Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Website maken

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Jun 2016 14:39

Website maken

Ik organiseer in mijn gemeente de avond4daagse. Voorheen deed mijn oma dit, maar die is inmiddels 90 en omdat ik het een beetje zat was om alles nog met pen en papier te doen, heb ik aangeboden een en ander over te nemen.
Anyway, inmiddels heb ik wel allerlei Excel bestandjes ontwikkeld om een en ander handig bij te houden, maar waar het nog een stuk minder soepel verloopt is het aanmeldproces.
Ik heb een mailadres aangemaakt waar mensen de aanmelding naartoe kunnen sturen, maar ik moet echt een beetje huilen van sommige mailtjes. Ik vermeld overal duidelijk welke gegevens ik nodig heb, maar krijg alsnog mailtjes als: 'Hallo, ik wil mijn zoon graag aanmelden voor de avondvierdaagse. Graag per ommegaande een bevestiging. Groetjes van de mama van Pietje'. Tja, ik kan daar gewoon niets mee en dan moet ik weer helemaal gaan doorvragen, kost super veel tijd.

Ik heb nu dus bedacht een website te willen maken met een aanmeldformulier. Dan kunnen mensen daar gewoon de gegevens invoeren en dan komt het automatisch bij mij terecht. Lijkt me veel fijner werken.

Heeft iemand een idee waar ik dit het beste kan doen? Het maakt me niet zoveel uit als het geld kost, maar omdat de site eigenlijk maar een maand per jaar gebruikt wordt, vind ik het wat zonde om er veel geld aan uit te geven. Ik zoek dus eigenlijk een goedkope domein host (heet dat zo?) en dan ook nog één die ik begrijp, waar ik makkelijk wat algemene informatie en een inschrijfformulier op kan stellen.

Iemand die zin heeft om mij een beetje op weg te helpen?

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Jun 2016 14:48

Re: Website maken

Ik zou dan een gratis Wordpress-pagina nemen, daar heb je volgens mij wel plugins voor een invulformulier.

Als dat niet lukt dan zou ik er gewoon duidelijk bij zetten dat mailtjes zonder de vereiste gegevens niet in behandeling kunnen worden genomen. Eventueel kun je nog een standaardbericht typen waarin je mensen daaraan helpt herinneren en dat bericht copy-pasten in het antwoord als iemand weer zo'n onvolledig mailtje schrijft en het dan daarbij laten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Babydoll

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 18 Feb 2016 18:28

Bericht 13 Jun 2016 14:59

Re: Website maken

Bij Wordpress kun je inderdaad met een invulformulier werken, ik vind Wordpress & Blogspot beiden fijne sites om mee te werken, maar voor iets zakelijks zou ik eerder voor Wordpress kiezen.
Sometimes, it takes balls to be a woman.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jun 2016 15:04

Re: Website maken

Jimdo. Zo vet veel gemakkelijker dan WordPress.
Let's discover the world together.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 13 Jun 2016 20:48

Re: Website maken

Misschien dat Formdesk ook nog wat voor jullie is Elliot. Kun je formulieren maken en de link bijvoorbeeld op Facebook zetten. Formdesk zet de aanmeldingen direct in een bestand, welke je kunt downloaden. Wij gebruiken dat veel op het werk, vet handig! Volgens mij kun je voor 40 euro per jaar meerdere formulieren maken en mag het formulier iets van 2.500 keer bekeken / ingevuld worden.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Jun 2016 10:10

Re: Website maken

Bedankt voor alle tips, ik heb uiteindelijk een opzetje gemaakt via Jimdo (werkt inderdaad heel makkelijk!), vanaf volgend jaar gaan we hem actief gebruiken :)

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jun 2016 10:13

Re: Website maken

Leuk! Ben benieuwd. Ik vind jimdo ook echt heel makkelijk. En de klantenservice is ook heel goed en persoonlijk.
Let's discover the world together.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers