Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buikpijn

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Jun 2016 13:27

Buikpijn

Vorige week had ik ineens heel erg buikpijn, een soort kramp. Hoog in mijn buik, zo'n beetje tussen mijn navel en mijn ribben ongeveer. Omdat ik het een beetje eng vond heb ik de VK toen gebeld, ook al wist ik wel een beetje dat het niet echt met de baby te maken had omdat het veel hoger zat. Zij heeft me toen gerust gesteld, ik ben van mijn werk naar huis gegaan en rustig in bed gaan liggen en na een uurtje ongeveer was de pijn zo goed als weg. Waarschijnlijk gewoon kramp in m'n darmen, dat ik niet herkende omdat het zo hoog zat.
Nu zit ik weer op mijn werk en voel ik die kramp weer opkomen.
Ik hoef niet naar het toilet en heb ook geen rare ontlasting (gehad). Normaal gegeten, vanmorgen gewoon ontbeten met havermout en thee, en net twee bruine boterhammen op met kipfilet en komkommer. Tussendoor nog aardbeien op. Niets speciaals dus.

Ik weet dat jullie geen dokters zijn en niet deze pijn op magische wijze kunnen wegnemen, maar ik zit er nu een beetje mee dat ik niet weer 'ziek' naar huis wil gaan. Vorige keer was het ook zo over toen ik eenmaal rustig lag en dan voel ik me zo lullig dat ik voor mijn gevoel voor piet snot naar huis ben gegaan. Maar aan de andere kant, zolang ik op mijn werk blijf zitten gaat het niet over en houd ik kramp.
Ik twijfel een beetje wat te doen nu.

Iemand die de kramp herkent en een goeie tip heeft? En iemand advies over wel of niet naar huis gaan?

♥♥
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Jun 2016 13:32

Re: Buikpijn

Wat naar! Misschien binnenkort even een afspraak maken met de huisarts, al is het maar voor geruststelling? Zou het kunnen helpen om iets warms op je buik te leggen? Al zal je dat misschien niet voor handen hebben nu. Maar misschien kan je een kruik op je werk leggen dat je die altijd kunt pakken als het nodig is.
<<

Anoniem281

Bericht 13 Jun 2016 13:35

Re: Buikpijn

Hoe lag je vorige keer, toen het over ging? Kan je daarvan niet iets proberen maar dan zittend? Dus stel je lag op je linkerzij, misschien proberen daar iets tegen aan te drukken? (Jas oprollen en links tussen jou en je stoelleuning proppen) of als je gestrekt lag, je nu af en toe uitrekken, armen boven je hoofd houden? Je komt nu natuurlijk wel heel langzaam ruimte 'te kort'!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 13 Jun 2016 13:46

Re: Buikpijn

Watt vervelend Elliot! Ik kan nu heel verstandig adviseren om je rust te nemen wanneer nodig, maar ik zou zelf waarschijnlijk (te) lang doorwerken. Misschien zit er iets tissen de tips van Bazinga of helpt een een rondje wandelen in je pauze (moet het weer wel meewerken). Ik zou het de volgende keer zeker even met de verloskundige bespreken of haar eerder al bellen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 13 Jun 2016 14:15

Re: Buikpijn

Ik zit een beetje te denken aan een blaasontsteking? Die klachten kunnen anders zijn tijdens de zwangerschap. Je kunt ook sneller blaasontsteking krijgen tijdens een zwangerschap namelijk.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Jun 2016 14:19

Re: Buikpijn

Bedankt voor de tips! Een kruik meenemen is een goed idee, ga ik zeker doen :) Wandelen in m'n pauze doe ik altijd, tenzij het regent, maar daar leek het vandaag alleen maar erger van te worden.

Ik hang nu een beetje achterover in m'n bureaustoel (de rugleuning kan zo naar achteren) en dat lijkt wel wat te helpen. Het werkt alleen niet heel chill en het ziet er ook niet heel gemotiveerd uit :laughcry:
Nouja, als mensen er iets van zeggen kan ik het goed uitleggen.

Ik kaart het zeker even bij de VK bij mijn volgende afspraak, het is echt onwijs vervelend en hoewel ik weet dat het niets ernstigs is, ga ik me toch weer druk maken.

Steep, het voelt niet als blaasontsteking en ik kan ook gewoon plassen enzo. Urine ziet er ook niet gek uit. Maar een controle kan nooit kwaad natuurlijk. Ik zal morgenochtend m'n urine eens wegbrengen, just to be sure.

♥♥
<<

Anoniem171

Bericht 13 Jun 2016 14:19

Re: Buikpijn

Zijn het wellicht angstklachten/ hyperventilatie?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Jun 2016 14:21

Re: Buikpijn

Nana schreef:Zijn het wellicht angstklachten/ hyperventilatie?

Ik heb wel eens last gehad van paniekaanvallen/hyperventilatie maar dat voelde toch wel heel anders. Het komt nu ook uit het niets op, ik maak me niet heel druk over bepaalde dingen volgens mij. Maarja, je weet het nooit. Buikpijn kan zo ontzettend veel oorzaken hebben natuurlijk.

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 13 Jun 2016 14:23

Re: Buikpijn

Misschien denk ik te simpel, hoor, maar ik denk echt dat de boel gewoon te krap wordt bij je. Ik had er wat later last van, bij week 30 ongeveer, dat ik soms lucht te kort kwam bijv. Alles begon te dringen, ik voelde me continue vol of zo en zat 't lekkerst met een kussen in m'n onderrug en mezelf verder zo gestrekt mogelijk houden.

Ik begrijp je ongemak dus, maar denk echt dat 't een kwestie van afwachten is, tot alles zn nieuwe plekje gevonden heeft. (En verder afwachten tot je bevallen bent...)
<<

Pitty

Bericht 13 Jun 2016 15:18

Re: Buikpijn

Is het niet gewoon bandenpijn?

Het kan ook zijn dat je navel wat gevoelig is, daar heb ik altijd wat last van.
<<

Anoniem301

Bericht 13 Jun 2016 15:19

Re: Buikpijn

Is het geen bandenpijn? Dat had ik ook bovenin, schijnt ook een band te zitten. Bij mij was de steek meer in de buurt van mijn hart. Deed echt zeer.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Jun 2016 15:28

Re: Buikpijn

Mm nee bandenpijn is het geloof ik niet, dat heb ik onderin wel en dat is een heel ander gevoel. Dit is echt kramp. Het is gelukkig inmiddels weer gezakt, hopelijk blijft het weg!

♥♥
<<

Anoniem166

Bericht 13 Jun 2016 15:33

Re: Buikpijn

Ik had dat ook wel eens, Elliot. Bij mij waren het toch echt mijn darmen, ook al at ik gezond en had ik geen last van verstopping. Je darmen zitten natuurlijk een stuk in de verdrukking nu en er is gewoon minder plaats voor de darmen (en organen). Ik vond ook dat de pijn een stuk heftiger was dan wanneer je niet zwanger bent. Ik heb het een paar keer gehad en kon wel huilen van de pijn. Gelukkig was het wel snel weer over.

Fijn dat het alweer iets afneemt. Als je je zorgen maakt, altijd bellen met de verslokundige hoor.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 14 Jun 2016 14:31

Re: Buikpijn

Galstenen?
D. 💙14-01-2019💙
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Jun 2016 20:05

Re: Buikpijn

Ik dacht ook aan galstenen. Zit het rechts bovenin?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Jun 2016 20:14

Re: Buikpijn

Brrr galstenen klinkt eng! Ik denk dat het m'n darmen waren, want vandaag heb ik nergens last van. Het zit in het midden, niet links. Urine was gelukkig schoon :)

♥♥
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Jun 2016 20:18

Re: Buikpijn

Gelukkig! Leuk dat jullie een zoon krijgen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 14 Jun 2016 20:31

Re: Buikpijn

Ik heb ook periodes dat ik op die plek een paar dagen hevige buikpijn heb, en dat is inderdaad darmkramp. Je dikke darm loopt zo hoog boven je navel. Bij mij is het soms ook echt enorm pijnlijk, en er is weinig tegen te doen behalve inderdaad warmte ertegenaan en soms er heel hard op duwen maar dat is een beetje gek en zou ik nu je zwanger bent maar niet doen ;-)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem280

Bericht 14 Jun 2016 23:42

Re: Buikpijn

Vervelend Elliot.
Had wel eens buikpijn en heb toen ook gebeld, kon ontlasting toen moeilijk kwijt.
Heb toen gevraagd of ik medicatie mocht gebruiken voor de ontlasting.
Buik kon ik toen trouwens niet meer aanraken, hij werd toen zo hard als een steen.

Herken het verder niet. Hopelijk zijn het je darmen.
En als je er toch niet gerust op bent, zeker je vk nogmaals bellen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers