Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bezwaar maken tegen parkeerboete

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7546

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Jun 2016 15:55

Bezwaar maken tegen parkeerboete

Ik heb een vraag! Vandaag kreeg ik een parkeerboete in de brievenbus. Ik zou in Utrecht geparkeerd hebben in een gebied voor vergunninghouders. Echter, het klopt niet, want ik was op dat moment aan het werk van de andere kant van het land. Nu ga ik dus, uiteraard, bezwaar maken. Er staat in de brief dat je bewijs moet toevoegen. Maar waar moet ik dan aan denken? Ik werk als docent, dus ik kan een kopie van mijn lesrooster toevoegen, dan zien ze dat ik op dat moment niet in Utrecht was. Maar daarmee bewijs ik natuurlijk niet dat ik met de auto op mijn werk was. Hebben jullie misschien voorbeelden of tips van wat ik als bewijs zou kunnen toevoegen? En hoeveel bewijs heb ik nodig?
<<

Anoniem222

Bericht 14 Jun 2016 16:23

Re: Bezwaar maken tegen parkeerboete

Oh irritant! Heb je een collega die weet dat je toen met de auto was bijv? Dan zou je dat als verklaring toe kunnen voegen. Naast je eigen bezwaar en verklaring en je lesrooster.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7546

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Jun 2016 16:26

Re: Bezwaar maken tegen parkeerboete

Ja, dat kan ik inderdaad wel doen, daar zat ik al aan te denken. Ik ben altijd met de auto, en mijn collega's weten dat. Ik kan mijn directe collega wel vragen of zij een verklaring daarover wil ondertekenen.
Ik kan mijn man ook nog een verklaring laten maken, dat ik met de auto weg was. Zou dat nog zin hebben?
<<

Anoniem222

Bericht 14 Jun 2016 16:29

Re: Bezwaar maken tegen parkeerboete

Nou je man is niet helemaal onpartijdig zeg maar dus ik denk dat een dergelijke verklaring niet meegenomen wordt maar je kunt het altijd toevoegen. Hoe meer hoe beter haha!
<<

anoniem213

Bericht 14 Jun 2016 16:30

Re: Bezwaar maken tegen parkeerboete

Ik zou echt vijf collega's vragen om te tekenen geloof ik. Zo irritant zoiets. Balen dat je daar nu achteraan moet, maar ik denk dat het wel in orde komt. Succes!
<<

Corretto

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 02 Okt 2013 13:45

Bericht 14 Jun 2016 16:31

Re: Bezwaar maken tegen parkeerboete

Waarschijnlijk heb je er zelf al aan gedacht hoor, maar heb je die dag misschien getankt (en gepind) in de buurt van je werk? Het bewijst niets, maar je kunt het op die manier wel aannemelijker maken dat je die dag daadwerkelijk aan het werk was en de auto mee had.
<<

anoniem213

Bericht 14 Jun 2016 16:31

Re: Bezwaar maken tegen parkeerboete

Corretto schreef:Waarschijnlijk heb je er zelf al aan gedacht hoor, maar heb je die dag misschien getankt (en gepind) in de buurt van je werk? Het bewijst niets, maar je kunt het op die manier wel aannemelijker maken dat je die dag daadwerkelijk aan het werk was en de auto mee had.

Wat een goede tip!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7546

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Jun 2016 17:00

Re: Bezwaar maken tegen parkeerboete

Corretto, hmm nee, ik denk het niet. Sowieso pin ik altijd in de buurt van mijn woonplaats, en niet bij mijn werk. Maar dat is ook totaal niet in de buurt van Utrecht. Ik ga het in elk geval even checken, bedankt voor de tip.

Harrison, dat dacht ik ook al ja. Maar ik denk dat ik het toch voor de zekerheid ook maar toevoeg.

June, ja zo irritant dit. Ik heb helemaal geen zin om hier nu achteraan te moeten. Misschien moet ik inderdaad voor de zekerheid maar wat extra collega's vragen ja, haha.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Jun 2016 17:32

Re: Bezwaar maken tegen parkeerboete

Heeft je werk een slagboom? / camera?
Eventueel telefoonverkeer?
08/2018
05/2021
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7546

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Jun 2016 19:53

Re: Bezwaar maken tegen parkeerboete

MissEnergy schreef:Heeft je werk een slagboom? / camera?
Eventueel telefoonverkeer?


Nee, helaas niet, iedereen kan gewoon op de parkeerplaats bij deze locatie. Telefoonverkeer gaat ook alleen via de mobiel, dus ook niet echt bewijs.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Jun 2016 20:32

Re: Bezwaar maken tegen parkeerboete

Mizz_S schreef:
MissEnergy schreef:Heeft je werk een slagboom? / camera?
Eventueel telefoonverkeer?


Nee, helaas niet, iedereen kan gewoon op de parkeerplaats bij deze locatie. Telefoonverkeer gaat ook alleen via de mobiel, dus ook niet echt bewijs.


e-mailverkeer? Laat in ieder geval zien dat je op dat tijdstip achter een computer zat.
Lesrooster lijkt me sowieso wel relevant.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem221

Bericht 14 Jun 2016 21:12

Re: Bezwaar maken tegen parkeerboete

Ik zou alles bijvoegen wat je hebt van die bewuste dag. Ze kijken erna, maar vermoedelijk laten ze het voorkomen. En dan is het woord tegen woord. Ik had ook een parkeerboete en die van mij is voor 66,6% kwijtgescholden, maar ondanks mijn bewijzen konden ze niet hard maken dat ik ook gelijk had, omdat de parkeerwachter zei dat hij mijn vergunning niet had gezien en het echt mijn auto was die er stond.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Jun 2016 21:17

Re: Bezwaar maken tegen parkeerboete

Kijk ook even naar kentekens die heel erg op de jouwe lijken (kan via het rdw). Vaak zit er dan een cijfertje verschil in maar is de auto met dat andere kenteken exact hetzelfde als de jouwe. Bij mij op m'n werk worden zulke dingen ook meegenomen als bewijs in Mulderzaken.

♥♥
<<

Anoniem221

Bericht 14 Jun 2016 21:21

Re: Bezwaar maken tegen parkeerboete

Dat is sowieso een goede, Elliot. Waar mensen werken kunnen fouten gemaakt worden. Maar gaat het om jouw auto en kenteken, to?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Jun 2016 21:31

Re: Bezwaar maken tegen parkeerboete

Het gebeurt echt zo vaak dat een agent of iemand van de handhaving een schrijffoutje maakt in een kenteken. Dan wordt dat verkeerde kenteken gecheckt en komt hetzelfde type auto uit het systeem rollen, met dezelfde kleur ook nog eens.

To, jij woont echt een flink eind bij Utrecht vandaan toch? Ik denk echt dat je goede kans hebt dit te winnen. Ik zal morgen nog eens voor je vragen wat voor bewijs er was aangevoerd in dergelijke zaken en wat de doorslag heeft gegeven om het beroep gegrond te verklaren.

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7546

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Jun 2016 22:16

Re: Bezwaar maken tegen parkeerboete

Oh, als je dat zou willen doen heel graag Elliot! Ja, ik woon echt ver weg, in Venlo. En ik werk nog verder weg, in Sittard. Ik kan dus ook niet even tussendoor naar Utrecht zijn gereden... :-)

Het kenteken in de brief klopt Fedora. Maar het was uiteraard niet mijn auto dus. Ze zullen dus inderdaad wel een schrijffoutje gemaakt hebben.

Ik vind het vooral heel erg irritant dat ik er nu achteraan moet, terwijl zij een fout hebben gemaakt. Zucht. Maar goed, niets aan te doen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7546

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Jun 2016 22:20

Re: Bezwaar maken tegen parkeerboete

MissEnergy schreef:
Mizz_S schreef:
MissEnergy schreef:Heeft je werk een slagboom? / camera?
Eventueel telefoonverkeer?


Nee, helaas niet, iedereen kan gewoon op de parkeerplaats bij deze locatie. Telefoonverkeer gaat ook alleen via de mobiel, dus ook niet echt bewijs.


e-mailverkeer? Laat in ieder geval zien dat je op dat tijdstip achter een computer zat.
Lesrooster lijkt me sowieso wel relevant.


E-mail verkeer heb ik niet, ik was de hele tijd les aan het geven die dag, en ik heb in de pauze niet achter de computer gezeten.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers