Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


benzine vs diesel auto

<<

Anoniem193

Bericht 09 Jun 2016 09:59

Re: benzine vs diesel auto

Lees Yadira's posts nog even een paar keer...
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 22:24

Bericht 09 Jun 2016 11:06

Re: benzine vs diesel auto

sarah1985 schreef:ik rij elke dag voor mijn werk 40 km. Wat we nu niet doen is in de weekenden naar familie gaan of een dagje naar amsterdam ofzo omdat het te duur is. Dan zullen we vaker dat soort dingen doen. En we hebben nu ook niet meer de kosten van de tweede privé auto dat was ook €50,- per maand aan verzekering en wegenbelasting en dan nog €80,- benzine

We willen niet een hele kleine auto, we zitten te denken aan opel corsa/ Peugeot 307 dat formaat auto. We hebben nu een slag groter

Wel stom de hele tijd stond er een mooie hier in de buurt te koop precies goed. Weinig op de teller, met trekhaak en die is nu net verkocht jammer


In jullie situatie denk ik dat een diesel voordeliger is. Zeker omdat het maar 30,- p.m. scheelt in wegenbelasting.
Maar wat Yadira al zei. Even berekenen en je weet het zeker. :) Al hebben jullie met een diesel sowieso meer mogelijkheden tot het maken van uitjes. Op basis daarvan had ik mijn keuze al gemaakt.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 09 Jun 2016 12:20

Re: benzine vs diesel auto

Ook zonder hybride kun je ver rijden op benzine. Denk maar eens aan een Volkswagen up! en een Toyota Aygo of een Hyundai I10.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 09 Jun 2016 16:29

Re: benzine vs diesel auto

Het gaat er niet om of je ver kunt rijden, het gaat erom wat voordeliger. Vriend rijdt een c1 benzine maar met de hoeveelheid die we rijden in zijn auto is een C3 diesel misschien wel goedkoper.

Edit: ook al kunnen we in de zomer ruim 700 km op een tank rijden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem173

Bericht 09 Jun 2016 17:41

Re: benzine vs diesel auto

Wij hebben een opel corsa diesel auto sinds 3.5 jaar. We rijden gemiddeld 35000 km per jaar en halen die wegenbelasting er dus makkelijk uit. Ik vind het een perfecte auto hij is zuinig (1 op 22), een tank is goedkoop (35 euro). En als het goed is gaat een dieselauto ook meer kilometers mee dan een benzine.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Jun 2016 18:37

Re: benzine vs diesel auto

Bugel Hoe oud is jullie opel corsa ?
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 10 Jun 2016 18:02

Re: benzine vs diesel auto

Die van ons is uit december 2010 dus 5.5 jaar oud. Nu 180.000 km mee gereden. En eigenlijk behalve gewoon het standaard onderhoud nog nooit iets mee gehad.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Jun 2016 18:39

Re: benzine vs diesel auto

inmiddels een auto gekocht. Een diesel
Afbeelding
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 22:24

Bericht 12 Jun 2016 21:54

Re: benzine vs diesel auto

Veel rijplezier!
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers