Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderbril

<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 26 Aug 2015 15:19

Bericht 01 Jun 2016 10:53

Kinderbril

Gisteren te horen gekregen dat onze zoon (2) toch een brilletje moet gaan dragen. Iemand enig idee wat de kosten ongeveer zijn van een kinderbril? En zijn hier meer moeders met brildragende kinderen, hoelang duurde het voordat jullie kinderen de bril goed ophielden?
Maart 2014
Februari 2018
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 01 Jun 2016 11:03

Re: Kinderbril

Mijn nichtje kreeg haar bril toen ze 4 was, ze heeft een sterkte van +6,5 geloof ik. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft m'n zus zo'n €75 betaald, bij specsavers. Wat betreft de bril oplaten: de ene dag gaat het beter dan de andere.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem286

Bericht 01 Jun 2016 11:13

Re: Kinderbril

Hier kreeg mijn nichtje bij 3 een bril, ook +6 geloof ik. Ze hield hem meteen al redelijk goed op omdat ze het voordeel letterlijk zag, alleen met spelen deed ze hem soms af en legde ze hem in het gras ofzo. Dat was ohandig en heeft voor een aantal reparaties gezorgd. Haar bril was wel duurder, mijn zus wilde hier niet op besparen. Ik geloof 300 euro dat ze zei, was niet bij een keten.
De opticien zei al trouwens meteen tegen zus om mijn nichtje zo te benaderen; jij moet geen bril, jij mag een prachtige bril en dat mag niet iedereen. Die benadering hielp goed en daardoor was ze ook heel trots op haar bril.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Jun 2016 11:51

Re: Kinderbril

Mijn oudste twee hebben een bril maar dragen hem niet veel, maar ze hebben ook maar + 0,5 en - 0,25 dus ik vind het niet per se noodzakelijk meer. Eerder moesten ze hem van mij wel vaker op maar ze merken nu zelf wel wanneer ze hem nodig hebben.

Die van hun waren wel prijzig maar ik heb de glazen laten ontspiegelen en een Vingino montuur voor beiden. Geloof dat ik 275 per bril kwijt was. Had voor zoon wel goedkoper gekund, maar kon voor dochter niks passend vinden omdat ze toen echt nog een smal koppie had. Uiteindelijk pas na eenn maand zoeken aan de andere kant van het land geslaagd. En toen was hij ook gek op de bril die het uiteindelijk is geworden. Ik kreeg toen nog 125 per bril vergoed van de zorgverzekering. Dit jaar is dat maar 75,-. Hoop dit keer ook wat goedkoper te kunnen slagen aangezien ze hem toch niet heel vaak opzetten, maar de huidige brillen worden wat krap na 2,5 jaar.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 26 Aug 2015 15:19

Bericht 01 Jun 2016 12:09

Re: Kinderbril

Bedankt voor jullie reacties. Zit dan dus wel wat verschil in prijzen. Sterkte van de bril bij mijn zoon zal +3,50 en + 3,75 worden. Ons idee is inderdaad ook om het positief te benaderen. Morgen gaan we hiervoor op pad dus benieuwd of we direct zullen slagen.
Maart 2014
Februari 2018
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 01 Jun 2016 12:11

Re: Kinderbril

Mijn nichtje hield haar bril gelijk goed op, en de redenatie van de opticien was ook "ze gaan ineens weer heel goed kunnen zien en zonder bril is veel minder fijn voor ze." (+6,5)

Ze had eerst een bril van Pearle, maar niet tevreden over. Nu bij de Specsavers, was 80 euro kwijt. Je hebt een jaar garantie, nu was ze gevallen na 6/7 maanden, beide glazen volledig onder de krassen dus die moesten vervangen worden. Viel onder garantie en ze kreeg ook een nieuw montuur (wel dezelfde en oude moest ze inleveren). Kostte mijn zus helemaal niks. Top service!
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 01 Jun 2016 13:20

Re: Kinderbril

Mijn zoon heeft ookal sinds zijn 2e een bril. We zijn naar de specsavers gegaan en we zijn daar heel goed geholpen en nog steeds komen we daar. Ik zou niet meteen voor een duurdere gaan want het kan zo zijn dat hij heel goed "reageert" op de bril en dat je binnen no time weer een nieuwe moet omdat de ogen zo goed vooruit zijn gegaan. Ze hebben daar al brillen vanaf 29 euro dus kijk gewoon goed naar wat je wil.

Hier werd ie vanaf dag 1 goed gedragen en zoekt ie gewoon elke keer zelf een nieuwe uit.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 01 Jun 2016 13:29

Re: Kinderbril

Elena heeft ook al sinds haar 2,5/3de een bril. Ze hield hem direct goed op maar werd er wel echt heel erg moe van. Eerst sliep ze een uurtje, maar de eerste weken met bril sliep ze gerust 2/3 uur! Ik heb de monturen bij Hans anders gehaald, het is best even zoeken voor je voor zo'n klein koppie een goed passende bril hebt gevonden. Ze heeft tot nu toe 4 monturen gehad, eerst een kunststof, die werd te klein dus toen een metalen maar die was steeds scheef omdat ze overal tegenaan botste, en nu weer een kunststof. En de eerste keer had ik 2 monturen omdat ik bang was dat ze ze per ongeluk kapot zou maken. Inmiddels maar 1 montuur, ze is er nu goed aan gewend.

Ik ben elke keer tussen de 35/75 euro kwijt, ligt eraan of er net een goeie actie loopt.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 01 Jun 2016 13:46

Re: Kinderbril

Mijn oudste dochter heeft ook al een bril sinds haar derde. Ze hield hem meteen goed op en is er heel zuinig op.
Haar bril kostte 200€ en hebben we bij een opticien gehaald (en niet op bespaard) Ze heeft afgelopen jaar een nieuwe gekregen en die was net zo duur.
💜💜💙💙
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 01 Jun 2016 14:00

Re: Kinderbril

Mijn zoon heeft zijn bril sinds zijn 3e. Hij hield hem meteen van het begin goed op, maar merkte dan ook goed verschil. Het lijkt met lastiger als ze zonder bril ook nog redelijk kunnen zien.
We hebben zijn bril gekocht bij Specsavers, voordeel hiervan vond ik dat hij er een reservebril bij kreeg. We hebben de glazen laten ontspiegelen en waren rond de 150 euro kwijt voor 2 brillen. De service daar vind ik erg fijn, het is al een paar keer gebeurd dat er iets kapot of verbogen was en het wordt kosteloos gerepareerd.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 01 Jun 2016 15:04

Re: Kinderbril

Hier een mannetje die met 2,5 jaar een bril kreeg, in het begin wilde hij hem graag op daarna een tijdje minder en nu draagt hij hem iedere dag omdat hij zelf merkt dat het wel fijn is om een bril te dragen.

Bij ons was het enige nadeel dat zoon een heeeel smal gezichtje heeft en bijna geen enkele brillenwinkel zo'n smal brilletje hadden. Dus moesten wij naar de 'duurdere' brillenwinkel en uiteindelijk een bril voor 285,- moeten kopen. (en een goede verzekering afgesloten :wink: mocht er wat gebeuren hij is tenslotte nog erg klein)

Mijn zoon heeft overigens geen sterkte nodig, hij kan niet zelfstandig scherpstellen dus alleen een cilinder in zijn bril, weet dus niet of dat duurder of goedkoper is dan een sterkte.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 01 Jun 2016 16:12

Re: Kinderbril

Volgens mij duurder.
<<

Anoniem162

Bericht 01 Jun 2016 17:13

Re: Kinderbril

Dat is afhankelijk van de cylinder sterkte. Vaak is een cylinder tot 2 voor de normale prijs, en hoger dan 2 duurder.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 01 Jun 2016 18:05

Re: Kinderbril

meisje schreef:Mijn oudste dochter heeft ook al een bril sinds haar derde. Ze hield hem meteen goed op en is er heel zuinig op.
Haar bril kostte 200€ en hebben we bij een opticien gehaald (en niet op bespaard) Ze heeft afgelopen jaar een nieuwe gekregen en die was net zo duur.


Waar wil je een bril anders halen dan? :P
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 01 Jun 2016 18:07

Re: Kinderbril

Ik heb ook een cilinder er in, maar heb er niks extra's voor hoeven betalen. Volgens mij zit dat er gewoon standaard bij in, bij de kosten van de glazen.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Jun 2016 21:44

Re: Kinderbril

Ik moest idd ook extra betalen voor de cilinder vanaf 2.0 was dat toen. Ligt misschien ook per winkel verschillend. Was 25,- toen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Jun 2016 21:46

Re: Kinderbril

Sawadee schreef:
meisje schreef:Mijn oudste dochter heeft ook al een bril sinds haar derde. Ze hield hem meteen goed op en is er heel zuinig op.
Haar bril kostte 200€ en hebben we bij een opticien gehaald (en niet op bespaard) Ze heeft afgelopen jaar een nieuwe gekregen en die was net zo duur.


Waar wil je een bril anders halen dan? :P


:good:
R. 2013
D. 2016
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 26 Aug 2015 15:19

Bericht 10 Jun 2016 14:07

Re: Kinderbril

Vandaag N. zijn bril opgehaald. We zijn bij een plaatselijke opticien geweest waar we fijn zijn geholpen. Het ophouden van de bril gaat nog niet zo goed (steeds een paar minuten) maar hopelijk gaat dit snel beter. Het staat hem wel erg leuk.

Deze bril is het geworden; Jip Brown http://www.vinginoeyewear.com/collectie.php
Laatst gewijzigd door Kris op 10 Jun 2016 14:44, in totaal 3 keer gewijzigd.
Maart 2014
Februari 2018
<<

Anoniem162

Bericht 10 Jun 2016 14:17

Re: Kinderbril

Erg leuk montuur hebben jullie uitgezocht. Het gaat vast snel beter met de bril ophouden. Het is ook wennen 'iets' op je gezicht wat je nog nooit hebt gehad.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Jun 2016 23:55

Re: Kinderbril

Spencer schreef:
Sawadee schreef:
meisje schreef:Mijn oudste dochter heeft ook al een bril sinds haar derde. Ze hield hem meteen goed op en is er heel zuinig op.
Haar bril kostte 200€ en hebben we bij een opticien gehaald (en niet op bespaard) Ze heeft afgelopen jaar een nieuwe gekregen en die was net zo duur.


Waar wil je een bril anders halen dan? :P


:good:


Online.... Bij de drogist. Er zijn meer plekken waar je brillen kan halen. Al gok ik dag hier een onafhankelijk opticien bedoeld wordt en niet een keten zoals pearl of Hans anders
2015 💙

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers