Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Te korte slaapjes

<<

Geel

Bericht 11 Jun 2016 17:06

Te korte slaapjes

Mijn dochter van 12 weken doet overdag steeds van die hazenslaapjes en ik merk dat ze daardoor niet goed uitrust. Twee uur achter elkaar slapen kon ze in het begin van haar leventje nog best goed, maar al sinds week 5, 6 valt ze in slaap, maar wordt na drie kwartier weer wakker.

Na een voeding en verschonen, leg ik haar in de box of speel en knuffel ik met haar. Zodra ze tekenen van moeheid vertoont (gapen, trappelen met haar benen, rode ogen) pak ik haar op en breng haar naar bed. Ik baker haar in in een Pacco en dek haar lekker strak toe. Ze krijgt een speentje en dan valt ze ook redelijk goed in slaap. Haar gordijnen zijn halfdicht.

Maar na drie kwartier wordt ze vaak weer wakker. Ze kan overdag die slaapcycli niet aan elkaar plakken lijkt het wel. Ze heeft ook continu haar speen in, en 'vraagt' na het te vroeg wakker worden erg om die speen. Dus ik vraag me nu af of ik die niet af moet leren. Misschien vermoeit het zuigen haar en brengt het haar net niet in een diepe slaap? Zou een oorzaak kunnen zijn? Verder heeft ze regelmatig last van krampjes, die maken haar soms ook wakker.

Ik weet niet zo goed wat ik kan doen om haar langer achter elkaar te laten slapen. Moet ik haar misschien twee dagen laten huilen zodat ze zelf leert in slaap te vallen, dat ze weet dat niemand de speen terug komt brengen? We hebben dat toen ook met de avondslaap gedaan en die gaat al weken echt perfect. Ze gaat echt zonder piepen naar bed 's avonds, weet precies waar ze aan toe is.

Iemand ervaring hiermee? Tips?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Jun 2016 17:16

Re: Te korte slaapjes

Speen is zuigvermogen en die hebben kinderen rond die leeftijd nog. Ik zou denk ik de speen geven en kijken of ze nog verder wil slapen dan. En zuigen kan ook troost geven voor de buikpijn die ze heeft van de kramp. Ik zou deze dus zeker niet nu al afleren.
J was ook geen topslaper overdag. Als ik zag dat hij echt heel erg aan slaap toe was deed/doe ik hem vaak in de doek. Vaak slaapt hij dan wel even een tijdje.
2015 💙
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 11 Jun 2016 17:43

Re: Te korte slaapjes

Ik vind t lastig er wat over te zeggen qua wel of niet speen afleren, maar ik wilde hetzelfde zeggen als Minx, in een draagdoek valt B. altijd wel in slaap als hij elders niet wil slapen, dus dat zou je kunnen proberen.
<<

Anoniem161

Bericht 11 Jun 2016 17:51

Re: Te korte slaapjes

Kan ze het niet te warm hebben? Ik heb zoon overdag in een romper liggen en nog komt hij er bezweet uit. Of behoefte aan bewegen, dat kan niet met inbakeren toch?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 11 Jun 2016 21:24

Re: Te korte slaapjes

Pep had dit ook heel erg. Ging vanzelf over.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem281

Bericht 11 Jun 2016 21:29

Re: Te korte slaapjes

Tobias slaapt ook weinig overdag maar soms houd ik m ook bewust wat langer wakker, zodat ie snachts beter slaapt. Maar hier is het wakker zijn niet zo'n probleem. Hij laat ongeveer 4 uur tussen de flessen en daarvan slaapt ie er anderhalf tot twee. Als hij wel moe lijkt maar niet slaapt, geef ik m gewoon zijn speentje, hoor! Kan op deze leeftijd echt geen kwaad volgens mij. Het troost hem en helpt bij evt. darmkrampjes.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 11 Jun 2016 21:43

Re: Te korte slaapjes

Voor 3 kwartier slapen per keer had ik toen echt getekend, haha. E. sliep een kwartier, max. eens een half uur per keer..
Ik vind het dus eigenlijk helemaal niet zo gek dat ze na 3 kwartier weer wakker is.. Zo'n kleintje doet natuurlijk nog niet veel anders dan liggen en slaapt vaker op een dag. Het langere slapen is hier pas sinds 1 à 2 maand, sinds ze echt beweeglijk is en het hele huis doorgaat.

Qua speen kan ik niks zeggen, die hebben we hier nooit gebruikt.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem171

Bericht 11 Jun 2016 22:21

Re: Te korte slaapjes

Mijn dochter en jongste zoon sliepen op hun buik veel langer dan op hun rug.
<<

Poes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 37

Geregistreerd: 14 Dec 2015 01:13

Bericht 11 Jun 2016 22:24

Re: Te korte slaapjes

Bij ons was dit de aanloop naar 's nachts doorslapen. Overdag minder lange slaapjes en daardoor snachts meer moe en langzaam richting doorslapen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 11 Jun 2016 22:26

Re: Te korte slaapjes

Mijn oudste sliep ook elke keer hazenslaapjes. Pas na een behoorlijke tijd ging het over in twee en later in één slaapje. Ze was ook snel de hele dag wakker. Met een maand of 21.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Geel

Bericht 13 Jun 2016 12:44

Re: Te korte slaapjes

Ik denk dat ik een deel van de oplossing gevonden heb! Zaterdag- op zondagnacht heb ik haar bed opgemaakt als een matrozenbedje, dus bovenin tegen het hoofdeinde aan, met een groot laken dat je dubbelslaat, zodat ze niet kan zakken. Zondagmiddag heeft ze toen twee uur achter elkaar geslapen, vannacht ineens tot half 6 in plaats van 4 uur en net heeft ze ook tweeënhalf uur geslapen. Ze werd wel wakker tussendoor van krampjes, maar was nog erg slaperig, niet zo klaarwakker als normaal en viel ook meteen weer in slaap. Ik slaak een vroege juichkreet!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers