Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

<<

anoniem203

Bericht 16 Mrt 2016 00:17

'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

5,5 jaar geleden heb ik mijn Helix piercing eruit gehaald en er daarna niks meer mee gedaan. Ik wil 'm nu eigenlijk wel terug maar mijn huid is dicht gegroeid. Het gaatje zit er nog wel en het is eigenlijk een kwestie van doorduwen. Zouden jullie dat doen? :nerd: Of gaat dit gewoon niet goed?

En eigenlijk wil ik er een dan een knopje inzetten met een platte achterkant (labret) maar die dingen zijn allemaal 1.2 mm dik. Iets dikker dus dan een normaal knopje. Zou dat dan toch passen of bestaan er nog dunnere dat iemand weet?
<<

Anoniem331

Bericht 16 Mrt 2016 08:49

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Oh ik had van de week een site waar ze 1.0 mm waren. Geen idee meer welke, maar ze zijn er dus wel.
<<

Anoniem260

Bericht 16 Mrt 2016 10:14

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Ik zou 'm gewoon doorprikken (heb ik bij mezelf ook weleens gedaan in het verleden). Goed ontsmetten en als je er eentje hebt, zou ik het met een zweerknopje doen, daar zit een beetje een puntje aan.

Qua formaat piercing: ik bestelde altijd staafjes etc. bij crazy-factory.com. Erg veel keuze en niet duur!
<<

anoniem203

Bericht 16 Mrt 2016 10:19

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Popcorn schreef:Oh ik had van de week een site waar ze 1.0 mm waren. Geen idee meer welke, maar ze zijn er dus wel.


Wel? Ik heb echt goed gezocht maar ik kon ze niet vinden. Straks nog maar eens een poging doen dan. Ik wil er iig wel een van 5-6 mm lang en met een klein diamantje.

Jerry lukte dat makkelijk dat doorprikken? En heb je het zelf gedaan of heeft iemand je geholpen?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 16 Mrt 2016 10:20

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Ik weet niet of ik zelf het gaatje weer open zou prikken, ligt er denk ik ook aan of ik het idee zou hebben dat het een heel dun laagje is of dat ik flink zou moeten duwen. Maar als je geen staafje kan vinden dat smal genoeg is, zou je het gaatje misschien ook met een normale oorbel kunnen doorprikken? En die even laten zitten en als het gaatje dan eenmaal open is proberen zo'n piercing erin te doen die je eigenlijk wilt? Lijkt me iets minder pijnlijk dan gelijk met een vrij dik staafje het gaatje open maken. Maar ik heb er geen ervaring mee, dus of dit echt het handigst is weet ik niet.

Wel een slim idee van je trouwens, ik heb in mijn ene oor ook twee helix piercings gehad maar draag er eigenlijk niks meer in omdat gewone oorbellen vaak irriteren met slapen en ik geen zin heb om hem elke dag in en uit te doen. Wel hou ik de gaatjes open voor als ik wel een keer zin heb om er oorbellen in te doen. Ringetjes vind ik bij mezelf niet zo geweldig, maar ik denk dat ik nu ook eens ga kijken voor zulke piercings met platte achterkant. Ik lees dus zeker even mee, want dan wil ik het liefst ook zo dun mogelijke staafjes. En het liefst ook zo kort mogelijk.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 16 Mrt 2016 10:23

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Oja, ik heb ook nog een traguspiercing en daar heb ik een leuk staafje voor gekocht bij Claires een paar jaar terug. Zaten ook meerdere balletjes bij om te verwisselen. Heb er nu eigenlijk altijd eentje met een roze steentje op zitten. En geloof dat hij officieel ook voor een andere plek was (lip, labret, geen idee meer). Denk dat ik daar misschien wel even kijk als ik toch in de stad ben binnenkort.
<<

anoniem203

Bericht 16 Mrt 2016 10:24

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Het is vrij dik nu ik het zo voel.

Dit kan je niet meer bij de standaard juwlier opnieuw laten doen of wel?
<<

Anoniem260

Bericht 16 Mrt 2016 10:32

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Ik heb hem één keer opnieuw laten schieten en één keer zelf weer doorgeprikt. Deed wel zeer, heb het zelf gedaan.

Weet niet zo goed of een juwelier dit (nog) doet?
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 16 Mrt 2016 10:42

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Kan sinds enkele jaren (als het goed is, het mag namelijk niet meer) niet meer bij de juwelier..dan moet je echt naar een tattooshop.
<<

Anoniem288

Bericht 16 Mrt 2016 15:06

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 16:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Juno

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 246

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:31

Bericht 16 Mrt 2016 21:51

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Oh dat heb ik ook gewoon gedaan na jaren :nerd: Eerst met een gewone oorbel en daarna piercing er weer in. Nu heb ik er weer niks in, maar prik t af en toe even door met een oorbel voor t weer helemaal dicht zit.
And don't forget to live the dreams and dream...
<<

anoniem203

Bericht 17 Mrt 2016 15:27

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Nou ik durfde het toch maar niet zelf door te prikken en heb het vanmiddag bij een piercing shop laten doorprikken. Gelijk een labret erin laten zetten dus ik ben gelijk klaar :)
<<

anoniem203

Bericht 17 Mrt 2016 15:30

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Nu moest ik het trouwens 2x per dag deppen met water en zeezout. Maar moet ik de labret dan ook draaien net als bij een oorbel?
<<

Anoniem304

Bericht 17 Mrt 2016 15:33

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Nee absoluut niet draaien. In je oor vorm een kokertje (het gaatje) en dat kokertje moet helen. Als je draait, draai je steeds het korstje in het kokertje open. Gewoon deppen met zeezoutoplossing en verder afblijven. :ja:
<<

Anoniem304

Bericht 17 Mrt 2016 15:34

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Oorbellen moet je trouwens ook niet draaien. Dat stamt nog uit de tijd dat oorbellen gezet werden met materiaal wat kon vastgroeien in de huid. Sinds chirurgisch staal en titanium is dat zwaar achterhaalt en duurt het genezen alleen maar langer als je gaat draaien.
<<

anoniem203

Bericht 17 Mrt 2016 15:35

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Thanks voor je advies Yadira. Dan blijven we er gewoon vanaf!
<<

Anoniem185

Bericht 17 Mrt 2016 15:38

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Ik heb het een jaar geleden ofzo ook zelf terug doorgeprikt. Had er altijd 1,0 knopjes in gehad en doorgeprikt met 1,2. Die van 1,0 had ik er uit gehaald een paar jaar omdat ik er last van bleef houden. Toen heb ik die van 1,2 er doorgeprikt en dat deed even pijn, maar is heel snel weggetrokken. Heb er nu nooit meer last van en er zit altijd 1,2 in nu.
<<

anoniem203

Bericht 17 Mrt 2016 15:40

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Ik heb er nu ook een 1.2 inzitten van 8 mm. Het doorprikken was niet prettig maar gelijk het labret erin zetten was wel even pijnlijk. Maar het zit er in en nu voel ik er nauwelijks iets van :)
<<

Anoniem304

Bericht 17 Mrt 2016 15:43

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

1.2mm is inderdaad het mooiste maatje. Daar zijn veel sieraden en balletjes voor.
<<

anoniem203

Bericht 14 Jun 2016 12:32

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Ik krijg mijn piercing er niet meer uit :cry:

Ik wil mijn labret verwisselen voor een kortere omdat deze met slapen zit te vervelen. Hij kantelt dan en de achterkant prikt dan in mijn oor. Er zit nu een 8 mm met zo'n schroefbolletje en ik wil er een 6 mm in hebben met een kleiner knopje maar ik krijg dat bolletje niet los. Ik weet niet welke kant ik in moet draaien en voor mijn gevoel krijg ik 'm ook niet los. Meer mensen dit probleem gehad en hoe hebben jullie dit opgelost? Ik zit er aan te denken om gewoon een tang te pakken maar eigenlijk wilde ik deze bewaren voor het geval dat die 6 mm toch te kort is. Hellup!
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jun 2016 12:36

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Je draait het balletje tegen de klok in om 'm los te draaien. Je kan misschien de achterkant vastpakken met een tangetje en dan het balletje draaien met je vingers? Zo doe ik het als ik 'm niet los krijg.
<<

anoniem203

Bericht 14 Jun 2016 12:38

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Ik zal dat straks eens proberen. Ik heb al een hoop geprobeerd maar misschien is een tangetje wel een oplossing.
<<

Anoniem185

Bericht 14 Jun 2016 17:17

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

En even langs de shop? Die doen dat binnen een paar seconden voor je. Ik hoef daar zelfs niet te betalen, soms als het wisselen niet lukt laat ik het ook daar even doen.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 19 Jun 2016 10:40

Re: 'Oude' Helix piercing zelf doorprikken?

Ik zou ook gewoon even langs de piercing shop gaan.

Ik heb trouwens onderin m'n gewone oorbelgaatjes ook tragus piercing gedaan. Eerste week wel geïrriteerd, maar ik vind het zoooo veel fijner met slapen. Ik kan echt niet slapen met gewone oorknopjes in.
Deze sets heb ik gekocht voor bovenin en onderin mijn oor.
Afbeelding
J: 7-16💙 & C: 6-19💟

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers