Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Anoniem184

Bericht 10 Jun 2016 03:55

Re: Biechttopic

Er staat nergens dat het een hond is, ze heeft het over een huisdier. Wie weet is het wel een goudvis. Overigens vind ik je hond bij de bruiloft willen hebben (áls het een hond is, maargoed, dat interesseert me verder ook niet eigenlijk) niet zo raar. De zorg voor die hond dan uitbesteden gedurende de dag ook niet. Die hond zal er toch een paar keer uit moeten en dat ga je als bruidspaar niet zelf doen. En dat laat je ook niet aan een onbekende over. Dat zou ik dus zo doen als me het gevraagd werd, geen probleem. Ik hoop trouwens wel dat het om een hond gaat, ik kan me namelijk geen ander huisdier verzinnen wat nog een beetje plezier zou beleven aan zo'n dag. Ja, een chimpansee misschien.

Overigens vind ik Biechtjes antwoord op de afwasvraag ook niet eens zo'n vreemde, ik zou zo verbouwereerd zijn dat ik in eerste instantie ook ja zou zeggen. Ze heeft het ook geprobeerd terug te draaien toch? Vervolgens doet de bruid in spé zo raar en dan zou ik uit schuldgevoel ook wel denken 'nouja, als het echt niet anders kan...' Je wilt ook weer niet de smet op hun dag zijn.
<<

Anoniem161

Bericht 12 Jun 2016 17:24

Re: Biechttopic

Biechtje hoe is het afgelopen? Heel de dag moeten afwassen of valt het mee? Was het verder wel een leuke dag?
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jun 2016 17:54

Re: Biechttopic

Ik ben ook benieuwd! Waarom is de inhoud van die biechtjes trouwens weg? Of was dat een andere biecht?
<<

Anoniem282

Bericht 12 Jun 2016 18:44

Re: Biechttopic

Maple schreef:Overigens vind ik Biechtjes antwoord op de afwasvraag ook niet eens zo'n vreemde, ik zou zo verbouwereerd zijn dat ik in eerste instantie ook ja zou zeggen. Ze heeft het ook geprobeerd terug te draaien toch? Vervolgens doet de bruid in spé zo raar en dan zou ik uit schuldgevoel ook wel denken 'nouja, als het echt niet anders kan...' Je wilt ook weer niet de smet op hun dag zijn.


Maar dit vind ik de omgekeerde psychologie als Biechtje zich schuldig zou gaan voelen, wanneer ze op haar besluit terugkomt omdat ze werd overvallen. Ik vind het sowieso wel bijzonder dat je wel het geld hebt om een feest te geven voor mensen en dat je dan gaat beknibbelen op een puber die komt afwassen en iemand die op de hond komt passen. Naar een vriendin toe vind ik best gek. Ik snap eerlijk gezegd niet eens dat de bruid dat zelf wil dat haar vriendin haar aandacht zo moet verdelen.
<<

Anoniem184

Bericht 12 Jun 2016 18:48

Re: Biechttopic

Ohja, uiteraard, dat ben ik helemaal met je eens Guattari. De stelligheid van Fedora stoorde me alleen, en daarom probeert eik er even een stukje psychologisch inzicht erop los te laten, haha.
<<

Anoniem282

Bericht 12 Jun 2016 19:00

Re: Biechttopic

Haha, ok. ;-) Ook al snap ik wel wat Fedora bedoelt. Ik zou best verbaasd zijn als ik pas in de aanloop naar een huwelijk merk dat mijn vriendin zo is. De vraag vind ik namelijk vrij schaamteloos. Je moet redelijk assertief zijn om hier niet in mee te gaan.
<<

Anoniem185

Bericht 13 Jun 2016 15:14

Re: Biechttopic

Ik ben echt heel verbaasd over dat iemand dan weigert om een student oid in te huren. Dit is niet iets wat je van je gasten vraagt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Jun 2016 19:36

Re: Biechttopic

Aankomende woensdag ga ik een middag weg met de oma van mijn vriend. Oma vindt mij helemaal geweldig, omdat ik zo goed voor haar kleinzoon ben (haar eigen woorden). Vanaf de eerste ontmoeting hoor ik er helemaal bij de familie. Nu kun je het slechter treffen, maar dat is precies wat het moeilijk maakt voor mij. Want hoe leuker mensen mij vinden, hoe meer ik het idee heb dat ik nog beter mijn best moet doen om leuk gevonden te blijven voor anderen en dat maakt dat ik een stuk akeligheid eerste klas word, waardoor ze afstand van me nemen. Het voelt fijner om niet leuk gevonden te worden, dan om leuk gevonden te worden. Ik kan relativeren en weet dat ik gewoon mezelf moet zijn, maar op de één of andere manier is het een stukje angst in mij. Herkent iemand dit?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Jun 2016 19:59

Re: Biechttopic

Nee dat herken ik niet en ik vind het ook een hele vreemde gedachtegang. Het klinkt alsof je het jezelf onnodig moeilijk maakt en problemen zoekt als ze er niet zijn. Gewoon lekker genieten van een gezellige middag en niet zo overanalyseren!

♥♥
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Jun 2016 22:35

Re: Biechttopic

Ik moet ook gewoon genieten van de middag samen met oma van vriend en gewoon mezelf zijn. Maar mezelf zijn was nooit genoeg voor mijn eigen oma, dus waarom wel voor zijn oma? Maar ze kent me al even en ik denk dat ze me niet voor niets zo aardig vindt? Het is gewoon zo lastig om van jezelf te weten dat je afweermechanisme lelijk doen is. En dat moet ik echt zien te voorkomen. Niet per definitie voor mezelf, maar vooral voor mijn vriend.
<<

Anoniem167

Bericht 19 Jun 2016 22:40

Re: Biechttopic

Je moet gewoon jezelf blijven!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Jun 2016 22:59

Re: Biechttopic

Ik doe het gewoon. Gewoon mezelf zijn en blijven. Maar ik ben er zo bang voor. Mijn vriend weet exact wanneer ik even niet lekker in mijn vel zit en anders doe dan wie ik doorgaans ben. Maar dat weet oma niet en daar maak ik me dan druk om. Maar we gaan gewoon genieten. En ik heb oma volgens mij ook wel redelijk door, die maakt van haar hart geen moordkuil. Dus als ik even buiten mijn boekje gaat is zij denk ik de eerste die me op wangedrag aanspreekt. Wat dat betreft zijn we wel aan elkaar gewaagd. Maar moest het even van een buitenstaander horen. :)
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 21:24

Bericht 22 Jun 2016 16:05

Re: Biechttopic

Spuit elf reactie. :palm:
<<

anoniem213

Bericht 22 Jun 2016 16:11

Re: Biechttopic

Rosalie schreef:Spuit elf reactie. :palm:

Als je het laatste bericht plaatst in een topic kun je het ook gewoon verwijderen i.p.v. aanpassen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 22 Jun 2016 22:58

Re: Biechttopic

Hier het biechtje over oma. Ik heb haar op de afgesproken tijd opgehaald en we hebben een ongelofelijk leuke middag gehad. Wel één minpuntje, er bleek iets mis met mijn climate controle van de auto, waardoor het binnen net zo warm was als buiten. Hij was net gevuld, dus ik vermoed een lek in de tank. We hebben heerlijk gekletst en zoals ik haar al kende, ze maakt van haar hart geen moordkuil, maar ze is naar mijn mening heel erg oprecht. Ik zal haar binnenkort even bellen om een kopje koffie bij ons thuis te doen.

Ja, ik maak me nog steeds druk dat ik iets niet goed heb gedaan en misschien heb ik dat ook gedaan. Maar de tijd zal het leren.
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 21:24

Bericht 29 Jun 2016 15:29

Re: Biechttopic

June schreef:
Rosalie schreef:Spuit elf reactie. :palm:

Als je het laatste bericht plaatst in een topic kun je het ook gewoon verwijderen i.p.v. aanpassen.


Dank voor de info.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Jul 2016 14:36

Re: Biechttopic

Dit niet echt een biecht maar meer iets waar ik mee zit en waarmee ik graag (anoniem) jullie advies wil.

Op dit moment is waarschijnlijk een jarenlange, hele goede vriendschap min of meer beëindigd en ik voel mij daar best rot onder. Ik heb haar zo'n 6 jaar geleden leren kennen omdat zij een relatie had met een vriend van mijn vriend, het klikte zo goed dat we in een mum van tijd hele goede vriendinnen werden. We spraken elkaar elke dag wel en we zagen elkaar wekelijks. Naast goede gesprekken hadden we ook de grootste lol samen. Helaas ging haar relatie met haar inmiddels ex-vriend uit maar ze pakte haar leven goed op en wij bleven goede vriendinnen :) Totdat ze twee jaar geleden haar huidige vriend leerde kennen. Ze wonen sinds een half jaar samen maar daarvoor was ze nog net zo leuk als eerder, ze wist dat ik haar vriend niet zo vond maar dat stond niet in de weg. Ik vind hem niet leuk omdat hij heel dominant, stug en bot is en dat kwam vooral heel erg naar voren toen ze gingen samenwonen. Zij huurde en hij had een koopwoning dus het was vanzelfsprekend dat zij bij hem in ging trekken alleen had zij een ontzettend lief hondje, een chihuahua van 3 jaar oud waar ze heel erg aan gehecht was. Hij vind honden afschuwelijk en wou 'dat beest' niet in zijn huis hebben en het ondenkbare gebeurde: ze deed met heel veel pijn haar hondje naar het asiel, hij heeft zelf een kat (van 13 jaar) en die loopt er nog steeds. Ik vind dit echt absurd maar op de één of andere manier had/heeft hij zoveel invloed op haar dat ze er nu vrede mee heeft. Maar dit is niet het enige: Zij had altijd een heel gezellig huis met decoratie, troepjes etc...hij vind dat vreselijk; zijn huis is strak, strak en nog eens strak (Witte hoogglans keuken, zwarte meubels) en er is weinig decoratie te bekennen, nergens ligt een vuiltje en een typisch hier-mag-niet-geleefd-worden-huis. Haar tas wil hij niet in de woonkamer/keuken hebben (want dat staat niet netjes) dus die hangt aan de kapstok, alles gaat na gebruik meteen de vaatwasser in etc. Daarnaast hield zij heel erg van festivals, feestjes, hardstyle en wij hebben samen heel wat lol gehad op dat soort feestjes. Hij vind dat iets voor snuivende sletjes die geen doel in hun leven hebben -What the hel, hoezo? Wij hebben beide nog nooit drugs aangeraakt- en omdat hij een stamkroeg heeft en bandjes helemaal het einde vind, vind zij dat nu ook geweldig. Een kroeg vond ze altijd vreselijk, nu zit ze daar 3/4x per week en drinkt ze regelmatig teveel terwijl ze daarvoor zo ontzettende hekel aan aangeschoten/dronken mensen had. Nog een ander ding is dat zij een echte huismus is en niets om vakantie gaf, maar omdat haar vriend heel reislustig is wil ze ook ineens reizen. Voordat zij samen kwamen is ze in haar hele leven 2x op vakantie geweest, naar Hongarije en Kroatië, en verder hoefde het van haar niet. Tevens is ze als persoon veranderd sinds ze met hem samenwoont. Ze was altijd een lieve meid, mocht misschien iets meer voor haar zelf opkomen maar dat was ook het enige. Nu is daar niets meer van over: ze is een bitch geworden en reageert zoals haar vriend dat zou doen: bot en sarcastisch. Volgens haar zie ik spoken en is ze meer voor zichzelf gaan opkomen. Verder heeft ze er geen boodschap aan van wat ik zeg want het is haar leven, dat klopt maar ze verliest zichzelf compleet en ik weet niet wat ik hiermee aan moet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Jul 2016 16:46

Re: Biechttopic

Uit wat je schrijft maak ik op dat je al met haar gesproken hebt over je gedavhten en gevoel, klopt dat? Als je dat al gedaan hebt kun je nu niet veel meer doen dan accepteren dat ze veranderd is. En dat betekent dan misschien wel het einde van je vriendschap, als je geen vrede met haar nieuwe 'ik' kunt hebben. Jammer!
#teammaple🍁
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Jul 2016 17:45

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:De badkamer moest helaas sowieso, omdat in onze badkamer de oorzaak van de lekkage (het water kwam door de slechte kitranden van de tegels en het doucheputje) in de badkamer van onze onderbuurman zat. Er zit inmiddels een nieuwe badkamer in en deze week krijgen we de nieuwe keuken.
Daarnaast kregen we afgelopen week ook de offerte van de onderbuurman voor het opknappen van zijn badkamer, dit willen we indienen bij de aansprakelijkheidsverzekering, maar ik ben zo bang dat ze het toch gooien op achterstallig onderhoud en het dan niet vergoeden :palm:.
Onze eigen keuken & badkamer konden we nog wel zelf financieren, maar als de aansprakelijkheidsverzekering de offerte van onderbuurman niet (gedeeltelijk) vergoed, zullen we geld moeten lenen :nopompom:.



Vandaag heb ik heel positief nieuws over bovenstaande ontvangen en daar ben ik echt superblij mee, dat ik het graag met jullie wil delen! :banaan: :banaan:
De onderbuurman heeft nadat hij ons de offerte heeft toegestuurd eerst geprobeerd de claim in te dienen bij de VVE, maar die is afgewezen. Afgelopen vrijdag werd de claim van bijna 4000 euro officieel bij ons ingediend. Ik heb gelijk onze Aansprakelijkheidsverzekering ingeschakeld en vandaag kreeg ik bericht dat zij de claim volledig aan de buurman uitbetalen en dat het ons geen cent geld kost :banaan: :smile:.
Dit betekent dat wij geen geld extra hoeven te lenen en lekker kunnen doorsparen voor de restschuld! :cheering:
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 06 Jul 2016 17:55

Re: Biechttopic

Wat naar dat het zo loopt met jullie vriendschap. Als ik het zo lees vind ik het twee kanten hebben. Ik vind het logisch dat je je deels aanpast als er gaat samenleven met iemand. Ik zou me niet zo druk maken over de inrichting of dat de hond of juist de kat bleef. Ik vind dat iets tussen hun waarde haar hoogstens in kan adviseren. Ik zou haar wel aangeven dat je haar mist door wat jullie eerder samen deden en nu niet meer omdat hij daar zijn oordeel over heeft. Als ze daalt nu niet meer wil, denk ik dat je moet accepteren dat jullie wegen zich misschien wel zullen scheiden hier.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Jul 2016 18:00

Re: Biechttopic

Urban Naked schreef:Uit wat je schrijft maak ik op dat je al met haar gesproken hebt over je gedavhten en gevoel, klopt dat? Als je dat al gedaan hebt kun je nu niet veel meer doen dan accepteren dat ze veranderd is. En dat betekent dan misschien wel het einde van je vriendschap, als je geen vrede met haar nieuwe 'ik' kunt hebben. Jammer!


Ja dat klopt, we hebben hier gisteravond een gesprek over gehad (wel persoonlijk, niet via whatsapp o.i.d). Ik kan wel vrede hebben maar hoe ze nou is maar waar ik moeite mee heb is dat ze heel erg afhankelijk van hem is, zonder dat ze het zelf ziet. Hij loopt compleet over haar heen en ze laat het allemaal toe. Ik vind het echt zo onwerkelijk om te zien hoe wij van hele goede vriendinnetjes naar deze situatie zijn gegaan door een relatie, dat vind ik echt heel rot. Aan haar oude ik zou ik zo hebben gezegd dat ik haar mis, maar als ik dat nu ga zeggen krijg ik waarschijnlijk een hele nare botte reactie terug. Maar een vriendschap kan toch niet zo maar voorbij zijn? Dat is iets wat ik echt zo raar vind.
<<

anoniem213

Bericht 06 Jul 2016 18:05

Re: Biechttopic

Even heel bot: jij hoeft haar niet te beschermen. Je kunt benoemen hoe je erover denkt en dat heb je gedaan. Verder kun je het accepteren zoals het is of besluiten dat zij zo geen vriendin is. En ik snap dat het moeilijk is om te zien, maar ze is volwassen en maakt deze keuze zelf.
<<

Anoniem260

Bericht 07 Jul 2016 22:02

Re: Biechttopic

Ik vraag me af waar het verbroken vriendschaps-biechtje precies advies over wil..?
<<

Anoniem201

Bericht 08 Jul 2016 08:54

Re: Biechttopic

Vriendschap biechtje, wat vervelend dat het zo is gelopen.
Ik kan mij wel voorstellen dat je veranderd wanneer je nieuwe mensen leert kennen. Daar waar je eerst een kroeg vreselijk vond, kan het nu best zijn dat je het hebt leren kennen en toch nu leuker vind.
Dat hoeft niet per definitie te betekenen dat ze door hem beïnvloedbaar is. Dat zelfde gaat voor vakanties.

Als ik verder op je verhaal af ga dan geloof ik oprecht wel dat hij een bepaalde invloed op haar heeft en zij dat kennelijk accepteert. Erg jammer dat hierdoor een vriendschap dus stuk loopt want jij accepteert het niet.
Ik denk niet dat je er nog meer aan kan doen dan dat je al gedaan hebt en het hierbij laten.
Misschien gaat ze het ooit nog eens inzien en komt ze bij je terug, aan jou dan wat je daarmee gaat doen.
Probeer los te laten dat ze nu niet meer die meid is van toen, hoe lastig ook.
Sterkte
<<

Anoniem245

Bericht 08 Jul 2016 09:36

Re: Biechttopic

Ik sluit mij bij Stuit aan, door mijnn vriend ben ik sporten bijvoorbeeld leuk gaan vinden. Hij aan de andere kant toont interesse in mijn verenigingsleven, iets wat hij voorheen ook niet deed en niks mee had.
Sommige mensen veranderen heel erg als ze een nieuwe relatie aan gaan, dat heb ik in mijn omgeving ook gezien. Jammer is dat maar als buitenstaander kun je daar niet veel aan doen helaas.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers