Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gevangenis of dakloos?

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 03 Jun 2016 20:33

Gevangenis of dakloos?

Zit je liever in de gevangenis of ben je liever dakloos? Waarom?
<<

Anoniem177

Bericht 03 Jun 2016 20:34

Re: Gevangenis of dakloos?

Dakloos. Ik zou mijn vrijheid niet kwijt willen en als dakloze zijn er toch wel wat voorzieningen
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Jun 2016 20:34

Re: Gevangenis of dakloos?

dakloos. In een gevangenis zou ik echt gek worden dat ik er niet uit kan
Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 03 Jun 2016 20:36

Re: Gevangenis of dakloos?

Gevangenis. Wel in Nederland, niet in Peru ofzo, dan liever dakloos
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 03 Jun 2016 20:38

Re: Gevangenis of dakloos?

Gevangenis. Ik ben heel gevoelig voor fysiek ongemak en in de gevangenis hoef ik tenminste geen honger/kou te lijden etc. Wel een Nederlandse gevangenis overigens of in een ander land waar je niet voor je leven of lichamelijke integriteit hoeft te vrezen.
<<

Anoniem168

Bericht 03 Jun 2016 20:44

Re: Gevangenis of dakloos?

Dat vind ik altijd een lastige maar ik neig toch naar gevangenis. Om wat LG al zegt.
<<

Anoniem167

Bericht 03 Jun 2016 22:37

Re: Gevangenis of dakloos?

Ik denk de gevangenis, dat voelt veiliger en daar heb je dan tenminste nog een plekje. Geen vrijheid, dat lijkt me wel moeilijk, maar dakloos lijkt me helemaal moeilijk.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 03 Jun 2016 23:39

Re: Gevangenis of dakloos?

Dakloos, wordt enorm claustrofobisch als ik opgesloten zit.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jun 2016 01:01

Re: Gevangenis of dakloos?

Gevangenis.
<<

Anoniem221

Bericht 04 Jun 2016 01:03

Re: Gevangenis of dakloos?

Voor zover ik weet is het leven in een gevangenis niet gratis en daarom ga ik voor het dakloze bestaan.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 04 Jun 2016 01:05

Re: Gevangenis of dakloos?

Dakloos. Ik kan er heel slecht tegen als anderen dingen voor mij bepalen en dan ben je wel fucked in de gevangenis. En als we mogen kiezen uit gevangenis in een redelijk fair land dan wil ik dakloos zijn in een enigszins warm land met redelijke veiligheid en voorzieningen. :p
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 09 Jun 2016 20:00

Re: Gevangenis of dakloos?

Sawadee schreef:Dakloos, wordt enorm claustrofobisch als ik opgesloten zit.
Het is een moeilijke keuze maar dit zou ook mijn redenatie zijn.
<<

anoniem203

Bericht 09 Jun 2016 20:16

Re: Gevangenis of dakloos?

Lonely Goatherd schreef:Gevangenis. Ik ben heel gevoelig voor fysiek ongemak en in de gevangenis hoef ik tenminste geen honger/kou te lijden etc. Wel een Nederlandse gevangenis overigens of in een ander land waar je niet voor je leven of lichamelijke integriteit hoeft te vrezen.


Dit.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 09 Jun 2016 20:35

Re: Gevangenis of dakloos?

Gevangenis met de redenen die LG noemt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem321

Bericht 09 Jun 2016 22:55

Re: Gevangenis of dakloos?

Gevangenis.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Jun 2016 10:46

Re: Gevangenis of dakloos?

Daklook, denk ik. Ik denk dat ik me wel red op straat, als zou ik dat wel mega eng vinden. Gevangenis zit je natuurlijk wel binnen maar is het onderling ook niet altijd chill. Ik denk dat ik toch kies voor dakloos.
<<

anoniem224

Bericht 11 Jun 2016 14:13

Re: Gevangenis of dakloos?

Gevangenis.
<<

Anoniem170

Bericht 11 Jun 2016 14:24

Re: Gevangenis of dakloos?

Dakloos, omdat je dan nog de mogelijkheden hebt om wat van je leven te maken.
In gevangenis is toch stuk lastiger..
<<

Anoniem260

Bericht 13 Jun 2016 13:20

Re: Gevangenis of dakloos?

Gevangenis (maar niet in Zuid-Amerika ofzo). In een gevangenis weet je zeker dat je beschut kunt slapen en eten krijgt en je kunt diverse soort van nuttige dagvullende activiteiten doen.

Tenzij het in de afzondering is, dat je je cel niet uitmag en maar 1 uurtje per dag ofzo eruit mag, dan weet ik het niet zo goed..
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 13 Jun 2016 13:44

Re: Gevangenis of dakloos?

Ik denk toch ook gevangenis, buiten op straat lijkt me helemaal niks.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jun 2016 13:55

Re: Gevangenis of dakloos?

Roos' schreef:Dakloos, omdat je dan nog de mogelijkheden hebt om wat van je leven te maken.
In gevangenis is toch stuk lastiger..

Ik zie het juist andersom eigenlijk.
<<

Anoniem281

Bericht 13 Jun 2016 14:01

Re: Gevangenis of dakloos?

Yadira schreef:
Roos' schreef:Dakloos, omdat je dan nog de mogelijkheden hebt om wat van je leven te maken.
In gevangenis is toch stuk lastiger..

Ik zie het juist andersom eigenlijk.


Ligt er ook een beetje aan vanuit welke positie je in de bak beland, denk ik. Ik kan makkelijker een baan vinden vanuit dakloos zijn (geweest) dan dat ik moet gaan vertellen dat 't gat in m'n CV komt door een verblijfje in de bak.

Ik zou ook kiezen voor dakloos zijn, maar ik denk dat ik daar in november anders over praat :')
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jun 2016 14:10

Re: Gevangenis of dakloos?

Bazinga schreef:
Yadira schreef:
Roos' schreef:Dakloos, omdat je dan nog de mogelijkheden hebt om wat van je leven te maken.
In gevangenis is toch stuk lastiger..

Ik zie het juist andersom eigenlijk.


Ligt er ook een beetje aan vanuit welke positie je in de bak beland, denk ik. Ik kan makkelijker een baan vinden vanuit dakloos zijn (geweest) dan dat ik moet gaan vertellen dat 't gat in m'n CV komt door een verblijfje in de bak.

Ik zou ook kiezen voor dakloos zijn, maar ik denk dat ik daar in november anders over praat :')

Of vanuit welke positie je dakloos bent geraakt. Je hebt mensen die ervoor kiezen om lekker een uitkering te trekken en op een bankje te slapen (ja echt!). Zo 1 hoef ik ook niet zo nodig weer aan het werk in mijn bedrijf. Al zal dat diegene zelf ook een zorg zijn denk ik, die toekomst.
En het ligt er natuurlijk aan hoelang je dakloos bent of in de gevangenis zit.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jun 2016 14:10

Re: Gevangenis of dakloos?

Je kan in beide gevallen nog altijd zeggen dat je een reis hebt gemaakt hahaha. Voor het CV gat :P

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers