Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:49

Bericht 02 Sep 2013 16:00

Re: Afvaltopic

Ik wil ook wel graag meeschrijven als het mag! Ben 8 weken geleden bevallen van mijn dochter en wil de laatste 10/15 kilo die ik geheel zelf heb aangevreten tijdens de zwangerschap vanaf hebben!
Ik ben 1.85 en weeg nu 94 kilo. wil dus richting de 80 kilo. In Januari gaan mijn vriend en ik voor geregistreerd partnerschap en wil ik er graag wel al de eerste kilo's vanaf hebben! Ik ben al begonnen met gezonder te eten en we hebben een sportkamer in huis ingericht (vriend sport heel veel, maar dan meer met gewichten) dus ook daarmee lekker aan de slag! En ik ga het skeeleren weer oppakken.

Maar goed lijkt me prettig wat steun en af en toe een schop onder de kont te krijgen hier van jullie!
Afbeelding
<<

Nyx

Bericht 02 Sep 2013 18:03

Re: Afvaltopic

Van mij mag je meeschrijven hoor, July. :)

Hoe gaat het hier vandaag?

Vandaag niet alleen een start gemaakt met diëten, maar ook met een andere manier van leven. Ik zat (een beetje) in een dip en heb vandaag een plan van aanpak gemaakt. Ik ben nog maar net begonnen, maar ik zit nu al anders op de bank dan anders. Ik heb goede hoop. :)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Sep 2013 19:31

Re: Afvaltopic

Ik heb vandaag normaal gegeten als normaal. Iets mindere porties. Vanmiddag rond een uurtje of 4 wat ongezouten nootjes op als 'snack'.
Morgen ga ik weer bloed geven en ik wil lopen daar heen en terug lopen. Ben ik ten minsten even van de straat, plus het is nog gezond bezig. Het is ongeveer 30 minuten lopen heen, dus die extra beweging pak ik er dan weer bij.
's Avonds ga ik nog een uurtje tennissen, dus morgen heb ik voldoende beweging.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 02 Sep 2013 21:08

Re: Afvaltopic

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 15:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 02 Sep 2013 22:32

Re: Afvaltopic

Ik ga ook proberen mee te schrijven. Mijn vriend en ik hebben vanaf vandaag het roer omgegooid. Het ia gedaan met het slechte eten. Bij mij moet er ong 7 kilo vanaf een mijn vriend wil ong 10 kilo kwijt. Dit willen weer voornamelijk proberen dupe Veel gezonder te gaan eten en te gaan sporten.

Gister boodschappen gedaan en alleen maar gezonde dingen gekocht. Waas om veel minder kwijt met de weekboodschappen. Morgen nog even wat fruit scoren.

Wat eten jullie trouwens als gezonde tussendoortjes? Vind het best lastig om daar iets voor te verzinnen. Heb vandaag tomaatjes, komkommer, een appel en wat druiven genomen maar merk dat ik toch ook trek krijg maar iets hartigs.
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 03 Sep 2013 12:28

Re: Afvaltopic

Ik neem ook noten (ongezouten en ongebrand) tussendoor. Niet een hele zak maar gewoon een handje, vult goed en vind het erg lekker! Ook heb ik gekookte eieren in de koelkast liggen, ook erg lekker en vullend tussendoor.
Wat ik nog het moeilijkste vind is het niet kopen van lekkere ongezonde dingen. Zodra het in huis is eet ik het op, is het er niet dan ook weinig behoefte.
Wij doen nu een keer in de week boodschappen en dat is zoveel minder verleiding om wat lekkers te kopen dan wanneer ik elke dag naar de winkel zou gaan.

Hoe wegen jullie? Ik heb een analoge weegschaal, niet heel gedetailleerd. En hoe vaak wegen jullie? Ik heb de neiging om er elke dag op te gaan staan, is zeker niet echt goed?
Afbeelding
<<

Nyx

Bericht 03 Sep 2013 12:47

Re: Afvaltopic

Mijn weegschaal is digitaal en daar is ook alles mee gezegd. Een goedkope van de Action die enkel weegt. Maar dat vind ik ook goed genoeg. Soms sta ik dagelijks op de weegschaal en soms één keer per week. Volgens mij ligt dat helemaal aan mijn bui. Vandaag bijvoorbeeld even gewogen, omdat ik gisteren zwaarder was dan alle afgelopen weken en ik ben nu weer gelijk aan iedere andere week en dus morgen weer even kijken of ik nu wel afval. En dan vind ik het vast ook wel weer goed.

Elke dag op de weegschaal staan is niet goed, zeggen ze, maar ik vind het wel fijn om soms controle te hebben. Gewoon doen wat goed voor jou voelt. :)
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 03 Sep 2013 13:21

Re: Afvaltopic

Nyx schreef:Mijn weegschaal is digitaal en daar is ook alles mee gezegd. Een goedkope van de Action die enkel weegt. Maar dat vind ik ook goed genoeg. Soms sta ik dagelijks op de weegschaal en soms één keer per week. Volgens mij ligt dat helemaal aan mijn bui. Vandaag bijvoorbeeld even gewogen, omdat ik gisteren zwaarder was dan alle afgelopen weken en ik ben nu weer gelijk aan iedere andere week en dus morgen weer even kijken of ik nu wel afval. En dan vind ik het vast ook wel weer goed.

Elke dag op de weegschaal staan is niet goed, zeggen ze, maar ik vind het wel fijn om soms controle te hebben. Gewoon doen wat goed voor jou voelt. :)


Dat is het inderdaad, een stukje controle! Zo had ik er nog niet over nagedacht. Ik probeer het wel wat te minderen want het moet geen obsessie worden voor mij.
Afbeelding
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 03 Sep 2013 13:27

Re: Afvaltopic

Pomsky schreef:Ook heb ik gekookte eieren in de koelkast liggen, ook erg lekker en vullend tussendoor.

Hee dat is slim. Ik heb soms 's middags zin in iets lekkers en ga dan een ei koken, maar dat duurt dan altijd zo lang (in totaal maar tien minuten of zo, maar toch). Hoe lang kan je gekookte eieren in de koelkast bewaren? en zijn ze niet "viezig" als ze koud zijn?

Pomsky schreef:Hoe wegen jullie? Ik heb een analoge weegschaal, niet heel gedetailleerd. En hoe vaak wegen jullie? Ik heb de neiging om er elke dag op te gaan staan, is zeker niet echt goed?

Ik heb een digitale weegschaal en heb echt de neiging om er iedere dag op te staan. Eerst had ik dat niet zo, maar nu wel. Ik probeer het soms niet te doen, maar het is best moeilijk. Ik ben nu twee nachten niet thuis geweest dus heb me ook twee dagen niet gewogen. Er is hier wel een weegschaal, maar ik denk dat het het beste is om je steeds op dezelfde weegschaal op dezelfde plek te wegen. Of dat ook echt zo is, weet ik niet, maar ik hou mezelf dat graag voor ;)
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 03 Sep 2013 13:50

Re: Afvaltopic

Ik bewaar hardgekookte eieren in de koelkast, en na een week smaken ze nog prima. Liggen ze er langer dan een week dan gooi ik ze weg, gewoon om het gevoel niet zulke 'oude' eieren te willen eten. Geen idee hoe lang het officieel kan.
Ik vind ze niet viezig (wat een vies woord haha), ze verkleuren ook niet oid.
Afbeelding
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 03 Sep 2013 15:04

Re: Afvaltopic

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 15:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 03 Sep 2013 15:06

Re: Afvaltopic

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 15:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Sep 2013 15:15

Re: Afvaltopic

Vandaag al goed begonnen. Weer netjes met twee sneetjes brood en daarna rond lunch ben ik richting de bloedbank gelopen (half uurtje lopen), daar een halve liter bloed gedumpt en een broodje kaas op met wat snoep om vervolgens weer terug te lopen.
Nu ben ik wel moe, maar dat is op zich wel logische. Vanavond eet ik een salade met couscous groente en geitenkaas. Geen vlees een keer. De geitenkaas wil ik even smelten in de oven met wat honing en ongebranden en ongezouten noten.
Daarna nog een uurtje tennissen. Dus mijn beweging krijg ik wel voor vandaag.

Ik heb een digitale weegschaal en daar sta ik wel dagelijks op, maar meer als controle inderdaad. Vaak hou ik de maandag als weegdag aan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Sep 2013 17:06

Re: Afvaltopic

Ik heb vandaag een wat mindere dag. Ik ben erg moe en D. is niet helemaal in zijn hum dus we zijn een dagje thuis gebleven. Voordeel is wel dat er niks te snoepen was in huis want van zo'n lui hangdagje krijg ik altijd wel erg lekkere trek.
Nadeel is dan weer dat ik alleen zalm in bladerdeeg heb liggen in de vriezer (niet het meest gezonde) en ik moet nog even kijken wat ik daarbij eet. Ik heb nog wel rode kool en spinazie in de vriezer, alleen niet in porties.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 03 Sep 2013 17:08

Re: Afvaltopic

Pomsky schreef:Ik bewaar hardgekookte eieren in de koelkast, en na een week smaken ze nog prima. Liggen ze er langer dan een week dan gooi ik ze weg, gewoon om het gevoel niet zulke 'oude' eieren te willen eten. Geen idee hoe lang het officieel kan.
Ik vind ze niet viezig (wat een vies woord haha), ze verkleuren ook niet oid.

Haha goed om te horen. Ik dacht dat ze misschien heel gek zouden smaken als ze zo ijskoud uit de koelkast zouden komen.
Ik denk dat ik dat ook ga doen. Is wel echt super als je 's middags zin hebt om iets te eten :D
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Sep 2013 17:59

Re: Afvaltopic

Ja ik eet ook regelmatig een gekookt ei tussendoor, meestal kook ik er twee tegelijk en eet ik er meteen één en dan de andere de volgende dag. Een week laten liggen zou ik niet snel doen eerlijk gezegd!
Ik heb besloten de batterijen van mijn weegschaal voorlopig ff niet te vervangen. Heb gisteravond op de sportschool op de weegschaal gestaan, die gaf wel drie kilo meer aan dan thuis (!! wel 's avonds en met kleding aan), maar dat maakt verder niet uit. Als ik dat elke week doe, kan ik tenminste zien of er wel wat af gaat. Het precieze gewicht zie ik over een paar weken wel weer.
❤ 7 juni 2018
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 03 Sep 2013 18:39

Re: Afvaltopic

Fijn om elkaar hier op de hoogte te houden, af en toe een schop onder mijn kont kan ik vast wel weer gebruiken, al ben ik nu nog vol goede moed :)

Ik neem als gezonde tussendoortjes vaak fruit of snack-à-jacks. Ik vind die met paprika erg lekker!
Gisteren heb ik twee uur gerepeteerd en vanavond weer drie uur dus beweging is ook weer volop aanwezig. Mijn vriend is nu een maaltijdsalade aan het maken; lekker én gezond!
Het boek van het 17 dagen dieet heb ik nog niet bekeken, daar wil ik wel snel mee bezig gaan. Mocht iemand het ook willen, ik heb het als e-book dus stuur even een pm met je emailadres, dan stuur ik het door!
"Worry is a misuse of imagination"
<<

Anoniem 49

Bericht 03 Sep 2013 18:46

Re: Afvaltopic

Ik moet ook echt gaan afvallen, maar ik heb gewoon een motivatie van niets. Dan eet ik een dag gezonder en vreet ik het er de volgende dag alweer bij aan.

Iemand tips om een goede motivatie te krijgen?
<<

Anoniem4

Bericht 03 Sep 2013 18:48

Re: Afvaltopic

Majira schreef:Ik moet ook echt gaan afvallen, maar ik heb gewoon een motivatie van niets. Dan eet ik een dag gezonder en vreet ik het er de volgende dag alweer bij aan.

Iemand tips om een goede motivatie te krijgen?


Dit las ik op een instagram account: Naakt voor de spiegel staan eten.
<<

MeaVota

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:27

Bericht 03 Sep 2013 19:11

Re: Afvaltopic

Hier gaat het vandaag ook weer goed. Ik ben aan het werk en daar is het wel makkelijker, vind ik. Ik vind het zo makkelijk om hier tussendoor niets te snaaien. Ik merk wel dat als ik vrij ben, ik zin heb om te snaaien.. Ik heb bijna nooit iets in huis, dat is wel handig. Wat er niet is kun je ook niet opeten ;)
Wat leuk dat er zoveel mensen willen meeschrijven!

Over de tussendoortjes, ik eet eigenlijk alleen komkommer & paprika. Heel af en toe wat plakjes kipfilet of kalkoenfilet. Die tip van die gekookte eieren ga ik zeker wat mee doen. Ik wist ook niet dat je ze langer kon bewaren..

Ik weeg me vaak 1 a 2 keer per week. Ik heb soms ook wel de neiging om er dagelijks op te staan, maar dat demotiveert mij alleen maar. Als er dan een dag niets af is of zelfs wat bij. Nu doe ik het vaak woensdag & zondag.
Alis Volat Propriis
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 03 Sep 2013 21:22

Re: Afvaltopic

Ik heb even gegoogled hoe lang je gekookte eieren kan bewaren en vond het volgende. (bron: http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/hoe ... ewaren.php)

"Een gekookt ei kun je veel minder lang bewaren dan soms gedacht wordt. Bewaar het maximaal 5-7 dagen in de koelkast."
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Sep 2013 21:24

Re: Afvaltopic

Ik zit nu netjes aan de komkommer en een schijf meloen in plaats van aan de snacks en chips. 8-)
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 03 Sep 2013 21:25

Re: Afvaltopic

Ik heb vanavond mijn eerste training van het seizoen weer gehad. Zit helemaal uitgeteld op de bank nu, maar het voelt heerlijk weer wat gedaan te hebben!

Wat betreft die motivatie; ik heb echt een knop om moeten zetten, en nu is het genoeg. Ik kwam niet aan ookal at ik wel veel en ongezond. Maar ben wel te zwaar en daar moet nu echt wat aan veranderen.
Afbeelding
<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:49

Bericht 03 Sep 2013 22:24

Re: Afvaltopic

Ik heb vandaag gesport, gestept, boksen, buikspieroefeningen en met gewichten in de weer. Mijn conditie is echt dramatisch op het moment, dus moet ik echt weer opbouwen!
Vandaag qua eten goed bezig geweest, neem zo nog een stukje meloen ==> goed idee Milady!
Afbeelding
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Sep 2013 22:28

Re: Afvaltopic

Goed bezig July!

Ik ga morgen wandelend naar de woonboulevard hier. Het is niet super ver (zo'n 2km denk ik) maar dan heb ik toch wat gedaan. En ik moet de kinect maar weer eens aansluiten, dan kan ik thuis ook wat doen.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers