Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 11 Jun 2016 19:47

Re: Naai topic

Mooi Aagje!

Ik zou wel eens een tshirt willen maken. Maar durf niet goed. Haha!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 12 Jun 2016 18:35

Re: Naai topic

Ik heb m'n shirts en jurk ook af. Ben best wel trots. Vooral op de shirts. Als je het eenmaal doorhebt dan is het vrij makkelijk!!

Aagje: welk patroon is die maxi jurk? M'n dochter is er namelijk helemaal weg van.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem219

Bericht 12 Jun 2016 18:54

Re: Naai topic

Bedankt!

Bruintje beer, het is de solis top, en dan gewoon een band en rechte rok eraan
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Jun 2016 06:51

Re: Naai topic

Leuk bruintje beer!

Ik bek gisteren naar de kwantum geweest. Die twee linkerstoffen waren €5,- per meter en de linker zijn restanten, die kocht ik voor €1,- per stuk. Dat zijn flinke lappen want het zijn gordijnen, van die stugge stof. Ideaal om tassen mee te maken. Dat ga ik vandaag doen, tassen en Pamperbakjes.
Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Anoniem219

Bericht 13 Jun 2016 09:20

Re: Naai topic

Zijn die zwart witte gewoon katoen? Niet duur €5 per meter!!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Jun 2016 09:43

Re: Naai topic

Ja klopt die zijn katoen, maar wel van dat dikke stugge. Ik weet niet hoe dat heet, ik vind het gordijnstof. Nee zeker niet duur, ik las de tip laatst hier! Er is behoorlijk ruime keuze en er liggen echt leuke stoffen bij.

Ik heb zin om aan de slag te gaan. Maar ik moet iets bekennen: ik werk al zeker een jaar met dezelfde naald op m'n machine. Heb geen idee wat voor een naald het is. Ik heb er wol mee genaaid (ging niet top), vilt (vloog er steeds uit), katoen en tricot (die gingen redelijk). Ik weet ook niet hoe ik kan zien wat voor een naald het is. En hoe erg is het eigenlijk als je bijvoorbeeld katoen naait met een jerseynaald? Of andersom?
Ik heb m'n naaispullen zo rommelig in een kast liggen (alles in 1 enorme bak gekieperd. spoeltjes, garen, paspel, speldenkussen, 371938292 stofrestjes) dat ik ook m'n naalden nooit kan vinden :( Misschien moet ik eerst dat eens fixen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem219

Bericht 13 Jun 2016 09:59

Re: Naai topic

Leuk! Ga ik onthouden... Mag van mezelf deze maand geen stoffen meer kopen haha!

Er zit als het goed is een kleur randje op de naald en daar kan je dacht ik ook aan zien welke naald het is. Ik ben nu niet thuis anders had ik even voor je gekeken...
Ik heb katoen en Jersey naalden... Wissel wel altijd, verder naai ik eigenlijk niets anders haha
<<

Anoniem255

Bericht 13 Jun 2016 11:31

Re: Naai topic

UN: Ik heb ook heeeeel lang met 1 naald genaaid. Nooit problemen mee gehad. Het zijn wel universele naalden die ik heb en ik naai er katoen en tricot mee. Mijn tweelingnaald heb ik wel voor tricot gekocht. Ik wissel nu mijn naald ongeveer om de 3/4 kledingstukken. Ik hoor dan meestal wel of de punt bot is/begint te worden. Dan hoor ik de naald echt door te stof heen "hakken".

De universele naalden hebben een bruin/oranje streepje staan.

Ik had niet opgelet bij de halsboord van een hemd voor mijn dochter. Gewoon meteen vastgezet met de stretchsteek maar nu is de boord te groot en die steek is zoooo prut om uit te halen. Ben er al 3 dagen mee bezig maar raak steeds gefrustreerd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Jun 2016 12:16

Re: Naai topic

Dan vind ik dat je het nog lang volhoudt mien! Ik had het al lang aan de kant gegooid denk ik!

God ik weet nu weer waarom ik ooit stopte met een tas van katoen. Ik kan geen rechte lappen knippen. Ik moet allemaal stukken van 49x50cm enzo knippen maar ik krijg het niet recht. Ik moet het aftekenen natuurlijk maar daar heb ik ook geen zin in dus dan knip ik maar wat, herstel het, weer scheef, weer stukje afknippen en dan hou ik de helft over van wat ik nodig had. En nu zit ik tenmidden van m'n stofzooi op de grond te internetten. Aaargh.
#teammaple🍁
<<

Anoniem219

Bericht 13 Jun 2016 13:05

Re: Naai topic

Ik maak altijd van patroon papier 1x de goede maat als ik meerdere dezelfde rechte stukken over heb en die speld ik dan steeds vast op de stof en knip ze dan uit.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 13 Jun 2016 13:09

Re: Naai topic

Je kan ook proberen de draden te gaan volgen, dus echt recht van draad knippen. Is ook wel even goed kijken, maar dat is meestal wel recht.
<<

Anoniem260

Bericht 14 Jun 2016 17:11

Re: Naai topic

Leuk UN! Die met plusjes heb ik daar ook gehaald, heb ik een boxkleed van gemaakt :smile:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 14 Jun 2016 17:13

Re: Naai topic

Ik ben van plan een pakket tricot en sweater te gaan verkopen. Meeste zijn 0.5 meter. Andere 1 meter.
Iemand hier soms interesse voor ik het op facebook knal?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem219

Bericht 14 Jun 2016 18:08

Re: Naai topic

Welke stof heb je Sam?

Ik heb misschien intresse

Edit... Nee mag van mezelf geen stof kopen deze maand :smile:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Jun 2016 09:35

Re: Naai topic

Aagje goeie tip van dat patroon uitknippen! Bij zoiets als een tote bag is dat idd wel handig om die vierkanten gewoon al klaar te hebben liggen.

Ik ben bezig met wat ik het ergst vind van alles: een berg zooi fatsoeneren. Nu moet ik een systeem gaan maken. Hoe hebben jullie je kleine spulletjes bij elkaar? Echt in zo'n naaikist?
Afbeelding
Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Jun 2016 11:15

Re: Naai topic

En nu ik hier toch ben, ik vond wat dingetjes waarvan ik niet duidelijk krijg wat het zijn:
Afbeelding

Wie weet wat dat zijn?
#teammaple🍁
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:20

Bericht 17 Jun 2016 11:46

Re: Naai topic

Links is volgens mij om je naaimachine open/dicht te draaien. Soort schroevendraaier zeg maar.
Daarnaast is om knoopsgaten te maken.
Nummer 3 geen idee.
Rechts is volgens mij voor ritsen maar even niet 100% zeker..
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 17 Jun 2016 19:49

Re: Naai topic

Rechts is idd een ritsvoetje.
Die derde weet ik ook niet. Nooit gezien
<<

Anoniem255

Bericht 17 Jun 2016 20:50

Re: Naai topic

Sam: ik hen misschien wel interesse. Heb je een foto?

Mijn opbergsystemen:

Naaivoetjes: opbergbakje naaimachine bovenin.
Naalden, tornmesjes: opbergbakje onderin naaimachine.
Spoeltjes: speciaal bakje voor.
Garen klosjes: opbergsysteem met kleine lades van de Action ( maar dat is toch niet zo handig)
Biaisband, knopen etc heb ik in zo'n dubbele verdeelkoffer van de action.

En ik heb een ikea kast met 5 vakken. 3 manden vol met stof, 1 vak met patroonbladen en uitgetekende patronen, speldenkussen, stof schaar etc en 1 vak met herstelwerk, en stof wat al geknipt is etc.

Na de zomervakantie krijgen we een dakkapel en ga ik met alle spullen naar boven en ik heb echt fantastische ideeën.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 19 Jun 2016 21:09

Re: Naai topic

Ik ben stoffen aan het opmaken en heb dit als cadeautje gemaakt (allemaal voor de pop, 2 dekentjes, 2 omslagdoeken en 5 poppenluiers).
Afbeelding

UN, bij mij heeft het nog niet allemaal een vaste goede plek. Ik heb 2 laatjes waar ik veel van de kleine spullen en het garen in heb zitten. En dan nog een bak met lintjes/biaisband, elastiek, klittenband enz. Dan nog 2 bakken en 2 shoppers met stoffen en dan liggen er her en der door het huis nog wat dingen. Volgend jaar gaan we verhuizen en komt het in ieder geval allemaal in 1 kamer.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Jun 2016 21:08

Re: Naai topic

Liadan wat leuk man, daar zal dat meisje (ik ga uit van een meisje maar wie weet) vast onwijs blij mee zijn!

Ik heb een pampermandje gemaakt met m'n nieuwe stoffen. Omdat het vrij dikke stoffen waren dacht ik 'och verstevigen is vast niet nodig' en zie hier het resultaat: een vet leuk mandje dat lekker in elkaar zakt :) Hartstikke slap!
Afbeelding
Goeie les voor de volgende mand. Zeker verstevigen dus! Ik heb nog vlieseline van de hema liggen, twee lapjes, is dat goed spul? Of koop ik beter nieuwe bij de stoffenwinkel?
#teammaple🍁
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 21 Jun 2016 21:12

Re: Naai topic

deze van de hema: http://www.hema.nl/winkel/vrije-tijd-kantoor/hobby/fournituren/vliesstof-(1420061) ??

die vond ik vrij slap, te slap tenminste voor het mandje dat ik vorig jaar maakte.
ik moet nog eens een nieuwe maken dus ben benieuwd welke versteviging wel een aanrader is.
Laatst gewijzigd door Elska op 22 Jun 2016 00:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Jun 2016 21:18

Re: Naai topic

Ik kan jouw link niet zien! Maar het is vast dezelfde als die ik heb, 'vliesstof' heet het.
Die heb ik. Ok die is dun dus, zo voelt hij ook inderdaad als ik hem uit de verpakking haal. Hopelijk heeft iemand een goeie tip!
#teammaple🍁
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 21 Jun 2016 21:36

Re: Naai topic

Wat een leuk mandje! Mooi dat geel bij zwart wit.
Ik zou voor de vlieseline op de markt advies vragen bij een fourniturenkraam. Dat heb ik ook ooit gedaan toen ik het nodig had want je hebt verschillende diktes.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Jun 2016 21:41

Re: Naai topic

Allright bedankt! Verschillende diktes, ook dat nog.. Alsof het al niet ingewikkeld genoeg is :laughcry:
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers