Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Minsk / Gdansk

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 08 Feb 2016 20:43

Minsk / Gdansk

Iemand wel eens in Minsk, Wit-Rusland geweest? Hoeveel dagen zou je daar rond kunnen kijken zonder je je te vervelen? Ik ben gek op architectuur dus zou zowel Soviet architectuur willen zien als nieuwe gebouwen en vind musea en mensen kijken ook leuk.

Is het een aanrader?

Ik heb een rondreis gezien door Wit-Rusland, Kaliningrad en Polen (vooral Noorden en eindigt in Gdansk). Je hebt dan maar 1 hele dag in Minsk en ook 1 hele dag in Gdansk.

Ik zit er nu aan te denken om die reis te maken maar dan voor en na de tijd een verlenging te doen.

Hoeveel dagen is Gdansk leuk?
Laatst gewijzigd door rapa nui op 08 Feb 2016 21:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 08 Feb 2016 20:48

Re: Minsk / Gdanks

Ik lees mee, ga in maart naar Gdansk voor twee volle dagen. Wanneer wil je gaan?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Feb 2016 20:53

Re: Minsk / Gdanks

M'n broer is in Gdansk geweest met vrienden en vond het er geweldig. Wat ie heeft gedaan weet ik niet (hij is best cultuur bewust voor een jongen) maar in elk geval een positieve reactie dus.
Let's discover the world together.
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 08 Feb 2016 21:12

Re: Minsk / Gdanks

Een paar jaar terug had R. een congres daar en ben ik meegegaan. De drie dagen dat hij congres had heb ik me prima alleen vermaakt (vooral in Gdànsk zelf, Oliwa en Sopot) daarna nog twee dagen met R. samen. Voor mij toen wel paar dingen dubbel gedaan maar ik vond het heerlijk. :ja:
Oliwa, heerlijk rustig park (hij lag iig tussen het centrum en Gdànsk in, want ik ben er met de trein heen gegaan na Sopot)
Museum roads to freedom
Dluga
Snoepfabriek(shopje) aan de Dluga
Westerplatte
Kerk(toren beklimmen)
Lekker door de straatjes struinen
Langs de Motlawa wandelen

Gdànsk is leuk! :smile:
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 08 Feb 2016 21:30

Re: Minsk / Gdansk

Als ik ga dan ga ik in de bouwvak. Dus begin augustus paar dagen Minsk en iets van 15 tm 19 augustus Gdansk. Lijkt me wel een mooie reis. En ook wel lekker om voor/na een groepsreis paar dagen zelf dingen te doen. Ik heb net al een mail verstuurd over mogelijkheden aantal dagen ivm vluchten.

Kiwi: ik ga jouw punten eens bekijken. Ik heb paar jaar geleden ook al eens gekeken naar Gdansk maar toen iets anders gedaan. Denk inderdaad dat ik dat wel een leuke stad ga vinden voor een aantal dagen.

Kwam de reis pas vandaag tegen, had in 1e instantie andere reis in gedachten dus moet me er verder nog in verdiepen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 09 Feb 2016 11:10

Re: Minsk / Gdansk

Ik ben drie keer in Gdansk geweest en ik houd echt van die stad. Ik vind het er zo leuk en gezellig, heerlijk. Het is al weer een paar jaar geleden dat ik er geweest ben nu. Ik heb niet zo veel tijd, maar even snel wat tips.
Als je naar het strand wilt kun je naar Sopot. Dat is sowieso leuk om even te kijken (wel heel toeristisch). Je kunt er ook leuk over de pier lope, al is dat de laatste jaren wel helemaal verbouwd, dus geen idee hoe dat nu is. Ook staat er een huis van de architect Hundertwasser meen ik. Je kunt er heel simpel heen met de SKM.
In Oliwa heb je een heel mooi park. Daar zit ook de dierentuin.
Je kunt naar het schiereiland Hel, maar dat zou ik echt afraden. Wij vonden het vreselijk. Een vriend van mij is buiten het hoogseizoen geweesten vond het overigens wel leuk. De boottocht terug was wel leuk, omdat je dan langs de bekende scheepswerven komt.
Het museum over Solidarinosc mag je niet overslaan natuurlijk!
En verder is het centrum echt schitterend, en heerlijk om doorheen te lopen.
In de zomer is er ook vaak Dominicanermarkt, dan staan overal leuke kraampjes. Ik dacht begin augustus zo'n beetje.

Minsk en Kaliningrad ben ik niet geweest maar zou ik wel graag eens heenwillen. Nadeel is dat je voor beiden een visum nodig hebt, wat niet goedkoop is, hoewel ze nu voor Kaliningrad wel een speciaal dagvisum oid schijnen te hebben. Daar had mijn man het in elk geval over laatst, maar hoe dat precies zit weet ik zo niet.

Hoe is deze reis verder precies? Kom je nog in andere steden? Wellicht heb ik nog wel meer tips!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 09 Feb 2016 21:23

Re: Minsk / Gdansk

Bedankt voor je tips:

dit is het reisprogramma:
1.Amsterdam - Minsk
2.Minsk
3.Minsk - Polotsk - Vitebsk
4.Vitebsk
5.Vitebsk - Orsha - Nesvizh
6.Nesvish - Kasteel Mir - Brest
7.Brest - Hrodno
8.Hrodno - Augustov Kanaal - Kaliningrad
9.Kaliningrad
10.Kaliningrad - Mariënburg - Gdansk
11.Gdansk
12.Gdansk - Amsterdam

Als ik zowel voor en na die tijd wil verlengen zou ik de vluchten zelf moeten regelen omdat er bij vluchten via de reisorganisatie in elk geval 1 vlucht bij in moet zitten met de groep samen. Ik zat nu even te kijken en zou dan 2 extra dagen in Minsk willen dus dan 3 dagen eerder vliegen. De reisorganisatie vliegt Amsterdam via Frankfurt naar Minsk. Terug ook Gdansk - Frankfurt - Amsterdam. Ik zat zelf net te kijken naar vluchten en zou dan zelf denk ik met Belavia Airlines willen vliegen omdat je dan rechtstreeks vliegt, is veel korter. Terugweg denk ik er dan aan om met Wizz Air te vliegen naar Eelde. Iemand ervaring met deze luchtvaartmaatschappijen? Zijn geen lange vluchten dus lijkt me prima te doen. Ik zou dan in totaal 4 hele dagen in Gdansk hebben. Volgens mij vliegt WizzAir alleen op vrijdag.

Ik wil er alleen nog even over nadenken, is wel heel snel om binnen 2 dagen te boeken/vluchten vast te leggen. Ga er nog paar nachtjes over slapen.

En als wel iemand in Minsk is geweest dan hoor ik graag ervaringen
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 13 Jun 2016 22:33

Re: Minsk / Gdansk

Ik kwam dit topic tegen bij mijn eigen berichten. Even up. Reis gaat definitief door. Ik vlieg zelf eerder naar Minsk en blijf ook langer in Gdansk. In totaal heb ik nu 3 hele dagen Minsk en 4 dagen in Gdansk.

Nog meer tips?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers