Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advies gevraagd ( minimaal drinken/eten 6 maanden )

<<

stoplicht

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:40

Bericht 15 Jun 2016 13:01

Advies gevraagd ( minimaal drinken/eten 6 maanden )

Over het algemeen lees ik meer mee dan dat ik daadwerkelijk iets post, maar nu wil ik toch even jullie advies vragen:

Onze dochter is geboren op 20 december 2015 en is dus bijna 6 maanden jong.
Op een normale dag drinkt ze 3 flessen van 180 cc water + 6 schepjes Nutrilon Omneo om 07.00uur, 12.00uur en 17.00uur en moeten we haar om 22.00uur wakker maken voor de laatste fles van 210cc water + 7schepjes Nutrilon Omneo. Deze fles moeten we blijven geven totdat ze echt volwaardige bijvoeding krijgt, omdat ze anders te weinig voeding krijgt voor haar ontwikkeling.
Naast de flessen eet ze een vers fruithapje ( 1/2 banaan, 1/2 meloen, peer, mango, etc. ) en een verse groentehap ( +/- 70gram ).

Nu is het sinds afgelopen vrijdag helemaal anders ... Ze drinkt haar flessen geen van allen meer leeg, wat ik ook probeer. Er blijft gemiddeld zo'n 50-60cc per fles staan dus al met al kom je dan op 1 fles over de gehele dag uit.
Daarnaast weigert ze ook haar fruithapje en dat is waar ze juist zo dol op was! Groente ging tot gisteravond nog aardig.
Afgelopen weekend heeft ze dagen gehad met 7-8 dunne poepluiers binnen 24 uur dus vermoedde ik wellicht tandjes, maar de puntjes die ze heeft zitten er al maanden! Ook lijkt ze wat meer terug te geven gedurende het moment van klaar met de fles tot een uur na de fles.
Verder is ze wel alert, over het algemeen vrolijk ( toevallig nu 1,5 dag al chagerijnig ) dus zorgen over uitdrogen heb ik niet, ook omdat ze wel water uit een tuitbeker drinkt. Daar stroomt nog wel eens wat uit haar mond dus melk in een tuitbeker vind ik geen optie, zeker niet op deze leeftijd.

Herkennen jullie dit als een fase of zal er toch iets niet helemaal lekker zitten bij haar ( virus ofzo )?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 15 Jun 2016 13:23

Re: Advies gevraagd ( minimaal drinken/eten 6 maanden )

Volgens mij heerst er echt een zomergriepje, ik hoor om me heen heel veel zieke kindjes met verhoging/koorts en heel weinig eten. Ik zou het even aankijken, als ze voldoende natte luiers heeft en verder gewoon vrolijk en alert oogt is het niet zo erg als ze een paar dagen wat minder eet. Je zou eventueel wat vaker kleinere flessen kunnen aanbieden maar dat is wel met het risico dat ze uit haar ritme raakt.

Succes ermee in ieder geval, en als je het niet vertrouwd kun je ook altijd nog het consultatiebureau bellen voor advies en als je het idee hebt dat ze echt ziek is naar de huisarts.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 15 Jun 2016 14:59

Re: Advies gevraagd ( minimaal drinken/eten 6 maanden )

Ik denk dat ze teveel krijgt! Toen F. 6 maanden was begonnen we met groentehap en daarnaast kreeg ze 4 flessen. 2x 180+6 en 2x 150+5. Dit is toen al snel minder geworden omdat ze inderdaad ook meer begon te spugen en flessen liet staan. Als ze ook water drinkt en fruit eet hoef je over haar vochtinname geen zorgen te maken. Ik zou toch eens overleggen met cb of ze niet wat minder mag.
⁠♡♡♡
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 15 Jun 2016 15:18

Re: Advies gevraagd ( minimaal drinken/eten 6 maanden )

Hier is ze ook echt met fases 'groot geworden'. Dan weer tijdje goed eten en drinken, dan weer tijdje heel slecht. Soms best wel lastig, vooral als ze slecht dronk. Gelukkig heeft het nooit echte problemen gegeven buiten dat haar groei qua gewicht afboog (qua lengte niet). Ik denk dat het er een beetje bij hoort.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Patsy

Bericht 15 Jun 2016 22:14

Re: Advies gevraagd ( minimaal drinken/eten 6 maanden )

Sommige baby's hebben minder nodig dan anderen. Onze jongste dronk ook nog maar 3 flessen met 6 maanden. Zolang ze goed vrolijk en alert zijn en goed groeit, poept en plast zou ik me niet teveel zorgen maken.
Het kan natuurlijk ook iets tijdelijks zijn, evt door tandjes. Mocht ze op een gegeven moment meer willen zou ik daar (uiteraard) wel aan toegeven.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 15 Jun 2016 22:27

Re: Advies gevraagd ( minimaal drinken/eten 6 maanden )

Ik vind je flessen echt enorm!!!!! Kijk eens op internet hoe klein een babymaagje is. Een fles van 210 cc met 7 scheppen wordt algauw 230 ml melk wat gewoon een glas voor een volwassene is.

Wat echt veel beter is ks veel vaker wat kleine beetjes te geven dus 6x 120 plus 4 bijvoorbeeld.

Mijn oudste dronk nooit meer dan dat. Je rekt alleen maar de natuurlijke maaginhoud op met zulke grote flessen te geven..

google ook eens op pareltjes van epstein. Vaak lijkt het alsof er tandjes komen maar die witte puntjes zijn vaak gewoon bultjes die zelf weer overgaan.
Houd goed de plasluiers in de gaten. Maak desnoods met een klein beetje rijstebloem een papje en probeer te lepelen.

Succes met je kleintje!
04-2014
10-2015
<<

Anoniem205

Bericht 16 Jun 2016 18:48

Re: Advies gevraagd ( minimaal drinken/eten 6 maanden )

Met 6 maanden gingen wij ook naar 3 flessen (maar dan boden we wel 210+7 aan in de laatste fles, en in de1e en laatste fles deden we pap). Tussendoor groenten en fruit.
210+7 zijn idd grote flessen, maar die kleintjes kunnen echt wel aangeven of ze vol zitten of niet.

Zolang ze niet piept om eten, zou ik haar laten. Als je je zorgen maakt even gaan wegen en dan over een week ofzo weer.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers