijk :razz:

Na dit baantje wist ik dan ook waar de 'vreemde mensen' die ik zag lopen in de stad eigenlijk vandaan kwamen :palm:
08/2018
05/2021
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers