Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mirena spiraal

<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:32

Bericht 03 Sep 2013 16:06

Mirena spiraal

Volgende week dinsdag is het zover! Dan krijg ik een mirena spiraal :shock:
Wellicht stel ik me ontzettend aan, maar ik vind het maar eng. En dat het geplaatst wordt terwijl ik ongesteld ben maakt het er niet beter op hihi.

Zijn er mensen met ervaringen? Positief, negatief alles mag! Deed het inbrengen veel pijn?

Alvast bedankt
<<

Anoniem 48

Bericht 03 Sep 2013 16:09

Re: Mirena spiraal

Kan het je morgen vertellen, dan word die bij mij geplaatst.
<<

Anoniem27

Bericht 03 Sep 2013 16:27

Re: Mirena spiraal

Stelde weinig voor, stond binnen 10 minuten weer buiten. Pijn is per persoon verschillend, ik vond t reuze meevallen. Even een flinke kramp en hij zit erin. Daarna 5 minuten bijgekomen en toen naar huis gefietst. Ik raad je wel aan van tevoren ibuprofen in te nemen.
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:32

Bericht 03 Sep 2013 17:13

Re: Mirena spiraal

Mijn huisarts heeft me al medicijnen voorgeschreven die ik kort voor de afspraak in moet nemen. Ben benieuwd!
Denk ook dat het wel meevalt.

Heb de implanon overwogen maar hij raadde toch eerder de mirena aan.
<<

Anoniem27

Bericht 03 Sep 2013 17:19

Re: Mirena spiraal

Nu een week later nergens meer last van. Bevalt goed mijn oude was aan vervanging toe, op naar de komende 5 jaar. Succes volgende week.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 03 Sep 2013 19:54

Re: Mirena spiraal

Ik heb van te voren ook een ibuprofen ingenomen en daarmee was het redelijk te doen. Even voelde het gemeen pijn maar even goed in en uit ademen en hij zat er in.
Wel had ik de maanden erna veel, vaak en onregelmatig bloedverlies maar na een half jaar stopte dat helemaal! Dat is een bijkomstig voordeel :)
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem16

Bericht 03 Sep 2013 20:08

Re: Mirena spiraal

Ik werd zo bang dat ik het heb afgebeld.... ik twijfelde al en door verhalen hier, of nou ja het oude forum, dacht ik no way hahaha.
<<

Anoniem119

Bericht 03 Sep 2013 20:36

Re: Mirena spiraal

Succes / sterkte (weet niet wat gepaster is) Minx morgen! Het komt vast wel goed :)
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 03 Sep 2013 21:23

Re: Mirena spiraal

Ik vond het plaatsen meevallen.
<<

Anoniem 48

Bericht 03 Sep 2013 21:39

Re: Mirena spiraal

Het komt vast goed, ga er gewoon vanuit dat ik morgen niet zo actief ben verder.
<<

Anoniem115

Bericht 04 Sep 2013 07:57

Re: Mirena spiraal

Ik vond zowel het plaatsen als de pijn heel erg meevallen.
Beter gezegd ik heb geen pijn gehad.
Alleen een hoop lol met de gyn die hem heeft gezet
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:15

Bericht 04 Sep 2013 13:44

Re: Mirena spiraal

Ik heb de mijne nu anderhalf jaar. Het plaatsen op zich viel heel erg mee.
Ik heb daarna nog wel 2 dagen hele hevige krampen gehad, maar met pijnstillers was dit wel te doen.

Ben erg tevreden over het spiraaltje.

Heb wel sinds ik mijn spiraaltje heb 10 keer meer last van mijn prikkelbaar darm syndroom.. Maar ik weet niet of dit door het spiraaltje veroorzaakt word.
<<

Anoniem 48

Bericht 04 Sep 2013 15:47

Re: Mirena spiraal

Het plaatsen viel me mee, de klemmetjes om de baarmoedermond vond ik minder prettig en het meten was ook niet zo fijn. Mocht alleen van de gyn niet gelijk weg omdat ik op de fiets was, daar was hij verbaasd over. Had er niet echt over nagedacht dat dat misschien niet gebruikelijk was haha. Zoals het nu voelt zou ik het zo weer doen. Mijn vorige menstruatie vond ik vervelender.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 04 Sep 2013 16:04

Re: Mirena spiraal

Hier viel het plaatsen ook reuze mee. Alleen even een menstruatieachtige steek, maar vervelender vond ik inderdaad dat ik ongesteld was en de 'schaamte' daarover.
Daarna heb ik een middagje nog wat kleine krampjes gehad en ging mn menstruatie gewoon door zoals normaal (en stopte ook zoals anders). De maand erop had ik twee dagen lichte bloedingen (op te vangen met inlegkruisje, geen maandverband of tampons nodig gehad) en daarna werd ik niet meer ongesteld. Nu heb ik het ding bijna twee jaar, en heb het afgelopen half jaar drie keer een kleine doorbraakbloeding gehad.
Ik ben zeer tevreden. Merk wel dat ik nog altijd wanneer ik een eisprong heb / menstruatie zou moeten hebben (door wat puistjes en vreetbuien).
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem 48

Bericht 04 Sep 2013 16:06

Re: Mirena spiraal

En de doos waar het spiraaltje in zit is echt mega, heb me daar echt over verbaasd. Stond wel op internet dat het spiraaltje een heel stuk kleiner zou zijn dan de doos maar dat die doos zo groot zou zijn.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 04 Sep 2013 16:07

Re: Mirena spiraal

haha, ik schrok me ook echt kapot toen ik de doos mee kreeg vanuit de apotheek!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 04 Sep 2013 16:34

Re: Mirena spiraal

Ik vond het echt verschrikkelijk. Het deed me echt ongelooflijk veel pijn. Vervolgens ben ik er drie jaar heel blij mee geweest en het verwijderen was weer een hel.
Maar toen ie dus eenmaal zat en ik 'm een paar dagen had, vond ik het echt heel erg fijn! Niet meer ongesteld, nergens last van, heerlijk. Heel veel succes!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem27

Bericht 04 Sep 2013 17:17

Re: Mirena spiraal

Ik voelde juist niks van het verwijderen, had niks door haha. Vond t feit dat iemand in je doos koekeloert erger haha.
<<

Anoniem 48

Bericht 04 Sep 2013 21:04

Re: Mirena spiraal

Het valt me tot nu toe heel erg mee, af en toe krijg ik het ineens heel warm en soms wat krampen maar nog prima uit te houden zonder pijnstilling :). Zal wel ff raar worden straks zonder pil.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Sep 2013 20:44

Re: Mirena spiraal

Heb er totaal geen last van gehad. Was binnen 15 minuten weer thuis.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Mrs. Lovett

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 64

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:15

Bericht 07 Sep 2013 09:33

Re: Mirena spiraal

Bij mij is het inmiddels ruim 4 1/2 jaar geleden, het plaatsen was heel eventjes pijnlijk, de rest van de dag wel buikkrampen gehad, maar dat was het wel waard. Destijds bij de gynaecoloog laten plaatsen omdat mijn toenmalige huisarts het zelf niet deed.

Inmiddels heb ik een nieuwe al thuis liggen. Als ik ongesteld word, kan ik bellen en zal de Mirena geplaatst worden door mijn nieuwe (vrouwelijke) huisarts. Ook heb ik er 2 pijnstillers bij gekregen, eentje voor vooraf en eentje voor naderhand.
The Mad Hatter: "Have I gone mad?"
Alice Kingsley:"I'm afraid so. You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret. All the best people are."
<<

Anoniem135

Bericht 07 Sep 2013 11:10

Re: Mirena spiraal

Bij mij is het nu al bijna 5 jaar geleden dat hij geplaatst is door de gynaecoloog,ik voelde het wel even,maar het was in een zucht voorbij. Het verwijderen ervan was helemaal een eitje,1x kuchen en hij was er uit.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 08 Sep 2013 10:23

Re: Mirena spiraal

6 weken na mijn bevalling kreeg ik een curretage en heb ik direct de spiraal laten zetten. Klote was het toch al, het zetten viel mij erg mee. Nauwelijks klachten naderhand. Wel nog last van hormoonschommelingen, ik merk goed hoe mijn cyclus loopt. Niet vreselijk, wel vervelend voor mijn vriend!
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:32

Bericht 10 Sep 2013 09:55

Re: Mirena spiraal

Zo. Ik heb vanochtend het spiraaltje laten zetten.

De huisarts had alles goed uitgelegd en dat was wel fijn. Hij zei dat de tang het meeste pijn zou doen waarschijnlijk. Maar dat vond ik juist meevallen. Het opmeten van de baarmoeder deed best zeer, maar het daadwerkelijke plaatsen van het spiraaltje deed echt pijn. Rare steken ofzo, ik weet het niet precies. Ik was helemaal wit weggetrokken en blij dat het erop zat... Lig nu met een kruik op bed :(
<<

Anoniem285

Bericht 10 Sep 2013 11:06

Re: Mirena spiraal

Gelukkig zit ie erin! Nu kan ik mijn verhaal vertellen :) Hopelijk gaat het goed bevallen bij jou. Ik ben er ontzettend blij mee, ik ben sinds het zetten niet meer ongesteld geweest.

Het zetten zelf viel mee, even een steek, maar dat was het probleem niet. Ik liep daarna terug naar mijn auto en begon al wat krampen te krijgen, maar het ging nog wel. Die krampen werden echter steeds erger en ik ben op weg naar huis langs de kant van de weg moeten stoppen omdat ik troebel zicht had, mijn ogen begonnen gewoon te tranen. Ik heb vervolgens een hele dag voor pampus in alle mogelijke houdingen op de bank gelegen, en geroepen dat ik never nooit niet aan een bevalling begin als dit al zo'n pijn doet. Brrr, krijg weer kippenvel als ik eraan denk hoeveel pijn het deed. Maar het was de moeite wel waard, nu ben ik weer voor 5 jaar klaar :-)

Ik schrok trouwens ook van de grootte van die doos, haha!
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers