Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 15 Jun 2016 19:11

Re: Sollicitatietopic

Bliss, in welke regio ben je opzoek naar een baan?
<<

Lady1984

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:46

Bericht 15 Jun 2016 19:14

Re: Sollicitatietopic

Gelukkig valt de teleurstelling mee. Ik heb de rest van het topic niet gelezen, maar wel zag ik in andere topics dat je op verschillende functies inzet en ook op functies buiten het onderwijs. Dus een jaar opstarten, misschien... Maar misschien kom je ook wel iets totaal anders tegen in de zomervakantie bijvoorbeeld. Ik hoop dat je buiten de kaders van je huidige werk kan denken want dan heb je een veel breder perspectief en mogelijkheden! Jouw baan met uitdaging en waar jij heel goed op je plek zit komt echt! Misschien wel sneller dan je denkt! Ik hoop het voor je.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 15 Jun 2016 19:16

Re: Sollicitatietopic

Ik zoek vooral in A'dam, maar Zaanstreek en Haarlem zijn ook goede opties!
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 15 Jun 2016 19:16

Re: Sollicitatietopic

Thanks Lady1984!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem284

Bericht 16 Jun 2016 16:17

Re: Sollicitatietopic

Balen dat het niet gelukt is Bliss. Op naar de volgende. Er komt wel weer iets, maar nu is het even niet leuk.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 16 Jun 2016 17:17

Re: Sollicitatietopic

Aww wat zonde Bliss! Het zou mooi geweest zijn qua planning. Maar je vindt echt wel wat. Dan maar iets later.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 17 Jun 2016 07:11

Re: Sollicitatietopic

Bliss, wat jammer zeg dat je het niet bent geworden! Maar ik ben er van overtuigd dat er uiteindelijk een misschien wel nog leukere baan op je pad komt. Heb je nu niks aan, dat weet ik ook.

Ik ben nog steeds in afwachting (helaas). Half juni zou ik iets horen, dus dat is het nu eigenlijk wel.
Als ik maandag niks heb gehoord ga ik het maar eens vragen of ze al meer weten. Maar hoop gewoon vandaag gebeld of benaderd te worden. De zenuwen beginnen nu toch wel te komen eigenlijk.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 17 Jun 2016 07:57

Re: Sollicitatietopic

Spannend Winegum, en anders maandag maar bellen inderdaad.
Ik heb volgende week een eerste gesprek. Ben nu al zenuwachtig. Moet alleen nog duidelijk zien te krijgen if ik echt graag daar wil werken, begin inene tich wat te twijfelen of ik het wel kan en wil etc. Nou ja, komend weekend maar ff goed voorbereiden.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 17 Jun 2016 08:21

Re: Sollicitatietopic

Het lastige is dat die leidinggevende hier ook werkzaam is. Ik kom haar regelmatig tegen in het pand. Dus bellen staat ook wat raar, ga er dus gewoon naar toe om het te vragen dan.

Gewoon blanco het gesprek in gaan. Bedenk goede vragen die je wil weten over de job ook. Heb je een (nieuwe) job nodig? Of heb je de luxe om gewoon te kijken naar wat je leuk lijkt? Ik ben benieuwd. Veel succes alvast.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 17 Jun 2016 08:45

Re: Sollicitatietopic

Ja dan kan je beter even langslopen.

Ik heb nu wel werk, maar moet ook wel echt iets nieuws. Maar heb nog twee sollicitaties lopen, waarvan ik deze dus denk ik de minste vind. Op zich heb ik nu nog wel de luxe om te kiezen in ieder geval, dat scheelt inderdaad wel. We zien wel hoe het loopt.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 17 Jun 2016 11:08

Re: Sollicitatietopic

Laat het gewoon over je heenkomen en kijk hoe de functie, de organisatie en de mensen op je over komt.

Heb je ook nog een gesprek bij de ander?
<<

Anoniem190

Bericht 17 Jun 2016 13:05

Re: Sollicitatietopic

Mag ik vragen op welke site's jullie allemaal zoeken? Ik kom maar geen geschikte vacatures tegen, en wil eens verder kijken als Indeed en Monsterboard..
<<

anoniem213

Bericht 17 Jun 2016 13:09

Re: Sollicitatietopic

Ik kijk ook graag via LinkedIn en bij bedrijven die me leuk lijken. Al ben ik niet echt actief aan het solliciteren hoor.
<<

Anoniem190

Bericht 17 Jun 2016 13:14

Re: Sollicitatietopic

Ik heb nu een aantal brieven verstuurd sinds ik weet dat ik straks werkloos zal worden maar tot nu allen afgewezen.. Ik heb ook van alle bedrijven die ik leuk vind de vacature pagina's opgeslagen als bladwijzer en klik deze een keer in de week allemaal open, maar in de detailhandel is niet zo heel veel hier in de buurt.. Mijn vriend zou het wel goed vinden dat ik even thuis kom te zitten, even tijd voor mijzelf, maar daar zie ik tegenop dus probeer nu snel aan een baan te komen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 17 Jun 2016 14:23

Re: Sollicitatietopic

Ik heb niet heel veel sollicitatieervaring - in de zin dat daar een baan uit voort is gekomen. Maar ik heb juist alle keren mijn baan bemachtigd via Indeed. Ik heb het idee dat hun bereik erg groot is. Je moet alleen wel zorgen dat je ook de juiste zoekrichtingen kiest.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 17 Jun 2016 14:27

Re: Sollicitatietopic

Ik kijk vooral via LinkedIn en mijn cv op intermediair ge-update, werkt als een trein bij mij. En heb je nationale vacature bank al geprobeerd?

Winegum, Ik heb nog geen andere gesprekken staan. Ik zie het wel volgende week inderdaad. Hoewel ik nog wel op 1 uitnodiging zit te wachten, was me half toegezegd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Jun 2016 14:15

Re: Sollicitatietopic

Ik heb dit weekend vijf sollicitaties verstuurd en heb maandag weer een gesprek, ben benieuwd!
❤ 7 juni 2018
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 22 Jun 2016 20:12

Re: Sollicitatietopic

Goed bezig Bliss! Hopelijk is het gesprek van maandag wat.
2012 & 2016
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jun 2016 10:23

Re: Sollicitatietopic

Succes Blissert!

Ik heb even een vraagje, ik heb een gat van september tot februari in mijn cv omdat mijn contract precies eindigde toen ik met zwangerschapsverlof ging. Zal ik dat op mijn cv vermelden en zo ja: hoe?
<<

anoniem213

Bericht 24 Jun 2016 10:24

Re: Sollicitatietopic

Hmmmm wat lastig zeg. Misschien als cursus Kraamtijd in die maanden. Ik denk er even over na. Ik snap wel dat je er iets over wil zeggen.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jun 2016 10:28

Re: Sollicitatietopic

June schreef:Hmmmm wat lastig zeg. Misschien als cursus Kraamtijd in die maanden. Ik denk er even over na. Ik snap wel dat je er iets over wil zeggen.


Whaha! Ok is goed ik hoor het graag!

Edit: ik zat zelf te denken aan

september 2015 t/m februari 2016
Niet werkzaam wegens zwangerschapsverlof

En dit gewoon zo ertussen op mijn cv.
<<

anoniem213

Bericht 24 Jun 2016 10:34

Re: Sollicitatietopic

Ja, wat jij zegt, bedacht ik ook, maar dat staat dan tussen 'werkzaamheden'. Is dat niet gek?
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jun 2016 10:42

Re: Sollicitatietopic

June schreef:Ja, wat jij zegt, bedacht ik ook, maar dat staat dan tussen 'werkzaamheden'. Is dat niet gek?

Ja eigenlijk wel he? Kan het ook onderaan m'n cv vermelden maar dacht zo valt meteen op wat de reden is. Hmmmmm
<<

anoniem213

Bericht 24 Jun 2016 10:45

Re: Sollicitatietopic

Anderzijds vraag ik me af hoe erg dat gat van een paar maanden is. Je ben nu wel weer aan het werk, dus of dat nou was vanwege een bevalling of dat je 'in between jobs' zat, maakt dat veel uit? Ja, voor jou gevoelsmatig natuurlijk, maar voor of iemand jou wel of niet aanneemt? Of je moet maanden schrappen op je cv. Dus een baan van 2013-2015 en dan volgende in 2016.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jun 2016 10:50

Re: Sollicitatietopic

June schreef:Anderzijds vraag ik me af hoe erg dat gat van een paar maanden is. Je ben nu wel weer aan het werk, dus of dat nou was vanwege een bevalling of dat je 'in between jobs' zat, maakt dat veel uit? Ja, voor jou gevoelsmatig natuurlijk, maar voor of iemand jou wel of niet aanneemt? Of je moet maanden schrappen op je cv. Dus een baan van 2013-2015 en dan volgende in 2016.

Echt ja? Is dat iets dat doorgaans vaker zo gedaan wordt? Dat wist ik niet! Dan ga ik het aanpassen.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers